NMPRS hengstenkeuring 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Re: NMPRS hengstenkeuring 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:15

Aha! Dan durf ik niks te zeggen.

Ik heb een heiniger, dus mocht het na de feestdagen nog nodig zijn hoor ik het wel ;)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:39

Inderdaad een kleine zonder instel-knoppen.
Wel even contact opgenomen met een (onafhankelijke) dealer, Deze gaven ook aan dat het niet aan mijn apparaat kan liggen, eigenlijk gaven zij de schuld aan de messen. Toen ik vertelde dat ik dat eerst ook dacht en daardoor een nieuwe set heb gekocht/geprobeerd en mijn "oude" heb laten slijpen maar beide nog hetzelfde deden, adviseerde hij toch om nog eens een nieuwe set te proberen. Gezien hij die zelf niet verkoopt (en wel een nieuw apparaat) ga ik er maar van uit dat het geen verkooptrucje is dus ik ga morgen nog maar 1x nieuwe bestellen... *zucht, zou ik dan echt stomtoevallig 2x slechte messen én slechte slijpservice hebben gehad?*

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:48

Nou zelfs messenslijpers die hun vak niet verstaan, kunnen je goede messen slecht en dus bot krijgen.. Dat is toch te zot?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:50

Ik haal de messen altijd op de keuring en nog nooit problemen mee gehad.. dus hoop voor je dat het puur toeval is en dat die het straks ook doet.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 22:51

Hopelijk doen ze het nu wel Linda. Echt vervelend, ik ben altijd tevreden geweest van dat apparaat :(
Het is ook allemaal niet goeedkoop, dus echt rot!

JolynneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:33

Wij gaan met onze grotemaats hengst bij de nieuwe jaargang en nog een dikke twijfel of we onze andere toch niets zouden inschrijven..zijn goedkeuring is al even verlopen, hij is niet meer opnieuw voorgebracht maar zit te twijfelen of ik hem toch niet voor te tonen, dan mag hij volgend jaar opnieuw voor zijn levenslange goedkeuring. :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 15:53

Leuk Prosecco, welke hengsten zijn het? Heb je foto's?

JolynneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 16:35

Silverdapple van 1,01M en een vos van 98cm.

We wachten liever met foto's tonen van diegene die met zekerheid mee zal doen, want op dit moment ziet hij eruit als een teddy. De vos wil ik eerst nog wachten tot we erover uit zijn, moet eerst weten hoe de planning zal zijn van concours gezien hij ook uitgebracht zal worden. Keuring is alleen voor de leuk, want menwedstrijden hebben toch prioriteit. :)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 14:35

Heel onverwachts komen wij ook met 2 4-jarige amerikaanse hengstjes, beiden in de minimaat.
Allebei met een speciaal kleurtje, ze zijn nog niet getest.
'training' moet nog beginnen, ze zijn nog maar 2 dagen thuis en mogen eerst eventjes rustig wennen :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:00

Leuk Arsiana! Heb je foto's en info?

JolynneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:03

Welke kleur zijn ze?

Hier is Hero gisteren begonnen met zijn training, om te beginnen met de stapmolen. Hij is nog niet geschoren, we willen nog even wachten met scheren, maar mijn andere hengst is wel geschoren want die staat volop in het werk voor de wagen. Ga hem toch voorbrengen en hopelijk geen minpunten omdat hij een sportcoupe heeft. :)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:25

De ene noemt SSF Suchabuck Chinook, gefokt door Angelique van Nederpelt. zijn vader is Silver Plates Baccarra Couragio, welke afstamt van Little Kings Buckeroo Baccarra. Zijn moeder is Lucky Four Spotz Starry Starry Nite, en haar vader is Lucky Four After Dark Spotacular. We schatten hem op ongeveer 31,5".

De andere noemt WHS Two Times Black Velvet, gefokt door Wild Horses stables. Zijn vader is Moritzberg Velvet Dancer, hij is een nakomeling van Libertymeres Velvet Buckeroo. Zijn moeder is Lucky Four Black Velvet JuleyBuck, haar vader is Little Kings Black Velvet. Hem schatten we rond de 32".

Kleuren hebben we geen idee van, we hebben ze gekocht als silver buckskin maar ik weet het niet zeker. Chinook heeft een aalstreep, en zwarte benen, manen en staart maar ziet er van vacht iets grijziger uit dan een gewone buckskin.
Velvet lijkt van vacht gewoon buckskin, wel vrij licht. Maar zijn manen en staart lijken bruin met zilver.
Dus geen idee :p

Foto's volgen, ben nu op de telefoon.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:31

zijn echt prachtige hengstjes dorien, vooral chinook is gaaf <3

JolynneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 18:38

Net even opgezocht en vind het ook prachtige hengsten! Ga je ze laten kleurtesten voor zekerheid?

