oke, dan hou ik het op 1 meter. ze hebben bij mij verschillende 'hoogtes' de een is iets van 10/12cm hoog & 1,5 lang & het andere setje heeft bandages met iets van 7/10cm hoog & 1,5 lang, zal zo eff opmeten. dus dan denk ik dat die groene bandages meer voor de mini's zijn.
Nassie
Geplaatst: 22-03-10 21:21
Tinkie is ziekies. Best wel vermagerd in een korte tijd. Dus Tink even laten zien aan de stalhouder en die moest toegeven dat ze echt veel was afgevallen. Maar aan het eten kon het niet liggen, want ze krijg voor zo'n kleintje heel veel. 3x hooi en hand biks, dronk alleen weinig naar zijn zin. Elke 8 weken word ze ontwormt en elke keer een andere. Dus daar kon het niet aan liggen. Veearts kwam toevallig vanmiddag voor twee paarden hier. Dus gelijk wat poep gepakt van Tink. En gevraagd wat de VA er van vond. Ze vond haar niet echt mager, maar als ze zo in eens zo afvalt is dat natuurlijk niet goed. Het kunnen dus heel veel verschillende dingen zijn. Maar natuurlijk moeilijk te raden wat. Temperatuur opgemeten, was 37,5. Hartslag was te hoog, maar dat kon ook komen omdat Tink eenkennig is en raakt in de stres als mensen haar opeens aanraken. Gebit was niets aan te zien. Maar haar ademhaling was te hoog, 26x in 1 minuut. Terwijl 14 normaal is. Dus naar de longen geluisterd. Nu zit ze al op de reserve inhoud van haar longen. Ze kon haar een spuit geven met pretnison, maar dan had ik de kans dat ze morgen zwaar hoefbevangen is, dus dat wilde ik niet. Ze moet nu rust houden, mag niet werken. Mag wel rustig met haar stappen. En ik moet haar scheren omdat ze het ontiegelijk warm heeft met die vacht, dus ik bel zo even iemand om haar in het jachtmodel te scheren.. Morgen of donderdag hoor ik de uitslag van het mestonderzoek..
Awhh sterkte met Tink. Aylie ik heb zitten denken, hele dag computeren is niks en wil met de paarden toch beetje bezig zijn, ik ga ook een dekje oppimpen met spijkerstof, moet effe kijken hoe en wat !
haha kim heb ik ook weleens los gelaten op een stukje, maar loslaten kun je het niet echt noemen, had het halstertouw eraf geklikt maar was met vriendin & ze kon vrijwel niet ergens heen, kim is ook geen wegrennertje & ik hou der zo bij. paar fotootjes geschoten & toen weer snel vastgeklikt, voor mijn huis graast ze vrijwel ook altijd los, dan heeft ze toch alleen maar oog voor het gras.
@Saskia: haha ja dat wel! maar wordt nou wel weer is tijd om wat anders te doen dan longeren lange teugelen of wat dan ook lekker crossen voor de kar! er is ook voor 2span aangemaakt de zwengen en de boom! harstikke leuk als je maar 1 pony hebt hahah
sunny_90
Geplaatst: 22-03-10 22:50
@ Nassie, arme Tink... Hopelijk gaat het snel beter met haar, aan jou goede zorg zal het iig niet liggen!
fabiee
Geplaatst: 22-03-10 23:05
Hallo allemaal, Wat gaat het hier snel zeg! Net even alles gelezen. Leuke foto's gezien!
Nassie, beterschap voor tink! Hopelijk is ze snel weer beter.