35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 13:47

Whahaha, die foto Isapaardje!! Een echte kameel!

Mijn nieuwste aanwinst van 85 cm mag alles van mijn leider. Hij heeft nog net niet het roer overgenomen. Maar is dus meteen boven mijn grote Fjord en mijn hengstje van 95 cm gekropen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:44

Isapaardje schreef:
Grote maakt voor een paard niet uit he dames.
Een hele kleine shet kan enorm hoog in rangorde staan in een kudde grote paarden.
Het is dan ook belangrijk dat je daar goed op let. Heb jij een laag in rang staand paard, zet er dan nooit een dominante shet bij, hoe klein en schattig het beestje ook lijkt :)

Mijn pony's staan al bijna 5 jaar bij elkaar, maar zijn nog altijd geen vriendjes.
Ook jammer, maar goed, dat ze elkaar tolereren vind ik voor nu dan maar voldoende. Heb toch het idee dat ze niet alleen staan ;)

Haha het gekke is ze word in de groep meestal niet echt geapecteerd dus onderaan de rang orde. Bij aan komst was wel pittige dame maar had niks meer te zeggen na een uurtje. Nu neemt ze de leiding over allebei terwijl ze dat nooit heeft gedaan. De andere shet dreigt beetje met gezicht maar meer ook niet..

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:27

Moet eerlijk zeggen dat ik wel blij was dat Zwingli Kyara even goed op haar plek zette en haar daar ook hield, daarna was ze naar ons toe ook minder dominant en dat is vooral als je dochtertje van toen 5 jaar met haar om moest gaan.

Hier in de buurt is iemand die prachtige Friese paarden fokt en opfokt.
Voor jonge veel te dominante/vervelende hengsten en merrie's hebben ze de volgende oplossing.
Ze hebben een wat oudere C pony merrie die al meerdere veulens heeft gehad en heel dominant is, de jonge hengst of merrie laten ze bij deze merrie in een grote box (9x3 of nog groter).
In minder dan een dag heeft deze kleine merrie het jonge dier onder de duim en is het irritante gedrag verdwenen.
Zij zeggen je kunt zo'n jong dier het beste door een ervaren merrie op laten voeden dat werkt veel doeltreffender dan wanneer je het zelf probeert.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:20

Ulfeino daar ben ik het helemaal mee eens, het beste om jonge dieren in kudde verband op de laten groeien!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 13:23

Oke bedankt Ulfeino :)

Hihi leuke foto isapaardje :D

Leuke foto janinevv. Hopen dat ze elkaar snel gaan accepteren en respecteren :)

Vanochtend heeft sanne weer paardrijles gekregen en merk toch wel dat het shetlandzadeltje niet goed doet aan haar houding vooral tijdens lichtrijden.. Bah wat een regen aldoor. We waren zeiknat toen we weer in de auto gingen. Thuis maar even lekker warm gedoucht :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:24

Wendy: ik heb destijds een Wintec educatief aangeschaft vooral omdat dit zadeltje helpt om een correcte houding aan te nemen en ik moet heel eerlijk zeggen dat Elina een hele nette houding heeft of dat nou idd van het zadeltje komt zullen we natuurlijk nooit zeker weten, maar ik heb er in ieder geval nooit geen spijt van gehad.

Gister had Elina een turnwedstrijd, dit was 1 van de 2 selectiewedstrijden voor de Friese Kampioenschappen.
Elina zit niet bij de keurgroep en zit in het laagste niveau Pupil D4, er deden 16 meisjes mee, ze moesten een lange mat oefening, een balk oefening, een hoge en lage brug oefening en een sprong oefening laten zien.
Ze deed het allemaal keurig en werd 1e met een behoorlijk hoge score.
Op 9 april is de 2e wedstrijd, maar ze is nu al bijna zeker van plaatsing voor de FK :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 15:27

Jaa wendy hebben toch 1 weg gehaald ging echt niet goed! De andere doet het super, ze stonden net met zn tweeën in de stal hihi. Dus zo is het voor beiden veel leuker.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:33

Knap gedaan. Sportdochter!

Heb ze ook graag in gemengde leeftijdskudde.

Vandaag leuke ochtend gehad. Heel spontaan.
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:19

Anke: dank je, wat een leuke foto, het weer was bij jullie dan beter dan hier, de regen kwam hier met bakken uit de lucht en er staat een stormachtige wind :(

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 17:54

Hier nog foto. Is hier erg grouw en harde wind!!

Afbeelding

Denk trouwens weer dat de kleine drachtig is :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:01

Leuk! Die van ons is ook dragend.

Ja waait gigantisch hard!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:07

Leuk Anke! :j
Wie weet wat de toekomst brengt :)

Ik heb vanmorgen erg mijn best gedaan om de bak droger te slepen. Goed gelukt! Wim Vonck kwam lesgeven op ons maandelijkse rondje. Fijne les! Maar mega veel wind idd.

