[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:45

Dankjewel Patty :j Vond het leuk om jou ook eens in het echt te spreken!

Linsey1998

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:47

Wat doen jullie eigenlijk met jullie paarden als jullie op vakantie gaan? 1,5e week op rust of doet iemand anders ze rijden etc...? Ze staan dan overigens wel gewoon 24/7 buiten :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:48

Linsey1998 schreef:
Wat doen jullie eigenlijk met jullie paarden als jullie op vakantie gaan? 1,5e week op rust of doet iemand anders ze rijden etc...? Ze staan dan overigens wel gewoon 24/7 buiten :P

Met ons grote rijpaard doen we niks als we op vakantie zijn. :) Iemand zet zijn voer klaar en verder niks. Hij staat dan van 9 tot half 5 buiten en daarna op stal.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:50

Willem heeft vakantie als ik op vakantie ben. Ik bouw het werk een beetje af voor ik weg ga dmv longeren. Ik vind dat ook wel fijn voor hem, even niks en lekker paard zijn.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:56

Het werk gaat voor floris gewoon door, maar in mindere maten, mijn verzorgster pakt hem de hele week en gaat om de dag echt wat met hem doen de rest alsnog vrij. overdag op de weide en savonds in de paddock.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:09

Ik zie leuke foto's langskomen van de shetlandmendag!

Ehm, boscrospony's moeten juist ook dressuurmatig goed kunnen lopen, anders krijg je op den duur blessures.

Ik probeer 1 à 2 keer per week een bosrit te maken. Dit zijn ritjes die op dit moment tussen de 15 en 35 km zitten. De rest van onze trainingen bestaan voor ongeveer 80% uit dressuurmatig werk aan de dubbele longe of dll. Daarnaast wandel of step ik met haar (ca. 15 km).

Ook doet huisvesting best wel wat. Ze staat in een paddock paradise en loopt de hele dag heen en weer :) Die onbelaste beweging is ook enorm goed voor het lichamelijke en geestelijke gestel!

Dan laat ik ook nog even trots dit plaatje zien. Door een fout schofttuig heeft mijn pony vorig jaar best flinke drukplekken gekregen. Hier kwamen we pas na het verharen achter. Nu zijn we een jaar verder. Afgelopen jaar heb ik echt enorm mijn best gedaan om te onderzoeken waar die drukplekken vandaan kwamen en hoe ik het achterliggende probleem moest oplossen. Ik vond het daarom best spannend om te zien wat er ditmaal onder de wintervacht te voorschijn zou komen; GEEEEEEN drukplekken *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:14

sakvis schreef:
Ik zie leuke foto's langskomen van de shetlandmendag!

Ehm, boscrospony's moeten juist ook dressuurmatig goed kunnen lopen, anders krijg je op den duur blessures.

Ik probeer 1 à 2 keer per week een bosrit te maken. Dit zijn ritjes die op dit moment tussen de 15 en 35 km zitten. De rest van onze trainingen bestaan voor ongeveer 80% uit dressuurmatig werk aan de dubbele longe of dll. Daarnaast wandel of step ik met haar (ca. 15 km).

Ook doet huisvesting best wel wat. Ze staat in een paddock paradise en loopt de hele dag heen en weer :) Die onbelaste beweging is ook enorm goed voor het lichamelijke en geestelijke gestel!

met boscrospony bedoel ik een pony waarmee ik geen wedstrijden wil doen dus hij hoeft daar geen aanleg voor te hebben. Ik heb namelijk ook geen tijd om elke dag met hem te gaan trainen en regelmatig op wedstrijd te gaan en dat is ook niet wat ik leuk vind. :)

dat hij niet dressuurmatig gemend of gelongeerd wordt is ook zeker niet de bedoeling en heb ik volgens mij ook nergens aangegeven. Ik wil alleen een pony die ik rustig een week kan laten staan als ik op vakantie ga en die genoeg heeft aan 5 dagen variërende beweging, net als ons rijpaard :j

Onze mini zou dag en nacht buiten komen met in de winter een uitloopstal.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:22

Frummels, dan had ik je verkeerd begrepen. Sorry!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:24

Sorry ik begon volgens mij met de term boscrosser := want ook boscrossers moet je indd dressuurmatig onderhouden wil je een beetje fijn kunnen crossen *D

Wat goed saskia! fijn :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:27

sakvis schreef:
Frummels, dan had ik je verkeerd begrepen. Sorry!

haha geeft niet, ben niet boos hoor :D

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:51

Sakvis die is goed opgeknapt!

