Ik ga morgen wss naar de paarden en ga daar even informeren naar de prijzen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
succes ermee, ik vind dat je er wel klaar voor bent
fjordjes schreef:Je moet je sowieso afvragen of je er genoeg geld voor heb, ook een bedrag achter de hand voor een operatie/speciaal beslag/dure medicijnen. Denk je dat elke dag er naar toe kan gaan om hem te verzorgen, ook al ben je ziek, heb je een berg huiswerk of is de trein vertraagd? Hoe zit het over een paar jaar, als je gaat studeren? Hou je dan nog genoeg tijd over?
En al die tijd zou je ervoor moeten zorgen. Ik neem aan dat je verderstudeerd naar je baan, en dan zou je op een jaar of 16/18 toch naar een speciale school gaan; vaak ver van huis; op kamers; geen tijd voor je pony...
?
_Amber__ schreef:Ik zou graag een shetlander kopen.
Ik heb natuurlijk wel een paar vragen, aangezien ik hier niet zomaar onvoorbereid aan ga beginnen.
Ik weet het, ik ben MAAR 14, ik zal de pony helemaal zelf moeten betalen.
Ik heb eerst en vooral de vraag, denken jullie dat ik klaar ben voor een eigen paard.
Ik rij sinds mijn 5de, maar tussendoor ook een aantal jaren geen paardrijden omdat er geen manege's in de buurt waren, ik ging steed op ponykamp en vond het geweldig als ik een paardje mocht poetsen ofzo. Ook nu nog vind ik het geweldig om op stal te helpen. De stallen opstrooien, het gangpad keren, meehelpen voeren,...
Ik heb vooral heel veel plezier in paarden verzorgen. Ik rijd ook wel graag, maar ik ben niet zo zeker dat ik zelf een paard zou kunnen rijden zonder hulp, dus dit wil ik zéker niet! Ik ga de pony's waar ik nu rijd vaak ook verzorgen, als ik alleen ben enzo en ik denk dus dat ik wel klaar ben om zelf de verantwoordelijkheid te dragen over een pony.
Ohja: ik ga zéker niet op hem rijden ofzo, gewoon verzorgen, eventueel mennen (als ik het bij een gediplomeerde instructeur kan leren, ik wil zeker zijn dat ik het kan namelijk), longeren, …
Vinden jullie dat ik klaar ben voor mijn eerste Shetlander?
Ik koop er natuurlijk alleen een als ik zéker weet dat ik het kan betalen, ook als hij onverwacht ziek wordt (ik denk aan hoge dierenartskosten enzovoorts)
Alvast Bedankt