35 plussers met een mini?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 19:33

Pipo, hoe oud zijn de hengstjes ?

Ja ze zijn allemaal heerlijk aan het verharen !

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:37

Nou Jack is bijna 2 dus (topic duimen voor Jack) en van Playboy is ook 2 en of tie nu 3 wordt dit jaar weet ik niet, ga m morgen ophalen en hoop dan meer te weten. Anders laten we gewoon de medici erop los hihi, moet zowie zo want ballen in de buik gaan we niet accepteren.. maar of ze wel of niet de tijd krijgen om in te dalen moet ik nog verder onderzoeken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 21:43

nou met 2,5 jaar moeten ze al wel ingedaald zijn normaliter dacht ik (zei veearts hier).......
anders worden het duurdere castraties (mocht dat van toepassing zijn)

sandra3235

Berichten: 9757
Geregistreerd: 23-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:07

IngridM schreef:
Hai Sandra, wij "kennen" elkaar weet je nog ? Ik ben de TS van dit topic. Tis niet heel druk maar leuk te weten dat er zoveel 35 plussers zijn die iets met ukkies doen :-)


Hey Ingrid,jaja het kwartje valt,jij bent groom van Olga he :j
Weer helemaal opgeknapt inmiddels?
Komen jullie op kraamvisite als de merries hier bevallen zijn???

piene

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:00

Hier iemand van 39 met een minishetje hij heet Abeltje en hij is inmiddels 4,5 en we hebben hem beleerd voor een karretje.
soms gaat ie mee op buitenrit als handpony met zijn grote vriend (Tinker)
we stonden in de BIT (blad) de afgelopen maand onder de rubriek foutje omdat hij altijd op schoot gaat zitten als je z'n hoefjes uit wil krabben :j

Afbeelding

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 08:57

btw ik heb Playboy niet gekocht.. ik zoek echt een iniminie en dat was hij niet. ;( Hij was wel errug lief hoor. Ik heb nu contact gezocht met de fokker van Jack en die krijgen over een maand 4 veulens..s kijken of daar iets leuks uitkomt :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 11:04

piene schreef:
Hier iemand van 39 met een minishetje hij heet Abeltje en hij is inmiddels 4,5 en we hebben hem beleerd voor een karretje.
soms gaat ie mee op buitenrit als handpony met zijn grote vriend (Tinker)
we stonden in de BIT (blad) de afgelopen maand onder de rubriek foutje omdat hij altijd op schoot gaat zitten als je z'n hoefjes uit wil krabben :j

Afbeelding



hahaha dat meen je niet GEWELDIG !!!!

heb je nog een grotere foto waar ik het beter kan zien ? :D

daffodil

Berichten: 10455
Geregistreerd: 12-11-03

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:05

Leuk he, ik zag het stukje ook in het BIT staan, erg grappig!

piene

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:13

Dit is een wat grotere foto ;)
Afbeelding

ik wilde hem dus kunstjes leren en leren buigen zoals ook in het artikel, maar het pakte niet zo goed uit en daarna ing hij telkens zitten als je z'n hoefjes uit probeerde te krabben :D

Dit was de eigenlijke foto die in BIT staat, daar kijkt Abeltje zo lekker snerterig op terwijl ik bijna bezwijk onder het gewicht en daarna de slappe lach krijg zie foto hierboven :D
Afbeelding

ik heb nu een trucje als ik tijdens het hoefschoenen aandoen mijn voorhoofd tegen zijn bil aangedrukt hou blijft ie staan :j

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:40

haha arme knieen van jou

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 13:50

Echt heel erg grappig :D :j

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 17:08

*meld zich*

Bijna 31 en sta op het punt een Falabella merrietje aan te schaffen :)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 18:27

Thirty, dat vraagt om foto's :-)

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:06

Heb alleen veulenfoto's en ze is nu een jaarling. Krijg als het goed is vanmiddag foto's als ze geschoren is.
Afbeelding


Ze is een blue roan merrietje van Toyland Tamboro en ze komt van de Porterfieldfarm in Evans, Georgia :)
Ze is ingeschreven bij 't AMHA, AMHR, en FMHA.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 12:56

Leuk hoor, ik heb ook net een merrietje gekocht in amerika, nebraska maar die moet nog naar nederland ;)
Dus eerst quarantaine en op het vliegtuig.
Heb je meer mini's?

Modw

Berichten: 172
Geregistreerd: 23-04-10
Woonplaats: Berkelland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:57

Hallo 35 plussers. Al lange tijd is hier niet meer gereageerd maar ikwilvragen zijn er nog mensen van boven de 35 of nog hoger die zich hebben gemeld op het toppic van de shet tocht???

