35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:04

Nope...die natte sneeuw heeft hier echt geholpen. Zou echter nu een paar dagen droog zijn. Ben benieuwd!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:05

Anke schreef:
Nope...die natte sneeuw heeft hier echt geholpen. Zou echter nu een paar dagen droog zijn. Ben benieuwd!

Jaa ik hoop dat het droog blijft, liever kou dan allemaal regen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:29

Antheman schreef:
Die is wel heel kort isapaardje.

Maar niet korter dan de meeste die ik ken/gezien heb. Maar je moet hem maken zoals je zelf liefst ziet natuurlijk. Dat is het fijne van het zelf doen :)

Hier is het gelukkig opgedroogd voor het ging vriezen. De uitloop is zelfs bijna helemaal recht.
Blij mee, want zie wel andere dingen bij mensen op het land waar veel paarden lopen en vooral ook veel water heeft gestaan.

Vanochtend mooi zonnetje op Yoblin:
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:00

Zo ook weer fit genoeg om te gaan reageren :)
Na buikgriep, zwaar verkouden, migraine en nogmaals buikgriep geloof ik dat we de crisis wer zo'n beetje gehad hebben, hoest alleen nog wat.

Allemaal weer leuke foto's en verhalen, moet ook nodig weer eens wat foto's maken.

Hier heerlijk weer, Kyara loopt in de bak.
Elina heeft nu 3 keer met het nieuwe zadeltje gereden, gister op les schoof het iets naar rechts, dat deed de Wintec eerst ook, komt misschien van haar rijden, even in de gaten houden.
Kyara loopt er verder goed onder.

Gister is ook de 12 inch Beauty gekomen, maar die is echt veel te klein, dus gaat weer terug.
Het zadeltje wat we nu hebben past ze nog wel een tijdje in.

Elina was een beetje bang geworden om te galopperen, maar dat gaat ook weer steeds beter, ze moet alleen leren om Kyara aan de praat te houden.
De manege pony waar ze altijd op reed deed niets liever dan galopperen dus wanneer hij in die gang zat dan hoefde je verder niets te doen, dat is bij Kyara wel anders.
We oefenen nu dat als ze aanspringt ze een doel voor ogen moet hebben tot waar ze wil galopperen, en ik sta dan in het midden van de bak te springen en het zaakje aan te moedigen, er zijn vast mensen die voorbij komen die denken dat ik niet wijs ben :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:19

Haha...mama de supporter!
Ja soms is de galop meer dan alleen maar zitten.
Kan me voortellen dat ze dat niet makkelijk vindt.

12 inch is ook wel heeeel ieniemini!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:26

Ulfeino schreef:
...., en ik sta dan in het midden van de bak te springen en het zaakje aan te moedigen, er zijn vast mensen die voorbij komen die denken dat ik niet wijs ben :+

:D
Zie het voor me hoe je staat te hupsen om die pony op gang te houden hahaha.
Jammer dat het zadeltje niet past.
Was dat dat zadeltje wat bij die eerder geleverde beugels hoorde of haal ik nu dingen door elkaar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:27

Morgen gaan er twee shetjes bij mijn grote paard, ben wel erg benieuwd! De rest gaat naar ander stuk land. Hopen dat het klikt!

Heerlijk weer was het vandaag weer

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:54

Isa: ja dat was het zadeltje wat bij die beugelriemen hoorde.

Had na lang zoeken uiteindelijk maar een zadeltje bij Agradi besteld, maar natuurlijk kwam er toen via Facebook iets voorbij.
Dit laatste zadeltje gekocht, maar voor de zekerheid die van Agradi ook nog even afgewacht, maar die was toch echt veel te klein, dus die gaat terug.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:13

Super weer!!!

Altijd spannend een verandering.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:53

Ohh als ik die zomer foto zie..wat verlang ik toch naar de zomer _/-\o_

Dat is een mooi uitzicht dan ellen :j

Aii ja griep gaat erg rond Ulfeino :(:) Fijn dat het zadel goed past. Welk zadel is het uiteindelijk geworden?

Spannend janinivv! Gaat vast goed komen :)

Het land is hier zowat bevroren.. Ligt zelfs sommige plekken ijs op.. Welmoed vind het echt niet fijn lopen en moest haar gisteren echt mee trekken :\ Vandaag heeft sanne weer op welmoed gereden en ze was weer super braaf en het gaat steeds beter <3 Alleen het zadel schoof naar voren vanwege de wintervacht.. Zodra sanne ook wat beter gaat rijden wil ik ook een echte zadel voor haar kopen ipv dit super licht gewicht shetlandzadeltje

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:02

Jaa spannend, denk dat wel goed gaat. Ze komt niet bij dominante shetlanders tijdens snuffelen gaat het ook goed. Heb de leidster keer laten snuffelen en die was gelijk aan het knokken gelukkig draadje er tussen en paard deed niet zoveel.

