NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:53

ja die tarek heeft een héél bijzondere kleur echt prachtig <3

Knolselder

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:57

Saritje, ik heb jou ook helemaal niet gezien???

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:07

ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de man met de zweep in de ring ook best irritant vond.
als men zelf een eigen aanjager had meegenomen die t paard kent had t voor sommige paardjes misschien beter uitgekomen qua gangen.

mochten mensen na willen bestellen bij mij kan dat hier http://oypo.nl/3D85A96447157A9E

weet iemand trouwens wie dit hengstje is en van welke stal deze is?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 06-04-14 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Saritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:11

@ Sophie: ik jou wel, maar draaide me om naar mn vriend om te zeggen dat we even dag moesten gaan zeggen en tegen dan was je weg en daarna niet meer gezien, Tom heb ik helemaal niet gezien!
En welke dames gaan daten met Extreme?n :P
@Knolselder, jou heb ik echt alleen maar gezien als je Alec losliet in de ring! Wij stonden nochtans heel de tijd aan de gele ring! Maar was echt gefocust op de paardjes en op mn vriend, die vond het best fascinerend die mini's :)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:21

Foto's van Bright:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-RAdddtfuuWQ/U0GnzBVNDgI/AAAAAAAAB0Y/cloJ3EbZm_Q/w855-h570-no/IMG_3230%25C2%25A9.jpg[/img
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:30

NathalietjeB schreef:
ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de man met de zweep in de ring ook best irritant vond.
als men zelf een eigen aanjager had meegenomen die t paard kent had t voor sommige paardjes misschien beter uitgekomen qua gangen.

mochten mensen na willen bestellen bij mij kan dat hier http://oypo.nl/3D85A96447157A9E

weet iemand trouwens wie dit hengstje is en van welke stal deze is?
[ Afbeelding ]

Volgens mij is die van Bozelie uit Schijndel.. Maar weet ik niet zeker....

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:39

Was dat niet de zoon van silverado vd kruyskouter?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:41

Bright is ook echt super knap <3

waar kan ik alle hengsten terug vinden? en kijken welke de dekdienst ingaan? dan kan ik zien of er eentje bij mijn merrie past :) heb ze niet allemaal meer onthouden bij naam :o

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:44

Bommeltje_ schreef:

waar kan ik alle hengsten terug vinden? en kijken welke de dekdienst ingaan? dan kan ik zien of er eentje bij mijn merrie past :) heb ze niet allemaal meer onthouden bij naam :o

Bij de nmprs site staan de uitslagen van de keuring maar geen foto's.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 22:48

o okee dankje dan zal ik daar is gaan kijken ;) ik ben nog zo'n leek in de wereld van het NMRPS mijn eigen pony staat ingeschreven in het NSPS, maar ik vind het daar zo streng..

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 06:14

Rico (Ricardo van Laaresch) van Ilse:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:19

Aahh daar is mijn knappe Rico! Bedankt voor de foto's Fem! Ben zo super trots op hem :-)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:51

Saritje schreef:
@ Sophie: ik jou wel, maar draaide me om naar mn vriend om te zeggen dat we even dag moesten gaan zeggen en tegen dan was je weg en daarna niet meer gezien, Tom heb ik helemaal niet gezien!
@Knolselder, jou heb ik echt alleen maar gezien als je Alec losliet in de ring! Wij stonden nochtans heel de tijd aan de gele ring! Maar was echt gefocust op de paardjes en op mn vriend, die vond het best fascinerend die mini's :)

Zoals te verwachten: op de tribune :P Veel meer dan dat kon ik niet meer doen :D Jammer dat ik je heb misgelopen!

Ik vond het ook jammer van de aanjager. En ook van degene die aan de boompjes stond te schudden. Ik zag mijn paardje een paar keer terugvallen naar zijn mooie draf en dan werd hij telkens door dat boompje of de aanjager weer opgezwiept naar volle cross :(
Natuurlijk kennen die mensen mijn paardje uiteraard niet, maar ik wel en ik denk wel dat hij dan meer en een betere draf had laten zien dan wat nu het geval is geweest. Dat is wel erg frustrerend als je daarop moet toekijken.
Ook dacht ik dat er maar 1 iemand mocht aanjagen, maar plots zag ik daar 2 mensen aanjagen EN had die 2e ook nog een plastic zakje aan zijn zweep hangen wat bij mijn weten ook niet mocht.

Maar goed, niets meer aan te doen! En ik ben er zeker van dat het Nmprs dit als een leerpunt zal beschouwen :)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:53

Saritje schreef:

Tom was er inderdaag niet bij, is bij Charm blijven waken, we wilden geen risico's nemen! Tot op heden geen veulen, we blijven in spanning afwachten...
Angel en Quicksilver mogen op date met Extreme, ben echt mega benieuwd naar deze combinaties :)

mila142

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 08:58

Hierbij wil ik iedereen feliciteren met hun behaalde premie´s ik heb een super weekend gehad en ben nog steeds aan het nagenieten. :)
We hebben gisteren nog een paar leuke plaatjes geschoten van mijn nu goed gekeurde dekhengstjes *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:01

Heeft iemand toevallig nog een foto van Moonlight Destiny double trouble? Een bonte is dat

ilse_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:06

Volgens mij ben ik ook echt mega veel mensen gewoon straal voorbij gelopen zonder iets te zeggen.. excuus! (A)

Ik ben echt heeeeel blij met de 2de premie van Rico.. ik had gevraagd aan petra om hem voor te brengen omdat ik dat zelf niet kon ivm mijn dikke buik.. toen ik hoorde dat hij een 2de kreeg barste ik in tranen uit.
Mijn dag kon echt niet meer stuk.. de 2 voorgaande jaren dat Rico mee deed kreeg
Hij telkens een 3de en ik was nu ook zooo trots op hem dat hij zo braaf was!

