[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineGC

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:12

Wat een goede resultaten. Vond het echt een super sfeertje!
Ik heb al wat fotos gekregen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 08:17

Zo leuk! Ontzettend leuke pony heb je ook!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:12

Gefeliciteerd met de mooie resultaten allemaal! Leuk om iedereen weer te zien en te spreken :)) Gave foto's ook van de wedstrijddag :)F

Willem was helaas constant aan het klooien en had het concentratievermogen van een fruitvliegje. Desondanks toch een heel tevreden gevoel. Dressuur 200 punten met fijn commentaar. Vaardigheid maakte ik me wat zorgen om, omdat het een niveau hoger was dan wat ik normaal rijdt (smallere poorten), maar ging erg fijn en foutloos! Toen kwamen de hindernissen, ook allemaal foutloos, tot ik bij de waterbak een hindernis 'oversloeg' en dus gediskwalificeerd was. Erg jammer want de ook de laatste reed ik weer foutloos, maar dan doe je niet meer 'officieel' mee.

Maaaaaar met alles verder foutloos & binnen de tijd en 200 punten voor de dressuur ben ik dik tevreden! <3

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:18

Eline wat een gave pony heb jij zeg!! Mega mooi kleurtje!

Top Susanne! Jammer van je diskwalificatie maar verder super tevreden :-)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:46

Leuke dag gehad dus allemaal! :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:04

ElineGC, misschien kun je nog even kijken naar de afstelling van de tuig. Op de foto's trekt hij met de lichtogen in plaats van met de strengen (en niet zo'n beetje ook), dit is niet de bedoeling. Hierdoor kantelt je schoftje naar achter, maar kan je hca ook nooit in balans hangen. Kunnen je strengen nog een paar gaatjes korter? :)

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:14

Susanne schreef:
ElineGC, misschien kun je nog even kijken naar de afstelling van de tuig. Op de foto's trekt hij met de lichtogen in plaats van met de strengen (en niet zo'n beetje ook), dit is niet de bedoeling. Hierdoor kantelt je schoftje naar achter, maar kan je hca ook nooit in balans hangen. Kunnen je strengen nog een paar gaatjes korter? :)

Dankjewel voor de complimenten en ook deze tip natuurlijk. Het is me nog nooit opgevallen en als ik terug kijk naar andere foto's zie ik bet ook niet. Instructrice heeft ook niks gezegd. Ik zal er direct de volgende keer als we gaan mennen naar kijken. Ik hoop eigenlijk dat het toeval is. Maar bedankt voor de tip, ik zal er zeker mee aan de slag gaan!!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:17

In wendingen trekt de buitenkant natuurlijk sneller wat scheef, dat is niet erg. Maar als je rechtuit rijdt horen de lichtogen netjes op het schoftje te hangen. Fijn dat je 't goed oppakt! Jullie zijn een gave combi.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:33

Je kunt het ook zien aan de strengen, die hangen op de wendingen op de foto's slap, terwijl de lichtogen naar achteren worden getrokken.

Iedereen super gedaan gisteren! Ik vond het een hele geslaagde en gezellige dag. Ik ga op een later moment even bijlezen en beter reageren, eerst maar eens goed leren om mijn twee tentamens deze week te halen.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:48

Ik heb volgens mij genoeg mensen van hier gezien. Maar ik ben nooit zo goed in namen. Ben wat dat aangaat echt een autist :=

Misschien ga ik nog een topic maken als ik zin heb ik kijk nog even.
Ik had 209,5 met dressuur ondanks dat arty daar al boos was want hik miste de bosrit :')

Behendigheid parcours ging van 2 naar 3 eum niet zo goed arty zag poort 4c die hij persen wou nemen en niet mocht en dan krijg je een draak. Hij was echt boos maar goed daarna weer door en bij de hindernis dacht hij nog een keer bekijk het. Deze had mijn vriend wel op camera.
De hindernissen had ik allemaal foutloos en uiteindelijk een 3e plek had ik echt nooit verwacht.

Afbeelding
Waterbak was weer genieten :)
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:53

Hahaha wat een boefje :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:12

Zo, die gaat hoog..

Willem vond de waterbak ook wel leuk :D
Afbeelding

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:15

De 1e x was ik ook niet blij dacht even daar gaan we. Hij ontplofte echt :+

Bij 1 hindernis (4) wou hij weer maar hij bedacht zich. Je ziet het aan zijn hoofd ook goed op de foto's. En dan 1sec later is hij weer grmf OK ik doe het al :')

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:20

Zo dan die staat recht overeind. Doet hij dat wel vaker?

