Zomerkeuring nsps te Kootwijkerbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:54

Citaat:
De inschrijving kost in ieder geval Eur 5,- per pony.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:02

IndianLady schreef:
Citaat:
De inschrijving kost in ieder geval Eur 5,- per pony.

Tja.... :o?

We gaan het in de gaten houden!!

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:33

Gewoon lekker mee doen!
Kun je daar zien hoe je pony het doet, en daarna kun je altijd nog besluiten om mee te doen aan een premiekeuirng.
Het is een leuk leerzame ervaring!!
Als ik dichtbij had gewoont had ik zeker al aangemeld!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 09:40

Zou leuk zijn als je ook komt; je leert ook gelijk wat mensen kennen. Het wordt denk ik wel een relaxte keuring hoor, dus leuk om hier te beginnen en een keer te zien hoe het in zijn werk gaat. En als je liever niet meedoet kom je toch zeker wel kijken?
Zo op de foto een leuke pony, hoewel je haar niet helemaal goed kunt zien. Weet je wie haar ouders zijn? Leuk dat je ook gaat mennen!

Informatie over de premiekeuringen is hier te vinden http://www.nsps.nl/?section=Stamboekzaken&page=8. Waar je dan heen moet ligt aan waar je woont. In jouw geval zal dat denk ik Breukelen (20 sept) zijn, maar als je het zeker wilt weten moet je even informeren bij het stamboek.

Annie, blijft jammer he, dat je zover weg woont. Had het leuk gevonden als meer mensen van ons forum ook mee zouden doen. Ciska doet wel mee in elk geval. Maar ik snap je wel hoor! Misschien kom je ons dan aanmoedigen?? Enne... wil Stal Dijkshoorn niet leuk rubriekssponsor worden?? :+

Inschrijven voor de zomerkeuring kan nog een klein maandje, dus wie zin heeft om mee te doen: aanvragen dat inschrijfformulier! :D

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:46

Ja hoor Annie van Stal Dijkshoorn wil wel sponsoren hoor!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:48

Ik had me meteen opgegeven, maar ik wacht nog even met zijn hoogte, die kon ik haar niet vertellen. Over 2 kleine weekjes wordt hij opgenomen in het stamboek en dan weet ik het zeker *\o/*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 09:56

Roos13 schreef:
Ja hoor Annie van Stal Dijkshoorn wil wel sponsoren hoor!

Yeaaaahhh!!! *\o/* Dank je wel, echt harstikke leuk!

IndianLady schreef:
Ik had me meteen opgegeven, maar ik wacht nog even met zijn hoogte, die kon ik haar niet vertellen. Over 2 kleine weekjes wordt hij opgenomen in het stamboek en dan weet ik het zeker *\o/*

Dat is nog vroeg genoeg om zijn hoogte op te geven; gaat helemaal goed komen. Leuk dat je meedoet! +:)+ Ik zal je in de smiezen houden en me even voorstellen. Daarbij ben ik ook degene die de foto's van die dag gaat maken, dus ik zal proberen wat extra foto's van je knapperdje te maken; altijd leuk toch?

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 09:57

Arianne schreef:
Zou leuk zijn als je ook komt; je leert ook gelijk wat mensen kennen. Het wordt denk ik wel een relaxte keuring hoor, dus leuk om hier te beginnen en een keer te zien hoe het in zijn werk gaat. En als je liever niet meedoet kom je toch zeker wel kijken?
Zo op de foto een leuke pony, hoewel je haar niet helemaal goed kunt zien. Weet je wie haar ouders zijn? Leuk dat je ook gaat mennen!

Informatie over de premiekeuringen is hier te vinden http://www.nsps.nl/?section=Stamboekzaken&page=8. Waar je dan heen moet ligt aan waar je woont. In jouw geval zal dat denk ik Breukelen (20 sept) zijn, maar als je het zeker wilt weten moet je even informeren bij het stamboek.

Oh, Breukelen is inderdaad ook goed te doen!!
Haar ouders zijn bekend maar ik moet de pony nog ophalen, dus ik het het papier nog niet hier! Als ik dat heb ben ik benieuwd of er foto's zijn op te sporen van familie!!

