35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 22:39

Zo die heeft er zin in haha

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:50

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 22:57

Wat zijn ze toch leuk, die kleintjes. Ik heb ooit paarden gehad en gereden, maar ik kan me niet herinneren dat ik daar zoveel plezier van en mee had.

Don't try this at home!

Binnenkort moeten we mankracht en hefbomen deze stenen een beetje verplaatsen gaan, toch? het moet toch gemakkelijker kunnen.

Jullie merken vast wel dat ik even vrij heb :-)

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:15

Ik kan je filmpje niet bekijken kanniet :-(

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:17

Hihi dat obstakel :) ...
Ken het; kom het hier ook wel eens tegen en dan is een tweewieler wel fijn, want die til je wat makkelijker op. Hoewel, Yoob zou het geduld niet hebben om te blijven staan, maar goed hij loopt eigenlijk nooit voor de 2 wieler (is iets te klein voor hem).

Jecco, gefeliciteerd met je verjaardag. Kan nog net :)

En Yoob had vandaag het konijnenwater ontdekt ... dat was zo lekker, daar heeft hij 3 bakjes van op hahahaha

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 23:39

Kan het filmpje wel op de iPad zien, jee wat een bravert!

Dank je isapaardje.
Haha die yoob, wat schattig

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 07:44

Die Yoob! Hij doet me een beetje aan mij kinderen denken....die vonden het water dat boven uit de kraan kwam lekkerder dan het water dat in de keuken uit de kraan kwam :-).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:18

Haha...echt Jazzje. Hij is nu zoveel happier dan met Z-dressuur rijden!!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:30

Geweldig filmpje kanniet. Viva alweer groot en klaar om te beleren, kan me haar nog als veulen op de keuring herinneren. Wat gaat het eigenlijk snel.

Haha die yoob, lijkt onze kat wel, die moet ook altijd water van rare plekken (en zijn eigen bakje vers water is helemaal niets...)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:32

Ja, Anke, volgens ons heeft hij het wel erg naar zijn zin. En wij zijn nog altijd even blij met deze witte bemoeial.

En dan zijn er mensen die het zielig vinden als ze hubby met de pony's zien gaan, die ervaring zullen jullie ook wel hebben. Maar ze weten dan niet hoe graag ze mee gaan. Ze staan alle drie klaar om gepakt te worden als de menwagen of de trailer klaargezet wordt. En dan is het pas echt leuk, als je weet dat je pony er ook van kan genieten.

Viva is op dit moment erg stout, ze is behoorlijk aan het puberen. Wij kunnen veel binnen via camera's volgen en dan zie je hoe ze de andere pony's aan het provoceren is. En dat doet ze dus ook bij ons. Binnenkort krijg ik mijn (vervroegde) verjaarskado.....meer camera's. We hebben de monitor naast de TV hangen, met als gevolg dat er meer naar de monitor wordt gekeken dan naar de TV.
Gelukkig gaat de tijd niet zo snel als jij denkt Randalinpony. Viva is 2. Volgend jaar is ze pas aan de beurt.

Femke76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 10:41

Kanniet...kanwel!!! Ik zeg zelf ook altijd dat kleur niet uit maakt, en ik hou ook eigenlijk niet van appaloosa, maar ik vond Bennie toch wel erg leuk en mijn grote werd, net als mijn vorige, toch weer een bonte. Dus ik vind een apart kleurtje toch wel leuker.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:46

Ik ben twee en ik zeg nee.
Haha...onze Highspeed heeft ook wel wat puberale momentjes.
Ben dan erg blij dat hij in een groepje staat met verschillende leeftijden.
En wordt dus door hen gecorrigeerd als hij TE wordt.

Jazz had het niet beter kunnen treffen. Zo gek op ritjes!
Oh ja sommige mensen vinden een kleintje voor de koets dierenmishandeling (voornamelijk enkelspan).

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 14:54

hahah dat obstakel Kanniet

En Isapaardje; ook hier herkenbaar van katten; water wat ergens anders inzit is lekkerder hahaha.
Ik dacht even dat ik je paardje zelfs hoorde slurpen maar volgens mij maakte je man die geluiden ? hahaha

oh bij mij op stal waren er ook al die zeiden 'is dat niet zielig als Alf met een wagentje moet lopen' pffffff. Lekker laten banketstaaf :-)

Ik had een nieuw menhoofdstel gekocht bij MHS, die van henzelf. Is iets luxer dan de Ideal maar helaas past Alf hem niet en ze hebben geen maat groter. Toch maar een Ideal bestellen dan, is wel kwaliteit in ieder geval.

En ik heb gave lichtblauwe onderleggers gekocht, helemaal Alf zijn kleur (de mijne eigenlijk hahah).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 16:24

IngridM schreef:
En Isapaardje; ook hier herkenbaar van katten; water wat ergens anders inzit is lekkerder hahaha.
Ik dacht even dat ik je paardje zelfs hoorde slurpen maar volgens mij maakte je man die geluiden ?

