[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 07:51

Fenna het enige wat ik nu weer kan zeggen na je lange bericht is jaa trek die knol is een keer goed in zijn bakkes en klets die zweep er eens over. Ze zijn niet van suiker rijden en lopen zullen ze.
( maar nogmaals zie mijn voorgaande bericht dat is precies was ik bedoel en nu na je lange bericht maakt het voor mijn nog duidelijker .. ervaring en verwend) ook al staan ze er maanden niet in so what? Inspannen weg rijden luisteren. Daar heb ik nooit moeite mee gehad ook niet met jonkies

Je moet gewoon echt meer ballen krijgen!
Zet het advies ( en komt nu hard over hoe het staat) om in leerstukken en haal er aub positieve stukken in uit waar je mee gaat trainen

Een keer je pony overvragen is juist goed grenzen opzoeken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 08:45

Fennadev schreef:
Joh, nee, dat weet ik echt niet na 3 keer een pony aan de kletter te hebben meegemaakt. :roll:
Tuig kapot was mijn eerste ervaring daarmee, dit tuigje hebben mijn ouders 8 jaar terug gekocht en dan worden de stiksels vanzelf eens gaar. Ja, tuurlijk ik ga een net beleerd jonkie klieren met iets waar hij duidelijk nog bang van is en hem vervolgens ook nog in zijn bakkes trekken, want dat is echt heel goed om te doen. Wat moet ik dan doen als dat jonkie daarvan steil omhoog gaat steigeren en met kar en al achterover slaat? Mezelf bij elkaar rapen en vanuit het ziekenhuis berichten dat de pony nu nooit meer hoeft worden ingespannen en ikzelf eigenlijk nooit meer durf te mennen nu? Mijn moeder liep vandaag mee bij zijn hoofd, ik merk dat Jorie de steun fijn vindt, maar ik kan ook gerust hem bij haar wegrijden en weer terug komen. Het was echt niet voor de gezelligheid, ik rij niet voor niks ritten met de andere van 2+ uren alleen. Ik kom niet graag onder de mensen. En ja, als ik mijn eerste rondje in draf ga doen met Jorie, dan mag mijn moeder fietsen, want meerennen houdt ze gewoon niet vol. Alex snapt mijn hulpen niet goed als ik met 1 hand ga sturen, erg fijn om dat op de openbare weg te oefenen. Maar ik probeer het wel in de les als de lesgever het vraagt. Ik studeer nog, Jorie is daardoor 2 maanden niet opgepakt geweest, ik vind Alex in shape houden nu even belangrijker dan Jorie. Jorie kan nog lang genoeg voor de kar lopen. Bij mij gaat het erom dat ik plezier heb met mijn pony's, wat betekent dat zij het ook een leuke samenwerking moeten vinden. Als ik even terugzoek is Jorie zelfs eind juli voor het laatst voor de kar geweest, dus dat is wel langer dan 2 maanden. Juist omdat ik me bewust ben van de gevaren, neem ik mijn moeder nog mee als steunpunt voor Jorie. Even voor de beeldvorming ik pak Alex nu op op vrijdag en zondag en Jorie sowieso of zaterdag of zondag. Gewoon omdat ik 's avonds niet meer kan trainen wegens dat het dan algauw te donker is, en ik heb alleen een verlichte paddock (te klein om in te rijden). Maar zoals ik al zei, ik zou hier niet meer posten. Dus hierbij de ontstip.

Fenna, ik ga in deze toch met de rest mee. Ik heb in de loop der tijd meerdere malen met grote ogen je verhalen gelezen. Ik snap heel goed dat je niet met 1 hand in het verkeer durft te rijden, want ook Alex is daarin gewoon onbetrouwbaar. Je kunt met je pony samen werken, maar dat is niet wat je nu doet, want ze proberen je beide gigantisch uit.
Bij Jorie zal ik (als ik op je verhaal afga, dat hij nog heel bang is) gaan kijken naar de oorzaak waarom hij bokt. Want in je verhaal vind ik het niet klinken als een bange pony, wel een pony die je OF heel erg uit probeert en daarin zijn zin krijgt, OF pijn heeft, OF waar het in de basis naar het beleren toe gewoon fout is gegaan.

