NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:42

xElienx schreef:
moos24 schreef:
Welke fotografe stond in de ring bij de 2e bezichtiging ? Heeft volgens mij veel foto's gemaakt. Ik heb er bij Lieselotte Stegemans 1 mooie gezien van High, maar heeft er 2 van de 2e bezichtiging. Die zou ik graag wel willen hebben. Maar ik zou er graag meer willen van hem. Ik hoop dat er nog iemand is die nr. 145 op de foto heeft staan ?

En verder iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde premie's !!! Ik vind het een geweldige dag in ieder geval ! :D

Ik stond ook in de ring. Foto komen vanavond op de site. High zit er ook tussen :) erg mooi dier!

Dankjewel Elien, ben heel benieuwd. Mijn man heeft foto's van de telefoon, maar verder heb ik geen foto's kunnen maken van hem. Ik heb ook geen recente foto's.

Ik wacht geduldig af :)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 15:44

Hier ook een paar tegenstrijdige gevoelens, hoe stressvol Magic was bij de veterinaire keuring, hoe goed hij zich toch gedroeg in de ring. Met Lenny net het omgekeerde, die stond in het begin dan wel mooi opgesteld voor de jury, maar ja, die stonden eerst nog met hun rug naar hem wat te bespreken. Draaien ze hen om, en het eerste wat een jury zegt tegen me, draai je paardje maar om. Stond ie net goed en dan moet ik hem klokslag omdraaien, wat ik nooit zo oefen met hem want ik leer hem naast mij stil te staan bij het stoppen na het stappen en dan ga ik langzaam voor hem staan. Dus ja, daarna kreeg ik hem van geen kanten meer goed opgesteld natuurlijk. En nog slechter ging het bij het draven, wat net zijn beste punt is. Hij heeft alleen maar goed laten zien hoe je moet spring/galopperen... Was echt teleurgesteld in zijn gedrag want bij alle shows dat ik al gedaan heb met hem heeft hij dit nog nooit zo gedaan. Draafde altijd mooi mee aan de hand en zo,... ach ja, heb het toch gedaan voor mezelf maar vooral Lenny kon echt wel beter.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:47

ik vond lenny echt een heel chique paardje, jammer dat hij zich niet liet zien :(:)
magic vond ik echt een schatje, zoals die door de ring crosste, echt leuk

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:53

Gefeliciteerd Josca! Hij zag er heel mooi uit!
Vanessa, Magic heb ik wel gezien, ik vind hem heel charmant, Lenny niet maar het is zo balen als je paardje zich niet gedraagt zoals het zou moeten en de jury heeft maar een paar minuten voor ieder paardje en ziet alleen dat moment :o
Laatst bijgewerkt door Tosadog op 06-04-14 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:06

Heeft er ook nog iemand foto's van de jankende dames bij nieuwe jaargang? :P

Saritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:35

@Sophie: Echt jammer dat Extreme zich niet heeft laten zien bij het losgooien, hij wou echt niet he, terwijl hij normaal zo'n showpaardje is!!!

@Vanessa: Ik heb Lenny gisteren niet gezien, omdat ik pas op de middag daar was, maar echt zonde, het is zo'n knappe jongen!

Gaan de bokkers de goedgekeurde hengstjes die ter dekking komen ook hier bij de dekhengsten plaatsen? :)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:47

Hahaha linda je bedoelt toch niet mij????? :P ben ik dan wel weer blij om hahahahaha.

Wat een ongelooflijke mooie foto's hebben jullie gemaakt.

Ik zit nog steeds hier versuft en onwerkelijk het allemaal te verwerken...

Ik kan weinig zeggen hoe een ieders hengstje het heeft gedaan. Heb maar weinig gezien hahaha door alle stress. Wel balen als ze het zo goed kunnen en het dan op dat moment niet laten zien. Ik ken dat gevoel en het is echt niet leuk. De premie staat tenslotte wel in je paspoort. Nou ja van de hengst dan in dit geval. ;) Gewoon de volgende keer weer proberen. Kan alleen maar beter worden toch?

Kid deed het wel erg goed. Bij het opstellen echt niet willen staan. wat hij wel kan. maar met het draven was hij heel braaf en deed het heel mooi. Zover ik kon zien vanaf boven en naast hem. en het los draven vond ik zelf nog het mooiste. wow dat laat hij zelfs niet vaak zien in het land. En blijkbaar vond de jury het ook mooi. *\o/* *\o/* *\o/*

Ga nu snel bij de uitslagen kijken. Toch een idee krijgen hoe de dag nu zo is gegaan..

Wat eigenlijk best jammer is, is dat ik zo veel mensen niet gesproken heb. Alleen maar omdat ik zo'n stress kipje ben en mezelf geen tijd gun om te ontspannen voor alles voorbij is....Was ook echt gebroken gisteren. Eigenlijk nu nog wel een beetje. :o
Kid gisteren trouwens ook. Een half uur nadat hij in het land kwam lag hij te slapen... zo lief.

Ga de linkjes allemaal nog even weer bij langs om te zien of kidje er nog tussen staat en bestellen maar..

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:50

Saritje ik ga kid ook ter dekking aanbieden. Maar wil eerst even een leuke foto van hem. Voor de advertentie komt.
Maar bij deze.....voor iedereen die eventueel belangstelling heeft!!

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:06

Gave foto's Elien en Sap en alle andere fotolinks die ik voorbij heb zien komen! :D
Ga ze vanavond eens goed bestuderen!

@sophie: jammer dat Extreme zich niet goed liet zien, ik vond hem er geweldig uit zien! :j

@monica: wat gaf High een gave show weg los in de ring zeg! <3

Saritje schreef:
@Sophie: Echt jammer dat Extreme zich niet heeft laten zien bij het losgooien, hij wou echt niet he, terwijl hij normaal zo'n showpaardje is!!!