Gave foto's ook van Willem!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:22

Dit doet hij vaker toch als hij 'boos' is of jij een andere kant op wil? := Kan me iig herinneren dat ik het vaker voorbij heb zien komen. Naar mijn weten horen menpony's niet te steigeren of te bokken maar ieder zijn ding natuurlijk.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:33

Fijn dat iedereen een leuke dag gehad heeft gisteren. :)

Dat steigeren ziet er heftig uit. Vind je het niet eng/gevaarlijk dat hij dit doet als hij het ergens niet mee eens is of niet wil? Ik zou toch niet zo relaxed op m'n sulky zitten denk ik, maar ik ben dan ook geen ervaren menner.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:45

Ik weet het Arty is arty. Hij wil graag zijn eigen plan trekken. Hij doet dit eigenlijk nog maar zelden, maar goed ik rij eigenlijk alleen daar vaardigheid. Ik weet en voel het aan bij hem. Mensen komen soms met "tips" bijvoorbeeld naar voren slaan. Maar dan word hij pas echt boos. Het voelt niet onveilig alleen de 1ex dacht ik oei nu gaat hij te hoog, maar meneer weet precies wat hij kan :')

De kinderen gaan daarom nooit met hem mee op de kar en er heeft pas 1x iemand anders met hem gemend. Slimme pony's hebben zo hen nadelen. Bokken doet hik echt nooit dat vind ik dan weer wel eng

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:51

Steigeren is niet fijn. Bente heeft het in het begin veel gedaan maar dat is er uiteindelijk wel uit gegaan. Chayton doet het als hij ongeduldig is maar nooit zo hoog.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:40

Wow echt hoog idd, niet grappig.

Willem in waterbak is lief! <3

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:16

Jeetje dat is wel echt hoog, ik heb daar eerder een foto van gezien bij Arty of niet? Ik zou daar echt niet blij mee zijn. Mijn vorige c pony had daar ook een handje van, maar nooit zo hoog als dit.

Jimmy heeft 2 keer een minibokje voor de sulky gegeven en daar was ik al totaal niet blij mee haha. Laat staan zo hoog steigeren!

Wel leuk om alle verhalen zo te horen :D

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:19

Leuk om jullie foto's te zien! Ik zou ook wel eens een menles willen doen.
Niemand suggesties voor bitjes? :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:20

Kcinarual schreef:
Leuk om jullie foto's te zien! Ik zou ook wel eens een menles willen doen.
Niemand suggesties voor bitjes? :)

Ik ben heel tevreden over de mylerbitjes van MHS :)

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:38

Bink van mij doet ook al die rare dingen, en ik word daar echt niet vrolijk van.... ook de reden en mijn val dat hij er momenteel niet voor staat.... eerst maar is alles weer goed op orde maken, voordat meneer er weer voor komt.

Hoevaak nemen jullie eigenlijk les? :P

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:40

Arty doet het bijna altijd op de wedstrijddag. Vorig jaar ook 1x inderdaad. Als ik op de wagen zit voelt het veelal niet zo hoog.

Bitjes vind ik altijd lastig te zeggen van die of die. Mil heeft een simpel enkel gebroken bitje en arty een oud enkel gebroken koperen bitje. Bij hem heb ik best veel soorten uitgetest. Voordeel is dat arty maat 11,5 bit heeft.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:57

Ik ben ook weinig gecharmeerd van steigeren maar toen ik nog reed had ik liever steigeren dan bokken :-)
Maar liever gewoon helemaal niet.

Ik heb besloten te sparen voor een eigen trailer. Al lang een wens maar je kunt niet alles tegelijk. Dit gaat ook echt wel lang duren eer dat hij er komt (vriend lief aankijken hielp dit keer niet haha) maar ik ga lekker sparen en mezelf oriënteren.
Ga het liefste voor een 1,5 paards dan kan er ook nog eens een "gewoon" paard mee. Sulky voorin, schot en pony achterin:-) met uiteraard verlaagde borststangen etc.

Fijn dat ik trailer voor weinig kan huren maar ik kan mijn sulky niet meenemen en ook niets veranderen om het voor Alf comfortabel te maken. Hij wilt niet echt laden. Misschien te weinig steun er is natuurlijk veel ruimte voor zo'n pony. Niet altijd prettig.