Bedankt voor de bruikbare info.

Arianne

Re: Zomerkeuring nsps te Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:05

You're welcome! En als je het papier hebt horen we het vast wel; er zitten hier op bokt zat shetlandliefhebbers die je aan foto's kunnen helpen.

Enne... wel nadenken of je haar ook niet gezellig meeneemt naar Kootwijkerbroek he? ;-)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:54

Ja... denk dat ik dat wel doe hoor!! Als ze dan leuk resultaat heeft gaan we gewoon nog een keertje!!

Als ik de papieren heb ga ik zeker alle shetlandliefhebbers lastig vallen!! ;-)

mirba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:56

welke data is dat
en heeft iemand misschien het adres

lijkt me ook wel leuk

Arianne schreef:
Weet niet of ik het hier op de goede plaats neer zet, maar aangezien ik hier waarschijnlijk de meeste shetlandliefhebbers zal vinden zet ik het maar hier neer:

ZOMERKEURING VOOR DIVERSE AFDELINGEN!!

De laatste jaren heeft de Afdeling Gelderland een Zomerkeuring en Wedstrijddag te Heteren georganiseerd. Echter, in 2009 gaat deze keuring voor Gelderland niet door.

Maar… op initiatief van een aantal enthousiaste mensen wordt er op
ZATERDAG 27 JUNI 2009 een zomerkeuring georganiseerd voor de inzenders uit de volgende afdelingen: NOORD HOLLAND, ZUID HOLLAND, UTRECHT, GELDERLAND, WEST OVERIJSSEL & FLEVOLAND!!

Alle afdelingen die eerder buiten de zomerkeuringen Vries, Brabant en Gelderland vielen, kunnen nu inschrijven voor de keuring op 27 juni 2009 op de mooie terreinen van Manege Voorwaarts te Kootwijkerbroek!!

Wij rekenen als organisatiecomité op de komst van véél inzenders en een spannende strijd tussen de pony’s, met name ook van de inzenders buiten Gelderland!!

Inschrijven is mogelijk voor:
- Pony’s welke zijn ingeschreven in het Nederlands Shetland Pony Stamboek.
- (mini) veulens: zowel hengst- als merrieveulens zijn welkom
- Vanaf 1 jaar en ouder: alleen merries en ruinen zijn welkom

De sluitingsdatum voor inschrijving wordt 27 mei 2009.

Informatie over de keuring kunt u krijgen bij de volgende personen:

• Martine van den Berg, Fokvereniging Noord-West Veluwe
Tel (06-11416917)
• Arianne van den Bunt, Fokvereniging Noord-West Veluwe
Tel (06-48769996)
• Yvette Eveleens, Fokvereniging Randstad-Holland
Tel (06 29159398)
• Willeke Termeer, Fokvereniging Bommelerwaard
Tel (0418) 561783 (na 18.00)
Zomerkeuring.gelderland@hotmail.com

Inschrijfformulieren voor de keuring kunt u opvragen bij Willeke Termeer: zomerkeuring.gelderland@hotmail.com of 0418-561783 (na 18.00 uur)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 11:04

Het is op zaterdag 27 juni bij Manege Voorwaarts in Kootwijkerbroek. Het adres: Essenerweg 88.

assepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:23

Ik had me al ingeschreven voor deze keuring, en kijk er erg naar uit.
Ik wil dat ze op de juiste manier wordt en laat dit het liefste doen door iemand die ervaring heeft met het voorbrengen.
Aangezien er ook een belangrijke keuring in Zeeland plaatsvind (wat ik niet erg voor de hand liggend vind dat deze keuringen op dezelfde dag gepland zijn) Kan degene wie mijn merrie voor wilde brengen er niet bij zijn.
Misschien weten jullie iemand, die dit graag voor me wil doen?
Vind het ook leuk om haar zelf te zien lopen!

shetgestoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:35

jammer dat ik niet kan :( :(
we hadden graag meegedaan
vind het altijd super al die shetten bij elkaar :D

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 21:36

Leuk te lezen dat je er zo naar uitkijkt. Ik ook! ;-) Er lopen op die dag genoeg mensen die je kunt vragen of ze jouw pony voor willen brengen. Ik wil het ook wel doen, maar doe het pas een jaar of drie. Anders kan ik daar wel mensen aanwijzen waarvan ik weet dat die wel een handje willen helpen.

