[HK]SMP Kletstopic 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: [HK]SMP Kletstopic 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 13:42

Wat een leukerd!

Hoe heet dat western gedeelte? Horsemanship? Wat leuk zeg, niet eerder opgemerkt dat het ook met kleintjes word gedaan. Daar wil ik wel meer van weten :)

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:07

MaritB schreef:
Wat een leukerd!

Hoe heet dat western gedeelte? Horsemanship? Wat leuk zeg, niet eerder opgemerkt dat het ook met kleintjes word gedaan. Daar wil ik wel meer van weten :)

Je kan meedoen met een kleine in de showmanship at Halter (daar beoordelen ze jouw showvaardigheden), en de in hand trail (een parkoers aan de hand :D )
Daar moet je bijvoorbeeld over een brug of door een hek:

Afbeelding

Het is heel leuk om te doen met kleintjes, en ze doen niks af aan de grotere paarden!
Tessie heeft in de 3 keren dat we zijn gestart twee keer een 5e prijs, een keer een 4e prijs en een 3e prijs naar binnen gesleept :) .
Mocht je meer willen leren kan je me altijd berichten!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:13

Wat gaaf zeg dat je dat met haar doet! Ziet er heel tof uit :j

Ik heb met Pep eigenlijk sinds het najaar niet meer gemend, realiseer ik me nu. Ik wil vanaf maandag graag dressuur aan de lange teugel wat meer oppakken. Hij is weer lekker soepel en los sinds hij naar de osteopaat is geweest en voelt zich duidelijk beter. Ik moet alleen echt weer op zoek naar een ander hoofdstel :n De kaptoom die ik heb, ligt inmiddels niet meer fijn nu het leer heel zacht is geworden. Het schuift enorm. En het dressuurhoofdstel waarmee ik ook men, ligt eigenlijk ook helemaal niet fijn. De neusriem is veel te kort, en de rest van het hoofdstel eigenlijk te groot. Zucht..
En ik ben natuurlijk ook nog steeds op zoek naar een bitje dat fijn ligt. :)) Het houdt me van de straat.
Nadeel is dat ik alles online moet kopen, want je hebt hier geen (grotere) ruitersport winkels.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:17

Frummels schreef:
Wat gaaf zeg dat je dat met haar doet! Ziet er heel tof uit :j

Ik heb met Pep eigenlijk sinds het najaar niet meer gemend, realiseer ik me nu. Ik wil vanaf maandag graag dressuur aan de lange teugel wat meer oppakken. Hij is weer lekker soepel en los sinds hij naar de osteopaat is geweest en voelt zich duidelijk beter. Ik moet alleen echt weer op zoek naar een ander hoofdstel :n De kaptoom die ik heb, ligt inmiddels niet meer fijn nu het leer heel zacht is geworden. Het schuift enorm. En het dressuurhoofdstel waarmee ik ook men, ligt eigenlijk ook helemaal niet fijn. De neusriem is veel te kort, en de rest van het hoofdstel eigenlijk te groot. Zucht..
En ik ben natuurlijk ook nog steeds op zoek naar een bitje dat fijn ligt. :)) Het houdt me van de straat.
Nadeel is dat ik alles online moet kopen, want je hebt hier geen (grotere) ruitersport winkels.

Dankje! Is erg leuk om te doen ook.

Ik durf zo niet te zeggen welk bitje ik heb, ik heb er twee die ik momenteel niet gebruik die je zou mogen uitproberen? Eentje is sowieso de myler die te koop is via mhs, de ander weet ik het merk niet, ongebroken ook gekocht via mhs.

Hoofdstellen zijn hier vaak ook een probleem -O- heb er gelukkig eindelijk een die past

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:45

Ik heb gelukkig passend materiaal over kunnen nemen.
Op de SMR indoor dag heb ik trouwens eens mee gedaan met zo'n parcour met een mini van een vriendin en werden we ook 3e. Dit sluit wel erg aan op de parelli dat we al doen, dus super leuk.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:32

MaritB schreef:
Ik heb gelukkig passend materiaal over kunnen nemen.
Op de SMR indoor dag heb ik trouwens eens mee gedaan met zo'n parcour met een mini van een vriendin en werden we ook 3e. Dit sluit wel erg aan op de parelli dat we al doen, dus super leuk.