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 09:32

Bommeltje_ schreef:

mijn cezak (113) mag enkele merries dekken van buiten af.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:14

aaah was ik toch niet de enige met een betraand gezichtje hahaha.

Ik geniet ook nog steeds. En zie hier zoveel mooi foto's met hengstjes voorbij komen. Zelfs hengsten die ik op de dag zelf niet eens gezien heb. Of door de spanning niet eens opgevallen...

Zal het aanjagen later veranderd zijn dan???? ik was namelijk wel in de ring en heb toch een beetje meegeholpen.... Bij mij deed de aanjager niets verkeerd moet ik zeggen..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:37

Ik weet niet hoeveelste jij was, maar later leek hij precies rustiger dan bij de eerste helft paardjes. Hij zal ook moe geworden zijn :D
Vooral ook dat gesleur aan die boompjes (en die persoon was NIET de aanjager) vond ik heel vervelend, want mijn paard kon zo in geen enkele hoek terugvallen.

Ik vind het gewoon zonde omdat jij je paard inderdaad het beste kent en weet wat te doen om hem zijn beste kant te laten zien (al kunnen ze dan nog koppig zijn en alleen rondcrossen natuurlijk, daar niet van :P ) Wanneer je moet minderen, wanneer je moet aanjagen, wanneer je moet afblokken,... We hadden er thuis dan ook op geoefend.
En als het dan misloopt, heb je alleen naar jezelf te kijken.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:51

Hij werd inderdaad net voor dat ik de ring in moest rustiger met aanjagen. Hij deed eigenlijk ook amper iets bij mij, dus we hadden van te voren al het idee dat er iets van gezegd was...

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:46

Tegen onze beurt was hij bijna uitgeput denk ik, pff ... Zo gauw Extreme in draf ging, deed hij gewoon niks meer! Bijgevolg, lekker sukkeldrafje laten zien :roll:
Ik vind het concept nog steeds super, maar je moet je paard echt zelf kunnen aandrijven. Dit is helemaal geen garantie dat het dan wel goed gaat, maar je kent je paard en hebt hierop geoefend, waardoor de kans toch groter is. Vooraf stond ook beschreven in reglement hoe de tweede bezichtiging in z'n werk ging gaan, jammer dat daar dan ter plaatse wat aan gewijzigd wordt! Ik hoop, en denk wel, dat NMPRS hier verder aan zal werken. Was iets nieuw, heel positief, maar moet nog uitgewerkt worden ...

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 11:58

Ik heb me een beetje geergerd aan de manier van opjagen tijdens de tweede bezichtiging. Ik train mn paardjes veel los en ook voor de liberty zijn ze veel getraind, je leert dus heel goed naar je paardje kijken en je bewust te zijn van je lichaamstaal. Als het paardje galoppeerd en je blijft in een kleine cirkel in het midden met hem mee lopen dan ben je hem aan het opjagen. Beter is om of stil te staan of om het paardje af te remmen en de andere kant op te sturen. De meeste dieren die daar lopen zijn jong en raken overdonderd van alles, nee dan laten ze zich niet goed zien. Dat Appaloosatje kon gigantisch bewegen maar was niet zeker genoeg om de hele ring te durven gebruiken. Diertje klapte helemaal dicht, erg zonde. Zou volgend jaar best in de ring willen staan als aandrijver maar denk dat de eigenaren dit nog beter kunnen. Lijkt me niet heel moeilijk om de dieren in een bak of longeerlijn hierop te trainen. Ik stond in de ring bij de ingang. Sommige dieren kwamen naar me toe en die duwde ik gewoon rustig de andere kant op. Je wil niet dat ze als een bezetene door de ring gaan.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:05

Er werd op een gegeven moment tegen de aanjager gezegd dat hij rustiger moest doen. Daar stond ik toevallig naast. En daarna deed hij ook rustiger. Sommige eigenaren pakte zelf het initiatief en begonnen zelf aan te jagen. Dan liep hij er een beetje achteraan. Maar dat zijn dingen die je niet weet natuurlijk.

Sabine en Elien deden het inderdaad goed naar mijn mening. Die duwde de paardjes een beetje weg maar op een rustige manier. Er stond ook iemand in de ring met een tasje te zwaaien. En er waren heel veel mensen die aan de hekken gingen rammelen als ze niet hard genoeg gingen. Dat was een beetje jammer. Maar het was verder wel heel erg leuk om te zien ook! En de vangkooi werkte opzich ook prima. Ik heb er in ieder geval erg van genoten en het was een leuke manier om de draf goed te kunnen beoordelen. Sommige paardjes draven zo hard dat je dat rennend niet bij kunt houden.

LS_fotosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:12

He wat grappig Bright heb ik helemaal gemist! Wist niet dat hij er ook was.
Stond er goed bij zo te zien!