Daarna met de kleintjes gewandeld en we zijn op boomstammen geklommen en hebben gesprongen op de parkeerplaats. Erg leuk!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 18:12

Anke schreef:
Leuk! Die van ons is ook dragend.

Ja waait gigantisch hard!

Super leuk! Wanneer is ze uitgeteld ?

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 21:33

Ik heb gegoogled naar wintec educatief maar die is er alleen in 12inch en dat is te klein.
Heb nog verder gegoogled en een rider pro neptunus zadel schijnt ook goed te zijn.
Wat goed zeg van je dochtertje! Gefeliciteerd :)

Oke wel jammer maar jullie hebben het geprobeerd janinevv ;)
En ja die shetlander ziet er drachtig uit of is dik :D

Leuke foto anke :)

Goed bezig geweest antheman +:)+

Ja het waait hier ook erg hard en het regent de hele dag door.. Wil dan liever dat het wat kouder is dan deze vieze regen aldoor.. :\

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:15

Haha wendy ze is indd altijd wel een van de diksten! Maar dit lijkt me wel een drachtig buikje omdat haar buik vorm steeds veranderd en dit nu wel erg dik vind. Gaat nu best goed tussen de twee. Soms staan ze ook samen in stal, vet lief. Maarja daarna trapt de kleine weer, maar komt nouwelijks voor.
Hier nog foto, voordat ik ze ging poetsen..

Afbeelding
Afbeelding

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:36

Janinevv wat een mooie droge bak/paddock(?) heb je daar zeg! Drainage erin? Ben aan het zoeken naar en oplossing voor onze natte blubber voor de uitloopstal dus ik hou iedereen in de gaten haha

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:53

nane schreef:
Janinevv wat een mooie droge bak/paddock(?) heb je daar zeg! Drainage erin? Ben aan het zoeken naar en oplossing voor onze natte blubber voor de uitloopstal dus ik hou iedereen in de gaten haha

Jaa ligt drainage onder. De bak is droog aan het einde wel erg nat tegen land aan. Maar ik weet niet wat voor zand het is. Niet zo hard zoals in echte rijbakkenmaar heel zwaar, ook best zwaar voor paard hah

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:19

nah in elk genoeg goed om lekker in te spelen en te liggen!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:08

nane schreef:
nah in elk genoeg goed om lekker in te spelen en te liggen!

Jaa en om te rollen, smerig dat ze elke dag zijn haha

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 11:16

Zo he he daar ben ik ook weer eens. Wel bijgelezen tussentijds :-)

Antheman; gaat Vliegje nog goed ? En Sweetwendy; met jouw paardje ?

Whahah die foto van Isapaardje; grandioos! :-)

Verschil in grootte maakt niet zoveel uit voor wie er "de baas" is. Geeft verder toch niet ? Juist onze mini's hebben vaak grote ego's :D :D . Tenminste; die van mij wel :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:03

Jaa Ingrid, het gaat nu gelukkig goed wanneer ze met zn tweeën staan. Nog leuke foto's van in de stal haha

Ik moet binnenkort echt wat aan haar maantjes doen maar ze rollen elke dag wel weer een keer :n

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 19:41

Wat een lief koppie!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:02

IngridM schreef:
Wat een lief koppie!

Haha ja moet altijd wel even om lachen, voorals als ze zo kijkt en gaat hinnenken

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:39

Aahgoss wat een lief koppie zeg janine <3

Vanmiddag was de vee arts weer geweest en de longen waren schoon maar nog niet 100% omdat ze nog af en toe hoest maarja wat wil je ook als je 24/7 in de modder staat en zoveel regen valt.. :\ Ze is weer geënt en heeft de wormenkuur weer gehad :) Morgenochtend heb ik afgesproken met een vrouw die me wel wil blijven helpen met mennen dus gaan we een klein rondje mennen hooguit half uurtje. Ben zeer benieuwd hoe ze dat oppakt..is alweer dikke 2 maanden geleden dat ik voor het laatst met haar gement heb. :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 21:57

sweetwendy schreef:
Aahgoss wat een lief koppie zeg janine <3

Vanmiddag was de vee arts weer geweest en de longen waren schoon maar nog niet 100% omdat ze nog af en toe hoest maarja wat wil je ook als je 24/7 in de modder staat en zoveel regen valt.. :\ Ze is weer geënt en heeft de wormenkuur weer gehad :) Morgenochtend heb ik afgesproken met een vrouw die me wel wil blijven helpen met mennen dus gaan we een klein rondje mennen hooguit half uurtje. Ben zeer benieuwd hoe ze dat oppakt..is alweer dikke 2 maanden geleden dat ik voor het laatst met haar gement heb. :)

Hihi jaa vind altijd zo lekker ding alleen gigantisch eigenwijs.

Oh hopen dat snel over is! Maar mooi dat bijna helemaal leeg is
En leuk dat die vrouw je wil blijven helpen met mennen!