Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:17

Angela van stal de Sprenger
-merrie
-90cm
-Ingeschreven bij Appaloosa Stamboek,papierloos
-geboren op 15 april 2006 (5 jaar)
-crème dunn met aalstreep
-Angela is bitloos onder het zadel en voor de kar beleerd. Ze loopt nu niet meer voor de kar omdat ze er geen plezier in heeft. Verder doe ik vrijheidsdressuur,horse agility,in hand trail en wandel ik met haar. Kan leuk springen
-Zéér enthousiast,gek op uitdaging. Angela was een flessenveulen,ze is eenkennig door mishandeling,maar dat gaat heel veel beter. Ze is bijzonder lief en zorgzaam tengenover kinderen (is ze gék op) en andere dieren,van oudere kinderen en mannen moet ze wat minder hebben
Daarnaast is ze erg bomproof.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.124.27/1370200001-1370250 ... _leN5.jpeg

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:20

Angela van stal de Sprenger = €400,-, Eenkennig, geen papier, en heeft geen plezier in voor de kar. :)

Anoniem

Re: Taxatietopic SMP Deel 3 max.2 foto's/pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 18:25

Bedankt,eenkennigheid gaat steeds beter,is nu enkel t.o.v. mannen ;)

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:21

Angela 400 euro, ze spreekt met niet meteen aan van bouw, kan natuurlijk aan de foto's liggen, vind paarden in het echt vak sowieso mooier.
Wel een leuk kleurtje.

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 21:17

angela : 400 :j

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:03

Danielle 300, celine 300, angela 400 :j

Cier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:06

leuk ik doe ook mee

danielle 300
Celine 250
Angela 300

dan is hier mijn trots
Ciro
heeft NAS papier
Vader: Rocky vd Hoeve
stokmaat : 1.07m
leeftijd : 7 jaar 3-6-2004
Kleur: bruin schabrakbont , in de zomer snowflake
loopt onder het zadel met kinderen, doet ie braaf
loopt super voor de wagen, heeft ie ook heel erg veel plezier in en echt bomproof
kan vrijheidsdressuur

nadeel: is niet makkelijk in omgang met kinderen, kan hem niet alleen laten met kinderen onder de 13 jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:27

angela 300
cier 800

hier is mijn Joanna :D

H.D.Blue's Joanna, met stamboom,
moeder josje van zuidwolde, vader marschall blue eyes, beide nmprs
geboren 4 mei 2008
Joanna is 96 cm. hoog. is stamboekopgenomen in het nmprs stamboek , ze is nu drachtig van 1e premie amha hengst MH Legacys Wynn, dit word haar eerste veulen.
Joanna is een erg lief en braaf knuffelpaardje, ik doe er zelf niet zoveel mee, een beetje VD wat ze heel leuk vind, ook hebben we er al eens een zadel opgelegd, en een kind opgezet, ze vind dat allemaal prima, ze vind het erg leuk zelfs ;)
ze is ook bomproof, beslist niet schrikkerig en érg braaf bij hoefsmid en DA bijv. met enten of scannen.

deze foto is van vorige week, in winterpakkie en 7 maand drachtig
Afbeelding

mooi hoofdje
Afbeelding

in zomervacht, ze glanst altijd heel mooi dan
Afbeelding

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:41

Angela van stal de Sprenger: 250,-. Een mooi kleurtje, beleerd onder het zadel, helaas papierloos.
Ciro: 400,- vind appaloosa's niet leuk maar deze wel!! Het is een ruin denk ik? Hij is beleerd onder het zadel en voor de kar. Jammer dat je hem niet alleen kunt laten met kinderen. mooie maat.
Joanna: moeilijk, ben niet thuis in minipaardjes, doe mij maar een flinke shet. Ze lijkt wel flink overbouwd? Zo op de foto afgaande zou ik zeggen 200,-. Dat is dan puur omdat deze mij niet aanspreekt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:45

Ciro 600,-
Joanna, 300,- lijkt erg overbouwd en ik vind het meer op een shet lijken dan een minipaard :o

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:45

Ik gooi er ook weer een nieuwe in :)

Afbeelding

Call Her Phoenix van Stal Hulzema. Een grullobonte NSPS merrie van +- 95 cm en 2 jaar. Moeder is een 1e premie merrie, vader is een duits goedgekeurde hengst.
Phoenix is erg braaf en rustig, wel nog een tikkeltje bang voor mensen. Is braaf op de trailer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:47

Vanwege leeftijd en het bang zijn voor mensen zou ik zeggen 300,-
ben hier niet in thuis hoor

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:49

phoenix, leuke pony , leuk kleurtje, maar nog bang en kent niet veel, ik denk 300

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:37

Henky, :D
5 jaar,
met paspoort,
vos, shetlander, ruin
ong. 1.05,
bereden onder het zadel en beleerd voor de kar,
Super lief met rijden, in de wei soms happerig..
ben druk bezig met vrijheidsdressuur,
beetje ongeduldig...
Verkeersmak.
geen gebreken, nooit bevangen geweest, nooit kreupel, stond eerder op pensioenstal.
Kan geweldig springen!
Echt een topper! <3
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V3837Q4F.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7AMEO3EY.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:43

Henky:350,-

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:46

Ciro: 400, hij kan veel en is best leuk, maar ik ben persoonlijk niet zo voor Apaloosa en spijtig dat hij niet zo goed is met kleine kinderen.

