35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:28

Nee, die loopt zo met alles weg.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 10:11

Denk dat ik een 13 inch QHP zadeltje ga kopen voor Kyara, tenminste als het past.
Helaas was de laatste bij de ruitersportzaak net verkocht, hopen dat ze snel weer een nieuwe hebben.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:24

Haf Sjakie, grappige foto jij zo op je sulky. Jammer dat je nog ff moet wachten :-)
Gave kleur velgen trouwens!

Leuke vakantie in het vooruitzicht Isapaardje!

Prairiewolf; je rit klinkt leuk zeg!

Gefeliciteerd Ulfeino! Leuk om te lezen weer, ondeugd is het!

Welkom terug kanniet; leuk dat je er weer bent. Mooie wagen zeg!

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:28

Dank je Ingrid.

Zadeltjes heb ik geen verstand van. Maar als ik lees hoe moeilijk het tegenwoordig is om een goed zadel te vinden. Vroeger kochten we een tweedehands, keken of het "lag" en dan gingen we daarmee. Nooit aanpassingen of iets dergelijks. Waren wij zo dom? Met de paarden was nooit iets aan de hand.

Dat andere wagentje, dat van stadtwijck, is al (voorlopig) besproken. Ben benieuwd of het ook gehaald wordt. Tegenwoordig moet je maar gokken of iemand zich aan zijn woord houdt. Ik vind de wereld om me heen steeds minder te begrijpen, maar ik denk dat ik me daar maar bij neer moet leggen. Ik kan er toch niets aan veranderen.
Laatst een oud aanhangwagentje voor 50,-- gereserveerd voor iemand via marktplaats. Het stond in de verkeerde rubriek, dus marktplaats heeft het verwijderd nét nadat 60,-- werd geboden. Ik heb de advertentie er niet meer opgezet omdat het toch al verkocht was. Toen ik die man mailde om mijn adres door te geven was hij stomverbaasd. Hij nam zomaar aan dat ik de aanhangwagen aan die van 60,-- verkocht had. Kun je je voorstellen wat een woord tegenwoordig nog waard is.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 09:37

Kanniet: Ben het met je eens wat betreft zadeltjes en hoe het vroeger ging, we worden steeds pietluttiger maar dat komt ook omdat we steeds meer weten, daarnaast was er vroeger weinig keus en dan nam je genoegen met datgene wat er was.
Je ging naar de dichtstbijzijnde ruitersportzaak of die kwam langs, je ging niet naar winkels die ver weg waren, internet was er niet dus je wist ook niet wat er verder te krijgen was.
Moet eerlijk zeggen dat het met zoveel keus het er niet makkelijker op wordt.
Vorige week met iemand die 2e hands zadels te koop heeft geprobeerd een afspraak te maken, maar ze kon steeds niet als ik wel kon, uiteindelijk voor vandaag een afspraak gemaakt.
Afgelopen vrijdag nog contact gehad of het evt. ook afgelopen zaterdag zou kunnen, maar dat kon ook niet.
Krijg ik zondag een mailtje dat het zadeltje wat ik op het oog had was verkocht zaterdag -O- -O-
Ik baalde best wel, maar goed aan de andere kant denk ik dan maar, dit zadeltje was blijkbaar niet voor ons bedoeld.

Ga waarschijnlijk binnenkort naar Piaff in Kuinre, die heeft een set van QHP 13 inch en een leren van 14 inch, dochter en pony maar mee, het is nog even wachten op wanneer zij de QHP weer heeft.
Kuinre heeft een prachtig bos dus dan gelijk maar even een leuke buitenrit maken :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 10:55

Mooie wagen Kanniet, veel plezier ermee

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:53

Wat een mooie menwagen en leuk dat je echtgenoot het ook leuk vind :) veel menplezier. :D

Ja het is lastig om een goeie zadel te vinden. Veel succes met zoeken en hoop dat je een goede kan vinden voor elina en Kyara :)

Gisteren op weg naar welmoed en had bijna 3 herten aangereden := . Ik schrok me rot en hun ook. Gelukkig reed ik niet zo hard en kon ik gewoon remmen. Had welmoed opgetuigd en buiten aan de lange lijnen gelopen. Het bos is nog erg zwaar en drassig.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:47

Het is vooral mijn man die het mennen leuk vindt, ik doe alleen maar mee. Ach, ik vind het ook erg leuk, maar ik zie meer beren op de weg dan hij.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:29

Jullie hebben mazzel dat het een gedeelde hobby is. Heerlijk!
Wagentje is heeel stoer en volgens mij ook best snel.

