[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:06

Don heeft dus echte springmanen... heb niet echt een mooie foto gemaakt. Maar ben ook totaal niet tevreden :n het is zooo niet mijn ding.. die het morgen wel weer aan. :P en anders een boog, ook leuk!
Afbeelding

Patty wat een ontzettend leuke foto!!!!!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:07

Hier had ik trouwens net getrokken en gewassen, wou daarna de uitstekende punten nog weg knippen :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:09

Patty14 schreef:
Ik heb nu bij Chip juist een plee borstel model door het uitdunnen. Dus dat doe ik ook niet meer. Bij Switch dun ik het nooit uit. Terwijl hij echt hele dikke manen heeft.

[ [url=m/84OL0Q.png]Afbeelding[/url] ]
<3

Ohh deze foto! Wat een heerlijk pretkopje heeft hij toch <3

Ik vind een sportcoupe vaak mooier staan trouwens.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:13

Ik vind het heel leuk staan Kiekeboefje!

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:15

Ik vind het ook leuk!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:25

Ik moet toegeven dat ik het niet verkeerd vind staan. Maar toch vind ik het zonde :-)

Maar misschien moet ik er meer Alf ook een keer aan die heeft zo'n pluis ;(

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:34

Ik vind het ook heel erg leuk staan!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:35

Oke dank jullie wel! :) geeft mij wat zelfvertrouwen :P zal morgen even een goede foto maken!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:37

Bij wie kan ik even mijn hart luchten
(wegens prive redenen kan ik dit absoluut niet online zetten)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:37

Ik vind het ook heel leuk! Leuker dan de lange manen denk ik! :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:38

Je mag altijd pben lillian :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:39

Je mag mij ook pb'en Lillian! :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 15:48

PB maar hoor Lillian. :)

Ik vind het ook erg goed staan bij Donja.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:11

Mij ook wel hoor Lillian :(:)

Bah.. moet zo nog even werken.. zo geen zin aan :(

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:16

Ondanks ik niet zoveel post en je mij dus misschien niet echt kent, mag je me natuurlijk pben als je dat wilt hoor Lillian!

Hier nog steeds op zoek naar een geschikte pony.. Heb weer 2 leuke op het oog, dus hopelijk ontvang ik snel wat informatie (summiere advertentie).

Mag ik misschien vragen wat jullie allemaal met jullie pony's doen en hoe vaak/hoeveel dagen? En verzorgen jullie ze alleen of hebben jullie een verzorger? :)

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:23

Frummels;
mijn pony loopt 5 tot 6 dagen in de week en dat is afgewisseld met longeren, mennen, wandelen en fietsen en springen aan de hand.
en ik heb een verzorgster, zij volgt om de week menles op de verenging en soms maakt ze een buitenritje of poetst ze alleen, haar dochter gaat in het weekend soms mee om met Floor aan de hand te springen. Longeren, wandelen en fietsen met pony gaat nog niet zo goed met haar vanwege een hele lelijke dubbele enkelbreuk afgelopen zomer doordat ze van ons oude bijriijdpaard is gevallen door een luchtballoon die boven de bak de gaskraan opendraaide. Ze loopt daardoor nog niet zo makkelijk en snel maar een betere verzorgster zou ik mij niet kunnen wensen

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:24

Mijn merrie staat 3 dagen per week voor de wagen, incl wedstrijd van die week. Verder vaak nog 1 keer per week longeren of lange lijnen, wandelen etc. 3 dagen per week vrij. Soms minder, zeker in mijn vakantieperiodes

Mijn ruin die niet echt in sportconditie is, staat 3 keer per week in het werk, verschillend van lange lijnen tot longeren, oefenen met trailerladen etc... volgende maand gaan we hem weer rustig opnieuw voor de wagen zetten. Dan zal ook hij meer aan het werk gaan. Op het moment dus 3 dagen aan het werk 4 dagen vrij

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:26

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Het zal vast per pony verschillen, maar ik ben niet opzoek naar een pony die elke dag flink aan de bak moet. :+ Ik wil er 3 to 4 keer per week mee aan het werk en zou graag een geschikte verzorger vinden voor 1 of 2 dagen.
Ik heb alleen helemaal geen ervaring met mini's dus vroeg me af hoe jullie dat doen en of het wel realistisch is wat ik wil :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:29

Dat is wel realistisch hoor Frummels! Als je sowieso 3 dagen per week tijd zelf hebt en nog een verzorgster voor 2 dagen hebt, dan is dat echt al heel fijn voor zo'n diertje! :j

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:31

Linsey1998 schreef:
Dat is wel realistisch hoor Frummels! Als je sowieso 3 dagen per week tijd zelf hebt en nog een verzorgster voor 2 dagen hebt, dan is dat echt al heel fijn voor zo'n diertje! :j

Ik rij/verzorg mijn bijrijdpaard 3 a 4 dagen, dus op die dagen zou ik dan mijn kleintje ook willen doen :j
Maar het is dus geen ramp als hij ongeveer 5 dagen iets te doen heeft en 2 dagen lekker alleen maar mag spelen, kroelen en slapen in de wei/paddock. :D

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:32

Verschilt denk heel erg per pony maar ook wat je zelf wilt. Als je wedstrijdjes wilt gaan rijden dan zal er toch meer training in gaan dan wanneer je een boscrosser wilt.