Oh dat is wel prettiger!
Super leuk, parelli klinkt altijd Interessant, zou me daar best meer in willen verdiepen.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 10:51

Hier na een half jaar niet mennen Tessie weer eens ingespannen. Ondanks dat die pony pas 6 is is het echt inspannen en gaan, ze is zo relaxed <3

Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:25

Wat fijn zeg Frummels dat de osteopaat zo gekomen is. Het lijkt mij inderdaad wel een hoop gedoe zeg telkens een aanvraag doen voor met de trailer weg te gaan.

Elaine, Hier is het ook altijd erg wisselend de kwaliteit, zelfs binnen 1 en de zelfde oogst zit er veel verschil in. Gerste stro is hier ook amper te krijgen, hier en daar bij een grote fourage maar dan betaal je evenveel ervoor als voor hooi of moet je enkele tonnen kopen. :') Ik heb zelfs al opgevangen dat die leveranciers van dat Duits Kruidenhooi de kwaliteit ook vaak erg wisselend is en die zogenaamde stofvrij toch regelmatig het geval niet is.

MartitB, Ik heb rhino wug, horseware regendeken, amigo petite, mhs, br, bucas, weatherbeeta

Voor Lucky is amigo petite mijn favoriet en voor de grotere gebruik ik graag de rhino wug maar de weatherbeeta met gesp sluiting ipv clips vind ik ook erg fijn. Die met clips valt breder en daar moeten ze wel breed genoeg voor zijn. Het enig probleem daar is dat deken zo mooi is dat ik het zonde vind om hun ermee door de modder te laten rollen. Mhs schuift hier en br was de oude serie goed maar de nieuwe is ook meer voor brede pony's ze vallen aan de zijkant erg lang nu.

Fenijro, Welkom ook! Altijd fijn als je kan inspannen en gaan terug na lange periodes. Mooie omgeving precies daar ook.

Frummels, Hier ook opzoek naar het juiste bit voor eentje. Ik had eerst naar voor gebogen maar daar gooit die zijn tong helaas over. Ik was nu in contact met een winkel voor te overleggen maar een van de 2 die ik wou proberen was niet meer op voorraad in rvs helaas. Ze stelde nu wel een andere voor maar ik kon niet echt uit haar tekst opmaken wat ze ermee bedoeld en ze heeft ze blijkbaar al verzonden meteen... >;) Niet de bedoeling, zelfs nog niet betaald en niet bevestigd dat ik deze wou kopen.

Ik had hier vroeger gewoon maat mini shet eurotech hoofdstellen, de nieuwe hebben ze blijkbaar de maatvoering veranderd want maat mini was gewoon te klein. Dan een maat shet bijgekocht en dat met elkaar gecombineerd tot een shet kopstuk, mini bakstukken, shet neusriem... maar zelfs die neusriem staat op het grootste en ik heb toch echt pony's met halstermaat mini shet :=

----

Nu nog mijn eigen post Happy ben ik het lange lijnen verder aan het aanleren op sidepull, daar zit uiteraard geen haast achter die is jong zat. We wandelen sowieso niet vast iedere week maar af en toe eens en dan wisselen we wandelen en lange lijnen wat af.

Ik ben ook eentje aan het doorleren maar die is officieel gezien niet van mij maar wel een super fijne pony. Die is erg nuchter en zelfzeker dus heel erg fijn voor de wagen, wel zou hij wel eens rechts willen en ik links maar hij dramt het niet door.

Lucky ga ik binnenkort voor de hca testen, hij doet alles doodbraaf altijd dus hopelijk dat ook.

Sommige gaan het zien passeren hebben maar ik heb na lang nadenken besloten om voor Cookie een ander thuis te zoeken. Hij is hier bijna 3 jaar en staat nu nog altijd niet voor de wagen, zelfs al zou het uiteindelijk lukken zie ik mij er niet alleen mee op pad gaan en dat is nu net het gene dat ik bijna altijd doe. Ik heb er geen haast bij hij gaat enkel naar een voor hem geschikte thuis.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 12:46

Lori: bedankt!
Pakt happy het lange lijnen goed op?

