Twintigers met een shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:13

Wat een leukerds allemaal!

saartjuh88: Ik heb ook een groot paard ernaast. Of nouja, 165. Maar heb de shetlander als maatje voor haar gehaald :)
xSammyJo: Ze is volgens mij 110. Ik moet haar nog even keertje opmeten. Leuke foto met die belletjes zo.
Malouke: Wat heb je haar leuk geschoren! Wat een koppie.. Ik ben verliefd <3
Dennis: Wauw, dat jij die shetjes zo hoog hebt lopen. Gaaf. Meeste hebben ze echt voor grasmaaiers, maar jij laat eens goed zien dat ze veel meer kunnen.

Ik heb nu twee verzorgsters van 11 en 12. Ze zijn tussen de 40 en 50 kilo en zo'n 1.60 lang. Is dat te lang en te zwaar voor mijn shet? Ik wil mijn shet graag beleren (voor mijn nichtjes en neefjes) en zij willen er wel op rijden. Heb eerst nee gezegd, omdat ik ze te groot vind, maar ik dacht, ik vraag even na. Wat vinden jullie?

NathalietjeB: Fleur1977 heeft heel veel shetlanders staan. memberlist.php?mode=viewprofile&u=15346 En niet zo heel duur. Ik was verliefd op Doornroosje geworden, maar vond haar helaas beetje klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:14

Ik mag er maar 5 van mezelf, anders loopt het uit de klauwen. Lukt aardig tot nu toe :)
Heb gelukkig voor de jonge pony's leuke baasjes kunnen vinden, dat is wel mooi aan grote maat, echte gebruikspony's en als ze een apart kleurtje hebben helpt dat helemaal mee. Maar ik ga niet te veel of elk jaar fokken, want dat verkopen blijft echt Verdrietig. En of er nu 4 of 6 shetjes lopen... Dus je houdt ze snel, ik snap je wel Dennis :)

Heb 2 die echt nooit weggaan, daar moet binnenkort eens een 2 span wagen en tuig voor komen

Nathalietje ik heb nog wel een leuke zwarte merrie voor je, wordt 3.
Moet ik even met mezelf overleggen of ze wel weg mag :+

Bij mij rijden er ook meisjes van 14 jaar op, langste inmiddels wel 1.65 wordt haar laatste jaar denk ik maar kan nog prima op grote maat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-12-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:16

Vas schreef:
Mag ik hier mijn shetruintje niet weggeven voor een goed huis..? Aangezien we een shetter topic hebben..?

Hij staat op boktmarkt maar het schiet niet echt op.. Ik krijg reacties van 11 of 14 jarige meisjes die hem in een tuin willen zetten, of in een kudde van een hengst en 2 merries (die ze dan apart zetten als ze hengstig worden zodat ze niet drachtig worden)
Dacht misschien zitten hier wel mensen die er nog 1 bij kunnen hebben :)

Ik had hem graag willen hebben, maar er was er één dichter in de buurt en ook nog merrie, wat ik liever had. Hopelijk vind je voor hem een goed tehuis. In ieder beter dan zulke jonge meisjes..

Vas

Re: Twintigers met een shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:18

is ze leuk ElineS..? Gaat het goed met je paardje..?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:20

Ja, gaat echt super.. En ze is hartstikke leuk! Echt een koppige tante, maar wel ontzettend braaf. Mijn paard is er ook al aan gehecht. Ze is er amper een week.. En vandaag haalde ik haar voor het eerst uit het weiland en liet mijn paard alleen achter. Nou, daar was mijn paard het absoluut niet mee eens, terwijl het haar met andere paarden nooit kon boeien, maar met deze shet wel. Ze staan ook constant bij elkaar, lekker te kroelen. Een geslaagde match.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:21

Fijn zeg..! Nou voor mijne nog een leuk huisje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 23:36