Zoek hulp met rijden en zeker met beleren, want zo gaat het echt een keer gruwelijk mis. Er is niets mis mee om je pony een wats om de oren te geven als hij of zij het te bont maakt en dat zorgt er echt niet voor dat je dan ineens niet meer samen werkt met elkaar. Stel grenzen en maak die duidelijk, daar worden jij en je pony's veel blijer van.

Ik vind het wel jammer dat iedere keer als er zoiets gebeurd, dat je je meteen terug trekt uit het topic en dan een paar dagen later weer terug komt. Niemand wilt je hier wegpesten, maar ik denk dat iedereen hier wel de risico's ziet in wat er mis kan gaan.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:00

Mensen, laat Fenna lekker in haar sopje gaarkoken. Al jullie goedbedoelde tips wordt niks mee gedaan en op ALLES komt een weerwoord (ja maar dit, ja maar dat). Bespaar jezelf de moeite, dit meisje zal door schade en schande wijs worden (of in het ziekenhuis terecht komen).

Bedenk ook dat er hier wellicht jonge kinderen meelezen en die zien jou een totaal niet opgeleide pony voor de wagen knopen. Dat is natuurlijk niet echt een goed voorbeeld. Daar komen ongelukken van.

Wellicht is het inderdaad beter om een ander topic te zoeken. Je hebt nu al tientallen keren gezegd dat je weggaat en steeds ben je er weer.

:)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:14

:wave:
Laatst bijgewerkt door Yontheke op 14-10-18 09:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:23

Ik durf even niet meer dan zwaaien. Heb de conversatie gevolgd maar kan er weinig over zeggen. Ken helemaal niks van mennen. Echter weet ik uit ervaring dat je beter 1 keer goed kan doorpakken dan aan kan blijven modderen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:38

Lekker weer vandaag :+

Iemand vroeg over moser max. Hier w grote paarden volledig mee geschoren en Alf natuurlijk. Zag er prachtig uit kreeg veel complimenten ;)
Dus geen probleem.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:38

En weg is ze weer... :=
Tegenwoordig leren ze op school niet meer ‘leren omgaan met feedback’ geloof ik...

Ik vond de adviezen van StalNollie erg duidelijk en herkenbaar :j

Nou... ik ga maar eens een rondje rijden :)
Het is heerlijk weer! *\o/*

Susanne

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:43

Ik scheer alleen benen en andere opscheer dingetjes met de Moser. Voor het hele lijf vind ik een grote makkelijker :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:47

Is het ook maar ik kan zo'n grote niet goed vasthouden door mijn reuma. Dus vandaar :-)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:59

Zo Beauty 3 winst in de M vaardigheid vandaag en snelle barrage. :-)

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:04

Susanne schreef:
Mensen, laat Fenna lekker in haar sopje gaarkoken. Al jullie goedbedoelde tips wordt niks mee gedaan en op ALLES komt een weerwoord (ja maar dit, ja maar dat). Bespaar jezelf de moeite, dit meisje zal door schade en schande wijs worden (of in het ziekenhuis terecht komen).

Bedenk ook dat er hier wellicht jonge kinderen meelezen en die zien jou een totaal niet opgeleide pony voor de wagen knopen. Dat is natuurlijk niet echt een goed voorbeeld. Daar komen ongelukken van.

Wellicht is het inderdaad beter om een ander topic te zoeken. Je hebt nu al tientallen keren gezegd dat je weggaat en steeds ben je er weer.