Altijd zo fijn zo'n nuchtere pony, vooral dat hij niet doordramt ook.

Ik ben benieuwd hoe lucky het doet! Al klinkt het alsof ze het goed op gaat pakken.

Ik heb cookie gezien inderdaad, het is dat ik nu geen plek heb voor een derde maar wat een geweldige pony lijkt me dat. Hopelijk kan je nog eventjes van hem genieten en een perfecte nieuwe eigenaar voor hem vinden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:00

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 07-05-25 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:05

Lori schreef:
Hij pakt het lange lijnen erg goed op, in het begin nog wat onzeker maar dat is prima. Hij komt pas voor de wagen na zijn 3, eerder 4/5 jaar.

Ik ben er wel van overtuigd dat de juiste plek voor Cookie wel zal passeren, hij is ook wel een prachtige pony om te zien met zijn speciaal kleurtje. Had ik meer weide gehad lag het anders en kon die op zich gewoon blijven staan maar ze krijgen hier eigenlijk maar heel beperkt gras en verder veel hooi. Genoeg mensen natuurlijk die zo een kleintje gewoon willen als gezelschap in de weide of om af en toe mee te wandelen en verder geen men ambities dus hopelijk meld er zo iemand zich aan voor hem.

Oh dat is heel fijn! Het klinkt echt als een hele lieve pony, wat heeft hij ook een leuke naam.

Dat je iemand voor cookie gaat vinden lijkt geen probleem inderdaad. Het klinkt als een geweldige pony, en er zijn vast genoeg mensen die een mooie pony erbij willen in de wei.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:25

Van wat ik zag paar weken terug op MP zijn alle pony's zelfs met gebreken binnen no-time verkocht. En idd een gezelschap-pony word vaak wel gezocht.

Parelli is super leuk, ik doe dat met alle pony's en geef ook grondwerklessen, ook met de pony's die hier staan leer ik mensen het grondwerken. Dus voor mij heel leuk om er oook wat wedstrijdgericht er mee te gaan doen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 13:52

fenijro_tani schreef:
Dankje! Is erg leuk om te doen ook.

Ik durf zo niet te zeggen welk bitje ik heb, ik heb er twee die ik momenteel niet gebruik die je zou mogen uitproberen? Eentje is sowieso de myler die te koop is via mhs, de ander weet ik het merk niet, ongebroken ook gekocht via mhs.

Hoofdstellen zijn hier vaak ook een probleem -O- heb er gelukkig eindelijk een die past

Dankjewel voor het aanbod, maar ik woon niet in Nederland dus dat is misschien nog wat gedoe :')
Ik heb een tijd geleden een ongebroken menbitje van iemand hier overgenomen, maar die was het helaas ook niet helemaal voor Pepper. Te dik en te smal. Heb nu een dubbelgebroken watertrensje, en daar doet hij het redelijk op, maar merk toch wat onrust in zn mond. Daarvoor heb ik meerdere enkel gebroken, dubbel gebroken en ongebroken geprobeerd, maar hij blijft rommelen. Hij gaat elk jaar naar de tandarts zonder bijzonderheden, dus dat zou het ook niet mogen zijn. Lastig allemaal!
Fijn dat je een hoofdstel hebt gevonden die past. Ik moet er maar weer eentje los gaan samenstellen ben ik bang.
Fijn dat je zo weg kunt rijden met Tessie! Pep is ook zo makkelijk en ik vind dat altijd zo fijn. <3

Lori: Wat asociaal van die winkel! Heb je laten weten dat je het nog helemaal niet wilde kopen?
Lekker bezig zo met alle pony's zeg.
Jammer dat je voor Cookie een ander huisje moet zoeken, maar als je je er niet meer vertrouwd mee voelt dan is dat altijd de beste beslissing. Jammer dat ik zo ver weg woon, want ik vind Cookie ontzettend leuk :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:02

Het scheelt dat ik er ook geen grote haast mee heb. Het maakt mij dan wel terug niet uit of die in de buurt verkocht wordt of wat grenzen verder, als het maar voor hem een goede plek is.