Floris is echt een werk pony, word heel onrustig en vervelend als hij langer dan twee dagen stil staat en ik kan hem niet zo maar op de paddock laten staan als de rest in de weide staat, hij kan dan geen contact meer met ze hebben of ze überhaupt zien. Aangezien hij toch snel dik word hou ik hem ook aan het werk omdat te voorkomen. op de SMR dag is hij gewogen op 156kg hij heeft een stokmaat van 91.3 cm wat ik erg netjes vind en dat wil ik graag zo houden.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:34

Nee zeker niet! 4 dagen is bij sommige ook genoeg... maar dat ligt echt aan de pony zelf.... Toliene kan ik zo 6 dagen per week oppakken, terwijl Bink mijn jongere pony daar echt alles behalve vrolijk van zou worden. Meer dan 4 dagen per week zal ik bij hem ook niet snel doen :P

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:35

Lillian__ schreef:
Verschilt denk heel erg per pony maar ook wat je zelf wilt. Als je wedstrijdjes wilt gaan rijden dan zal er toch meer training in gaan dan wanneer je een boscrosser wilt.

Floris is echt een werk pony, word heel onrustig en vervelend als hij langer dan twee dagen stil staat en ik kan hem niet zo maar op de paddock laten staan als de rest in de weide staat, hij kan dan geen contact meer met ze hebben of ze überhaupt zien. Aangezien hij toch snel dik word hou ik hem ook aan het werk omdat te voorkomen. op de SMR dag is hij gewogen op 156kg hij heeft een stokmaat van 91.3 cm wat ik erg netjes vind en dat wil ik graag zo houden.

Ja dat zal ongetwijfeld ook veel verschillen. In principe zoek ik een boscrosser (dus ook lagere prijsklasse) en als er in de buurt een leuk evenement is, dan wil ik daar best eens aan mee doen. Maar (nog) niet fanatiek zeg maar. :)

Dat is een net gewicht van Floris! :j

edit; ze staan bij ons op stal trouwens 24/7 op een kale wei/paddock achtig iets in een groepje. In de winter staan ze in datzelfde groepje in een uitloopje. Dus hij heeft wel altijd zijn vriendjes bij zich zeg maar. Snachts lopen ze los over het terrein/de drafbaan zodat ze van de kantjes kunnen grazen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:42

Frummels schreef:
Bedankt voor jullie snelle reacties.

Het zal vast per pony verschillen, maar ik ben niet opzoek naar een pony die elke dag flink aan de bak moet. :+ Ik wil er 3 to 4 keer per week mee aan het werk en zou graag een geschikte verzorger vinden voor 1 of 2 dagen.
Ik heb alleen helemaal geen ervaring met mini's dus vroeg me af hoe jullie dat doen en of het wel realistisch is wat ik wil :)

Dat lijkt me prima hoor, 4 tot 6 dagen per week wat doen :) Als hij de overige dagen ook gewoon z'n box uit komt hoef je je echt geen zorgen te maken.

Willem loopt best veel, maar dat doe ik vooral ook omdat ik hem op sportconditie wil houden en hij snel wat stijf wordt. Als die meer dan 2 dagen stil staat, is hij echt veel minder soepel en dat wil ik voorkomen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:43

Gave foto's Susanne! Willem is echt een toffe pony!

Frummels schreef:
Patty14 schreef:
Ik heb nu bij Chip juist een plee borstel model door het uitdunnen. Dus dat doe ik ook niet meer. Bij Switch dun ik het nooit uit. Terwijl hij echt hele dikke manen heeft.

[ [url=m/84OL0Q.png]Afbeelding[/url] ]
<3

Ohh deze foto! Wat een heerlijk pretkopje heeft hij toch <3

Ik vind een sportcoupe vaak mooier staan trouwens.

Leuk he! Blij hoofd :D.

Ik ben eigenlijk iedere dag wel op stal maar verschillend wat ik met ze doe. Licht er ook aan of ik wedstrijd heb. Zoals nu hebben ze twee dagen vrij na de wedstrijd dag.