[HK] Kletstopic shethouders

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayla

Re: [HK] Kletstopic shethouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:36

haha nee, want Casper staat nu alleen & daarom word die waarschijnlijk ook verkocht, de eigenaar heeft 2 weides & de merries staan bij elkaar & die wisselen van zomer en winter van weide etc, maar dat kan nu niet.
dus dan krijg je heel snel grasgebrek. ;)
maar misschien krijg ik casper of word die op een plek gestald waar ik hem mag blijven verzorgen, waar die in de winter op stal staat & daar hebben ze ook een bak, das wel fijn.
dan kan die lekker blijven lopen, hoop ik een trailer kunnen te regelen 1x per week manegelesje met silke & dan hopelijk ooit de onderlinge wedstrijdjes in. :Y)
alleen dan heb je weer het probleem met maar 1 zadel & de rest van de spullen.
maar dan krijgt Casper mijn goeie denk ik & koop ik ooit nog wel een norton dingetje voor vera & kim ofz. :j

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:40

Ohh zo, wel zonde voor Casper dat hij alleen moet staan, maarja als het even niet anders is. :)

Ik hoop dat jij hem krijgt, dat zou wel super leuk zijn natuurlijk! Wedstrijden met Silke gaat hij vast hoog komen :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:41

Gisteren kwam Tinkerbell's liefde weer even langswaaien op stal!
Ze had Mr. Rickie al een tijd niet meer gezien, omdat hij hoefbevangen staat/stond. Maar oh wat was ze blij om haar verloofde weer te zien :+: Ik moest haar gewoon tegen houden zodat ze niet onder de bedrading van de bak heen ging, naar haar enige liefde!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samen delen ze een passie; VRETEN!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit jaar gaan ze als alles door gaat trouwen :+:

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:42

haha ja, maar voor mij is het op dit moment fijner, dat die alleen staat.
hij geniet nu meer van de aandacht die die krijgt & rent dus ook minder weg, wat die erg sterk heeft gehad altijd.
het rijden geniet die echt duizend maal van, stil staan is er voor hem niet bij, mijn god dan moet je hem is zien. :=
ik hoop het ook & ik denk ook dat ze erg hoog zullen komen!!
maar het fijne van Silke is dan ook dat ze totaal niet bang is, Casper zit heel fijn dus dat blijft ook lekker zitten haha. :Y)

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:43

Haha wat een schatje zeg Nassie! :D
Hij lijkt echt op Boris z'n vrouw ( :') ), moeder van Zenna, Bo z'n veulentje. :D

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 10:43

haha Nassie leuke foto's. :)

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:19

Leuke foto's Natas!

Tanja verwacht in juni/juli een veulentje(denk zelf in juni)
Haar buik is nu zo:
Afbeelding

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:20

Het is een behoorlijk grote dame Deboor :j

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:22

mijn kleinste vz-shet verwacht ook rond juni een veulentje, maar die is denk ik ietsje minder dik dan die van jou.. :o
zal weleens foto's maken. :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:23

xAylie schreef:
haha DeEiken, ik leef met je mee. :')
maar ook met de rest, want ik heb 2 merries EN 1 hengst. :=

Ik overtref, heb een merrie, een ruin EN een hengst :)
Miracle, de hengst staat nog gewoon bij Punette, de merrie. Ze accepteren elkaar volledig, en Punette wil Miracle niet in de buurt hebben als hij last heeft van zijn hormoontjes. Zelfs niet als ze hengstig is! Topper <3 Natuurlijk houden we de boel in de gaten, als Punette echt heel hengstig wordt zetten we haar wel even aan de andere kant van de heg, dan kunnen ze elkaar nog zien, aanraken en horen, en als de hengstigheid weer voorbij is kunnen ze weer terug.

De furminator heb ik voor Punette niet nodig, die is er al bijna vanaf. Maar Miracle moet dit jaar ook zijn veulenvacht verliezen en dan vind ik zo'n ding toch wel wat makkelijker :)

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:29

Hallo :wave:
Leuke foto's van Tinkerbell en haar grote liefde! Staat ze daar nu elke dag mee samen of af en toe?
Zo Tanja heeft ook al een behoorlijke buik of niet?! Hoeveel veulens zijn er in dit topic verwacht?
He leuk Debora dat jij hier nu ook bent! Nouja ik ben er ook nog niet zo lang..