Nee dat deed Yoob; die slurpte inderdaad (behalve laatste geluidje :+)
Doet hij ook als hij slobber heeft die te nat is en hij op wil zuigen.
Hij is maf :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:34

Shet was niet door gegaan. Die vd advertentie was blijkbaar al verkocht. Had wel een andere merrie. Echter ga ik geen 200 km rijden zonder uitgebreide info en foto's.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:07

Ben voorlopig uit de running..
ik was gisteren met me bijrijdster aan het mennen met welmoed en ging eerst hartstikke goed en uit het niets trapte ze ineens tegen de kar en ging er in galop vandoor.. Emma viel er eerst af en maakte zich schrap om te zien hoe wij er aan toe waren. Toen emma eraf viel toen stak welmoed galloperend met mij op de kar de weg over en gelukkig reed er geen auto en ik zag alles rakelings voor me langs, een boom, een lantaarnpaal en ik viel eraf en pakte welmoed vast en ik stond voor haar zodat ze niet weg kon lopen..even later kwam Emma en hulp van een oudere man..
Emma heeft een lichte hersenschudding en ik kneuzingen, blauwe plekken en schaafwonden.
Ik weet nu even niet wat ik ermee moet maar wil eerst herstellen.. ;(

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:50

Wendy: las het op Facebook, jeetje wat een schrik! Als je geen idee hebt waardoor het is gebeurd dan ontstaat de angst dat ze het weer zal doen.
Zo jammer dat dit is gebeurd.
Heel veel beterschap en sterkte.

Ik ben van 24 maart t/m 29 maart er even tussenuit geweest met de kinderen, een paar dagen Dubai :D
Mijn zus zit daar anders was ik er vast ook nooit geweest, dit was mijn 3e keer, heerlijk die warmte :)
Alleen jammer dat ik slecht tegen het verschil tussen warmte buiten en airco binnen kan, want ben net als vorig jaar snipverkouden :(

Daarnaast was de thuiskomst heel erg verdrietig, op Schiphol vertelde mijn man ons dat onze hond, mijn maatje, de avond ervoor was overleden |(
Ze was 10 jaar en ik had al wel in de gaten dat ze ouder werd, maar dat ze zo snel achteruit ging hadden we niet verwacht.
Vorig jaar oktober ontdekte ik bij haar een groot gezwel bij 1 van de tepels, dit + de baarmoeder en 1 rij tepels zijn weggehaald, ze herstelde voorspoedig, maar ik denk toch dat ze misschien uitzaaiingen heeft gehad.
Heb haar gistermiddag naar het dierencrematorium in Drachtstercompgnie gebracht, vandaag wordt ze gecremeerd en volgende week haal ik de stooiurn op, we strooien haar uit over de wei waar ze altijd zo graag doorheen liep.

Moet nog wel even bijlezen.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:57

Hoi! Ik Breek even in? Iemand interesse in de zweetdeken, regendeken en vliegen deken van de Stout! collectie? Ik heb de verkeerde maat en kan niet meer ruilen..

Betr. onder lengte 115. Nieuwprijs 110eu. Ik vraag er 75eu voor. Enkel gepast!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:15

Jee Wendy, wat een schrik.
Heel veel beterschap voor Emma en ook voor jou natuurlijk.

En verder, tja ik heb ooit soortgelijk meegemaakt met Isabella met de 2-wieler.
Geen idee waar die van schrok, maar ineens nam ze (in het bos) de benen. Mijn bijrijder was net afgestapt (iets wat hij als we gingen stappen meestal deed, want wil dan liever even lopen om de lange benen te strekken). Op dat moment ging ze er dus vandoor en ook even onbestuurbaar. Mijn linker wiel raakte een boomstronk en omdat ik rechts zat en de vaart in het geheel, kiepte de wagen om en viel ik er dus uit, waarna de wagen (gelukkig) weer terugviel en Isa helemaal in paniek raakte en nog harder ging rennen.
Het ging sneller dan ik het zo kan schrijven. Ik heb de leidsels vastgehouden, terwijl ik op mijn buik, langs de kar meegesleept werd over het bospad.
Net toen ik dacht, dit hou ik niet langer vol, werd het voor Isa ook te veel (mijn volle gewicht aan haar mondje) en stopte ze, helemaal over de toeren (trillen en zweet druipte er vanaf).
Mijn bijrijder was snel bij ons en stelde haar gerust, terwijl ik overeind krabbelde.
Ik had niets (als uitgerekte armen en zand tot in mijn onderbroek en dagen erna enorme spierpijn :+).
Isa had haar achterbeen open gehaald (mogelijk aan de burry?).
Tuig weer recht gelegd, en toen ze wat rustiger leek, naast haar gaan stappen en zo op huis aan.
Ze leek niet kreupel en keek me ook aan zo van waarom loop je hier en zit je niet op de kar. Dus na een tijdje ben ik weer opgestapt (eerst nog bijrijder er langs).
Daarna zijn we zelfs nog stukje gaan draven (samen op de wagen) en ze deed het keurig.
Kennelijk zat er bij haar dus minder schrik in dan bij ons.
Dat verbaasde mij nog het meest en dat is dus ook wat ik met dit hele verhaal als voorbeeld wil zeggen, dat het mogelijk best mee gaat vallen met Welmoed en de angst voor de wagen, maar dat de angst meer bij je zelf zal zitten nu.

