[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 10:28

Klinkt fijn Mandy! Jammer dat het thuiskomen wat minder was en balen van Max zijn hoeven :(:)

Gisteren ook wedstrijd gehad, 2e keer L. Sjors had er écht geen zin in :z Ook nog een beetje slordig gereden, maar we mochten toch nog een puntje mee naar huis nemen. Thuis nog even afgespoeld en daarna lekker rollen in de buitenbak.
Afbeelding

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:20

Hihi Sjors :))

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 11:28

Fijn dat jullie toch met een punt naar huis gingen!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:20

Hihi die sjors!
Ik ben aan het werk. Mega warm! Pffff

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:58

Lekker door de paneer :D

Hier vanmiddag rondje met mil en vriendin gereden. Was even lekker mijn hoofd leeg maken. Heb het wel nodig.
Morgen komt iemand foto's maken van Clyde zijn voetzolen. Heb al vaker geprobeerd een afdruk van zijn zool te maken maar dat is lastiger dan je denkt. Wil ook tzt een tattoo van zijn voetafdruk. En ik wil kijken of een foto duidelijk genoeg is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 22:08

Dat is een mooi aandenken. Ik duim voor je dat het lukt.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:10

haha vieze sjors!

Gefeliciteerd voor iedereen die weer winstpuntjes heeft *\o/*

Zaterdag naar de Paard&Leven dag geweest, 2 fijne clinic's gereden :j Helaas trof ik mijn meisje gisteravond weer aan met kolieksymptomen... wel mesten, maar alle andere symptomen had ze.... Direct weer het spoednummer van de dierenarts gebeld... Dierenarts wilde dat ik het nog een half uurtje zou aankijken. Na een half uurtje was er nog weinig verschil, weer een half uurtje verder, en ponylief voelde zich weer helemaal prima. Alsof er niks aan de hand is. :Y)

Maar evengoed blijft het lastig... want voor de 2de keer in nog geen 3 weken "koliek" klopt natuurlijk niet. Wel gebeurd het telkens na warme dagen, of het daar iets mee te maken zal hebben? :? Deze of volgende week wordt ze door een dierenarts/alternatieve geneeskundige nagekeken, om te kijken of zij via die weg iets kan vinden.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 09:51

Drinkt ze teveel of juist te weinig met het warme weer? Arty wil nog wel eens juist aan de race raken als het erg warm is.
Wat je ook standaard kan halen is collosan dat werkt goed bij lichte koliek dan hoef je niet direct de dierenarts te bellen. De welkoop verkoopt het onder andere.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:32

testebeest schreef:
Drinkt ze teveel of juist te weinig met het warme weer? Arty wil nog wel eens juist aan de race raken als het erg warm is.
Wat je ook standaard kan halen is collosan dat werkt goed bij lichte koliek dan hoef je niet direct de dierenarts te bellen. De welkoop verkoopt het onder andere.

Bedankt voor de tip! Zal het vandaag meteen is halen. :) Ik heb het idee dat ze eerder tekort dan teveel drinkt. Op wedstrijd wilt ze ook nooit drinken.... terwijl ik het wel 10 keer aanbiedt :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 10:39

Haha die Sjors :)) Mooi schoon!

Koliek door de warmte is heel goed mogelijk. Tip om op wedstrijd wel te laten drinken, even een mini handje slobber door het water, dat het een soort soep wordt.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:02

Susanne schreef:
Haha die Sjors :)) Mooi schoon!

Koliek door de warmte is heel goed mogelijk. Tip om op wedstrijd wel te laten drinken, even een mini handje slobber door het water, dat het een soort soep wordt.

Ja zat ik ook al aan te denken! Even een zak slobber halen bij welkoop dan maar :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 11:04

Pavo en Subli hebben kleine zakken! Je hoeft er echt maar een ini mini beetje van in het water te doen. Appelsap kan ook, maar dat lust mijne niet :P Het is wel belangrijk dat ze op wedstrijd gaat drinken, zeker met dit warme weer.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:13

En niet te koud water, kan ook een mineralen te kort zijn als ze veel zweten en weinig drinken. Slobber geven is idd handig :j

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:16

Faya is aan de diarree, die heeft gisteren zoveel gedronken...
ze heeft echt de hele middag bij de waterbak gestaan.

slobber is inderdaad een goed idee bij te weinig drinken.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 14:19

Die van mij krijgen idd ook water met een handje slobber :j Bij Sjors kan ik zelfs elk soort krachtvoer door het water gooien en hij drinkt het op, ideaal. Als ze echt veel zweten gooi ik er een schepje elektrolyten doorheen.

horzieloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 18:02

Hey! Mag ik me melden? Ik ga waarschijnlijk een grote shetlanderruin verzorgen! Hij heet Actor en het is een zwarte Shet. Ik ga daar woensdag kijken, maar drie vriendinnen hebben daar ook een verzorgpony en die zeggen dat het een schatje is dus dat zal vast wel goed komen :) . Ik mag daar verder op rijden en je hebt daar gewoon erg veel vrijheid! Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 21:23

linda_gigant schreef:
Ik heb weinig te melden. Vandaag dresuur gereden met 3 winstpuntjes naar huis en nu gigant lekker een weekje vrij en dan een poosje recreatief rijden even bij komen. Hij heeft hard zn best gedaan de laatste maanden

Oh netjes zeg 3 punten! ZO te horen heeft hij zijn vakantie wel verdiend.

