Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fennadev schreef:Joh, nee, dat weet ik echt niet na 3 keer een pony aan de kletter te hebben meegemaakt.![]()
Tuig kapot was mijn eerste ervaring daarmee, dit tuigje hebben mijn ouders 8 jaar terug gekocht en dan worden de stiksels vanzelf eens gaar. Ja, tuurlijk ik ga een net beleerd jonkie klieren met iets waar hij duidelijk nog bang van is en hem vervolgens ook nog in zijn bakkes trekken, want dat is echt heel goed om te doen. Wat moet ik dan doen als dat jonkie daarvan steil omhoog gaat steigeren en met kar en al achterover slaat? Mezelf bij elkaar rapen en vanuit het ziekenhuis berichten dat de pony nu nooit meer hoeft worden ingespannen en ikzelf eigenlijk nooit meer durf te mennen nu? Mijn moeder liep vandaag mee bij zijn hoofd, ik merk dat Jorie de steun fijn vindt, maar ik kan ook gerust hem bij haar wegrijden en weer terug komen. Het was echt niet voor de gezelligheid, ik rij niet voor niks ritten met de andere van 2+ uren alleen. Ik kom niet graag onder de mensen. En ja, als ik mijn eerste rondje in draf ga doen met Jorie, dan mag mijn moeder fietsen, want meerennen houdt ze gewoon niet vol. Alex snapt mijn hulpen niet goed als ik met 1 hand ga sturen, erg fijn om dat op de openbare weg te oefenen. Maar ik probeer het wel in de les als de lesgever het vraagt. Ik studeer nog, Jorie is daardoor 2 maanden niet opgepakt geweest, ik vind Alex in shape houden nu even belangrijker dan Jorie. Jorie kan nog lang genoeg voor de kar lopen. Bij mij gaat het erom dat ik plezier heb met mijn pony's, wat betekent dat zij het ook een leuke samenwerking moeten vinden. Als ik even terugzoek is Jorie zelfs eind juli voor het laatst voor de kar geweest, dus dat is wel langer dan 2 maanden. Juist omdat ik me bewust ben van de gevaren, neem ik mijn moeder nog mee als steunpunt voor Jorie. Even voor de beeldvorming ik pak Alex nu op op vrijdag en zondag en Jorie sowieso of zaterdag of zondag. Gewoon omdat ik 's avonds niet meer kan trainen wegens dat het dan algauw te donker is, en ik heb alleen een verlichte paddock (te klein om in te rijden). Maar zoals ik al zei, ik zou hier niet meer posten. Dus hierbij de ontstip.
Susanne schreef:Mensen, laat Fenna lekker in haar sopje gaarkoken. Al jullie goedbedoelde tips wordt niks mee gedaan en op ALLES komt een weerwoord (ja maar dit, ja maar dat). Bespaar jezelf de moeite, dit meisje zal door schade en schande wijs worden (of in het ziekenhuis terecht komen).
Bedenk ook dat er hier wellicht jonge kinderen meelezen en die zien jou een totaal niet opgeleide pony voor de wagen knopen. Dat is natuurlijk niet echt een goed voorbeeld. Daar komen ongelukken van.
Wellicht is het inderdaad beter om een ander topic te zoeken. Je hebt nu al tientallen keren gezegd dat je weggaat en steeds ben je er weer.