35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:15

Randalin, die zijn wel erg mooi! Wat is de stokmaat van deze schonen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 19:56

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 20:31

haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 21:35

Knap toekomstig tweespan!

Hihi..was ook erg fijn lenteweer!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 22:44

Isa: super foto :)

Elina vanmiddag nog even geoefend, de balkjes vormen geen probleem meer dus hoop dat dit zaterdag ook fluitend gaat :)
De shetland hengst van de buren kan ons zien, beestje deed niets anders dan hinniken, Kyara hinnikte een paar keer terug, maar werd er gelukkig niet heel erg door afgeleid.
Het scheelt dat ze iedere week mee naar les gaat en daar ook allemaal paarden en pony's om haar heen ziet en ook op wedstrijd wordt er wel eens gehinnikt.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 23:22

IngridM dank je wel:-)

Ik heb me dit aterdag met mn 2 stalgenoten en zondag alleen de blubbers gewerkt om de track op onze paddock paradise in orde te krijgen. En het is gelukt! We hebben nu een track rondom de wei, en door het midden, dus het is een soort acht geworden. Daardoor kunnen we ook bijvoorbeeld tijdelijk de helft afsluiten als dat nodig is, maar dan houden ze nog een heerlijk ronde over. Binnen de track heb ik 4 kleine weitjes gerealiseerd, elke week kan er een ander weitje open, en de ander weer dicht. Zo hoop ik dat we lekker lang toch telkens een grasveldje hebben om te knabbelen (ze blijven de zomer door onbeperkt hooi krijgen). Ze vinden het geweldig onze 4 shets! Ze racen wat af op de track, veel meer dan ze deden toen ze de hele wei hadden. Heel gek. Nu nog een paddock voor de winter en dan zijn we helemaal happy!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 10:08

Antheman schreef:
Randalin, die zijn wel erg mooi! Wat is de stokmaat van deze schonen?

Dank je!

Bambi is op 95cm gemeten. Farah verwacht ik van dat die tussen de 95 en 100cm zal eindigen.

Grappige foto Isapaardje! :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:11

nane schreef:
Binnen de track heb ik 4 kleine weitjes gerealiseerd, elke week kan er een ander weitje open, en de ander weer dicht.

Klinkt goed.
Ik zie wel eens van die geweldige 'paddock paradise' achtige dingen.
Hier zit ik met een lange smalle L vorm, dus dat gaat nooit werken helaas.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:06

Isapaardje schreef:
nane schreef:
Binnen de track heb ik 4 kleine weitjes gerealiseerd, elke week kan er een ander weitje open, en de ander weer dicht.

Klinkt goed.
Ik zie wel eens van die geweldige 'paddock paradise' achtige dingen.
Hier zit ik met een lange smalle L vorm, dus dat gaat nooit werken helaas.

Hoe breed is de L? Heb je een luchtfoto of iets dergelijk? Wil best met je meedenken hoor!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:33

Paddock Paradise lijkt me ook prachtig, maar daar hoef ik hier niet mee aan te komen, melkveehouders willen vlak grasland zien met zo weinig mogelijk "rommel", mijn bak was al een zware bevalling :D

Gister met Elina en Kyara naar Emmeloord geweest, was nog niet eerder daar geweest, prachtige accommodatie, hele gezellige kantine.
De proef werd gereden in een enorme prachtige buitenbak, waar wel meerdere banen in uitgezet konden worden, zand gemengd met van die lichte tapijtvezels of iets dergelijks.

Kyara keek haar ogen uit, maar was zeer braaf, bijna een beetje te braaf ze had iets meer pit mogen hebben.
Proeven gingen beide keurig, balkjes draven ging beide keren perfect.

De organisatie vond ik niet geweldig er was niemand bij de baan en aangezien de meesten voor het eerst op Bixie wedstrijd waren, deden de ouders ook niets.
Dus ik maar even samen met de jury en schrijfster geholpen de baan van AA naar A te bouwen en toen een meisje met een D pony na Elina moest de balkjes maar even wat verder uit elkaar gelegd.

