Shetlander vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Balou

Re: Shetlander vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 11:56

Ja, die heb ik gezien, dat is vlakbij, alleen ik mag niet 2 shetlanders ;)

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:12

Ow hihi dan woon je denk ik ook dicht bij mij! Ik pb je even..

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:24

Bah, zie net dat het veulentje ook apart verkocht mocht worden, ben nu al te laat :+ Maar ik ga denk ik toch voor een merrie :D

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:41

Waarom ben je te laat dan?

steefxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:04

zo'n wormenonderzoek, hoeveel kost dat ong. ?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 17:52

Er staat dat het veulen al verkocht is..

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:01

Owja ik zie het.. Is het dan niet wat om alleen de merrie te kopen?

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 18:32

Die is (denk ik) te duur voor mij ;( Sowieso al denk ik , en dan is het ook nog een kroon merrie :\

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:52

Ja klopt, ik zou het ook niet over hebben voor een shet hoor, gezien de markt! En ze is niet eens beleerd oid.. Maar toch wel heel lief :j

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 11:16

Ja :j

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 11:43

Voor mijn vader is 75 km het MAXIMALE wat hij wil rijden vanaf Hardenberg, toch nog een beetje verder :D

tigertjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 19:13

Heey,

Ik ben gewoon nieuwsgierig, Maar vanaf hoeveel heb je igg al een shet?
na mn stage weet ik een ding zkr en dat is dat ik ook een paard wil, maar een shet is ook net zo leuk, en kost wat minder als je hm alleen voor het hebben en verwennen wilt hehe ..

gr

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:13

tigertjheu schreef:
Heey,

na mn stage weet ik een ding zkr en dat is dat ik ook een paard wil, maar een shet is ook net zo leuk, en kost wat minder als je hm alleen voor het hebben en verwennen wilt hehe ..

gr

Dat is dus niet waar, een shetlander kost niet minder dan een paard. Ja, in aankoop is het minder. Maar stel de shetlander krijgt koliek ben je net zoveel kwijt als voor een paard, namelijk rond de 2000 a 3000 euro. Verdiep je er goed in, heb veel geld achter de hand en denk niet dat een shetlander goedkoper is dan een paard

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:41

LoveSchleich schreef:
@ cariena 1: Dat is inderdaad een leuke, maar ik ben op zoek naar een merrie, ruin zou wel kunnen, maar opa heeft een merrie die echt niet tegen hengsten en ruinen kan, en eigenlijk zoek ik ook een jaarling ofzo, zodat ie niet overal onderdoor kan! ;)

Ze hebben wel meer te koop denk ik ook vast merries, ze fokken ermee

gr Cariena

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 21:08

Ik koop een shet omdat ik ze altijd al geweldig heb gevonden, en voor mij hoeft elke dag rijden ook niet, en mijn opa heeft ook een fjord waar ik altijd op mag rijden dus waarom zou ik dan nog voor mijzelf een rijpaard aanschaffen? En voor het mennen, ik denk dat ik een shet, mocht ie op hol slaan beter kan houden dan een fjord! (of heb ik dit nou mis? Ik weet ook dat shets heeel sterk zijn , maar een fjord toch wel een stuk sterker! ;)

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:27

Leuke shet op bokt(wel hengst 100€) beleerd voor de kar!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 08:45

Die moorkopbonte? Er staat bij dat de advertentie gesloten is..

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:54

LoveSchleich schreef:
Ik koop een shet omdat ik ze altijd al geweldig heb gevonden, en voor mij hoeft elke dag rijden ook niet, en mijn opa heeft ook een fjord waar ik altijd op mag rijden dus waarom zou ik dan nog voor mijzelf een rijpaard aanschaffen? En voor het mennen, ik denk dat ik een shet, mocht ie op hol slaan beter kan houden dan een fjord! (of heb ik dit nou mis? Ik weet ook dat shets heeel sterk zijn , maar een fjord toch wel een stuk sterker! ;)

Als een paard op hol slaat kun je m niet meer houden, of het nu een shet of een fjord is ;)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 08:59

Whaha, heb de fjord van mijn opa 1 keer wel kunnen houden, maar ik denk als ik hem gewoon goed verkeersmak heb dat het dan nog wel meevalt, het blijft wel gewoon een dier, dus het kan met elk paard gebeuren ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:53

carmenbrum schreef:
LoveSchleich schreef:

Als een paard op hol slaat kun je m niet meer houden, of het nu een shet of een fjord is ;)

nou....een half PK is minder sterk dan een hele ;)

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:09

Haha :')

xsuzannexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:01

En verfis je er toch niet in dat je denkt dat een shet maar een halve pk is hoor!! Pff daar ben ik gister ook wel achter gekomen

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 13:51

Wat is er dan gebeurd als ik vragen mag? Eerlijk gezegd zit ik hier bijna te lachen.. :')

xsuzannexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:44

Nou ik heb er 1 die helemaal flipt bij vogels, en gister was ik met hem aan het fietsen en toen vloog er een reiger over ons heen. En toen zette meneer het op rennen, maar ik had de reiger al gezien, dus was al afgestapt. Maar hij was toch wel sterker dan mij. En hij zete het op rennen langs de weg naar huis. Dus ik in paniek er achter aan gefietst kom ik thuis ik naar stal toe rennen en kijk in zijn stal staat meneer me daar aan te kijken van: ben je daar eindelijk.... grrr. Dus ja shetters hou je ook niet makkelijk in paniek...

tigertjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:56

Douraque schreef:
tigertjheu schreef:
Heey,

gr

Dat is dus niet waar, een shetlander kost niet minder dan een paard. Ja, in aankoop is het minder. Maar stel de shetlander krijgt koliek ben je net zoveel kwijt als voor een paard, namelijk rond de 2000 a 3000 euro. Verdiep je er goed in, heb veel geld achter de hand en denk niet dat een shetlander goedkoper is dan een paard

Okeej, ik bedoelde idd aankopen, maar ook met voer, vaak eten ze wat minder, sommige eten zich ook letterlijk dood, maar dat is bij paarden ook..

Hoeveel kost dan een kuur of inenting? Ik hoorde rond de 50/60 euro, en wat is het duurste in onderhoud? En hoeveel geld is t beste bij een shet om achter de hand te houden?