Met een nmprs merrie naar de keuring toe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:44

Ik kan niet voor ellepel spreken, maar ik ga iig niet voor een eerste premie. Santa is er geregistreerd en wil samen met veulen dan wel eens zo'n keuring meemaken.

Standfoto vind ik altijd lastig bij zo'n kleintje, maar zal thuis eens de foto's doorspitten.

LadyMadonna

Re: met nmprs merrie naar de keuring toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:40

Nassie: Dat je aangekeken werd vind ik niet zo heel erg vreemd. Ondanks dat je pony er tiptop verzorgt uit zag was ze wel gewoon veel te zwaar.
Verder vind ik de NMPRS keuringen altijd stik gezellig. Ben ook een keer bij een tinker (ICS) keuring geweest, en daar vond ik (jaren terug hoor) maar een zooitje ongeregeld. Voorbrengen in afgetrapte spijkerbroek en slobbertrui is niet mijn ding.

Misschien moeten mensen zich eens realiseren dat het een MINIPAARDEN stamboek is, en ja, je kan hier papierloze paardjes van onder de 107 registreren, en ja, daar zitten ook best weleens erg knappe pony's tussen, maar het fokdoel is en blijft een minipaard, geen shet.
Dit is mede de reden dat er geen kampioenschappen meer zijn voor de basis types

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:57

Kan me goed voorstellen dat er geen kampioenschappen meer zijn voor de basistypen, omdat dat niet het fokdoel is.
Maar zolang het stamboek open is voor het basistype mogen ze daar best wat toleranter voor blijven.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:35

Mischien zou het onderscheid tussen basis en luxe ook moeten vervallen. Zodat alle paardjes op dezelfde manier gekeurd worden. En wat mij betreft zou het stamboek ook gesloten mogen worden voor nieuwe papierloze paardjes. Maar dat heeft niet zoveel te maken met het oorspronkelijke topic hier.

Ik vind de merriekeuring wel gezellig en ga er zeker dit jaar weer heen met een paar paardjes ;) .

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:48

stef schreef:
Nassie: Dat je aangekeken werd vind ik niet zo heel erg vreemd. Ondanks dat je pony er tiptop verzorgt uit zag was ze wel gewoon veel te zwaar.
Verder vind ik de NMPRS keuringen altijd stik gezellig. Ben ook een keer bij een tinker (ICS) keuring geweest, en daar vond ik (jaren terug hoor) maar een zooitje ongeregeld. Voorbrengen in afgetrapte spijkerbroek en slobbertrui is niet mijn ding.

Tja iedereen beleefd het anders.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:50

volgens mij is het NMPRS tollerant genoeg aangezien merries en ruinen zonder afstamming nog steeds ingeschreven kunnen worden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 19:52

snowdon schreef:
Ik kan niet voor ellepel spreken, maar ik ga iig niet voor een eerste premie. Santa is er geregistreerd en wil samen met veulen dan wel eens zo'n keuring meemaken.

Standfoto vind ik altijd lastig bij zo'n kleintje, maar zal thuis eens de foto's doorspitten.

als ik erheen ga, (en ik heb nog niet eens met stalhoudster daarover gesproken) dan wil ik ook meer dan een eerste premie natuurlijk!

voorbrengen doe ik dan zelf wel,witte kleding heb ik wel.
zijn daar ook nog eisen aan eigenlijk?
of is het gewoon wit en maakt niet uit hoe je dan gekleed bent?

en ik moet natuurlijk ook gaan oefenen met presenteren dan haha :D

iemand nog goede tips daarvoor?
wat wel en wat niet te doen?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:00

ik ben afgelopen jaar ook geweest met een van mijn merrie's, ook niet de meest luxe uitvoering :D , maar daar ben ik me van bewust en vond het dan ook een reuze gezellige dag.
aangezien ik haar toch wilde laten inschrijven aangezien ze wel drachtig is van een luxe hengstje ook lekker mee gedaan met de keuring.
het viel mij eigenlijk ook nog reuze mee, ik had zelf een 3e premie verwacht maar ze kreeg een 2e.
en het belangrijkste .... echt gezellige dag gehad!
aankomende hengstenkeuring doen we ook weer gezellig mee en augustus merriekeuring ook en dan hopelijk met het veulen!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:55

