Foto is van deze site: www.hooinet.nl
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

randalinpony schreef:@Jesito: dat vind ik een heel mooi systeem, alleen wat jij op de foto laat zien kost rond de 1200 inclusief, zonder dak dan nog.
Bedoel je dat ze de ruif die je op de foto laat zien in een kleiner formaat hebben, of zijn dat weer andere modellen?
Want zon ruif maar dan in een iets kleinere uitvoering, lijkt me ideaal, en ziet er ook heel netjes uit. De ruif van de foto kan trouwens nog iets versteld worden, je kan de bak laten zakken, dus misschien zou het toch wel gaan voor minis. De shet op de voorgrond ziet er iig. niet uit of hij erin kan kruipen.
De ideeen met een simpele houten bak zijn ook netjes voor het zicht, punt is alleen dat we hier ook ponys van 80 cm hebben, en als we de bakken zo laag houden dat ze niet met hun nek over de rand hoeven te hangen (dat lijkt me niet prettig eten), dan stappen die iets grotere ponys waarschijnlijk zo die bakken in... Ze zijn zo ondernemend, die van ons..
jesito schreef:Bij ons op stal hebben ze verschillende ruiven, bij de pony's is een groot rek maar ze hebben hier ook twee kleinere van.dit is zo'n grote ruif.
Heb alleen geen idee wat ze kosten.
Van de kleinere ruiven heb ik geen foto maar dat is de helft en die worden vaak verschoven door de paarden is onze ervaring.
brenin21 schreef:Ladpr: dat is een goed idee zeg! Tot nu toe gebruikten wij speciekuipen, die we verspreid door de bak neerzetten, maar ze gooien ze regelmatig om en ik heb ze met harde wind al een paar keer uit de sloot moeten vissen. Vind jou idee erg goed.
Ik weet dat er op de site van het blad Landleven heel lang een bouwtekening te downloaden was van een hooiruif voor schapen. Misschien kan dat nog een idee zijn en dan evt. de maten wat aanpassen....
) Iig het hooi blijft liggen. 

Een dak daarboven zou wel gaaf zijn
haha