Shetlanderdag / minipaarden dag?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:59

Sharani schreef:
Is agility het zelfde als obstacle bij minipaardjes?

volgens mij wel ja ;)

Helderder

Re: Shetlanderdag / minipaarden dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:11

Ik zou het super vinden als er veel aan de hand te doen is. En als ontspanning bijvoorbeeld in plaats van de buitenrit, een wandeling/fietstocht door het gebied met de pony's aan de hand en eventueel voor de kids dat ze op de pony kunnen zitten. (Maar wel aan de hand begeleid worden).
Ik denk dat als je voor dressuur en springen gaat, het een Shetlanderdag wordt zoals alle anderen en die eigenlijk alleen toegankgelijk is voor kinderen. (En het veelal een gepluk en gedoe wordt met veel te grote kinderen op de pony's).

Maar ik vind het een super leuk idee, en een lekker centraal te bereiken locatie! :)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 03:16

Als je mee mag doen met papierloze shets ben ik ook van de partij met de verzorgsters en mijn 2 shetlanders.

Vooral voor rubrieken aan de hand, en een keuring zou ook leuk zijn omdat die 2 van mij papierloos zijn kan je daar nu niet aan mee doen dus dat zou ik wel grappig vinden.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:41

Heej, ja super!! Lijkt me erg leuk, alleen jammer dat voor de kar niet kan dan.. Anders was het helemaal leuk.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 19:00

Ik wil mee doen ! :D
Alleen woon ik helemaal in Groningen

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 20:58

En een soort van schriktraining ofzo en dan krijg je een diploma van 'Dappere pony' ofzo. :P Lijkt me wel leuk voor kinderen én leerrijk! Een parcourtje aan de hand, toillettagewedstrijd voor kinderen?

Ik wil graag komen, maar woon in centrum België dus dat wordt misschien wat ver? Waar zou het zijn?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:00

kinderen kinderen kinderen

het komt een beetje als kinderdag over, een shet is een leuke pony voor kinderen maar ook volwassenen kunnen veel lol aan een shet beleven en die sluit je nu een beetje uit

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:01

Vandaar dat aangespannen rubrieken erg leuk zijn :=

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:02

Nou ik denk dat het eerder een dag voor iedereen wordt, alleen heb ik geen inspiratie voor volwassenen. ;-) Maar ik persoonlijk zou een schriktraining of behendigheidsparcours ofzo wel leuk vinden.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 21:15

lijkt me echt super, idd vooral de onderdelen aan de hand en de wandel tocht, ook bv shet van de dag ofzo hihi, wil zeker komen alleen heb vervoers probleem, moet vanuit arnhem komen en heb geen trailer of auto met trekhaak, of rijbewijs daarvoor, weet niet of het dan mogelijk is om met iemand mee te rijden tegen vergoeding als iemand hier uit de buurt
er ook heen gaat, schrikparcour, lange lijnen, aangespannen en behendigheidsparcours, wandeling met zijn allen is ook leuk voor volwassenen, ik neem dan mn verzorgstertje niet mee, lekker een dag zelf met me pony doorbrengen... heerlijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 22:36

tot nu toe wordt er veel hilariteit geopperd, leuk hoor, maar daar ga ik mn pony niet een eind voor in de trailer zetten (niet enkel voor dat, laat ik het zo zeggen)
En idd het kinder verhaal...
Op het moment dat er wat serieuzere dingen langs komen wil ik wel e.a. overwegen, maar tot nu toe vind ik het compleet niet interesant. Sorry

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 00:03

hoi stef,
Wat vind jij dan leuk?

stef schreef:
tot nu toe wordt er veel hilariteit geopperd, leuk hoor, maar daar ga ik mn pony niet een eind voor in de trailer zetten (niet enkel voor dat, laat ik het zo zeggen)
En idd het kinder verhaal...
Op het moment dat er wat serieuzere dingen langs komen wil ik wel e.a. overwegen, maar tot nu toe vind ik het compleet niet interesant. Sorry

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:16

Same here. Als er iets aangespannen-achtigs komt wil ik mijn pony's wel in de trailer knuppen. Vooral voor de ervaring.

MichelR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 00:21

Vinden jullie crossen en springen en dressuur niet leuk / serieus (uiteraard met lage hindernissen)?