Ik ga ze inderdaad nog mailen dat dat niet de bedoeling was. Dat je wat anders voorstelt tot daar maar ga toch eerst afwachten of je klant ermee akkoord is of niet en verzend het niet meteen. Hij kost nog eens meer ook dan deze waar ik de levering van wou weten. Ik had sowieso nog andere dingen uit de webshop nodig ook, ik ga als het met aftekenen is ook weigeren aan de deur en daar koop ik sowieso niet meer.

novaaaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:02

Hallo iedereen!
Ik kom hier ook gezellig meelezen :D

Ik heb zelf 2 kleintjes, 1 nmprs merrie en 1 shetlander merrie

Dit is mijn nmprs s.s. Baby girl, maar haar roepnaam is Ukkie! Ze is een 5 jarige merrie en met haar men en lange teugel ik voornamelijk. Ik heb haar inmiddels alweer 3 jaar geleden gekocht!
Afbeelding

Afbeelding

En dan mijn 15 jarige shetlander merrie Bless! Ze heeft bij haar vorige eigenaren voor de kar gestaan maar momenteel lange teugel ik alleen nog met haar om haar bespiering en conditie etc op te bouwen! Haar heb ik kortgeleden in januari overgenomen :)

Afbeelding

Ik zelf ben Nova en ik ben 17 jaar oud! Altijd al gek geweest van Shetlanders en sinds ik Ukkie heb gekocht ook helemaal dol op mini’s :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:10

Welkom Nova! Wat een leuke pony's heb je <3
--

Ik zag vandaag dat Pep wat wondjes had tussen zijn voorbenen. Hij staat overdag enorm te zweten (maar in de nacht is het vaak nog rond het vriespunt), en daardoor klit zijn vacht daar en broeit het enorm. Zag vandaag tijdens het ontklitten dat hij dus flinke wondjes heeft daar. Ik heb het ontsmet en ga morgen toch maar zijn hals, borst en buik eruit scheren. Dit is wel sneu :(:)

Gelukkig is hij zoals altijd een blij ei
Afbeelding

Lief snoetje <3
Afbeelding

novaaaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:19

Ja die shetlander wintervacht en het weer is altijd een gedoe :n Wel echt een mega schattige pony <3

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:49

Leuke pony's, welkom!

Frummels jouw pep blijft te schattig <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:32

Nova, Leuke pony's heb je!

Frummels, Ik heb hier ook eentje die dat heel erg heeft maar over heel zijn lichaam zelfs als hij te warm heeft in zijn vacht. Die ga ik mogelijks morgen ook terug scheren.

Vanmiddag komt dat pakket toe, die straks weigeren zodat dat ook afgelopen is.

Het blijft moeilijk natuurlijk bitjes, die mhs myler boffen er ook veel van maar het is altijd allemaal testen en een hoop kosten iedere keer eraan natuurlijk. |o

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 11:14

Lori schreef:
Nova, Leuke pony's heb je!

Frummels, Ik heb hier ook eentje die dat heel erg heeft maar over heel zijn lichaam zelfs als hij te warm heeft in zijn vacht. Die ga ik mogelijks morgen ook terug scheren.

Vanmiddag komt dat pakket toe, die straks weigeren zodat dat ook afgelopen is.

Het blijft moeilijk natuurlijk bitjes, die mhs myler boffen er ook veel van maar het is altijd allemaal testen en een hoop kosten iedere keer eraan natuurlijk. |o

Nou inderdaad die bitten zijn echt een drama, ik knijp in mijn handen dat ik nu een fijn bit heb voor Tess .

Succes met weigeren, fijn dat het dan ook weer klaar is inderdaad.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 14:56

Welkom nieuwelingen :)

(Goede) bitten voor pony’s komen er gelukkig steeds meer. Ik heb een Trust liverpool voor Willem. Niet goedkoop, wel het fijnste bit dat ik ooit heb gehad en keurig netjes afgewerkt allemaal.

Lori: joh wat een gedoe met dat bit. Vervelend dat de winkel zonder overleg een andere heeft gestuurd. Vast met de beste bedoelingen maar overleg was natuurlijk beter geweest. Hoop dat je er geen verdere discussie ofzo over krijgt.
Jammer dat je een nieuw thuis moet zoeken voor Cookie maar wel begrijpelijk. Het is echt een knap dier, hij krijgt vast snel een super huisje. Ga je wat anders terug kopen voor er bij?