@Vanessa: Ik heb Lenny gisteren niet gezien, omdat ik pas op de middag daar was, maar echt zonde, het is zo'n knappe jongen!

Gaan de bokkers de goedgekeurde hengstjes die ter dekking komen ook hier bij de dekhengsten plaatsen? :)

Ja, beide hengsten staan bij ons ter dekking voor wat dames van buitenaf, ik had al een advertentie gemaakt en er staat een hoop info op onze website. :j
WMM Velvets Impressive Buckeroo, reserve kampioen kleine maat 2011 en kampioen kleine maat 2014:
http://www.bokt.nl/markt/ad/248814/ter- ... mha-hengst

Esperanza DMH Oleanders Sueno, 2013 voor het leven goedgekeurd met een 1A premie:
http://www.bokt.nl/markt/ad/229254/ter- ... prs-hengst

Ik ben nog steeds voor het idee om een hengstenboek van goedgekeurde nmprs hengsten met foto's en info te maken! :))

@Mathilda: nog lekker aan het genieten op je roze wolk? Hihi zo leuk! Volgens mij heb je na gister een hoop prachtige foto's! :j

@fotografen: prachtige foto's! Vooral door gaan met spammen! Haha zo leuk om al dat moois nog een keer terug te zien!

En voor de mensen die ik niet of nauwelijks gesproken heb: SORRY! Drukke dag, ik liep rond als een zombie wegens slaapgebrek en druk druk druk...maar haal het met jullie in hoor! :o :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:22

Sappos

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:25

Afbeelding

Afbeelding

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:30

Sabien, hoeveel vraag je voor een foto ? Heel mooi !

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:30

Ik krijg een error melding met pb.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:32

Alec is ook niet zo soepel de trailer afgekomen, heeft hem ook niet goed gedaan :( Niet veel aan te doen jammer genoeg! Ze vonden zijn type heel leuk, maar beweging kon beter. Volgende keer pak ik het anders aan met dat wassen, op stal zetten en dan 2u de trailer op.

Alec gaat ook beperkt ter dekking staan. Ik zie wel of er wat op afkomt, heb nu teveel aan mijn hoofd nu ik volgende in de bevallingslijn ben hier :P Heb wel tijd voor merries aan te nemen, maar niet veel zin om super veel reclame te maken :P

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:03

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:09

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:31

Saritje schreef:

ik ga Cez wel aanbieden voor enkele merries van buitenaf

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:36

Joscaa schreef:
Knap zwart veulen hierboven trouwens!!
Dankjewel Rowan! Ik vond het ook leuk jouw toppers in het echt te bewonderen, knappe dieren.
Extreme vond ik ook echt onwijs gaaf, wat een uitstraling en dat koppie, prachtig.

Als iemand nog foto's van Bright (nr 92) heeft, hoor ik het heeeel graag :D :D

Ik heb foto's van Bright...

Ik ga nu beginnen met bewerken..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:09

Wauwie, er staan een paar leuke van Alec tussen! Ik zal eens contact met jullie moeten opnemen, Elien en Sabine :D

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:30

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:37

prachtige foto's :j

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:41

ohh die zilverbruine vind ik toch echt PRACHTIG!! ik vond hem de mooiste qua kleur! balen dat zijn beweging of iets niet goed was, dat had hem in mijn ogen dan echt compleet gemaakt. ik vind zilverbruin echt de mooiste kleur bij paarden, hij van alle zilverbruine was hij ook echt prachtig zilverbruin!!

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:44

Wat een mooie foto's allemaal!

@Sarah, heb je helemaal niet gezien?! Iedereen die Extreme kent, weet inderdaad dat hij normaal zo'n mega showpaard is... Frustratie -:(-
Hij stond er naar mijn mening ook heel goed op, daar lag het dus zeker niet aan! De stress in combinatie met de voorafgaande training zijn hem te veel geworden vrees ik :(
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat hij heel erg blij zal zijn om weer thuis te komen, lekker de wei op met zijn twee dames! Zal hij wel show'ke geven, privé dan :P

Bedankt voor de complimentjes over Extreme, die blik van hem kan je frustratie zo doen wegsmelten <3

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:45

Hele mooie foto's Elien van Tarek :)

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 20:53

Ik stond in de ring bij het losgooien en heb inderdaad een heleboel foto's. Helaas dit weekend alleen toegang tot een laptop die echt té traag is met een sd kaart. Dus om nou 4500 items te gaan overzetten om in te delen hierop... nee geen beginnen aan :') !

Bij de hele korte periodes dat ik tijd had om even terug te kijken viel me wel deze nog op en daar heb ik heel snel een kiekje van gemaakt:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1978627_716550305062351_307383447_n.jpg
Foto is dus met mijn mobiel van het scherm van mijn camera gemaakt :')

Morgen heb ik een afspraak hier in de buurt, vervolgens ga ik naar huis, dus vanaf morgen zal ik echt bezig aan met het bekijken van die achterlijke hoeveelheid foto's (heb er denk ik nog nooit zoveel gemaakt.. maar ja, die kooi was dan ook wel heel erg geslaagd).

Benieuwd of ik wat van jouw hengstje heb? Stuur me dan liefst even een mailtje op k.hennevelt@live.nl met het cat nr! PB mag ook, maar ik prefereer een mail :D

Als laatste natuurlijk iedereen van harte gefeliciteerd met de resultaten!
Laatst bijgewerkt door Kimmej op 06-04-14 20:55, in het totaal 2 keer bewerkt