[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:25

Mooi doel om voor te sparen Ingrid! Heb je al enig idee wat je wilt (hout, polyester, aluminium)? :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:37

IngridM schreef:
Ik ben ook weinig gecharmeerd van steigeren maar toen ik nog reed had ik liever steigeren dan bokken :-)
Maar liever gewoon helemaal niet.

Ik heb besloten te sparen voor een eigen trailer. Al lang een wens maar je kunt niet alles tegelijk. Dit gaat ook echt wel lang duren eer dat hij er komt (vriend lief aankijken hielp dit keer niet haha) maar ik ga lekker sparen en mezelf oriënteren.
Ga het liefste voor een 1,5 paards dan kan er ook nog eens een "gewoon" paard mee. Sulky voorin, schot en pony achterin:-) met uiteraard verlaagde borststangen etc.

Fijn dat ik trailer voor weinig kan huren maar ik kan mijn sulky niet meenemen en ook niets veranderen om het voor Alf comfortabel te maken. Hij wilt niet echt laden. Misschien te weinig steun er is natuurlijk veel ruimte voor zo'n pony. Niet altijd prettig.

Voor mij was dat ook een wens, maar steeds geen geld. Tot we deze heel goedkoop op de kop konden tikken. Houtwerk is nog allemaal goed, moest alleen hoognodig geverfd worden en de verlichting moet opnieuw gelegd worden.
Maar ik ben er echt enorm blij mee!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:10

Mooi spaardoel!
Mijn trailer net weer voor zijn jaarlijkse bovag beurtje geweest. Kan hij er voorlopig weer tegenaan.
Misschien mist Alf indd wat steun in de trailer.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 07:43

Ik heb inderdaad ook een verlaagde borststang en Willem vind dat denk ik wel prettig. Ik in ieder geval wel :+ Hij is super makkelijk te laden, maar ik weet niet of dat natuurlijk perse door die stang komt.

Maar paarden moeten ook wel 'leren' om te reizen. Ze moeten leren wat het is, hun houding op de trailer vinden, vertrouwen krijgen in de chauffeur enz.

Bij zijn vorige eigenaar stond Willem (bijna) nooit op de trailer. Bij mij wekelijks, soms zelfs meerdere keren per week. In het begin moest hij echt even wennen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:02

Susanne; idee wat ik wil; ja hoor maar dat gaat 'm financieel niet worden :-)
Eerst maar eens wat sparen, gaat nog lang genoeg duren. Ons koophuis moet ook aan alle kanten verbouwd worden helaas.....
Zal wel een opknapper worden. Wat op zich niet erg is, Richard is mega handig. Als de basis maar goed is, ik laat 'm sowieso keuren bij aankoop om vervelende verrassingen te voorkomen.

Is het mogelijk om in een 1,5 paards de pony schuin te laten staan of is daar de ruimte te klein voor? Heeft iemand van jullie dat?
Sulky in de punt en pony schuin ervoor?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 08:39

Nee daar heb ik geen ervaring mee Ingrid!

Ik hem mijn trailer ook pas 1,5e maand, krijg deze week eindelijk mijn verlaagde stangen *\o/* Toliene loopt zo in de trailer nooit gedoe, maar Bink die wilt nooit.... Nu 2 weken bezig met trailerladen en hij loopt nu zo tot zijn voorbeentjes zonder op te kijken erin :D Nog een paar keer oefenen en hij loopt er met vertrouwen helemaal in :j

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:25

In mijn vorige trailer wilde de pony's lastiger laden. Ik had geen raampje daarin. In de nieuwe lopen ze er zo in. Ze kijken hele reis ook door het raampje.Faya eerste keren wat twijfelen om de trailer in te gaan. Maar had ook nog niet veel in trailer gestaan. Nu wil ze graag mee!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 10:49

het is lastig als je niet precies weet wat het 'probleem' is voor het beestje. Inderdaad, raampjes had ik ook al aan gedacht.
Soms mogen dieren best even kunnen praten :-)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:18

Sportcoupé of niet? Kan d'r niks mee..
Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:20

Ik ben nog steeds super blij met Willem zijn sportkapsel.. Zou nooit meer lang willen, vind het bij veel paarden toch wel erg 'suf' staan.