Kym: lieve Pepper! Sneu dat hij wondjes heeft van het zweten. Vervelend altijd die temperatuurverschillen rond deze tijd. Zal bij jullie nog wel een stukje erger zijn. Een stuk er uit scheren zal hij wel lekker vinden.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:54

.
Laatst bijgewerkt door Lori op 07-05-25 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:58

Welkom alle nieuwelingen :) Volgens mij ook terug van weg geweest sommigen?

Ik gebruik ook een Liverpool. Wil heel graag een van Trust maar geld he... :') (eerder ;( ;( ;( )

Lori, jammer dat Cookie dan weg gaat. Maar je hebt lekker de tijd om een goede baas te vinden. Is hij bevestigd beleerd?

Kymberly, Wat weer een heerlijke foto's van Peppie <3 Hij is toch zo schattig. Over die plekjes, dat had ik dus bij Hidde ook. Enige wat echt hielp was scheren. Hij ziet er nu veel beter uit.

Mag ik ff heel erg klagen?
Dilemma 1:Werk ging vanavond echt schijt. Had een 'meeloper', die wou kijken of dit iets voor haar was. Nou die was me een potje druk, de cliënten waren er gespannen van en zelf voelde ik enkel onrust.
Dilemma 2: Ik wil graag mennen. Heb nieuwe wielen besteld bij Klarenbeek. Nog niks van gehoord helaas. Snap dat er lange levertijd op zit.. Maar toch jammer :(
Dilemma 3: Loopse hond in huis. zegt genoeg denk ik.

Dit was het weer hoor :x O:)

Weer tijd voor leuke dingen. Ik heb een kippenhok gekregen :D Ga morgen schuren en beitsen!

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 23:03

Kiekeboefje schreef:
Welkom alle nieuwelingen :) Volgens mij ook terug van weg geweest sommigen?

Ik gebruik ook een Liverpool. Wil heel graag een van Trust maar geld he... :') (eerder ;( ;( ;( )

Lori, jammer dat Cookie dan weg gaat. Maar je hebt lekker de tijd om een goede baas te vinden. Is hij bevestigd beleerd?

Kymberly, Wat weer een heerlijke foto's van Peppie <3 Hij is toch zo schattig. Over die plekjes, dat had ik dus bij Hidde ook. Enige wat echt hielp was scheren. Hij ziet er nu veel beter uit.

Mag ik ff heel erg klagen?
Dilemma 1:Werk ging vanavond echt schijt. Had een 'meeloper', die wou kijken of dit iets voor haar was. Nou die was me een potje druk, de cliënten waren er gespannen van en zelf voelde ik enkel onrust.
Dilemma 2: Ik wil graag mennen. Heb nieuwe wielen besteld bij Klarenbeek. Nog niks van gehoord helaas. Snap dat er lange levertijd op zit.. Maar toch jammer :(
Dilemma 3: Loopse hond in huis. zegt genoeg denk ik.

Dit was het weer hoor :x O:)

Weer tijd voor leuke dingen. Ik heb een kippenhok gekregen :D Ga morgen schuren en beitsen!

Ik heb eerder meegepraat in een mini pony topic dus mij kan je misschien nog daarvan herinneren :) .

Klinkt niet als een fijne dag, balen ook dat dat wiel zo op zich laat wachten.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 00:29

Hier ook ervaring met een veel te dikke vacht voor de zachte winter, hier pony helemaal geschoren, zaten zoveel kleine irritatie plekjes, hoe erg t was zag ik pas toen de vacht eraf was. Afgelopen winter preventief geschoren en deken op gehad.

Balen van de wielen, hopelijk zijn ze snel binnen!

Lastig met dat bitje, is natuurlijk goed bedoeld, maar niet helemaal de bedoeling. Had je de verkoper per mail nog gevraagd waarom t al verzonden was?

Als ik jullie bitten drama zo lees... hier een mini met een heel smal bekkie. (Paardlief heeft maat 11 en die neus lijkt enorm naast die van haar)