35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:27

Wauw prachtig paardje is Faramir leuk al die kunstjes die je hem leert.
Ben je niet bang dat hij te pas en te onpas begint te steigeren in de hoop wat lekkers te krijgen?

Hier vandaag prachtig weer dus lekker met Elina en Kyara een rondje om geweest, nu niet over het fietspad, maar over het schelpenpaadje bij het Snekermeer langs.
Ik voorop op de fiets achter me aan op een gegeven moment durfde ze ook te galopperen :)
Zo nu en dan ook stappen en dan liep ik met de fiets.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:28

Wat is faramir prachtig!!!
Wat verlang ik weer naar die zomervachtjes :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:36

Nane; dat wordt dus een verrassing deze zomer! Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ze maar zo kort een mooie zomervacht hebben, gaan in augustus al weer haar aanmaken. Alf is geschoren geweest, hoop dat deze zomer nog wel net zo mooi wordt als afgelopen zomer :-)

Leuk Sweetwendy als ze het zo braaf doen!

Heel gaaf filmpje Randalinpony! Faramir is echt zo gaaf!

Ulfeino; dat hoeft echt niet te gebeuren hoor :-) Is ook maar net hoe je met voer/de beloningen omgaat etc. Alf wilde in het begin ook wel eens zomaar met zijn benen gaan zwaaien (bij aanleren spaanse pas)omdat hij dacht dat hij dan wat kreeg. Heb ik direct korte metten mee gemaakt. Nooit meer gedaan :-) Hij kan ook voer weigeren, ook erg handig :-) !

Ik heb vanmiddag ook heerlijk genoten met Alf in het zonnetje.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:21

Citaat:
Wauw prachtig paardje is Faramir leuk al die kunstjes die je hem leert.
Ben je niet bang dat hij te pas en te onpas begint te steigeren in de hoop wat lekkers te krijgen?

Nee hoor.
Faramir is een echte speelvogel en staat ook nog heel hoog in het voer op het moment voor de keuring. Maar hij weet dat er voor alles een tijd en een plaats is, spelen, serieus werken, meisjes verleiden..... Als hij misbruik van de kunstjes maakt wijzen we hem idd terecht. Maar hij is ook erg gevoelig dus snel onder de indruk. ;)

Ik hoop dat de wei vlug opdroogt, ik wil hem zo graag voor de wagen beleren!

Bedankt voor de complimentjes.

Ben je met Alf ook nog met VD bezig IngridM? Al lang niets meer op facebook zien langskomen. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 20:09

randalinpony schreef:
Ben je met Alf ook nog met VD bezig IngridM? Al lang niets meer op facebook zien langskomen. :)

Jaja geregeld :-) Zal er eens filmpje van laten maken. We kunnen nog niet het circus in hoor maar we hebben wel samen veel lol :j
Ik loop alleen wel tegen dingen aan waarvan ik dan niet goed weet hoe ik ze kan perfectioneren, dat vind ik dan nog wel eens lastig.
Overigens vind je wel veel Facebook filmpjes van Alf met zijn grote vrienden haha

Ook ben ik super super happy want ik heb iemand gevonden om Alf te gaan beleren. En nog wel in mijn regio en gewoon op eigen stal. Heel fijn!!
Ik had Alf het liefste naar Tina en Huub gebracht maar dat gaat zo'n operatie worden en ik wil er graag vaak bij zijn (niet omdat ik ze niet vertrouw haha maar omdat ik dat mee wil maken) en het is voor mij echt een pokke eind rijden dus ik ben toch verder gaan zoeken. Heb nu iemand die ook super veel ervaring heeft en al jaren instructrice mennen is. En nu kan Alf gewoon lekker bij mij op stal blijven, wel zo prettig.