H.D.Blue's Joanna: 200, ze lijkt me er overbouwd en ik vind ze de rook uitzien als een Shetlander . Spreekt me helaas ook minder aan, misschien dat andere foto’s ons ( of toch mij) van gedacht doen veranderen.

Call Her Phoenix van Stal Hulzema: Deze dame spreekt me echt wel aan ! Ze is nog erg jong, maar wil deze dame zeker nog terugzien, 500 euro !

Henky: Hij kan veel, leuke leeftijd enz. 300 euro.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:15

even over Joanna, maakt mij niet uit of jullie haar hoog of laag taxeren, maar een opmerking"ziet eruit als een shetlander" slaat toch nergens op? haar moeder is een shetlander met een prachtige oude stamboom, ze lijkt op haar moeder, wat is er dus mis met een shet?

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:22

Bij een minipaardje en shetlander zit naar mijn mening een groot verschil. Bij een minipaardje denk ik aan een luxe gebouwd en slank paardje. Een shet moet in mijn ogen lekker fors breed gebouwd zijn. Ik heb een shet staan die ook een echt oud stamboom heeft en dat vind ik zelf de gaafste pony omdat ze zo breed en fors is. (En er zit een lekker bekkie op)
Enne no offence maar het kruisen van verschillende rassen ben ik geen fan van wat bij het nmprs gebeurd.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:57

Zolang die kruisingen goed overwogen gedaan worden is er niks mis mee.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 02:21

Ik volg DeSa hier wel in, nuja, Nmprs kan zowel mini als Shet zijn, maar aangezien deze dame dus een kruising is, vind ik deze kruising helaas minder gelukt.

'T is niet omdat er hier gezegd wordt dat ze op een Shet lijkt dat ze niet betekend, ik persoonlijk ben meer voor Shetlanders dan voor miniatuurpaarden ( puur persoonlijk). Maar het Nmprs is er om te verfijnen en dat was hier denk ik wel de bedoeling met haar en ze heeft gewoon meer van de Shetlander weg en dan nog overbouwd..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:41

stef schreef:
Zolang die kruisingen goed overwogen gedaan worden is er niks mis mee.

Dat is jouw mening. Ik denk er anders over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:50

jolandje schreef:
even over Joanna, maakt mij niet uit of jullie haar hoog of laag taxeren, maar een opmerking"ziet eruit als een shetlander" slaat toch nergens op? haar moeder is een shetlander met een prachtige oude stamboom, ze lijkt op haar moeder, wat is er dus mis met een shet?

Er stond bij dat ze in het NMPRS is opgenomen,ik verwachtte dan meer een luxer paardje,d'r zit nogal wat verschil in. i.m.o is een mini-paardje meer waard dan een Shetlander,maar daar heb ik ook niet alle verstand van :)

Edit: ben het eens met DeSa wat betreft deze opmerking :)

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:35

Een mini-paardje hoeft niet meer waard te zijn dan een shetlander, een 100% AMHA is dit doorgaans natuurlijk wel.

Ik ben zelf niet thuis in het NMPRS, maar er wordt met stamboekshetlanders ook niet altijd even zorgvuldig gefokt, waardoor ik hier ook nogal een een "minder goed gelukt" exemplaar voorbij zie komen.

Imo moet fokken altijd zorgvuldig gebeuren en moet men niet de doelstelling van het betreffende stamboek uit het oog verliezen of dit nu NSPS, NMPRS of AMHA is, omwille van een "zo gave hengst", en een lieve merrie, of een leuke kleurtje.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:39

fiona je hebt helemaal gelijk, maar soms pakt het anders uit he, óók als je een prachtige merrie en een supergave hengst bij elkaar zet heb je geen garantie dat je een prachtig veulen daaruit krijgt, fokken blijft dus gokken, de ene keer pakt het beter uit dan de andere keer.

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:46

Ik houd het bij de shetten omdat ik hier simpelweg het meeste kijk op heb, maar een goede shet fokken is al lastig, laat staan dat je een mini wil fokken uit een nsps en een amha. Ik vindt persoonlijk, buiten dat ze iets overbouwt is, Joanna wel een leuke pony, die naar mijn mening verder goed in elkaar steekt. Ik zie een mooie bovenlijn, lange hals en fijn beenwerk. En dat is wat je bij een minipaardje wil neem ik aan. Het wat steile kruis en achterbeen is wat minder, maar haar veulen zal dit wellicht niet vererven als hier rekening mee gehouden is met de hengstkeuze.