Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik vond het wel beter voor de shet... omdat mijn zusje erop rijdt (nog heel lang) vindt ik het veel beter dan een pannekoekje! (bedankt voor de tips
)
Dus wel een goede keuze denk ik. JoyCiej007 schreef:Koop alsjeblieft geen pannekoekzadeltje, maar een goed zadeltje mét boom voor shetten, en dat hoeft ook niet veel te kosten.
Pannekoekzadeltjes zijn erg slecht voor de gezondheid en de rug van je pony, ik zou er dus nooit mee gaan rijden, als de rug van je pony je lief is...
Edit: ik zou me ook even afvragen of je niet te groot/lang en te zwaar bent om nog op shetten te rijden....
Het is meer om je zadel tegen huidvet en vuil te beschermen. Doordat een pannekoekzadel geen boom heeft, komt er veel druk op het punt te staan waar de beugels vast zitten. Een boom verdeeld deze druk normaal over de rug, maar een pannekoek heeft geen boom en kan het dus ook niet verdelen 
merrien1 schreef:JoyCiej007 schreef:Koop alsjeblieft geen pannekoekzadeltje, maar een goed zadeltje mét boom voor shetten, en dat hoeft ook niet veel te kosten.
Pannekoekzadeltjes zijn erg slecht voor de gezondheid en de rug van je pony, ik zou er dus nooit mee gaan rijden, als de rug van je pony je lief is...
Edit: ik zou me ook even afvragen of je niet te groot/lang en te zwaar bent om nog op shetten te rijden....
ik heb wel een pannekoekzadeltje en mijn shet heeft/had nergens last van (anders laat hij dat echt wel merken)
we hebben andere soorten zadels geprobeerd maar die waren gewoon te groot of te zwaar voor hem
oh ja wij gebruiken altijd(!!!) een dekje eronder (ik zou niet weten waarom niet)

nienie408 schreef:Pannekoekzadels zijn niet slecht voor de rug hoor!
Groetjes!
Mag ik dan een onderbouwing? 't is wel echt typisch he.... 't is inmiddels een voldongen feit dat die ondingen veel schade kunnen aanricht. Kun je heel hard roepen 'ja maar dat is echt niet waar', maar daar bereik je niets mee. Het is slecht voor de rug, punt.
)
mieneke12 schreef:Hee medebokkers!![]()
ik ga een pannekoek zadeltje kopen voor mijn verzorg shet. en ik had een vraagje : moet je onder een pannekoek zadeltje ook een dekje hebben? of hoeft dat niet..?
Groetjes Jasmijn
shantalufyou schreef:mieneke12 schreef:Hee medebokkers!![]()
ik ga een pannekoek zadeltje kopen voor mijn verzorg shet. en ik had een vraagje : moet je onder een pannekoek zadeltje ook een dekje hebben? of hoeft dat niet..?
Groetjes Jasmijn
het liefst moet je er wel een dekje onder doen want het is net zoals andere zadels gewoon een zadel maar dan wat platter![]()
gr joelle