waarom die bizarre prijzen voor shetlanders?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:36

Ik erger me ook regelmatig aan het taxatietopic. Ik heb 2 zwarte merries in de grote en in de midden maat met goede papieren. Voor 1 merrie heb ik als 2 jarige 550,00 euro betaald en de ander op een leeftijd van 6 mnd. 400 euro. En ik heb het nooit een cent teveel gevonden. Mijn man (heeft niets met paarden, is alleen gek op de mijne) vergelijkt het altijd met honden, voor een rasloze hond betaald men ook grif een paar honderd euro en rashonden gaan ook voor 1000 euro van de hand. Waarom is dit anders, je koopt toch een maatje voor het leven? Nu willen ze shetten voor 100 euro. (In zijn ogen is onze tinker 1e premie ster evenveel waard als de shetlanders ze horen bij het gezin)

Maar dit allemaal buiten beschouwing gelaten, denk ik dat je je budget moet opschroeven naar 500 euro en dat daar een leuke gezonde pony voor te vinden is die aan je eisen voldoet.

Stephanie

Re: waarom die bizarre prijzen voor shetlanders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:33

Ik heb mijn merrie 7 jaar geleden groen gekocht voor meer dan het bedrag wat jij noemt.

gezien alles met de tijd duurder wordt vind ik dat je misschien wat overdrijft. :+

en bovendien zijn goed beleerde shetlanders er niet voor het oprapen denk ik :=
ik heb destijds een bod gehad van 1000 euro voor mijn papierloze shetlander. ik heb geen behoefte om haar te verkopen daar niet van.
maar ik bedoel te zeggen dat bedragen van 600-900 euro voor een papierloze shetlander die wel veelzijdig en goed beleerd is zeker niet verkeerd is.

mijn veulen heb ik 6 jaar geleden verkocht voor 100 euro. ik denk dat voor de prijs die je noemt er alleen jong (< 3) of oudere shetlanders te krijgen zijn.

maaar het is natuurlijk qua economie een vreemde periode. met goed zoeken kan je misschien iemand tegen komen die 'ineens' van ponys af moet omdat de portemonnee het niet meer toe laat.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:42

Ik ben het met Fiona1, superwoman, Elinaa, jane19 en Nathalie2302 eens.
Een pony die voldoet aan jou eisen is zeldzaam en erg gewild. Dus dan word de prijs hoger.

Ik heb wel 1000 euro voor een bange jaarling betaald, maar die is ook iedere cent waard. En mijn 3 jarige bereden ruin gaat niet voor een prikkie weg, daarvoor is zoiets te gewild.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:59

Mijn nieuwschierigheid is toch geprikkeld en ik heb even op marktplaats gesnuffeld, hierop staan in ieder geval 2 merries 1 van 10 jr. papierloos 400,00 euro en 1 van 15 jr met papier voor 350,00 voldoen gezien de foto's aan de eisen van TS. De 15 jarige is een kroon merrie ( 4 x 2e premie) hiermee heb je een mooie pony en een 15 jarige kan nog wel 15 jaar mee.

Even goed zoeken, dan moet het lukken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:11

Ga met de rest mee. Een groene ruin/hengst moet voor dat bedrag wat je wil besteden wel lukken maar een merrie die ook nog eens geschikt is als kinderpony toch niet.

Zijn dus helemaal niet zulke rare prijzen.

Ik heb zelfs voor mijn groene jonge merrie zonder papieren heel wat meer betaald dan de 250 a 300 die jij in gedachten had te besteden.

Vind alleen maar eens een kleine pony die geschikt is voor kinderen en dus goed is ingereden.opgevoed, als je daar verder geen eisen aan toegoegd moet je al heel goed zoeken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 19:48

tja, maar dat iemand dat zelf meer neerlegt is natuurlijk altijd de keuze van de koper.