Wat betreft de keuringen op 1 dag: tijdens het seizoen van de premiekeuringen heb je ook vaak 3 keuringen per zaterdag. Ik weet dat er vanuit het midden van het land niet veel mensen op de premiekeuring in Zeeland gaan kijken, dus vandaar dat we toch voor dezelfde datum hebben gekozen.

assepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:12

Bedankt voor je snelle reactie, ben ik erg blij mee. Heb haar nog niet eerder voor gebracht, wil dat in de toekomst wel gaan doen.
Hoeveel keuringen loop je op een jaar? En wat zijn de meeste gewilde keuringen?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:20

Joh, dan is JUIST zo'n zomerkeuring het moment om het lekker zelf te doen!! Gewoon op tijd komen en opletten hoe anderen het doen. Er staat niets op het spel en ik heb zelf de ervaring dat men je zelfs in de ring nog helpt!! Beter kan niet eigenlijk....

Ik ga met mijn eigen pony's altijd naar 2 keuringen (1 premiekeuring en 1 zomerkeuring oid) en daarbij help ik nog op 4 of 5 andere keuringen bij kennissen.

Iedereen heeft zo zijn favoriete keuringen. Als je premiekeuringen bedoelt; zelf mag je maar aan 1 pk per jaar meedoen en je woonplaats bepaalt aan welke. Zomerkeuringen e.d. mag je gewoon altijd aan meedoen, hoewel het vaak regiogebonden is.

assepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:48

Misschien kunnen we elkaar daar meeten? Dan kan je me wat tips geven dan stap ik er wat zekerder in haha

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:50

Ik had erheen gewild maar mijn pony heeft dus nog veulenboek en blijkt dan ook nog niet opgenomen te zijn... Jammer... We gaan proberen om volgende week naar Lunteren te gaan voor opname, dus wie weet!! Maar da's wel kort dag...

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 13:20

assepas schreef:
Misschien kunnen we elkaar daar meeten? Dan kan je me wat tips geven dan stap ik er wat zekerder in haha

Helemaal goed! Ik loop er toch de hele dag, dus dan spreken we wel af en kan ik je nog wel wat tips geven. En dan gewoon lekker zelf doen; is toch ook veel leuker? Misschien kun je iemand meenemen die het filmt zodat je nog terug kunt kijken? En ik maak sowieso de hele dag foto's, dus dan hou ik je wel in de gaten en maak ik er een paar exra.

@Bainar: ben benieuwd of het je nog gaat lukken zaterdag. Zou leuk zijn; kun je dit jaar ook nog meedoen aan de premiekeuring en misschien aan deze. Succes ermee!

assepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 13:46

Met welke leeftijd worden ze opgenomen dan?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:19

Het mag vanaf het voorjaar dat ze 3 worden

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:00

BaiNar schreef:
Ik had erheen gewild maar mijn pony heeft dus nog veulenboek en blijkt dan ook nog niet opgenomen te zijn... Jammer... We gaan proberen om volgende week naar Lunteren te gaan voor opname, dus wie weet!! Maar da's wel kort dag...

Daar is Lunteren voor ;)

assepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 19:42

Ik ga dr voor, ik zie wel hoe we uit de verf komen :D
Ze zal de 99 cm niet gaan halen maar ben met een mooie middenmaat ook zeer tevreden.
Ze is al vaker uitgebracht maar niet bij mij, dus wel toch wel spannend.
We gaan sowieso een spannende tijd tegemoet, volgend jaar wordt ze beleerd en willen we haar laten dekken.
Maar wil haar eerst goed voor de wagen hebben.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:17

IndianLady schreef:
BaiNar schreef:

Daar is Lunteren voor ;)

Hoe bedoel je... kort dag zal geen probleem zijn denk je??? (gaat bijna juichen ;) )....