[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 21:14

xApple schreef:
Susanne schreef:

Ik was waar jij had gezegd. Was echt beter dit ja +:)+

Ik zag wel dat je de verkeerde kant op was gegaan :') Als je vanaf Sint Maartenszee stand naar rechts gaat is het beter, want richting Petten wordt het alweer wat minder.
Gaan snel ff samen!

Ja ze waren rechts bezig met grote tractors enzo dus ik dacht we gaan links. Af en toe ff mul stukje. Volgende keer rechtsaf dus :D

Ik ga elke week wel nu als het geen super k.lote weer is dus als je dan mee wilt dan gaan we in ‘t weekeind ipv woensdag :D

linda_gigant

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:51

Lillian als ik jouw scheer verhaal zo hoor vraag ik mij af of jouw / jullie (er zijn er meerdere met scheer problemen) wel een schone pony aan et scheren zijn. Want als ze veel huidvet of zand in de vacht hebben dan heb je je messen zo bot / komt je er niet door heen. Misschien een idee om de volgende keer eerst te wassen en te drogen voor je gaat scheren ?

Ik zie een mooie kale pony

En een fijne strakke bak!! Heerlijk toch ? Daar krijg ik altijd meer zin van om te gaan trainen.

Eindelijk zijn mijn RvS lamoenen af :) een vriend van mij heeft ze zelf gelast. Want hca vond ik dus echt veel te duur. Was nu iets van 35 euro kwijt. En precies t zelfde als die van hca.

Mocht iemand nog een paar gelakte zwarte zeoken ? Ik heb nog een setje Afbeelding

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:13

Nee niet kunnen wassen helaas, geen toegang tot warm water en gisteravond was het al lang donker eer ik op stal was, wel goed geborsteld met een roskam, magic brush en handschoen.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 07:34

Gaaf hoor, die RVS lamoenen. Ik ben er nog steeds erg blij mee. Je wagen blijft zoveel langer netjes!
Merk je echt zoveel verschil met scheren als je je pony vooraf wast? Ik heb het nog nooit gedaan (het wassen).
Maar ik heb ook nog nooit een pony volledig kaal geschoren.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:02

Vooraf wassen maakt heel erg veel verschil, zowel voor het resultaat (minder strepen) als voor hoelang de messen meegaan. Als wassen echt niet kan is blazen met een waterblazer ook een goed alternatief.

Susanne en Manon: waar gaan jullie naar het strand? Ga zelf meestal naar Hargen of Grote Keeten maar goede tips zijn altijd welkom :) .

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:13

Ik ga meestal naar sint maartenszee. Hargen is iets dichterbij voor mij maar ik vind het strand daar niet zo fijn meer sinds de renovatie. Het is best zwaar in het begin en pas bij Schoorl wordt hij echt goed. Daarom rij ik meestal gewoon naar Sint Maarten. En dan het strand op richting Callantsoog die kant.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:24

Ah oké, en je kunt daar ook goed parkeren?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:26

Ik kan me niet inbeelden om met een shetlander op een pensionstal te staan eigenlijk, maar dat is ook omdat ik er buiten poetsen en tutten niets mee doe natuurlijk.
Bij mij staan ze "thuis". Niet aan huis, maar wel op onze eigen weide. Andor staat ook bij de ponies op de weide. Osvaldo staat op een pensionstal waar ik met Andor de afgelopen 2 jaar en met mijn ander springpaard ook heb gestaan.

Strand lijkt mij echt zo gaaf om te doen. Helaas is dat voor ons al snel 2,5 uur rijden met de trailer.
Scheren heb ik absoluut geen ervaring mee. Andor is vorig jaar voor de eerste keer in de 10 jaar dat ik hem heb geschoren. Dat was überhaupt ook het eerste paard dat bij mij geschoren werd en onder deken ging. Op de wei werk ik niet met dekens.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:38

Over dekens gesproken, net even geshopt voor de jongens :o . Een Bucas Recuptex en een Shamrock Power besteld :) .

Hier de pony’s ook aan huis, heerlijk om alles naar eigen inzicht te kunnen doen. Maar genoeg ervaring met pensionstallen gehad voor we hier woonden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:59

Sharani schreef:
Ah oké, en je kunt daar ook goed parkeren?