En mooi dat ze zo braaf was!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:25

Er staat helemaal niets op het zadel en degene waar ik het van gekocht heb wist ook niet meer waar het vandaan kwam, maar hij lijkt heel erg op de Apollo beginnerszadel van Piaffe ruitersport.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:57

Je hebt ooit van die foto's :)

Afbeelding

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:17

Haha geweldig, die baard ook!

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:34

whahahaahha die is echt TE grappig!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:50

Ze stond met gespitste oren gewoon als normaal paard naar de andere te kijken, en ik hield toevallig mijn camera onder haar en zag toen dit: een Muppet :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:06

Net een alpaca!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:22

Whaaaa als je zoiets 's nachts op je af ziet komen is het rechtsomkeer en wegwezen :)

Heb een Liverpool dubbelgebroken goldbrass menbitje besteld voor Kyara :)

Man gesommeerd nu toch eindelijk de sprintmaster uit de bak te halen, het argument was steeds dat de wei waar de bak in ligt te nat was en hij er niet met de trekker in wilde, nu is de grond hard dus weg met dat ding, kan Elina eindelijk ook die hoek doorrijden en kan ik ook eens mennen in de bak :)
Nu nog hopen dat hij naar me luistert :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:02

Ulfeino schreef:
Whaaaa als je zoiets 's nachts op je af ziet komen is het rechtsomkeer en wegwezen :)

Hebben we ooit gehad.
Politie was in de voortuin aan het zoeken naar iemand die ze hadden aangehouden en die was gevlucht.
Konden hem niet vinden. Volgende dag vonden wij schoenen in de wei ... van de pony's vandaan hahahaha.
Kennelijk was hij dus aan de achterzijde gevlucht en na een val over het hekwerk met schrikdraad (draad lag op de grond), kwam hij 2 pony's tegen in het donker die hem mogelijk met een huhuhuh gebrom begroet hebben en heeft hij niet geweten wat dat nou was en is als een speer de andere kant op gedaan, in zo'n haast dat hij zijn schoenen maar vergat :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:20

Zo twee shetlanders staan bij me grote paard. Zijn niet echt vriendjes nog haha, maar was wel een gedoe zeg me paard werd helemaal gek in stal toen de rest weg ging.

Hier een foto Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:19

Mag wel al in de buurt komen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:22

Anke schreef:
Mag wel al in de buurt komen.

Jaa had wortels. Maar paar min later hing de shetlander zowat in haar billen met haar tanden.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:55

Isa: spannend voortvluchtigen in de wei en politie in de tuin :)

Janine: shet baas??? Kyara was bij mijn ruin ook baas, vond dit niet helemaal een goede rangorde, maar ja wat doe je eraan. Toen ik Zwingli kreeg had ik Kyara even apart gezet omdat ik bang was dat ze Zwingli aan zou vallen, nou toen waren de rollen toch even omgekeerd.
Kyara zou even, maar dat werd door Zwing met de oren plat in de nek en de tanden bloot even flink afgestraft, rangorde was duidelijk en Kyara is niet 1 keer weer dominant geweest.
Zwingli hoefde maar met de ogen te knipperen of ze deed een stapje terug, overigens konden ze verder heel goed opschieten samen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 08:29

Ulfeino schreef:
Isa: spannend voortvluchtigen in de wei en politie in de tuin :)

Janine: shet baas??? Kyara was bij mijn ruin ook baas, vond dit niet helemaal een goede rangorde, maar ja wat doe je eraan. Toen ik Zwingli kreeg had ik Kyara even apart gezet omdat ik bang was dat ze Zwingli aan zou vallen, nou toen waren de rollen toch even omgekeerd.
Kyara zou even, maar dat werd door Zwing met de oren plat in de nek en de tanden bloot even flink afgestraft, rangorde was duidelijk en Kyara is niet 1 keer weer dominant geweest.
Zwingli hoefde maar met de ogen te knipperen of ze deed een stapje terug, overigens konden ze verder heel goed opschieten samen.

Oh jaa vreemd he! Ik moet vandaag maar even aan zien. Ze vinden het paard nog maar niks, als ze 5 m in de buurt komt stormt ze al op haar af. Maar dan geven ze alle bij een trap na elkaar maar niemand word echt geraakt, vind beetje jammer dat het zo gaat. Maar kan er niks aan doen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:55

Grote maakt voor een paard niet uit he dames.
Een hele kleine shet kan enorm hoog in rangorde staan in een kudde grote paarden.
Het is dan ook belangrijk dat je daar goed op let. Heb jij een laag in rang staand paard, zet er dan nooit een dominante shet bij, hoe klein en schattig het beestje ook lijkt :)

Mijn pony's staan al bijna 5 jaar bij elkaar, maar zijn nog altijd geen vriendjes.
Ook jammer, maar goed, dat ze elkaar tolereren vind ik voor nu dan maar voldoende. Heb toch het idee dat ze niet alleen staan ;)