dekje voor pannekoekzadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: dekje voor pannekoekzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:02

Wauw netjes!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:02

Oei, dat is wel een erg mooi zadel. Wel een heel stuk duurder dan een pannekoekje ;)

Heb je ook een foto van het zadel op de pony? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een dergelijk zadel op een shet past eigenlijk....?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 16:05

Mooi zadeltje hoor, ben erg benieuwd naar foto's! Als dat in mijn ogen goed ligt, kan ik hem altijd in gedachten houden voor mijn nichtje.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 17:00

Jha,het ziet er heeel grappig uit echt een mini dressuur zadeltje,heeel schattig! ;) ik vond het wel beter voor de shet... omdat mijn zusje erop rijdt (nog heel lang) vindt ik het veel beter dan een pannekoekje! (bedankt voor de tips :o)

sorry dat ik nog steeds geen foto's heb,want mijn camera doet nogal raar de laatste tijdt :S

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:25

Ben echt benieuwd, klinkt goed! Behalve dat een pannekoekzadel niet goed is voor de pony, doet het de ruiter ook niet veel goeds qua zit en houding; 't schuift vaak alle kanten op omdat het zo plat is etc. ;) Dus wel een goede keuze denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:28

Ben ook erg benieuwd naar foto's! Zit er namelijk ook aan te denken ervoor te gaan sparen...

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 18:38

Bizzybijtje schreef:
Ben ook erg benieuwd naar foto's! Zit er namelijk ook aan te denken ervoor te gaan sparen...

haha,ik heb alo m'n spaargeld er aan uitgegeven...maar het is de moeite waard! :o

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:35

JoyCiej007 schreef:
Koop alsjeblieft geen pannekoekzadeltje, maar een goed zadeltje mét boom voor shetten, en dat hoeft ook niet veel te kosten.
Pannekoekzadeltjes zijn erg slecht voor de gezondheid en de rug van je pony, ik zou er dus nooit mee gaan rijden, als de rug van je pony je lief is...

Edit: ik zou me ook even afvragen of je niet te groot/lang en te zwaar bent om nog op shetten te rijden....

ik heb wel een pannekoekzadeltje en mijn shet heeft/had nergens last van (anders laat hij dat echt wel merken)
we hebben andere soorten zadels geprobeerd maar die waren gewoon te groot of te zwaar voor hem
oh ja wij gebruiken altijd(!!!) een dekje eronder (ik zou niet weten waarom niet)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:46

Een dekje heeft niet echt veel nut als je kijkt wat voor een druk er op de rug komt te staan :) Het is meer om je zadel tegen huidvet en vuil te beschermen. Doordat een pannekoekzadel geen boom heeft, komt er veel druk op het punt te staan waar de beugels vast zitten. Een boom verdeeld deze druk normaal over de rug, maar een pannekoek heeft geen boom en kan het dus ook niet verdelen :)

Ben benieuwt hoe het zadel op je shet ligt Ts :)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 18:55

hey wist niet dat excelsior die nu ook in 15,5 heeft
(direct leverancier gecheckt en idd GAAF)
hoe valt de vorkmaat ?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:46

merrien1 schreef:
JoyCiej007 schreef:
Koop alsjeblieft geen pannekoekzadeltje, maar een goed zadeltje mét boom voor shetten, en dat hoeft ook niet veel te kosten.
Pannekoekzadeltjes zijn erg slecht voor de gezondheid en de rug van je pony, ik zou er dus nooit mee gaan rijden, als de rug van je pony je lief is...

Edit: ik zou me ook even afvragen of je niet te groot/lang en te zwaar bent om nog op shetten te rijden....

ik heb wel een pannekoekzadeltje en mijn shet heeft/had nergens last van (anders laat hij dat echt wel merken)
we hebben andere soorten zadels geprobeerd maar die waren gewoon te groot of te zwaar voor hem
oh ja wij gebruiken altijd(!!!) een dekje eronder (ik zou niet weten waarom niet)

Het is ook niet iets wat je alla minute zal merken; het kan soms jaren duren eer een rugblessure zich laat zien. En volgens mij is hier duidelijk uitgelegd waarom een pannekoekzadel wél schadelijk voor de rug is.