Drunten1999
Berichten: 340
Geregistreerd: 13-04-10

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:10

Ja ikke! Moet nog wel even kijken of ik echt mee ga. Ligt er aan hoe mijn pony het blijft doen want ze is nog maar net beleerd. En misschien is 20 km wel wat lang nog voor haar. Dus ik zit nog even te tweifelen....

yumi01
Berichten: 194
Geregistreerd: 01-09-11
Woonplaats: haaksbergen

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 15:20

hier ook een jonge dame haha van 37 jaartjes jong en een paar weken geleden mijn eerste mini gekocht.een heel stoer grijs hengstje van 3 jaar,het is de bedoeling dat hij voor de kar komt en als toekomstige kinderpony misschien verder is hij gezelschap voor mijn andere 2 paarden.maar wat ik al ergens hier gelezen heb,mini,s zijn echt verslavend!!!! :D

Modw

Berichten: 172
Geregistreerd: 23-04-10
Woonplaats: Berkelland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 16:31

Yumi01 Ja ze zijn verslavend. Kijk ik naar je woonplaats is dit dicht bij me in de buurt. Ben je bij een club aangesloten??
Misschien in de toekomst samen een keer een ritje?? *\o/*

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 06:53

Gisteravond nog even mennen met de 2 mini's. Jack aan de boom vastgeknoopt want die is te jong nog om te trekken.Hoe het dus gebeurde weet ik niet maar Jack ging voor Binky langs dus ik wil zijn halstertouw pakken...kukkel ik van de wagen ohoh. Binky natuurlijk schrikken en rent weg. Lig ik daar tussen knol en wagen in over het asfalt te schuren. Na een meter of 25 kreeg ik hem stil en kon ik opstaan. Ondertussen het vel van arm en been af.Affin eige schuld dikke bult! Les 1 NOOIT denken dat je ergens bijkan!!Les 2, ga mennen in een moterpak hahahaha, les 3 knoop een andere pony ver genoeg naar achter zodat ie niet voorbij nr 1 kan!

Stippies

Berichten: 202
Geregistreerd: 25-01-10
Woonplaats: De Krim

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:01

Oei pipo, dat is wel even schrikken! Gelukkig goed afgelopen. Ik heb me ook gemeld voor de shettocht, mits het qua afstand te doen is en de datum past tussen de wedstrijddata door.

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:03

Nog net geen 35 plus maar wel een mini nmprs merrie 3 jaar

moontjemol
Berichten: 45
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 14:14

Ik heb 2 lieverds van minishetlanders. Ik wil heel graag gaan mennen met 1 en als het helemaal meezit met beide. De merrie is ook gevoelig voor hoefbevangen dus het zou voor haar heel goed zijn om meer te (gaan) bewegen. Ze is al 'beleerd' onder het zadel dit vindt zij geweldig. Het ruintje is denk ik , nu in ieder geval, iets te onbesuisd maar wie weet wat daar voor talent onder schuilt ;)

Omdat ze beide niet beleerd zijn voor de wagen, ik geen idee heb of ze het uberhaupt willen en/of kunnen, wil ik niet gelijk investeren in een sulky / (recreatie) menwagen.

Wie heeft er 1 werkloos staan en wil hem wel uitlenen aan mij ? Als het dan goed bevalt kan ik hem van je overnemen. En als je zou willen helpen bij de eerste (paar) keer zou het helemaal super zijn.
Als je iets hebt of weet laat het mij dan weten.

Alvast hartelijk dank. Ik ben trouwens 35 + dus ik zal deze advertentie ook kopieren naar deze topic.

pipo

Berichten: 8233
Geregistreerd: 25-03-11

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:49

Gister heeft Binky ijzers onder gekregen omdat we toch teveel over de weg rijden met hem.
Zijn nieuwe schoenen moesten natuurlijk ook uitgeprobeerd worden :lol:
Vanmorgen Gringo en Bink ingespannen en mijn man achter Bink gezet. En daar gingen we, heerlijk rondje tuffen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en ja, mijn man zit ietwat met zijn knieen in zijn nek, maar hij is 2.08 cm :mrgreen:

Miepie77

Berichten: 5586
Geregistreerd: 04-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 11:06

Wat een leuk topic, mag ik me hier ook aanmelden, ik ben 35 en door mn fysieke gesteldheoid helaas niet meer in staat paard te rijden, was een grote klap, maar is niet anders, maar nu denk ik erover om 1 of 2 shetlanders te kopen, zodat ik daar mee kan tutten en dingen als werk een de hand, vrijheidsdressuur en misschien mennen te kunnen gaan doen, hebben jullie tips waar ik op moet letten, ik vind het wel lastig om een leuk landje of stalletje te vinden, want de meeste stallen die ik ken zijn voor 'grote'paarden met de bijbehorende prijskaartjes, ik wil eerst een goed plekje hebben voordat de shets komen.