Dus ik zou het doen :D En als je het toch lelijk vindt groeit het weer aan haha.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:23

hahaha en ik zou het niet doen hahhaa. Zoveel mensen, zoveel wensen :-)

Ziet er toch niet heel verkeerd uit ook?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:23

Ik zeg ook sportcoupe!

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:27

Het groeit nooit langer dan dit en het is mega dik en een vlechtjes houden het langer dan een dag vol.... ik durf het niet :=

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:41

Als het zo dik is zou ik het iig ook uitdunnen als je een sportcoup wil. Anders wordt het waarschijnlijk een soort plee borstel.

Trekken vind ik het mooist en dan dunt het meteen uit.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:45

Ik zit echt naar mijn pony te kijken met de schaar in mijn hand... ik ga kijken voor een trekmesje

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:45

Susanne schreef:
Als het zo dik is zou ik het iig ook uitdunnen als je een sportcoup wil. Anders wordt het waarschijnlijk een soort plee borstel.

:D

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:46

Ik zou het ook kort doen en dan uitdunnen :) Het is dat ik het bij jimmy zijn lange manen zonde vind, want ik vind het bij veel pony's veel mooier.

Ik ben in jubelstemming. Ik heb mijn c pony al 15 jaar ondertussen en ze is altijd letterlijk gevaarlijk geweest bij de hoefsmid. Ze werd altijd verdoofd, maar toch bleef ze meppen en doen.
We hebben in die jaren ook heel wat hoefsmeden versleten die haar niet meer wilden doen . Nu de 2e keer dat mijn huidige smid komt en ze is vanmorgen bekapt zonder verdoving en ze bleef gewoon super braaf staan! Zo trots op haar.

jimmy is vanmorgen ook op ijzers gezet, die was wat minder braaf haha, het nagelen vond hij verschrikkelijk, maar hij stond ook al 2 uur te wachten omdat zelfs maat 008 ijzers veel te groot waren, dus de hoefsmid heeft ze op maat voor hem gemaakt.
Zo eens testen met een ritje.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:50

Ik heb nu bij Chip juist een plee borstel model door het uitdunnen. Dus dat doe ik ook niet meer. Bij Switch dun ik het nooit uit. Terwijl hij echt hele dikke manen heeft.

Afbeelding
<3

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:50

Dan heeft jimmy wel erg kleine hoefjes haha

Ik zit net op de weersvoorspellingen te kijken voor mn vakantie... alleen maar bewolkt en regen en misschien maar twee of drie dagen zon. Daar heb k niet voor getekend :(
Hopelijk valt t mee

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 12:51

Mirriej; wat fijn van je pony!
Over de trailer; had jij nog dingen veranderd of staan ze gewoon naar voren net als grote paarden?

Patty; foto van gisteren? Leuk! jammer van die vent op de achtergrond haha

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:18

Afbeelding
Nick in een sportcoupe. Was er niet helemaal tevreden mee dus heb het nu in een boog (nouja, nu is het weer geschoren maar de boog is onderweg)Afbeelding

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:23

Bij Jimmy vind ik die lange manen echt prachtig staan! Hij kan het absoluut hebben!

Zo'n leuke foto Patty <3

Hier ook nog wat foto's van gister! Ik was uiteindelijk nog 4de geworden in de klasse Moeilijk, ik dacht dat ik helemaal gediskwalificeerd was maar je kreeg strafpunten (stomme boom, haha). Dus hartstikke trots op Ome Willem :) (Let even op zijn oortjes haha)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:26

Super leuk! *\o/*

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:34

Wat leuk om al die foto's te zien! :)

Mirriejj: Wat fijn dat je pony nu zo braaf was bij de hoefsmid, dat lijkt me een hele overwinning als ik het zo hoor.

Kiekeboefje: Guus had ongeveer net zo'n kapsel en heb besloten er toen de schaar in te zetten, daar heb ik geen moment spijt van gehad. Het ziet er echt stukken beter uit dan die futloze plukjes die onderaan hangen. :')

Wat betreft trailers en verbouwingen heb ik niet echt iets nuttigs toe te voegen, maar zie dat er al genoeg input is gekomen. :)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:46

Ik vind Willem echt gaaf! <3