Zadels...wat miepen we tegenwoordig toch naar perfectie.
Paardentandarts, zadelpasser, osteopaat, masseur.
Dat was er vroeger niet, althans niet hier.
Vroeger had ik meer lol, minder stress en de hobby was stukken goedkoper!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:04

Elina vandaag niet 100%, bijna geen stem en keelpijn.
Toch na school naar turnen en wilde ook naar ponyrijden.
Na 20 minuten in tranen, de keel deed zo'n zeer, daarnaast was Kyara zo nu en dan stront vervelend, bokken e.d..
We waren mooi vroeg thuis, Elina getemperatuurd en ja hoor beetje koorts, bad vol laten lopen, vla en warme melk gegeven en een sinasspril en toen naar bed :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:19

Elina geveld door de griep, niet leuk. Wel heerlijk dat je als kind je nog lekker kunt laten verwennen door moeders. Wat een luxe! Wens haar beterschap, enne, neem het zelf niet over.

Gedeelde hobby is leuk, inderdaad. Maar ik moet hiervoor hele verdrietige keuzes maken. Ik vind dat met zijn tweeën werken, en met meerdere dieren-hobby's je niet alles genoeg aandacht kunt geven. Ik heb dus met veel pijn inmijn hart besloten geen huishonden meer te nemen. Na die die we nog hebben komt er, iig tijdens ons werkende leven, geen pup meer in huis.

Anke een wagentje is zo snel of zo langzaam als de pony's die ervoor lopen :-).

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:05

kanniet schreef:
Anke een wagentje is zo snel of zo langzaam als de pony's die ervoor lopen :-).

Niet altijd waar.
Ik zie soms karren voorbij komen waarmee de snelste pony nog moeite heeft om het vooruit te zeulen :)
Zwaar, dikke (auto) banden, niet soepel draaiende assen, geen goede balans/gewichtsverdeling, enz. enz. Dus ja ... in dat opzicht ziet jouw wagen er snel uit :)

Daarentegen als je er een super trage niet vooruit te branden pony voor zet, is het inderdaad ook geen snelle wagen hahaha.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:11

Vanmiddag Kyara even aan de longe gehad, had haar het zadel en hoofdstel om, had Elina niet gevraagd of ze wilde rijden, maar het even aan haar zelf overgelaten in de hoop dat ze zou komen als ze me bezig zag :)

Kyara deed alles super braaf en ik kon haar in stap en zo nu en dan in draf aan de teugel laten lopen (dubbele longe).
Daarna haar aan de longe laten springen, ging ook super.

En ja daar kwam Elina aan, rijkleding aan en cap in de hand, ze heeft heerlijk een half uurtje gereden op een super brave Kyara die erbij liep alsof ze wilde zeggen "bokken, ik? hoe kom je erbij" :)

We hebben het A proefje even geoefend en daarna nog een KNHS B proefje (had ik toevallig in mijn jaszak).
Beide ging prima, alleen het op commando in galop aanspringen en een volte galopperen is nog wat lastig, maar het is goed om het niet alleen bij de dingen te laten die ze al kunnen, maar ook zo nu en dan iets moeilijkere dingen te doen.

Daarna een paar keer een heel laag sprongetje gemaakt en ook dat ging super.

Vertrouwen is weer terug :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 09:32

Een brave pony krikt het zelfvertrouwen (weer) op.

Ja volgens mij een lekker lage rolweerstand.
Vlotte pony ervoor en dan gaat hij als een raket!

Hier denk ik ook weleens, beter geen dieren in huis.
De kids zijn nog jong en genieten er zo van...

Thana toch voor een stuk geschoren. Elke dag zweten, veel te warm voor een dikke vacht.
Wilde haar dit jaar niet scheren. Helaas werd ze gek vd jeuk van het zweten.
Nu is ze weer happy.
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:28

Anke: fijn voor Thana dat ze wat van haar dikke vacht kwijt is, ben nog steeds heel blij dat ik Kyara heb geschoren, maar zelfs nu zweet ze nog na de les, maar is ze lekker snel droog.
Daarnaast vind ik het mooier staan als ze onder het zadel lopen, het staat wat sportiever :o

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:49

Tijdje terug alweer hier..
Alles goed met iedereen? Zie dat kyara en Elina erg goed gaan samen.

Leuke foto haf-sjakie
Dat lange wachten zal beloond worden, erg mooie sulky.