High staat hier zo 4-5 x oer week in het werk
De jonge pony een keer of 2
Dames staan lekker te niksen :+

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:17

Jimmy vanmorgen <3

Afbeelding

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 19:20

Wat gaan jullie snel!
Gave foto's voorbij zien komen!
Ik geen sportcoups. Ze gaan naar de premie keuring en ook stamboek proeven onder de man en zadel en ook horse event voor stamboek. Dus ze hebben hun lange manen nodig.

Pb staat altijd open voor iedereen die zijn hart wil luchten.

Ik ga nooit op vakantie en als ik ga gaan de pony's mee.

Als ik ziek ben hebben ze gewoon vrij. Staan Veel buiten.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:00

Linsey1998 schreef:

Ik ben nu 4 dagen weg en anderen doen Max, maar ik wil niet dat iemand met hem ment dus longeren etc.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:50

Over de vakantie; Switch wordt misschien gereden door een stalgenootje maar dan ook maar 1/2x of ik geef hem gewoon lekker vakantie. Chip wordt dan door haar gelongeerd of ook vakantie.

Ze zullen iig wel minder gedaan worden. Ook een beetje vakantie.

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 20:58

Wij gaan nooit op vakantie maar de paardjes hebben zo af en toe wel eens vrij.
Voor ons zo geregel om oppas te regelen voor alle dieren
Vinden het ook heerlijk om gewoon thuis te zijn

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 22:37

Francis als jullie ooit een paar dagen weg willen mogen jullie mij altijd vragen hoor!

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 23:30

Misty is ook echt een werkpony. Dus ik baal zo dat ze nu alleen maar in de wei staat te niksen
Ik mis haar echt ontzettend en ik hoop dat alles goed komt en ik haar alsnog verhuizen kan

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:38

Lilian; sterkte met wat er is!

Frummels; spannend he! Hoop dat je snel wat leuks vindt! Ik ga sowieso altijd 6 dagen per week naar Alf, soms 7 maar dan is 7e dag even stalletje doen en vitaminen geven.
Ik doe echt van alles met hem, zo'n 6 dagen per week. Niet werken maar ook wandelen (vind ik geen werk), mee langs de fiets, vrijspringen, serieus longeren, laten rennen met zijn grote vrienden, mennen etc.
Ik heb geen verzorgster en die wil ik ook echt niet.

Linsey; als ik op vakantie ga heeft Alf ook vakantie :-)
Stalgenootjes laten hem dan af en toe even rennen met een groot paard maar verder niet veel.

Sakvis; super zeg!

Mirriej; mag ik wat van Jimmy zijn voorpluk om bij Alf eraan vast te plukken.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:50

Thanks voor de reacties! Ik ga over een maandje namelijk 11 dagen op vakantie.... Dus vind ik het altijd wel lastig, met hoe ik het ga doen etc. Maar ze krijgen vrij, en mijn ouders gaan af en toe is heen om even te wandelen en te borstelen. Dat is sowieso fijn. Verder mogen ze 24/7 buiten afwisseld tussen de paddock en het land, dus komt goed!

Ahhh knappe Jimmy!

Fijn Sakvis :)

Morgenavond lekker een strandrit maken met de pony's zin in *\o/*

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:00

Ik ben zo jaloers! Ik zit ook vrij dicht bij de kust, maar net te ver om er heen te kunnen mennen :(

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:05

Hier geen strand in de buurt. Lijkt me wel keer erg leuk om te doen

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:20

Ik ga ook met de trailer heen, is 10 minuutjes rijden, Dus we heel dichtbij :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:22

Bij mijn huis is het strand praktisch om de hoek (oke niet overdrijven, 10 minuutjes fietsen) maar de stal is wel een flink stuk van de kust weg helaas.. :(

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 09:34

Oh heerlijk Linsey. Welk strand ga je?

Wij staan ook aan de kust. Stap er meestal gewoon zelf heen (nog geen 3km), maak ik er een rondje bos-duin-strand van. Als ik echt lang op het strand wil rijden (+20 km) gaan we met de trailer.