Van de week komt ze hopelijk al een keer om het tuig passend te maken en te kijken of we wat kunnen met de sulky die er staat. Dan kan ik vast oefenen met erachter lopen. Hij kent wel lange teugelen maar dan loop ik natuurlijk bij zijn kont. Van de week voor het eerst echt erachter gaan lopen en toen keek hij elke keer achterom van 'wat doe jij daar' haha lekker ding. Maar na 3 minuten liep hij dapper op zichzelf de hele bak door <3

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:33

Oh wat leuk hij staat er vast zo voor. :j

Filmpje, ja leuk! Met Faramir ben ik een half jaar niets verder gekomen met VD, hij had last van meisjesindebuurtADHD, echt het concentratievermogen van een pinda. Maar nu ineens doet hij weer zo super zijn best, net even volwassener geworden denk ik. :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-16 20:46

hahaha meisjesindebuurtadhd :-)

Soms sowieso grappig; de ene oefening hebben ze zo door, en het andere duurt soms ff voor het kwartje valt.

Alf heeft bij Dibbits al een paar keer voor het wagentje gestaan dus ik voorzie geen problemen of gekke dingen maar je weet maar nooit. Hij is super makkelijk dus ik vermoed ook dat het snel zal gaan :-)

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:29

Eindelijk eens mooie fotos van mn pony gemaakt door mn stalgenootje.
Dit is Berry vd Peerhoeve oftwel mijn Prins.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 08:29

Wat schattig die vlechtjes!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 09:41

Wat een lieve uitdrukking heeft die in zijn ogen!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 11:16

Nane: prachtige foto's van je Prins :)

Ik heb Kyara eerst ook veel tussen de lange lijnen gehad, gelongeerd met dubbele longe en een band laten slepen, haar ook met dubbele longe met band erachter gelongeerd.
Ze gaf echt nergens om ook niet als ze de lijnen tussen de benen kreeg of als de band stuiterend achter haar aanging.
Toen ik mijn tweewieler kreeg heb ik haar ingespannen en was ik van plan om er naast te blijven lopen, maar nog voor we op de weg waren ben ik opgestapt en met haar door het dorp gereden.
Ze deed het alsof ze nooit anders gedaan had :)

Ik had daarvoor nog nooit enige ervaring opgedaan met mennen alleen een keertje bij een vriendin gekeken, haar geholpen op te tuigen en in te spannen en later een rondje gestapt :)
Verder wel veel filmpjes bekeken, maar ik denk dat als je altijd hebt gereden en een pietje precies bent met je paard of pony je wel aanvoelt als iets niet goed is of niet goed zit.

Wilde vanmorgen even mennen in de bak, maar die is vooralsnog keihard :(

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 09:37

Update Isabella:
Het ging een heel stuk beter, hoesten bijna weg.
Tot gisteravond. Kreeg ze het ineens heel benieuwd, dus nu met spoed dierenarts laten komen. Tja.
Vocht op de longen. Nu antibiotica kuur gekregen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 10:09

Oh wat sneu Isapaardje! Geef haar maar een dikke knuffel!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 10:47

Oei, sterkte Isa! Rotdingen als je een dierenarts nodig hebt.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 11:15

Ja en toen dacht ik ook wel, had ik dan niet toch eerder moeten bellen. We hebben het er in het topic hier ook over gehad. Maar ze was echt veel minder gaan hoesten, dus ik dacht, het is over. Alleen keelirritatie geweest.
Maar nu is het dus toch naar de longen geslagen kennelijk en dat maakte haar gisteravond laat zo benauwd. Zo'n raar piepend/snorkelende ademhaling, daar durfde ik de nacht niet mee in ieder geval.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 13:24

Leuk filmpje. Knap gedaan :j
Mooie foto's hoor :)

Wat balen isapaardje! Veel beterschap en hoop dat de antibiotica snel aanslaat :(:)

Ik ben de hele week niet bij welmoed geweest vanwege ziekte in huis. Eerst me oudste dochter en ik en nu me jongste dochtertje.. Terwijl vanmiddag de planning was om naar me tweelingzus te gaan om onze verjaardag te vieren.. Dan maar zonder mij, kids staan op nr 1

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 14:29

Och Isa wat verdrietig heel veel beterschap.

Wendy jij ook beterschap met de kinderen.

Wij en ook onze dieren zijn hoognodig toe aan droog weer en zonneschijn op ons lijf.