Ja prima. Ik kan mezelf altijd goed redden daar :j Het is er vaak ook niet zo druk.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:07

Toen ik nog thuis woonde had ik de pony's in eigen beheer op het land schuin tegenover ons. Met inloopstalletje enzo. Maar verder 0 voorzieningen. Was helemaal prima toen en heb er lekker gestaan (maar scheren, wassen enz ging daar niet), maar ik zou het nu echt niet meer willen. Door weer en wind elke dag 2x heen voor de verzorging, nooit 'zomaar' een dagje kunnen overslaan, zomers was het heerlijk maar in de natte donkere tijd heb ik het meerdere malen vervloekt.

Daarna op pension gestaan waar je veel zelf moest doen en met een vrij slechte (zware) buitenbak. En daarna verhuisd naar een volpension stal met binnenbak en binnen wasplaats enzovoorts en hier zijn we helemaal op ons plek. Ik ben heel happy hier en Willem doet het er super.
Ik ben er bijna elke dag, ook als ik een dagje niet rij, gewoon even tutten of wandelen, maar als ik een dagje geen zin heb of qua werk niet uitkomt hoef ik nergens over te denken en hij wordt volledig verzorgd. Zelfs mijn dekens worden gewisseld.

Wellicht wil ik later wel pony's aan huis als dat zou kunnen, maar ergens op een weitje zonder voorzieningen etc echt nooit meer.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:12

Lillian ik had Alex de eerste keer ook niet gewassen en dezelfde problemen. Tweede keer gewassen met shampoo en de messen net geslepen en toen heb ik binnen anderhalf uur de hele pony gedaan. Ik kijk vrijdagavond even hoe hij zweet in de les, want desondanks het scheren stond ie vorige week van de neus tot de staart in het zweet. Het kan dus zijn dat ik de hals nog volledig kaal ga doen als dit mooie weer aan houdt. Ik ga geen hals deken op doen, aan de ene kant functioneert zijn manen prima als warmtebron maar de andere kant heeft ie nauwelijks iets. En om nu de kanten ongelijk te gaan doen is ook niet iets.

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:17

Ze hebben gewoon een schuilstal toch Fenna? Als ze gewoon droog kunnen staan maakt een kale hals niet uit. Het gaat er vooral om dat de organen warm blijven. Ik zou die hals sowieso kaal scheren, denk dat Alex er dan een stuk sportiever uit gaat zien :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:38

Susanne schreef:
Toen ik nog thuis woonde had ik de pony's in eigen beheer op het land schuin tegenover ons. Met inloopstalletje enzo. Maar verder 0 voorzieningen. Was helemaal prima toen en heb er lekker gestaan (maar scheren, wassen enz ging daar niet), maar ik zou het nu echt niet meer willen. Door weer en wind elke dag 2x heen voor de verzorging, nooit 'zomaar' een dagje kunnen overslaan, zomers was het heerlijk maar in de natte donkere tijd heb ik het meerdere malen vervloekt.

Daarna op pension gestaan waar je veel zelf moest doen en met een vrij slechte (zware) buitenbak. En daarna verhuisd naar een volpension stal met binnenbak en binnen wasplaats enzovoorts en hier zijn we helemaal op ons plek. Ik ben heel happy hier en Willem doet het er super.
Ik ben er bijna elke dag, ook als ik een dagje niet rij, gewoon even tutten of wandelen, maar als ik een dagje geen zin heb of qua werk niet uitkomt hoef ik nergens over te denken en hij wordt volledig verzorgd. Zelfs mijn dekens worden gewisseld.

Wellicht wil ik later wel pony's aan huis als dat zou kunnen, maar ergens op een weitje zonder voorzieningen etc echt nooit meer.

Ik ben benieuwd hoe erg ik ons nieuwe plekje ga vervloeken deze winter.
Partner heeft dit weekend hard gewerkt om een begin te maken en hopelijk staat vandaag dan een stuk omheining.

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:44

Susanne schreef:

Ja, een dagje overslaan zit er inderdaad niet in. Wij gaan dus ook bijna nooit met vakantie.

mirriejj schreef:
Ik ben benieuwd hoe erg ik ons nieuwe plekje ga vervloeken deze winter.

