Shetlandponymanifestatie Ermelo 2007

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Re: Shetlandponymanifestatie Ermelo 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:53

Citaat:
Recht uit en wat voltes lukt wel(ze zijn ook allemaal betuigd, dus heb er wel wat achter gelopen). Maar dan begint het pas.
Ze mooi gesloten houden vind ik aan de LL verschrikkelijk moeilijk. Net als zijgangen, dat lukt echt niet (ook niet na een enkele keer les).

Ja klopt, eenvoudig is het zeker niet (maar dat maakt het ook weer zo leuk vind ik) zijgangen zijn ook lastig, want je kunt ze niet met je benen opsluiten waardoor ze óf helemaal niet wijken, óf door de schouder heen gaan lopen. Wat ik doe is, opsluiten met de buitenhand en een duidelijk zweepcommando geven (ik tik/duw dan tegen de onderkant van de buik aan) als ik wil wijken.
En gesloten houden is vooral een kwestie van trainen, de pony moet leren om veel verzamelder te lopen en dat gaat niet in een keer. Ik ben nu bezig met een 3jarige en ik merk echt dat die daar nog zoveel moeite mee heeft puur omdat de spieren er gewoon nog niet zijn om zo beheerst te kunnen lopen.

Dennis

Re: Shetlandponymanifestatie Ermelo 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:59

Bij mij gaan ze eerst ohz, dan voor de wagen en daarna ga ik pas andere dingen met ze doen. Dus de bespiering zit er wel voldoende op(als ze ohz en aan de longe mooi nagevelijk en gesloten kunnen lopen moeten ze dat imo ook aan de LL kunnen).

Ik ga eerst nog lekker mennen en ohz rijden. En hou het LL als afwisseling tot ik uit reden ben ohz.