Na alle griep en verkoudheid heb ik het nu in mijn rug, 's ochtends kan ik met geen mogelijkheid mijn sokken aankrijgen, ook het op de wc gaan zitten is een crime :( na een aantal uren gaat het wel weer.
Toen mijn vader vorig jaar overleed en mijn moeder naar een verzorgingshuis ging vond ik bij het leeghalen van de flat zo'n ding waarmee je staande iets van de grond kon pakken, wilde het naar de kringloop doen, maar uiteindelijk toch zelf meegenomen.
Hoera dat ik dat toen heb gedaan kan nu in ieder geval iets oppakken als ik het laat vallen :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:21

Isa wat rot! Beterschapjes

Ik ging net na de shetjes achter toe, stonden aan andere kant van draad twee hengstjes van de buurman, wat een grappige shet hengsten waren dat _/-\o_

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:49

Zolang ze aan de andere kant van de draad blijven, zijn ze grappig :)

wendy, beterschap thuis en gefeliciteerd met je verjaardag.
Ulfeino, ook niet fijn van je rug. Griep hakt erin en ja dan heb je zo wat verrekt.

En dank allemaal voor de beterschapswensen. Zojuist beetje geweekt hooi gegeven (daar ze niet echt gecharmeerd is van alle slobbers en weekvoeders die ik heel lief van iedereen kreeg); ze moet toch wat eten lijkt mij. Dat vond ze ook maar niets, maar uiteindelijk heeft ze de portie op en normaal door kunnen slikken zonder er bijna in te stikken. Dus dat is alvast winst tov gisteren.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:32

Isapaardje beterschap, hopelijk al beter met Isabella?

Ulfeino sterkte met je rug.

Ik sta met mijn werk op de HK van het NMPRS en wil graag wat werk met minipaarden in de hoofdrol laten zien.
Dus vandaar deze aanbieding. Hij geldt ook voor shetlanders:

http://www.bokt.nl/markt/ad/398734/supe ... minirassen

Ik kreeg geen fotos in de advertentie maar in mijn profiel en op www.adindavolkers.nl vind je voorbeelden van mijn werk. :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:56

randalinpony schreef:
Isapaardje beterschap, hopelijk al beter met Isabella?

Gisteren leek het echt beter te gaan. Vanochtend heeft ze wat na het eten van nat hooi, toch nog wat droog hooi gebietst uit een bak waarvan ik dacht dat die leeg was (maar dus niet) en begon ze weer te hoesten. Hmmm ... dat dus voorlopig maar even niet.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:50

Wat jammer Isa, hoop dat het snel beter gaat.

Vanmiddag even met Kyara gemend in de bak, dit was de 2e keer de 1e keer was vorig jaar toen ik net mijn tweewieler had.
Kyara stond al in de bak, zelf mijn tweewieler door de modder/blubber getrokken naar de bak :(
Vond het best wel redelijk gaan, ze was erg braaf, mijn dochtertje heeft een stukje gefilmd.

https://youtu.be/Ro3ztSCT9LI

Zojuist heeft Elina nog even gereden, maar Kyara was helemaal hyper, mijn dochtertje werd wat bang van haar en durft er dan niet doorheen te rijden.
We zijn gestopt, toen we de bak uitgingen en nog een stukje door de blubber moesten werd ze ineens helemaal hyper helemaal scheef en snurken en blazen 8)7
Geen idee wat ze had.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 20:22

Ziet er goed uit Ulfeino, wat is het droog bij jullie! :oo

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 21:40

Ulfeino schreef:
Vanmiddag even met Kyara gemend in de bak, dit was de 2e keer de 1e keer was vorig jaar toen ik net mijn tweewieler had.

Wil ik ook zo'n rijbak :)
Hier is het wel droog, maar lang en smal en L vorm, dus niet handig om in te mennen.
Goed gefilmd door je dochter. Mooi tuig ook.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 22:04

Ziet er goed uit Ulfeino!

Wat heeft de dierenarts gezegd Isa?

Hoe gaat t met Wendy, hopenlijk opgeknapd?