Ik ben ahum ruim 2x 20 en ik heb een shet. Ik heb hem bijna een jaar geleden gered. Hij stond verwaarloosd en hoefbevangen zielig in zijn eentje in de kou zonder ruwvoer. Nu blijkt dat hij cushing heeft, heb pas de bloed uitslag binnen en gisteren is hij begonnen met medicatie daarvoor. Ik ben heel erg gek met hem, hij is al en tijd lang een echte knuffelkont geworden en hij brengt leven in de brouwerij. Hij heeft mijn 22 jarige norse oude fjord weer leren spelen. Ik hoop echt dat de medicatie aan gaat slaan en dat hij nog heel veel jaren in betere gezondheid bij ons zal zijn want hij is nog maar 8 jaar.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 03:00

Aah wat leuk die foto met die belletjes! Ik heb aan 2 paarden wel genoeg dus ik ben helaas ook niet geïnteresseerd. Ik heb sinds anderhalf jaar een paard maar ben echt blij dat ik m'n shet niet heb verkocht. Ik heb d'r al zo lang, en t is echt een boef dus denk niet dat het goud zou gaan met kleine kinderen enzo.
Sleeën jullie ook met je shet? Ik hoop weer op een laagje sneeuw hoor ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 10:32

Edel_wijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:58

Leuk dat dit topic weer wat actiever is :)
Had al eens gereageerd, maar zonder foto's zie ik nu, dus bij deze een paar foto's van mijn poniepaardjes :D

Afbeelding
Dit is Noor, die nu zo'n 3 jaar van mij is. We hebben onlangs samen in BIT gestaan, dit was één van de foto's die de fotograve hiervoor gemaakt heeft en ik denk dat het onze band goed weergeeft :+:

Afbeelding
En dit is Marques, nu bijna een jaar van mij. Heel ander karaktertje dan Noor, maar ook een hele leuke pony. We zijn bezig om te oefenen met trailerladen, wat niet haar grootste hobby is. Aangezien ik sinds een maandje een eigen (speciale Shetten-)trailer heb, kunnen we lekker bezig zijn *\%/*

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:00

Ik heb volgens mij nog niet eerder gereageerd dus bij deze, ik ben 22 en heb sinds maart mijn eerste echte eigen pony!
En wel: Elroy vd Witsie een minihengstje van juni 2011!
Dus hij is nu goed 1,5 :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:17

Ik ben nu op zadeljacht, maar ik vind het heel moeilijk om er 1 voor een shetlander te vinden. Hoe weet je wat goed is? Als het zadel erop ligt, kan ik wel zien of die past of niet, maar zo vanuit een advertentie/foto vind ik het heel moeilijk..

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 20:51

saartjuh88 schreef:
Aah wat leuk die foto met die belletjes! Ik heb aan 2 paarden wel genoeg dus ik ben helaas ook niet geïnteresseerd. Ik heb sinds anderhalf jaar een paard maar ben echt blij dat ik m'n shet niet heb verkocht. Ik heb d'r al zo lang, en t is echt een boef dus denk niet dat het goud zou gaan met kleine kinderen enzo.
Sleeën jullie ook met je shet? Ik hoop weer op een laagje sneeuw hoor ;)

Hey wat leuk iemand met een shet die ment redelijk bij ons in de buurt. Wij staan met onze shets in Vlist, misschien leuk om een keer gezamelijk te mennen?

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 23:12

Wat leuk, 20+ met shetlanders! :D

Ik ben zelf 22, en heb naast mijn paard ook nog een shetlander: Bontfire!
April 2005 hier geboren, dus alweer 7,5 jaar mijn kleine maatje!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 10:53

Wat leuk dat het topic weer nieuw leven is ingeblazen!