Heel erg met momenten :+ :Y)
Laatst bijgewerkt door Yontheke op 11-10-18 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:44

Dat ik het in de winter niet zo tof vond wil natuurlijk niet zeggen dat dag voor jou of anderen ook geldt :D

Succes met het inrichten van je nieuwe stek!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:53

Kan me goed voorstellen dat het in de winter af en toe niet leuk is zonder faciliteiten en als je alles altijd zelf moet doen. Heb zelf gelukkig thuis wel alles wat ik nodig heb én het geluk dat mijn kinderen al de leeftijd hebben dat ze voor de pony’s kunnen zorgen als wij weg willen.

Mirriejj: die dagen zullen er vast zijn maar hopelijk vaker dat je geniet van je plekje.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:07

Heb ik wat gemist Miranda? Jij hebt ze toch ook aan huis staan?

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:16

Nick stond de eerste 2 jaar ook op een simpel plekje met alleen een schuilstal/schuurtje. Moet zeggen dat ik nu heeel blij ben met een pensionstal :)

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:45

Ik ben ook heel blij met pensionstal met binnen en buitenbak en veel luxe. Denk mijn pony's ook. Ze willen alrijd de binnenbak in glippen als ik naar de buitenbak wil. Haha

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:48

Op een pensionstal staan is echt fijn, waarom met een paard wel maar met een pony niet? Het is natuurlijk wel verschillend of je met de pony echt actief bezig bent. Ik heb het afgelopen jaar veel gewisseld maar weet dat ik luxe erg kan waarderen.

Op dit moment staat Jill bij mijn nicht. Hier hebben we stallen en weide. Geen luxe, bij de buren kan ik de bak gebruiken anders staat die ook te niksen. Mijn plan met Jill is nu haar te laten beleren tegen het voorjaar, de herfst/winter krijgt zij lekker vrij of ik ga kleine dingen met haar doen. Ik denk dat alles snel gaat voor haar koppie. Bijna genoeg gespaard voor een nieuwe 19 inch HCA dus volgend jaar kunnen we gaan!!! (Als alles meezit)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 11:48

Patty14 schreef:
Heb ik wat gemist Miranda? Jij hebt ze toch ook aan huis staan?

Klopt en thuis heb ik gelukkig alles bij de hand, behalve een bak. Lola en Jimmy staan aan huis en Sjors en spinner lopen al de hele zomer op de wei. Die 2 komen in de winter op dit stuk te lopen. :) Maar hier hebben we helaas geen stroom en lopend water.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:04

Hier alles zonder faciliteiten en dat is soms echt vloeken.
Maar heb voor het hele jaar hier 7 min met de trailer bak gehuurd
Ponys wassen/scheren trailer in en mee naar huis.

Soms vervloek ik dat wel maar de vrijheid die je hebt en de rust zou ik niet willen missen

En ja je bent er wel meer tijd in kwijt en meer verplichtingen.

Zo heeft alles voor en nadelen

En pony in de tuin ook best gezellig
Afbeelding
Foto van eergisteren pony gewassen hadsen vandaag keuring!
Super gegaan helaas ' maar ' derde premie pony was te schraal op de rug ( en daar ga ik in mee dus volgend jaar laat ik die leeg qua dekking in de hoop dat ze ij de rug voller word. Zal nooit een dikke worden.
Zal straks wat fotos maken ze staat nu nog in trailer!

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 12:11

Te schraal op de rug is wat aan te doen toch, dus volgend jaar misschien een tweede premie.

Hier in de omgeving is pension voor een kleintje best lastig. Veel willen het niet, of ze stoppen ze in een klein achteraf hokje. Had vorige winter een trainingspaardje en was best lastig om een plekje met een goede binnenbak te vinden.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:12

Onze stal is ook niet bepaald voorzien op shetlanders.
Mijn eigen weide heb ik ook draadjes extra voorzien om de smurfjes binnen te houden. Al mag ik daar niet over klagen. Buddy heeft ooit door gehad dat hij tussen de draden door kon, heb ik een extra draad gehangen en sindsdien heeft hij dat nooit meer gedaan. Bambi is 1 keertje ooit ontsnapt, maar was meer per ongeluk denk ik :D.
Ik kan nu zelfs de stroom er af laten en ze blijven braaf binnen.