Toen Elina klaar was kwam volgens het programma op internet de B1, ik een paar keer geroepen of er nog A rijders waren, maar geen reactie, dus legde ik de balken naast de baan zodat ze door konden.
Komt er iemand van de organisatie op hoge benen aanlopen dat er nog een AA moest.
Stond op het formulier op de deur! Sorry zei ik, ik heb verschillende keren geroepen of er nog A's waren maar kreeg geen reactie. Heb de balken er weer in gelegd en ben weggelopen, zoek het dan ook maar uit :o

Vond de sfeer in de kantine ook niet gezellig en welkom, kreeg een beetje het gevoel van lastig te zijn toen ik patat, kroket en drinken bestelde, moest 10 euro betalen :oo
Klopte dus niet ze had ook nog een frikandel gerekend, kreeg als opmerking "die had je dan ook heus wel gekregen", maar ik hoefde helemaal geen frikandel en had die ook niet besteld.

Geloof niet dat ik gelijk weer naar Emmeloord ga :)

Elina was overigens 2 keer eerste *\o/*

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:18

Ik gebruik een gewone menhoofdstel met oogkleppen bij welmoed en vind het wel erg fijn :)

Wat een mooie pony's Randalinpony :) !

Heb het voorbij zien komen op je facebook Ulfeino. Super hoor +:)+ Mijn dochtertje wil heel graag zo goed worden als elina :D

Ik heb een tijd voorhoofdholteontsteking gehad en dus daardoor vaak en veel moe maar de wil om naar welmoed te gaan ,dat is wel gebleven hoor :)
En ja de verzorgster heeft de goeie pony gepakt :D Afgelopen week had ze last van migraine en kon ze mij dus niet helpen maar stalgenoot heeft me 1x geholpen met mennen en dat ging weer heel goed. Alleen welmoed doet soms haar tong over het bit heen en loopt ze te etteren.. Vorige keer deed ze het ook en deed ze het zelf weer goed maar vind het wel erg iritant.. Heeft iemand hier een tip voor?
Me dochtertje heeft vandaag weer les gehad met welmoed en dat gaat ook steeds beter.
En hopen dat welmoed gauw de wintervacht verliest want ze zit steeds te schuren door de warme temperatuur en de dikke vacht.. Binnenkort ook de eczeemdeken er maar weer op..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:32

Wendy: leuk hè als dochterlief je hobby deelt :)
Voorhoofdsholteontsteking is niets aan, Dr. Vogel heeft pilletjes die daar super tegen helpen, had het laatst ook weer en met een paar dagen was het over.

Tong over het bit is lastig, en kan verschillende oorzaken hebben:

- Bit hangt iets te laag
- Pony vindt bit niet prettig, bijv. te dik of heeft last van de punt als het een enkel gebroken bit is.
- Aanwenst en dan is een (tijdelijk) een rubberen tonglepel een uitkomst, die gebruikten we vroeger regelmatig.

Ik heb voor Kyara een dunne dubbel gebroken bustrens, ringen zilver bit goudkleurig (Gold Brass) en voor het mennen een vergelijkbaar bit maar dan in men uitvoering.

Beide bitten waren niet heel duur en voldoen heel erg goed, Kyara is veel rustiger met haar tong en mond.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 21:57

Randalin! Van die knapperds zie ik graag meer foto's hoor! :-)

Mijn Ideal tuig (leer) is al zo'n 17 jaar oud maar ziet er nog super uit! Heel goedkoop over kunnen nemen. Ben er erg blij mee! Heb besloten wel ook een lederen hoofdstelletje erbij te kopen, wel zo mooi.

Hahha Isapaardje; leuke foto!!

Klinkt goed zo'n paddock paradise Nane!

Gefeliciteerd Ulfeino met Eline; 2 x 1e plaats; leuk !

Bah Sweetwendy; gelukkig voel je je nu iets beter!

Ik heb vandaag weer geoefend met erachter lopen met het tuig, ging super goed! Nu hoofdstelletje kopen en dan alles doen met oogkleppen, eens de strengen tussen de benen laten komen, geluiden maken etc etc. Kijken hoe hij dat op gaat pakken etc. Tot nu toe doet hij alles perfect. Klein smurfje van me <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:58

Leuke twee span!

