Goede band met je Shetlander ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Re: Goede band met je Shetlander ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:25

Dit ken ik wel. Toen ik my verzorgshet (verzorg ik nog steeds) begon met verzorgen vertrouwde ze me échtniet. Maar er werd dan ook niks mee gedaan. Ik begon met rustig in de wei zitten, en langzaam wat dichterbij. Ik maakte me 'interessant' zodat ze dichterbij kwam om te snuffelen enzo. Dan begon ik rustig met aaien. Daarna met het halster aan, en dan borstelen. Toen de basis dingen er inzaten enz, ging ik haar inrijden. Na een gevecht van bokken en alles is het gelukt en op hele lichte hulpen gaat het nu! Nu is onze band zo 'sterk' dat ik vd met haar doe, en ze kan al van alles.

Maarja mijn tip dus, doe alles beetje voor beetje, en ga niet beginnen aan iets 'nieuws'als het andere er nog niet 100% in zit:) Doe het anders op 'mijn' manier, zoals ik dus ben beognnen met het vertrouwen winnen:)

kiwiski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:18

ik heb ook een verzorgshet, en ik doe vanalles met haar .
springen, wandelen etc.
ze houd heel erg veel van knuffelen enzo, dus ze gaat er echt voor staan.
dus als ik jou was heel veel aandacht aan haar besteden, knuffelen snoepjes wandelen enzo.
dat vind de pony vast ook wel leuk.

:) xx

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:06

Nassie schreef:
Volproppen met snoepjes dan ben je zo vriendjes :+:

Haha :))

Eerlijk gezegd weet ik het niet, ik vind hun helemaal leuk, maar of ze mij wel altijd zo leuk vinden? :')
Ze vinden het leuk als ze mogen spelen, maar als ze aan het werk moeten niet..

Ik heb denk ik wel een band met ze, maar die kan echt nog versterkt worden.
Ben er echt mee bezig, veel wandelen, poetsen etc.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:07

Geduld, liefde en respect :)

Toen ik mallow net ging doen deed die niks voor me, en sleurde me het hele erf over.
Nu loopt hij overal achter me aan, heb nergens meer een touwtje voor nodig, en rij tuigloos.
Geduld is echt het aller belangrijkste. Na een paar weken een band hebben met een paard is zo goed als onmogelijk. Dan gaat die je misschien net herkennen.
Je moet ook consequent blijven, en het beestje het gevoel geven dat je te vertrouwen bent.
Rekening houden met het karakter :)

TeeGee

Re: Goede band met je Shetlander ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 10:10

Oud topic.