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:01

Pannekoekzadels zijn niet slecht voor de rug hoor!
Ik heb nog een goedkoop (en goed uitziende) zadel te koop!

Dan moet je dit nummer: 307125380 in vullen bij marktplaats.nl

Ik hoop dat je zoiets zoekt! :o

Groetjes!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:03

En waarom is het volgens jou dan niet slecht voor de rug? Ik heb uitgelegd waarom ik een pannekoekzadel slecht vind voor de rug, daar kunnen mensen iets mee als ze willen. Maar jij zegt alleen het is niet slecht. Maar dan is het wel handig als je uitlegt waarom je denkt dat het niet slecht is :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:09

Mooi zadeltje zeg! Ik ben ook benieuwd naar een foto op je pony'tje!

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:25

Maar hoe en waar zet ik die erop?

Kan iemand mij helpen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:28

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:31

Ik bedoelde inderdaad het zadel van de ts, sorry voor de onduidelijkheid.. :o

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:57

nienie408 schreef:
Pannekoekzadels zijn niet slecht voor de rug hoor!
Groetjes!

:z Mag ik dan een onderbouwing? 't is wel echt typisch he.... 't is inmiddels een voldongen feit dat die ondingen veel schade kunnen aanricht. Kun je heel hard roepen 'ja maar dat is echt niet waar', maar daar bereik je niets mee. Het is slecht voor de rug, punt.

merrien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:40

@ JoyCiej007
dan duurt dat echt jaaaaren want ik heb hem al 3,5 jaar

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:22

zoals andere zeggen zal ik ook echt géén pannekoek maar gewoon goed veelzeidigheids zadeltje met boom kopen!
ik heb ook een pannekoekje & ik heb daar niet echt spijt van (ik heb een ander soort, pb voor foto's. ;))
maar ik droom echt van een goeie mét boom etc.

voor als je echt op een pannekoek uitbent, ik kan gewoon elk sjabrakje eronder doen wat ik wil want het past allemaal. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:38

Voor degenen die nog steeds in de veronderstelling zijn dat een pannekoekzadel geen kwaad kan:

Leg mij dan eens precies uit waarom het géen kwaad kan. Omdat het zolang duurt eer je schade of ongemak merkt? Dat is geen objectief argument, dus ik zou graag een goede onderbouwing willen zien.

Uiteindelijk heb je weinig aan die eigenwijsheid, het gaat wel om levende wezens. Het is inmiddels bewezen en een feit dat pannekoekzadels slecht voor de rug zijn door de druk die ze uitoefenen op de rug en ruggegraat. Vertel mij dan eens hoe het zou kunnen dat het niet slecht is.

Want wees eerlijk; alleen maar roepen 'ja maar dat duurt dan wel héel lang' of 'ja maar het is helemaal niet slecht', daar kom je dus niet echt verder mee.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 22:51

sorry ik reageerde verkeerd, heb de ts verkeerd begrepen. :o (haar vraag)

_SEUS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:24

ik deed het wel altijd.. want ja onder een normaal zadel zou ik het ook doen
gewoon om het zweet op te vangen, en voor de rug lijkt het me persoonlijk ook een stuk fijner

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:52

mieneke12 schreef:
Hee medebokkers! :+

ik ga een pannekoek zadeltje kopen voor mijn verzorg shet. en ik had een vraagje : moet je onder een pannekoek zadeltje ook een dekje hebben? of hoeft dat niet..?

Groetjes Jasmijn :o

het liefst moet je er wel een dekje onder doen want het is net zoals andere zadels gewoon een zadel maar dan wat platter :P

gr joelle

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:01

shantalufyou schreef:
mieneke12 schreef:
Hee medebokkers! :+

ik ga een pannekoek zadeltje kopen voor mijn verzorg shet. en ik had een vraagje : moet je onder een pannekoek zadeltje ook een dekje hebben? of hoeft dat niet..?

Groetjes Jasmijn :o

het liefst moet je er wel een dekje onder doen want het is net zoals andere zadels gewoon een zadel maar dan wat platter :P

gr joelle

Dat is dus niet waar.

Maar ach, blijkbaar kunnen bepaalde mensen niet lezen :+