Ik heb vandaag afscheid genomen van mijn kraay sulky.
Ik wil voor mijn Hca grotere wielen.
Of ruilen of erbij kopen.
Mijn Concourswagen bevalt mij heel goed van Hans van der Mee.

Ozzy heb ik ook weer gemeten, vorig jaar woog hij volgens het meetlint 580 kilo
Sinds hij weer thuis is. Nu meer dan een jaar is hij 140 kilo afgevallen.
Zo'n nek had hij
Afbeelding

En nu dus 440 kilo
Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:12

zooo dat is veel afgevallen! Wat is het voor pony ?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:38

Zo dat is best wel veel Ellen, maar hij had idd wel een hele dikke (spek) nel :)
Volgens mij zag hij er niet veel heil in om helemaal door het water te gaan, want hij loopt zo op het randje.

Elina vanmorgen voor de A geoefend, Kyara haar hyperdepiep gedrag is weer verleden tijd, ze was nu maar sloom en in galopperen had ze geen zin en deed dan steeds haar hoofd naar beneden.
Elina moet leren haar voor te zijn en zodra ze voelt dat ze naar beneden wil met het hoofd moet ze haar een tik met de zweep geven, Kyara trekt haar steeds voorover.
Maar Elina komt vanzelf op een punt dat ze er schoon genoeg van heeft en dan pakt ze haar wel aan, ik kan vanaf de zijlijn wel van alles roepen, maar ze zal het toch zelf moeten doen.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:28

Ja hij was dan ook heel erg dik geworden op de plek waar hij heeft gestaan tijdens mijn 2 zwangerschappen.
Hij heeft daar 2 jaar en 2 maanden gestaan.
De laatste tijd alleen maar met graasmasker.. Maar dat hielp niks.
Dus toen naar huis gehaald voordat het zijn dood werd.

Ja het water vond hij idd niks, als je goed kijkt zie je dat er een laagje ijs op zit.

Ozzy is een highlandpony

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 22:11

Pony's die werken daar is scheren het meest praktisch.
Thana moet een veulen krijgen, wilde dus dit keer niet scheren. Maar ja was gewoon te sneu voor haar.

Die is flink afgevallen dus!

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:37

Ik geloof ook dat ik hierbij hoor alleen zoeken we weer een menwagen
en dan zijn we een actieve zou bijna zeggen veteraan hahaha *\o/*

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:47

Ah, knappe Ozzy!

jecco_ellen schreef:
Tijdje terug alweer hier..
Alles goed met iedereen?

Nu weer wel.

Vliegje had zo'n waanzinnige buikpijn. Hij is uiteindelijk na 3 dagen naar de kliniek gegaan. Hij had verstopping en zandkoliek. Hij heeft ongeveer 5 dagen niet gegeten en nauwelijks gedronken. En dus ook niet gepoepd. Het was kantje boord, maar hij komt er wel bovenop! Hij is gelukkig weer thuis, poept nog niet helemaal normaal, maar wel beter dan t was. Ik voer hem nog veel psylliumzaad bij en daarvoor zet ik hem apart. Dat is lastig, maar het lukt nu wel. Het erin krijgen van die zaadjes nam de halve dag in beslag onderhand. ;( Met stalafsluitingtouwtjes gaat t wel, alhoewel ik nog steeds politieagentje moet spelen. Ondertussen kan ik nu wel de stal bijv uitvegen.

Sunny gaat tussen de lange lijnen en dat gaat heel aardig. Ook is hij singelmak.

En de shet van de buren is nu diverse keren hier geweest, die gaat mee in de kinderlesjes. Hartstikke leuk. :D

Met de groten gaat t altijd lekker. *\o/*

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:53

Ik voer altijd een halve schep droge tarwe zemelen door hun voer om zo de darmen actief te houden en kans op koliek te verkleinen op advies van de dierenarts.
Dwz smorgens bij hun compactgras een kwart schep zemelen en savonds idem

Sterkte met hem.
Laatst bijgewerkt door powerhorse2 op 01-02-16 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:54

powerhorse2 schreef:
Ik voor altijd een halve schep droge tarwe zemelen door hun voer om zo de darmen actief te houden en kans op koliek te verkleinen op advies van de dierenarts.

Sterkte met hem.

Dank je. Ik denk dat voldoende hooi en lucerne de darmen actief moet houden. Maar een aangekoekte zandlaag krijg je daar niet mee weg :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 20:38

Powerhorse2; welkom!

Jeetje Antheman; wat sneu voor Vliegje ! Fijn dat ze weer thuis is. Beterschap voor haar!