:)

_/-\o_

Gefeliciteerd Patricia!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:04

Wat goed! En dat op de vroege ochtend :D Succes met de andere rubrieken.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:28

Wauw Patricia, dat zijn weer mooie punten!
Ik heb gisteren mijn pony ook geschoren met de Moser Max. Enkel de benen en het stukje rug waar het schoftstuk op ligt heb ik niet geschoren.
Ik ben niet ontevreden over het resultaat.
Ik zal dinsdag een goede foto maken en plaatsen.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:57

Gefeliciteerd Patricia! Goed zeg! *\o/*

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:24

Totaal niet opgeleide pony?? Lekker ongenuanceerd weer.
Hij gaat al sinds veulen met de hand mee, al sinds tweeëneenhalf liep hij af en toe naast Alex mee. Sinds april lange lijnen. Ook al sinds veulen spelenderwijs commando's geleerd, waar hij overigens super naar luistert. Verder eerste keren natuurlijk in een afgesloten omgeving waar hij niet zo de weg op kon. Maar I rest my case dit was meer voor de jonge mensen, hij blijft de rest van zijn leven lekker weideversiering. Dat ik niet heb geleerd om te gaan met feedback, ligt hem meer aan mezelf dan aan school.

Wat een mooie punten Patricia.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 14-10-18 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 12:38

Oh wat goed zeg Patricia! Wat ik me vaker afvroeg he, wat doe jij eigenlijk voor werk? Sorry soms ben ik echt te nieuwsgierig.

Ik heb vanmorgen ook een ritje met Jimsel gemaakt.Wat een heerlijk weer zeg!

Afbeelding

Afbeelding

En dan daarna hun middagsnack *\o/* Krijgen die van jullie ook wel eens takken te eten?

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:06

Gaya krijgt ook regelmatig wilgentakken. :j Daar staan er hier super veel om het erf.

Jaloers op jullie ritjes dit weekeind. Ziet er allemaal heerlijk uit <3 Ik ga eind van de middag ff klein rondje doen. Morgen avond een vaardigheidsrondje opzetten bij de vereniging.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:09

Die van mij vreten altijd de takken die uit de bomen vallen uit de wei. Ik geef ze het niet zelf bij.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:14

Op het hele Fennaverhaal reageer ik even niet, verstandig ook :=

Wat goed Patricia gefeliciteerd! *\o/*

Lekker zeg zo’n buitenritje. Is het ook prachtig weer voor

Gister Z gestart met Toliene. Ze was enorm maar ook enorm heet. Nog nooit meegemaakt... helaas wel wat verstoringen zo nu en dan. Maar zeker niet geheel ontevreden. We gingen naar huis met 227 punten en een 1e plaats :=. Was zeker geen 227 waard maargoed, dat heb je met onderling _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:15

Ooh lekkere snack! Ik doe het eigenlijk nooit. Al vinden ze het wel erg lekker.

Patricia netjes! En je hebt ook heerlijk weer zo.

Vandaag misty weer opgepakt en nu met de sleepband erachter rechts om nog beetje onwennig maar braaf

Aafke ( de verwaarsloosde shet) vertrekt woensdag naar haar nieuwe huisje. Zo niet leuk maar ze gaat het goed krijgen.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:19

Knappe Jimmy!

Wauw netjes Linsey! In het Z is iets van 204 winst ofniet?

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:31

Knappe Jimmy weer!

Ik gooi ook regelmatig wat takken om op te knagen.

Dat Toliene zo heet was zeg :') en dan nog eerste worden ook _O- :)F
Fijn zo’n oefenwedstrijdje toch? :)

Wat fijn dat Aafke naar een volgend huisje gaat. Die is echt van ver gekomen...

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:38

Oh wat fijn dat Aafke een goed huisje gevonden heeft, al is het natuurlijk altijd wel wat lastig.

En Toliene eerste geworden, wat super goed zeg. Knappe pony.
Hier in de buurt kan ik helaas helemaal geen impulswedstrijden vinden en om 100 km te rijden voor een impuls vind ik wat overdreven. Hoe komen jullie aan oefenwedstrijden?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:48

Mooie punten met Toliene

Beauty ook3 x 1e 1 x vaardigheid En 2 x 1e in de dressuur alle.enkelspan klasse bij elkaar. We deden 1e keer M dressuur en hadden 187 en 194 punten. Afbeelding

Ik werk als Paraveterinair 4 dagen en 1 dag op stal voeren buiten zetten wedstrijd paarden andere de dubbele longe trainen en ik geef ook nog privelessen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 13:59

Patty14 schreef:
Wauw netjes Linsey! In het Z is iets van 204 winst ofniet?

Nee ook gewoon bij 180!

Wat goed Patricia, gefeliciteerd :D