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:01

Ja ze zijn super leuk! Staan ook gewoon lekker samen op wei, zelfs naast merries. Als die merries nu niet hengstig werden van elke hengst die in de buurt komt, zouden ze er volgends mij zelfs gewoon bij kunnen zonder probleem. Topkarakters :)

Durft iemand een gokje wagen over de kleur? Ze gaan sowieso tegen de keuring wel getest worden, zodat we natuurlijk weten welke kleur ze echt zijn voor als er een geinteresseerde zou zijn voor een dekking.

JolynneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 19:15

Chinook zijn ouders zijn toch gewoon valk en zwartbont? Hij lijkt mij dan gewoon valk, terwijl Velvet wel zilvervalk kan zijn
gezien zijn moeder al eerder een nakomeling heeft gegeven die silverbay is, met een vader die valk is. :)

Ik ga mijn nieuwe hengst ook laten kleurtesten, maar vermoedelijk is hij aa Ee Nz

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:22

Het zou inderdaad kunnen dat Chinook gewoon valk is, kan een paardje ook 'toevallig' om één of andere reden een aalstreep hebben?

Van Velvet verwacht ik ook wel dat die echt silver valk is, zijn moeder draagt duidelijk silver.

Ze zijn hoe dan ook leuk, en allebei lekker verschillend :D

JolynneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:27

Kan geen aalstreep zijn als geen van de ouders wildkleurkenmerken hebben. Mijn vos komt bijvoorbeeld uit een palomino en bruin appaloosa, zonder countershading terwijl mijn hengst dit zeer duidelijk heeft. Bij jouw paard zal dit dus ook geen aalstreep zijn maar countershading. Maar als Chinook zilver zou zijn vraag ik mij af waar dit vandaan komt gezien beide ouders dit niet zijn.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 20:57

Oke dus er is dan wel een verklaring voor een donkere lijn op de rug? Dan zal hij inderdaad gewoon buckskin zijn. Ik dacht dat het misschien nog mogelijk had kunnen zijn dat 1 van zijn ouders iets zou verbergen, maar 'gewoon' buckskin ben ik zeker even blij mee :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 07:46

Is zijn moeder misschien die schimmel van lucky four farm?
Volgens mij was zij een dun merrie. Maar weet het niet zeker.
Sonja had toen beide merries gekocht en de andere merrie was wel een dun merrie.

Leuke veulens arsiana.

Hier is kid weer zijn oude ik. Ik wacht nog even met trainen. eerst maar eens helemaal goed beter zijn.
Indi knapt godzijdank ook weer op. jelle is nog aan de beterende hand. Hopelijk hij ook snel weer met een vollere buik. Jeetje wat trekken zij een jas uit door deze ziekte bah.

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:05

stal_HD schreef:
Is zijn moeder misschien die schimmel van lucky four farm?
Volgens mij was zij een dun merrie. Maar weet het niet zeker.
Sonja had toen beide merries gekocht en de andere merrie was wel een dun merrie.

Leuke veulens arsiana.

Hier is kid weer zijn oude ik. Ik wacht nog even met trainen. eerst maar eens helemaal goed beter zijn.
Indi knapt godzijdank ook weer op. jelle is nog aan de beterende hand. Hopelijk hij ook snel weer met een vollere buik. Jeetje wat trekken zij een jas uit door deze ziekte bah.

Chinook zijn moeder is gewoon zwart bont ben ik ondertussen te weten gekomen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:08

Ik kom kijken en ouwehoeren en fotograferen :D

Van_Hasseld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 18:36

Leuke Topic!

Wij gaan ook natuurlijk met onze Hard to beat in de mini maat. <3

Ende ogen open houden voor alle andere knappe hengsten..

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-16 21:49

Afgelopen week een nieuw showhalster besteld voor Cirino. Vond deze zo leuk voor bij zijn blauwe ogen.

Ook heb ik hem voor het eerst gelongeerd en hij deed het echt onwijs goed!

Ben kei trots op m'n knappe poownie

Afbeelding

Afbeelding

JolynneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 21:56

Knappe man, hoe oud is hij en hoe groot?

De nieuwe man komt eerder als verwacht, hij zal eind januari geschoren worden en
ergens in februari op foto gezet worden..eerst maar een fotograaf vinden. :P