Sappos schreef:
Same here. Als er iets aangespannen-achtigs komt wil ik mijn pony's wel in de trailer knuppen. Vooral voor de ervaring.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 00:28

Nee. Mijn pony is niet beleerd en dan moet ik een of ander meisje van de manege trekken. De andere pony is te jong. Een liberty of obstacle zou hij leuk vinden en voor de rest vindt hij andere pony's prachtig dus een dagje weg is voor hem al een hele ervaring.
Dan blijft er weinig over. Zeg nu zelf, hoeveel kinderen passen tegenwoordig nog echt op hun pony.
Ow ja ik weiger er zelf op te gaan zitten :)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:30

er hoeft toch niet altijd persee wedstrijden en prestaties neergezet te worden. volgens mij is het ook meer het idee lekker een dag met je pony en andere mini paarden fans doorbrebgen, spelletjes mensen en andere ponys vind mn shettie het einde, dus ik zal zeker kijken of er een mogelijkheid is om te komen. wedstrijd springen.. hoe hoog komen pony en baasje samen is toch lachen, je kan dan een onderdeel onder het zadel doen en aan de hand ofzo.

is er genoeg animo om een datum te opperen enzo, ivm vervoer dat ik dan speciaal moet regellen en een chauffeur

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 10:49

voor springen is vaak ook een minimum leeftijd van de pony verplicht (vanaf 3 jaar ofzo geloof ik)
Liberty: moet je wel een zeer goede omheining hebben, anders is het geen doen.

prestatie: tja als mensen zover komen en serieus trainen, kan ik me voorstellen dat ze dan ook bepaalde onderdelen willen zien.
Maar als het doel van de dag is, gewoon lol met je shet...stoelendans en zo'n dingen, is daar niks mis mee, dan kan iedereen zelf bepalen of men wel of niet meedoet.

dressuur aan de LL kan serieus gezien worden....springen aan de hand en hindernisbaan ook, maar is vaak vooral leuk om te doen.

mennen is toch een onderdeel bij de kleintjes waar de volwassen eigenaren serieus mee bezig zijn.
dressuurproef / vaardigheid.

92smartie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:00

Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het veel mensen trekt als er al iets met aangespannen wordt gedaan.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:18

Het gaat mij niet om presteren maar om ervaring opdoen. Ik ben nu bezig met het mennen dus lijkt het me super een keer een wedstrijdje met de sulky te kunnen doen. Meestal mag je namelijk niet met sulky starten en dit is een mooie gelegenheid om het wel te doen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:34

Jullie zouden eigenlijk eens naar de Shetlandpony Indoor in Maren-Kessel moeten komen. Verbazingwekkend hoeveel er te doen is, en hoe zowel kinderen als volwassenen een geweldige dag hebben. Voor iedereen iets te doen, zowel voor de mensen die iets willen presteren (dressuur,men,spring en lange teugel rubrieken op verschillende niveau's van B tot ZZ ) maar ook voor volwassenen/kinderen die niet persé de competitie aan hoeven te gaan zijn er ontzettend leuke rubrieken.
Dus waarom niet gewoon een mix van beiden? Sluit je niemand uit en heeft iedereen t naar zn zin.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:35

Zelfs bij de officiële KNHS dressuurwedstrijden mennen mag je enkelspan gewoon met sulky starten hoor.

Voor 'spelen' met m'n pony zou ik niet snel dat hele eind rijden, ben daar ook heel eerlijk in.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:53

Serieus? Maar dat is dan zeker dressuur/vaardigheid?
Maar officieel mag ik nog niks omdat de pony nog maar 3 is.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:55

Is het dan alleen voor mini shetlanders of ook mini appaloosa's? Mijn mijn appaloosa kan ik dingen zoals lange lijnen doen, kindje erop zetten etc, maar met mijn shet niet. Het is een hengstje en te sterk voor een kind en onmogelijk te beleren. Voor de dressuur en lange lijnen kan hij de rust en geduld niet vinden, maar dingen zoals springen aan de hand en een keuring lijkt me voor hem super leuk. Dus als je ook kan kiezen aan welke dingen je mee kan doen wil ik er serieus over na gaan denken. Maar als alle onderdelen gedaan moeten worden, nee daar ga ik mijn pony niet mee pesten en mijzelf ook niet..

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 11:56

Ook appaloosa's neem ik aan :j mijn jaarling is ook een appie en die neem ik dan ook mee om te spelen (die dan wel ;) )

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:00

BinkieDusty schreef:
Is het dan alleen voor mini shetlanders of ook mini appaloosa's? Mijn mijn appaloosa kan ik dingen zoals lange lijnen doen, kindje erop zetten etc, maar met mijn shet niet. Het is een hengstje en te sterk voor een kind en onmogelijk te beleren. Voor de dressuur en lange lijnen kan hij de rust en geduld niet vinden, maar dingen zoals springen aan de hand en een keuring lijkt me voor hem super leuk. Dus als je ook kan kiezen aan welke dingen je mee kan doen wil ik er serieus over na gaan denken. Maar als alle onderdelen gedaan moeten worden, nee daar ga ik mijn pony niet mee pesten en mijzelf ook niet..

Nou lijkt me niet dat je verplicht overal aan mee moet doen hoor ;) Ik ga toch echt niet op mn pony zitten := en van mennen hebben we hier ook geen verstand. De dingen die je leuk lijken daar schrijf je je voor in over het algemeen