Wat ik ook zie op het moment. Pony kost 200 euro, we schrijven het (zonder afstamming) in bij het NMPRS en hij moet ineens 500 opbrengen, want nu is het een minipaard....

Anyway, ik ken iemand die heeft voor 50 euro een hengstveulen gekocht, Uit een goedgekeurde vader en kroon moeder. Veulen lijkt potentie te hebben voor de HK... Mazzeltje? Neuh, denk het niet.

Een eenvoudig shetje waar je een beetje op kan hobbelen (want meer zoekt TS naar mijn idee niet) moet je toch voor zo'n 250 kunnen vinden lijkt me.

ts: is dit niks?
252433085

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:25

Ik heb ongeveer een maand geleden een shetlander gekocht. Het is een zwarte merrie van 1.02 mtr. Ze heeft geen papier. De pony is superlief en heeft zelfs wedstrijdjes gelopen. Ik heb er 625 euro voor betaald. Ik vind dat ze dit dubbel en dwars waard is. De kinderen kunnen alles met haar. Ook dat is wat waard.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:09

ik doe een vreugde dansje als ik dat ooit voor mn shet krijg ;)

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:14

stef schreef:
ik doe een vreugde dansje als ik dat ooit voor mn shet krijg ;)

Idd :o

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:27

Tussen het ervoor vragen en ervoor krijgen zit vaak nog wel een verschil. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk want je hebt altijd mensen die het ervoor geven en er ook voor krijgen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:15

op dit moment mijn eisen flink bijgesteld, en ben nu bezig met een leuke appaloosa die een realistische prijs heeft :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:29

ik heb mijn shet van 1.12 voor 500 gekocht en ze zou voor dit bedrag ook weer weg gaan.
ze is dan wel mega groot en lekker doorgereden, kan springen mennen, dressuren en is door een klein kind naar buiten te sturen.

voor mn anere shet heb ik als veulen van 10 maanden oud en flink vermagerd 125 euro betaald nu is zei 3 jaar en 1.03 en zou mijn prijs rondt de 350 liggen wat naar mijn idee best redelijk is daar ze best groot is. en de prijzen voor bontjes zijn normaal veel hoger.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:45

Ik ken iemand en die heeft een keer op de paardenmarkt 2 friezen gekocht voor €600...
Een paard was heel erg lief had alleen een hele oude wond op haar been waardoor ze niet als rijpaard geschikt zou zijn.
Hierdoor liep ze niet eens kreupel..
En een niet zo'n mooie friese merrie die drachtig scheen te zijn maar niet zo'n super karakter had.
Dan schrik ik van sommige prijzen hier..

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:36

@Lieszje, ik vind jouw vergelijking erg apart....er zijn ook gratis shetlanders te vinden hoor, en (helaas) voldoende shetten in de lage prijsklasse en ook daar zullen best leuke paardjes tussen zitten.
De kindvriendelijke, allround (netjes voor de wagen EN onder het zadel..en ach misschien nog wat langeteugel werk en vd :P) beleerde grotemaats pony's echter zijn schaarser dus waarom die vergelijken met 2 friezen van de markt waaraan blijkbaar nogal wat mankeerde?

@ts ben benieuwd waarmee je thuis gaat komen, laat je dan nog een foto'tje zien? :)

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 17:47

Ik hoop voor je dat het met die appaloosa wat wordt! :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 20:43

me too :j
was best dom, net besloten dan maar wat duurder uit en toch wat goeds ( wat is dan immers 200 euro extra op pak hem beet 10 jaar), loop ik tegen een onwijs leuk diertje aan die ik voor een vriendenprijsje kan overnemen :+