@ellepel: niet tevreden met een eerste premie???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:03

Tja, als je meer wilt dat een eerste premie dan blijft er kampioenschap over, en dat gaat dus niet meer met basis paardjes.
Ellepel: Voorbrengers gewoon in wit, aanjagers eventueel zwarte broek.
Ik zou niet weten waarom het niet uit zou maken wat je aan hebt, het is gewoon een officiele stamboek keuring en daar dienen paardje en voorbrenger gewoon netjes voor de dag te komen

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:57

hey snowdon, jij ook hier :)
ik ga dit jaar ook voor het eerst met mn jaarling merrie naar de keuring. ga ook eerst afkijken bij de hengstenkeuring

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 07:14

Sharani schreef:
@ellepel: niet tevreden met een eerste premie???

nee tuurlijk niet :P
nee grapje hoor, al krijgt ze helemaal niks, gaat er om dat ik denk dat het hartstikke leuk is al dat kleine spul bij elkaar.
en je pikt toch weer een hele leuke ervaring mee he :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:44

Ik had ook niet verwacht dat ik een eerste premie zou krijgen. Eerder een derde ofzo. Dus ik stond met open mond te kijken!

Ben benieuwd hoe je pony het doet hoor ellepel! :))

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 06:40

Het NMPRS is gewoon leuk dat iedereen er welkom is....dat heb ik altijd het sterke punt van dit stamboek gevonden en van mij mag dat zo blijven.
De serieuze fokkers volgen toch hun eigen (luxe) route binnen het stamboek. Laat de hobbyist gewoon ook lekker genieten.
en zolang er verschil is tussen basis en luxe...kan een (luxer) basistype met goede bewegingen ook een 1e premie behalen.

Gewoon met plezier erheen gaan en het voor jezelf doen, het is een leuke dag. Veel leuke mensen en heel wat paardjes om te bekijken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 19:57

nou,de eigenaresse van het diertje was ook enthousiast dus dikke kans dat we er wel zijn op 29 augustus :D

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:12

ahh, gezellig ellepel!
gewoon doen, al ga je alleen maar om een hele gezellige dag te hebben, ik ga ook samen met de nicht van mijn vriend, zal nog een een heel gedoe zijn om alle paardjes mee te krijgen die we mee willen nemen, ik denk dat het met 3 trailers net moet lukken :o

LadyMadonna

Re: Met een nmprs merrie naar de keuring toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:10

met hoeveel wil je komen dan proba? ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:26

Haha vroeg ik me ook al af!
Jullie Black Rose lijkt trouwens wel op onze Santa, is die al eens naar een keuring geweest?

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:27

ik wil graag met 2 merrie's waarvan 1 met veulen, en van mariska willen we er eigenlijk 4 of 5 volwassen merrie's waarvan in ieder geval 2 of 3 met veulen.
pffff, misschien anders toch maar stapelen :D :D :D

debbeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:54

hoi

ik heb sinds een paar dagen een hengst dr bij hij is 60 cm hij word in mei 1 jaar kan ik met hem nou in augustus naar de keuring had gelezen dat je met hem gewoon naar de merrie keuring kon gaan......

oja ik heb ook nog een merrie van 10 jaar nou is ze ooit wel eens gekeurt stond in dr paspoort maar kan ik met haar gewoon weer naar de keuring gaan ???

heb geen idee hoe dit allemaal werkt maar vind het leuk om een keer te doen.en hoe gaat dat dan allemaal ??ik ben wel met allebei in geschreven bij nmprs en lid

groetjes deborah

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:55

zijn de pony's ook nmprs ingeschreven?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 08:11

probabeest schreef:
ik wil graag met 2 merrie's waarvan 1 met veulen, en van mariska willen we er eigenlijk 4 of 5 volwassen merrie's waarvan in ieder geval 2 of 3 met veulen.
pffff, misschien anders toch maar stapelen :D :D :D

je plant jezelf dan wel een hele drukke dag! :Y)

debbeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 11:57

ja ze zijn allebei ingeschreven

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:09

dan kan je gewoon inschrijven.
Alleen met de jonge hengsten ben ik niet zeker van de 1 ouder op papier regel. Dit geldt wel voor de hengstenkeuring, maar of dit ook voor jonge hengsten geld?