Ik heb nog veel met de 2 wieler gereden, maar wel veel meer bedacht op boomstronkjes en schuine kantjes en vooral op de boel goed in evenwicht houden als ik er alleen op zat.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 20:08

We gingen haar daarna gelijk aftuigen en ik liep met de kar richting stal en Emma met welmoed maar welmoed was erg bang tegenover de kar..ze keek er steeds naar en snuiven en dribbelen en toen is Emma snel in haar eentje naar stal gelopen om hulp te halen en heeft de staleigenaresse welmoed meegenomen die was erg druk voor haar doen. Ik durfde daarna wel haar eczeemdeken op te doen maar terug brengen naar de wei niet..Het is dan ook 10 min lopen vanaf stal terug in de wei en ik was te bang en nog in shock en Emma ook..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 21:34

Oei...als je niet meteen weer inspant. Kan de angst flink toeslaan. Als je nog met haar wil mennen. Zou ik gelijk lange lijnen werk doen.
Hoe meer tijd erover heen gaat, des te lastiger weer in te spannen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 22:02

Ja dit is heel anders dan Isa toen, die eigenlijk ondanks alles schrik gelijk weer ging lopen.
Ik ga met Anke mee ... probeer toch, zowel voor jezelf als Welmoed, zo snel mogelijk de draad op te pakken, althans wel als je wilt gaan mennen.
Niet direct met de kar, maar wel lange lijnen en evt. wat slepen of zo.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 07:41

Sweetwendy wat vreselijk rot voor jullie zeg! Ook jammer dat je geen idee hebt waarom dit is gebeurd....sterkte ik ben zelf een schijterd na een aantal ongevallen dus weet hoe je je voelt nu :(:)
Kun je niet met een zeer ervaren iemand/instructeur weer aan de slag gaan? Ik ik denk dat dat toch het beste is mits je niet meer wilt natuurlijk. Sterkte met je keuzes!

Ulfeino: gaaf zeg Dubai staat ook nog op mijn lijstje :-)
Maar wat een verdrietige thuiskomst bah! Ook voor jou dikke knuffel :(:) veel sterkte met het gemis is altijd zo'n verdrietige periode!

Isapaardje; klinkt ook niet lekker om er liggend naast meegesleurd te worden.

Zelf ook menongeluk gehad: pony schrok, doet stapje opzij waardoor wiel op de stoep komt. Normaliter geen probleem maar er stond een betonnen geval op de stoep waar we, volgens mij, overheen zijn gegaan. Ik was de groom maar zat toen zelf aan de leidsels en we vlogen beiden van de wagen af. Pony ervandoor door het dorp, gelukkig naar stal. Eigenaresse zag mij soort van bewusteloos liggen ik reageerde nergens op maar zag ook haar pony wegrennen door het verkeer met de wagen eraan. Wat moet dat heftig zijn geweest voor haar om je pony zo door het verkeer te zien gaan! Helaas ben ik afgevoerd met ambulance en heb week in ziekenhuis gelegen met 5 gebroken ribben en hersenschudding.
Nu ik al jullie verhalen weer lees komen er wel weer iets van bibbers omhoog. Ik ben Alf natuurlijk aan het beleren. Maar ik ga het toch doen. Ik zie wel hoe het gaat.
Mijn menongeluk kwam voor mij ook beetje ongelukkig uit omdat ik door eerdere zware ongevallen met paarden al niet meer kan rijden. Ik dacht "dan ga ik maar mennen" en toen gebeurde ook daar weer iets heftigs mee. Tja het blijven dieren he.....

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:53

sterkte ulfeino Y;(

Bah wat een nare verhalen om te lezen van jullie en knap dat jullie het alsnog durven..
Ik zit hier nu met een hele dikke blauwe hand en overal blauwe plekken en ben erg moe. De kids zijn gelukkig een dag bij de vader en kan ik even rustig aan doen en bijslapen.
Me beleerdster zou iemand regelen die haar weer z.s.m. voor de kar kan zetten want ik zie het nu even niet meer zitten en weet ook niet of ik het überhaupt weer ga doen..

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 19:56

Ja maar goed, in de 17 jaar dat ik nu men, ben ik pas 1x van de kar gevallen (direct afkloppen).
In de jaren dat ik op het paard reed (wat een kortere periode was) heb ik heel wat meer keren liggen zandhappen :)