Premiekeuring Dalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Premiekeuring Dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:49

lekker handig allemaal, dan kan ik mn vrije dag dus wel intrekken, kan die uren goed genoeg gebruiken

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 21:06

lastig dat het voor jullie vervelend is! ik ben er opzich heel erg blij mee!! alleen kan ik nu niet meedoen aan de onderlinge bij ons voor het clubkampioenschap maar ach dat maakt niet zoveel uit :P

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 08:49

15e blijft staan hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:12

de 15e is sowieso al een lastige dag, mijn dochter is jarig en onze eigen keuring valt ook op die dag, ik was dus erg blij dat onze eigen keuring eerst de 22e was dus het is nu een zootje.

echt zeker weten he dat het de 15e is want dan zeg ik morgen gelijk die vrije dag af

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:17

Dalen is inderdaad de 15e. Voor jullie fokkers is dat zootje helemaal niks, want je weet niet meer waar je aan toe bent. Laat ze eens duidelijkheid geven dan, maar dat doen ze schijnbaar ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:21

nee idd, ze hadden er best even bij kunnen vermelden dat het eerst de 8e was maar dat het nu de 15 is en blijft

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:51

Appingedam valt inderdaad met Dalen volgens de site van het stamboek

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 13:50

ik vind het inderdaad ook zo raar dat ze nu appingedam EN dalen op dezelfde dag laten vallen :? normaal is dat toch ook niet zo? en heel veel mensen van Appingedam helpen ook in dalen en andersom denk ik ook lekker onhandig dus voor de meeste (behalve voor ons :D)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:03

Ja, maar dat hou je toch. Er vallen altijd keuringen samen; die zitten soms nog wel dichter bij elkaar dan Appingedam en Dalen. Vanaf volgend jaar staan die twee trouwens weer op verschillende datums gepland :-)

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 14:22

hoe weet je dat??
want ik had ook zo'n lijst van de site afgehaald stond daar idd op dat de keuring de 15e was ik helemaal blij!!! stond in het maandblad volgensmij de 8e dus ik baalde al maar nu bleek het dus wel weer de 15e te zijn.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 14:34

Op de site van het nsps staat het schema voor de volgende 3 of 4 jaar. Neemt niet weg dat ze altijd kunnen schuiven; daar zijn we nu dus al achter gekomen! :D

In het maandblad stond volgens mij ook dat Dalen op de 15e zou zijn....

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 15:16

ow raar ik snap niet hoe ik dan bij de 8e kwam ik had het toch wel gelezen dat weet ik zeker! ik zou wel even de bladen nakijken!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:41

Het heeft ook wel ergens gestaan hoor (had het toen ook al gezien en veranderd, haha), maar in de laatste versies staat het allemaal volgens mij op de 15e....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:35

liiisette schreef:
ik vind het inderdaad ook zo raar dat ze nu appingedam EN dalen op dezelfde dag laten vallen :? normaal is dat toch ook niet zo? en heel veel mensen van Appingedam helpen ook in dalen en andersom denk ik ook lekker onhandig dus voor de meeste (behalve voor ons :D)

precies daar zitten wij dus ook mee, maar goed we hebben dit jaar zelf geen hulp nodig dan maar wieger helpt wel altijd in dalen

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:17

ja vindt het idd hele raar je komt dus ook niet kijken elinaa?

@arianne ik heb dan vast naar de verekeerde versie gekeken!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:29

ik printte net even dat lijstje met data's voor de keuringen voor komende jaren uit maar was zo heel raar is dan valt appingedam en dalen niet op dezelfde datum. ik snap niet waarom dat dan nu wel zo is best wel raar.

Fleur1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:15

Normaal was Dalen ook altijd de 2e zaterdag van augustus, zou dus de 8e zijn. Waarom het nou verschoven is weet ik ook niet, ik baal er wel van want had ivm vakantie liever de 8e gehad maar ja, het staat nu wel echt vast dat het de 15 e is dus.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 08:41

liiisette schreef:
ja vindt het idd hele raar je komt dus ook niet kijken elinaa?

@arianne ik heb dan vast naar de verekeerde versie gekeken!

dan hebben we onze eigen keuring ;) in appingedam

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 14:05

Ohjah okiiii

Marieke we blijven positief en hebben er zin in toch? :D

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:31

Ja, wij gaan ook heen met ons hengstje van 2 jaar. Is een beetje uit de gein met zijn verzorgster ontstaan, maar hij is nu echt ingeschreven.
Waar ik heel erg benieuwd naar ben is; hoe willen ze graag zien dat een shetlander loopt? Veel of weinig knieactie? Of juist vlak?
Wordt het als een probleem gezien dat de manen maar aan een kan zitten? Hij heeft er genoeg, maar netjes aan een (jury :D )kant.
Moeten de oren uitgeschoren/geknipt worden of alleen de plukjes eraf die eruit steken..
Ben de welshjes gewend op een keuring, wat daar allemaal aan gedaan werd.. denk niet dat dat de bedoeling bij een shet is... :P

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 00:22

veel knieactie, en van voren ook goed opbeuren, koppie er mooi op, dus hals goed aangezet. Manen het liefst aan 2 kanten (sommigen doen dan met staartjes van te voren, om zo een soort scheiding te krijgen, kheb zelf liever aan 1 kant volle bos, dan aan 2 kanten half, maargoed)
Oren vlak afknippen is genoeg, kom anders eerst eens kijken bij een keuring, dan weet je een beetje hoe en waat de bedoeling is, maar anders helpen we je hier wel hoor!

veel plezier iig! :))

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:31

Arvanti_haf schreef:
kom anders eerst eens kijken bij een keuring, dan weet je een beetje hoe en waat de bedoeling is, maar anders helpen we je hier wel hoor!

dat is inderdaad een goed idee!! maar veel suc6

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:35

Ik weet het dat ik eerst zou moeten komen kijken, maar zoals ik al geschreven heb, het is als een geintje begonnen. De fokker is wel al wezen kijken en hij ziet er voor een twee jarige goed uit, maar zelf heb ik mijn twijfels over zijn lopen, hij is (vind ik) nl nogal vlak. Nou is hij ook moeilijk echt gek te krijgen dus zie ik hem ook niet vaak echt mooi draven, misschien dat juist op de keuring hij denkt, oe.. en dan wel wat meer laat zien.
We gaan gewoon heen en dan zien we wel. Hij gaat toevallig heen omdat er een papier bij zit, niet omdat ik de intentie heb om echt iets met hem qua fokken te gaan doen. En aangezien dit het laaste jaar is dat hij gewoon naar een premiekeuring kan, moet het dan ook maar dit jaar. Maar zijn fokker was toch wel een beetje onder de indruk hoe hij al uitgegroeid was tot twee jarige. Nou het lopen nog.. hahaha

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:44

Gewoon proberen inderdaad!

maar even en vraag ik wist helemaal niet dat je met een 2 jarige hengst op een keuring mocht komen dat was toch alleen met een hengstveulen? Wie weet dat?

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:46

Ja, dat mag!! Zelfs op het stamboek moesten ze het navragen.. maar het kan idd.. hahaha
Ik vond mijn vraag best normaal omdat je dat ook bij de welsh wel ziet en ik geloof ook bij de tinkers, weleenswaar incidenteel, maar toch.
We gaan er gewoon voor om een gezellig dagje in Dalen te hebben en dan zien wel wel hoe hij het doet of juist niet.