Het is hier vandaag een heerlijk weertje. Zal eens kijken of ik de pony´s vandaag kan inspannen. Wel enkelspan hoor. Heeft Buckje al een topic gemaakt Sorry alle tekens doen het ineen keer niet meer :(

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:30

Dikke zwarte buik! Oh, wat vind ik het nu toch jammer dat we Punette vorig jaar niet hebben laten dekken... Maar dat kon ook niet, ze moest eerst maar eens afvallen.

Even een foto van hoe Punette er bijna 2 jaar geleden uitzag. Ze was nog niet van mij, maar ik verzorgde haar wel.
Afbeelding

Afbeelding

En zo is ze nu: (moet alleen wel even door haar wintervacht heen kijken)
Afbeelding

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:30

Ik zit ook te wachten op Lieselot d'r topic idd, haha :))

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:31

Die Punette is wel een hoop afgevallen zeg! :j Goedzo!

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:31

Och ik had helemaal niet gezien dat het jouwn pony is, Debora! Wat leuk nog een foto van je nieuwe aanwinst. Hoe gaat het met haar vraagteken Is ze al gewend vraagteken Stom toetsenbord.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:33

Ja, het was wel heel eng omdat ze dus vorig jaar drachtig was. Maar uiteindelijk is ze zelf bevallen, terwijl er om het uur iemand ging kijken. Daarom heet haar veulen ook Complete Miracle :)
En nu is ze weer perfect op gewicht, als ze weer compleet in haar zomervacht zit zal ik nog wel eens vergelijkingsfoto's plaatsen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:33

Ze lijkt idd een hoop afgevallen te zijn :j
Zit eigelijk te twijfelen of ik Tanja dit jaar laat dekken of niet, zou dan het 4e veulen op rij worden.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:34

joytje_05 schreef:
Och ik had helemaal niet gezien dat het jouwn pony is, Debora! Wat leuk nog een foto van je nieuwe aanwinst. Hoe gaat het met haar vraagteken Is ze al gewend vraagteken Stom toetsenbord.

Het gaat goed met haar, moet dr alleen wassen met neocidol van de DA want die denkt dat ze luizen heeft. Geloof dat ze al wel aardig gewend is :j Challenge mag nu mee eten en ze durft ook al aarzelend naar mij toe te komen :D

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:35

joytje_05 schreef:
Leuke foto's van Tinkerbell en haar grote liefde! Staat ze daar nu elke dag mee samen of af en toe?

Af en toe.
Rickie staat in de achtertuin van een stalgenoot en af en toe neemt ze hem mee naar stal :j

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:35

Ik wil Punette wel dit jaar weer laten dekken. Ze heeft een goede afstamming, en zelf presteert ze niet zo denderend op de keuring omdat ze door haar overgewicht haar goede gangen voor een deel kwijt is geraakt. Die zie je bij Miracle wel weer terug, gelukkig!

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:36

Zo dat Punette nog niet uit elkaar geploft was zeg, wat een dikkerd! :oo

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:36

Heeft ze NSPS papieren?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:37

Precies... Iedereen verklaarde ons ook voor gek dat we die 'olifant' kochten. Niemand had ooit verwacht dat ze weer op gewicht zou komen. Maar vorig jaar januari hebben we haar gekocht, en door haar voorzichtig in de dracht al iets af te laten vallen en na het bevallen ook op dieet te zetten, verloor ze goed gewicht. Dierenarts was er ook heel verbaasd over!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:38

Ja, Punette staat in het NSPS. Ze is vorig jaar naar de stamboekopname geweest waar ze 55/65 scoorde, maar bij de premiekeuring kreeg ze een 3e premie.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:38

Tuurlijk kan je haar af laten vallen :j
Als het maar wel geleidelijk gaat, niet in een keer heel snel.
En het zal waarschijnlijk nooit een slanke pony worden, maar die vetjes die ze twee jaar geleden had. Kunnen er echt wel af hoor!