Patty14 schreef:
Vandaag gestart in Garderen. Mocht naar huis met twee winstpunten.
Chip had na de SMR wedstrijddag een week vrij. Ergens aankomende week weer oppakken. En Switch mag nu genieten van een weekje vrij.

Goed gedaan zeg. Fijn dat je de vakantie voor de mannen ook zo op kunt delen.

Lori schreef:
Hier maandag mijn laatste examen en dan beginnen met de grootste voor de wagen beleren. Ben benieuwd hoe snel hij ermee weg gaat zijn :D . Tuig heeft die al wel enkele keren opgehad en wat basis oefeningen waar die altijd er snel mee weg was.

Vandaag dus je laatste examen gehad, alles goed gegaan?

Ayla schreef:
Klinkt fijn Mandy! Jammer dat het thuiskomen wat minder was en balen van Max zijn hoeven :(:)

Gisteren ook wedstrijd gehad, 2e keer L. Sjors had er écht geen zin in :z Ook nog een beetje slordig gereden, maar we mochten toch nog een puntje mee naar huis nemen. Thuis nog even afgespoeld en daarna lekker rollen in de buitenbak.
[ [url=m/OGQ037.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha jeetje Sjors, viespeuk :')

Linsey1998 schreef:
haha vieze sjors!

Gefeliciteerd voor iedereen die weer winstpuntjes heeft *\o/*

Zaterdag naar de Paard&Leven dag geweest, 2 fijne clinic's gereden :j Helaas trof ik mijn meisje gisteravond weer aan met kolieksymptomen... wel mesten, maar alle andere symptomen had ze.... Direct weer het spoednummer van de dierenarts gebeld... Dierenarts wilde dat ik het nog een half uurtje zou aankijken. Na een half uurtje was er nog weinig verschil, weer een half uurtje verder, en ponylief voelde zich weer helemaal prima. Alsof er niks aan de hand is. :Y)

Maar evengoed blijft het lastig... want voor de 2de keer in nog geen 3 weken "koliek" klopt natuurlijk niet. Wel gebeurd het telkens na warme dagen, of het daar iets mee te maken zal hebben? :? Deze of volgende week wordt ze door een dierenarts/alternatieve geneeskundige nagekeken, om te kijken of zij via die weg iets kan vinden.

He bah, het lijkt op wat Jimmy laatst had. Dat ging precies zoals jij het omschrijft.

Jeetje wat een hitte zeg -O- Ik kan daar echt niet tegen. Mijn hondentraining voor vanavond ook maar afgezegd.

Vanmorgen wel heerlijk met de paarden naar het water gegaan en voor het eerst echt met ze gezwommen. Ze vonden het beide heerlijk en de honden ook.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-17 22:44

Ik had vanochtend vroeg om 08:00 beauty gelongeerd en erna tweespan gereden. Toen was het nog koel.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:16

Kiekeboefje; die tong van je pony; hahahha

Mandy lekker op vakantie geweest. Daar ook goed weer gehad?

Linda_Gigant; gefelicteerd met je winstpunten, 3 nog wel; goed hoor!
En weekje vrij met deze warmte is goed uitgekozen :-)

Ayla; Sjors neemt een zandbadje; heerlijk voor ze :-) Gefelciteerd met je punt ook!

Testebeest; dat is inderdaad nog niet zo heel makkelijk. Hoop dat het lukt!

Linsey wat balen zeg; weer koliek. Hoe gaat het nu?

Mirriej; leuk he zwemmen met je beestje! Nog foto's?

Alf was zaterdag jarig; al 6 jaar :-)
Blijkbaar had hij lang doorgefeest want gisterenochtend trof ik hem zo aan
Meestal staat hij gelijk op als hij mij ziet maar hij bleef nu zo lief liggen: <3 <3 <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 08:57

Hij was nog een beetje brak *\%/*

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:02

hahaha lieve Alf! Gefeliciteerd *\o/*

Met Toliene gaat het weer prima :') Waarschijnlijk krijgt toliene heel snel last van Hittestress, waardoor ze al deze rare symptomen krijgt. Ze heeft gewoon een schuilstal in de bak, dus schaduw is aanwezig. Maar ze moet voortaan toch van 11:00-17:00 op de warme dagen in de binnenstal, ook krijgt ze waterige slobber, electrolyten, extra liksteen, en minimaal 2 keer per dag onder de sproeier. Hopelijk blijft het nu goed gaan *fingers crossed* :)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:03

Gefeliciteerd met Alf!!

Volgende week komt de dierenarts voor Nick. Hij ademt heel zwaar, vooral als het warm is.. Ik ben toch een beetje bang :(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:08

Susanne schreef:
Hij was nog een beetje brak *\%/*

ja het is 6 jaar maar feesten dat hij doet :D :D :D

Linsey; fijn dat Toliene weer wat beter gaat!

Kcinarual; kon de veearts pas volgende week? Dat is ook balen, zeker als hij nu zo'n last heeft

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:17

Gefeliciteerd met Alf!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 09:17

Kcinarual schreef:
Gefeliciteerd met Alf!!

Volgende week komt de dierenarts voor Nick. Hij ademt heel zwaar, vooral als het warm is.. Ik ben toch een beetje bang :(

Waarom kan hij pas volgende week?