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:02

ik had ook zoiets, in het begin van het jaar hadden we de wei en stallen klaar en konden we pony's gaan kopen , er stonden op marktplaats een paar te koop redelijk dichtbij ons, dus wij kijken, ik hélemaal verliefd, wát een schatjes, éen mini met wildkleur en ander zwart/bont, vraagprijs voor de beiden, zonder papier en niet geent en niet gechipt, schrik niet 1100 euro, dat was me echt te gek , omdat ik ze érg leuk vond heb ik heb thuis via de mail een laatste bod gedaan van 800 euro voor de beide, dat was te weinig zei hij, dus toen hebben we later joanna gekocht en de week erop celine, toen kreeg ik weer een paar weken later een mail dat het toch kon, de sufferd! toen was het te laat, ze staan er nu nog, jammer , ze waren supermooi

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:37

Het is ook blijkbaar wat de gek ervoor geeft...?
Ik reageerde op een merrie veulentje,niet speciaal,moest nog een tijd bij haar moeder blijven.
De prijs was 500 euro....
Aangezien ik gewoon een kleine merrie zoek die bij mn miniruintje als gezelschap kan,met hooguit in de toekomst voor een karretje beleren...vond ik dat teveel.
Vind voor een mini merrie veulen,die tenslotte nog niets verder kan en geen papieren meebrengt hooguit 200 tot 250 de maximale prijs.
Trouwens geen minipaardje,maar mini shetje(daar zit ook nog verschil in).
;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:32

voor 500 heb je ook een leuk nmprs veulen.
NMPRS betekend niet AMHA en betekend dus niet gelijk duizenden euro's (hoewel ik al gezien heb dat er mensen zijn die daar anders over denken ;) )

Het blijft eigenlijk vrij eenvoudig. 1.50 de kilo en verder wat de gek ervoor geeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:38

Mijn ervaring is dat ruintjes in een lage prijsklasse sowieso niet echt veel te vinden zijn. En zodra ze echt een beetje beleert zijn (en dus niet alleen rondhobbelen met iemand erop) wordt de prijs, zeker bij de wat grotere maat, al hoger.

Hier liep ik trouwens vorig jaar al tegen aan. Hoewel een mooie bonte ruin van 5 jaar en een meter, beleerd in enkel en dubbelspan toen tegen de €500 liep.

Hoop dat de appaloosa wat wordt voor je. Heb vorig jaar een hengstje van 3 gekocht, ook een appaloosa voor €250,- Goed tehuis was belangrijker dan een hoge prijs en hij was nog compleet groen.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 10:39

Ik weet een leuke lieve brave betaalbare goed gereden 14jarige vosruin Shetlander te koop! (wel in Brabant) Loopt ook op de ponyclub mee. PB voor meer info.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:45

ligt eraan wat je lagere prijsklasse noemt :) ik heb 2 ruintjes te koop :D jaar oud

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:16

Ik heb anderhalf jaar geleden mijn appaloosa van nu 1.02 gekocht voor 225 euro. Vol papier zat erbij, wel nog hengst maar daarom heb ik hem juist gekocht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:10

Herkenbaar!
Ik als naiefeling ging ook opzoek naar een shet, want die zijn er genoeg en toch niet zo duur. Uhhh, verkeerd gedacht :D En opzich, veel eisen heb ik niet. Merrie of ruin, van boeven de 3 jaar (en onder de 20), hoeft niet beleerd, maar liefst wel gechipt. Maar echte goede/leuke had ik best moeite mee, vooral voor de 200 euro die ik in mijn gedachte had. Wist ik veel dat het inmiddels al een stuk hoger lag... Ook mijn 'eisen' zijn daarom bijgesteld, en heb ik mij er bij neergelegd dat ik in de wat hogere prijsklasse moet gaan zoeken. En eigenlijk vidn ik de prijzen achteraf niet zo gek raar...

Op paardenmarkten zul je nog wel wat ponys voor goedkoop kunnen krijgen (onbeleerd, jong, niet goed bijgehouden vaak wat betreft ontwormen etc).

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 23:12

op zule advertenties moet je gewoon bieden wat je ervoor wil geven, meestal lukt dat