Ik denk dat er hier weer een drachtig is.Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:34

Knap gedaan van Elina. Klinkt idd niet als een goedgeorganiseerde activiteit.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 08:35

Ideaal zijn vaak toptuigen!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 12:09

JanineV, ja dat denk ik ook! :=

Wie is de papa?

Leuk dat Elina het zo goed gedaan heeft. Jammer van de organisatie.

Had de pony bij het longeren ook al wel eens de tong over het bit Wendy?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 17:18

nane schreef:
Hoe breed is de L? Heb je een luchtfoto of iets dergelijk? Wil best met je meedenken hoor!

Lief van je, maar het gaat echt niet lukken om er wat moois van te maken.
Het langste stuk is tussen 10 en 20 meter breed en zo'n 50 meter lang. De uitloop zelf is bijna vierkant (11 x 15 meter), maar zit konijnenhok in het midden :).
Dan is er nog een stukje wat niet van ons is, maar ik wel mag gebruiken en aan de wei grenst van zo'n 60 meter lang, maar echter maar 4 meter breed. Het geheel loopt als een U om het huis heen, waar ik beslist geen pony's mag laten lopen en grazen. :)
Heel onhandig stukje dus eigenlijk.

Onderstaand filmpje zie je eigenlijk wel hele uitloop en 'weide' (zonder dat extra stukje; doorgang daarvoor zit in de hoek waar Yoob steeds naar toe rent), en zie je ook dat Yoblin er prima op kan rennen verder hoor, al moet hij dan veel bochten namen.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 18:15

WHAHAHAAH die Yoblin, wat een mafketel joh! Wat een heerlijk beest, love it!
Ik zou het op dit stukje ook ff niet weten idd ik zou het volstorten met zand denk ik whahaha

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 19:08

Randalinpony, denk ik dat niet alleen.
De vader was van de dierenarts haha.
Een soort bonte appalossa soort schimmel kleur heel gaaf!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-16 19:58

hahah wat een blij ei Isapaardje heerlijk!

Zo dan JanineV, flink buikje hahaha

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:00

nane schreef:
WHAHAHAAH die Yoblin, wat een mafketel joh! Wat een heerlijk beest, love it!
Ik zou het op dit stukje ook ff niet weten idd ik zou het volstorten met zand denk ik whahaha

Ja typisch Yoblin, altijd aan het dollen.
Zo heeft hij (denken wij) dus ooit een scheur in zijn elleboog gewricht opgelopen , met wat gekke fratsen. Gelukkig is dat hersteld, maar soms denk ik wel eens oh jongen je been. Maar goed, niet over nadenken, gek doen moet hij toch.

Ik wil toch wel iets van soort weitje houden. Kunnen ze toch wat knagen.
Vorig jaar is er 10 kuub zand ingegaan en heb dus aardige zandbak, maar ook nog wel wat te knabbelen (nu niet). En als ik de draden weer weghaal ook nog wel stukje om te kunnen rijden met de kar als ik niet naar buiten wil / durf (ga niet graag alleen).

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 20:13

Ja klopt Ulfeino :)

Wat leuk zeg Ingrid. Goed bezig +:)+

Zo die is inderdaad wel erg dik janine.. :wow:

Haha wat een leuk filmpje Isapaardje. Yoblin zit te rennen en de andere pony blijft maar grazen _O-

Ik heb voor het mennen dit bit http://www.divoza.com/nl/ideal-equestri ... rpoolstang
Voor het rijden en longeren een bustrensje
Bij het rijden en longeren gooit ze de tong er niet overheen alleen soms bij het mennen. Laatste keer deed ze het toen we langs de wei liepen dus denk dat het ook wat klieren is.. :\

Verkoudheid is er nog steeds met lichte hoofdpijn bah het wil maar niet weg..
Morgen komt de tandarts bij welmoed. Het jaarlijkse controle :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:16

Jaa beste buik!
Ben benieuwd hoe haar buik is zonder de vacht.
We scannen liever niet meer, was vorige keer heel gedoe ze vonden het vreselijk! Nu zien we het altijd aan de buik en uiers en dan gaan ze op apart stukje.
Vorige jaar geen veulentjes.

Hebben jullie wel eens veulens gehad? :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:19

Hihi, gekke Yoblin heeft er flink zin in!