Ik zie erg leuke shetjes voorbij komen :)

Zal mij ook even (nogmaals) voorstellen (zonder foto deze komt later nog wel ;) )
Marjolein, 28 jaar en in het bezit van een eigewijze shetlander Kebab van 14. (en een Haflinger Daimy)
Heb inmiddels een tuig en karretje staan, heb alleen nog niemand gevonden in de buurt die hem voor mij wil beleren, dus als iemand nog een goed persoon weet ;)
Heb ooit wel zelf gemend, maar lang niet genoeg kennis om dit zelf te doen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:37

Kebab:') geweldig _/-\o_

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:03

Ik meld me ook als het mag... Ik word 26 December jarig en dan word ik 20!
Ik heb zelf een grote (106 cm) Shetlander ruin genaamd Andor van Stal Navarana, geen papier maar daarom niet minder mooi! We zijn zelfs al een paar keer reserve kampioen geweest en we komen eigenlijk altijd met hem in de kampioensring bij pony keuringen. Ik heb mijn eerste wedstrijd op hem gereden toen ik 7 was en hij nog niet in ons bezit was, hij was een manege pony. Nu is hij bijna 17 en sinds ongeveer 2 jaar in ons bezit!
Meet Andor:

Afbeelding
http://8.media.hyves-static.net/1148573 ... 73503.jpeg

Ook heb ik een verzorg/train shetlander, dit doe ik omdat hij onhandelbaar was toen hij bij deze mensen kwam. Hij is bij de eigenaresse opgesprongen en daardoor was ze bang voor hem.
Nu ben ik er een half jaar mee bezig en hij doet het super! Hij moest gewoon even weten wat hij wel en niet mag doen, ik denk dat hij bij de vorige eigenaren nooit onder handen is genomen.
Dit is Hidde (officieel Gerlof), hij is nu 2,5 jaar en word volgende zomer voor de sulky beleerd! Hij is een mini van 87 cm.

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 9709_n.jpg
Afbeelding

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:26

Hej Rodi dat lijkt me zeker leuk om een keer te doen! Moeten we maar ergens in t midden meeten :)
Ow Andor is ook een knapperd! Leuk al die pony's voor de kar. Vind die shet trailer ook cool :p

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:27

Een shettentrailer, zie ik nu pas haha, maar wat gaaf!

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:53

Afbeelding
Ik heb sinds augustus een zwarte shetlander merrie van 3 jaar en 1,07 meter hoog. Ze heeft een mooi papiertje en veulen, enter, twenter premie en opgenomen in het stamboek. Haar paps is Zwier van de olde mate en opa is Orlando van stal Westerwolde...

Het is de bedoeling om haar voor de kar te beleren. Helaas is ze nogal angstig en een beetje link daardoor. Eerst nog flink werken aan vertrouwen en dan zien we wel verder.

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:38

Ik had al eerder gereageerd, ik heb ook een shetlander (en een merens) van nu 6 jaar oud, voor haar afstamming zie profiel: Zyra van stal giessenlanden.
Echt een hele lieve pony, ook voor kleine kinderen.
Met Zyra rij ik voor de 2-wieler, is ook bereden wat vrijheidsdressuur en verder veel andere leuke dingen. :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:40

echt zo leuk al die shetters....:D
ik wil echt een merrietje maar heeft nog geen haast zoek rustig aan....

Rodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:33

NathalietjeB schreef:
echt zo leuk al die shetters....:D
ik wil echt een merrietje maar heeft nog geen haast zoek rustig aan....

Ik weet nog een hele leuke te koop, mag voor weinig weg ivm allergie dochter.
Heeft vroeger voor de wagen gestaan en is veel gereden onder het zadel. Zwart en vrij groot, geloof rond de 13-15 jaar oud.
Braaf en 100% verkeersmak. Mooie merrie om te zien ook. Als je eventueel interesse hebt moet je maar effe pb-tje sturen dan geef ik gegevens van de eigenaar door :D

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:59

Leuk dat dit topic weer loopt :D

Ik heb ondertussen een klein en fijn ruitertje voor mijn lieve shettie.
Maar heel af en toe durven we nog wel eens 5 minuutjes rond te hobbelen O:)
Afbeelding

Ik kan niet wachten tot er sneeuw ligt!
Vorig jaar deden we dit
Afbeelding

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:53

Ja misschien van het weekend wel!! Ik heb de slee al opgezocht:) heb ik gelijk vervoer naar m'n werk als de bus niet rijd.