[HK]SMP kletstopic 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: [HK]SMP kletstopic 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 17:02

Hihi := nee ook niks voor mij, mijn schoonmoeder daarentegen zou dag geweldig vinden _O-

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:33

Haha ik vind het super leuk. Afbeelding Ik ben ingebouwd we zijn met een grote Range Rover. Maar hij zit propvol.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:12

Hahaha woww Patricia wat hebben jullie allemaal wel niet gekocht _O-

Leuk hoor, shoppen voor de horsies :)) (veul leuker dan voor jezelf *\o/* )

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:23

Mwah, ik ben ook wel erg blij als ik voor mijzelf kan shoppen hoor :P

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:55

Sunshinedaan schreef:
Hahaha woww Patricia wat hebben jullie allemaal wel niet gekocht _O-

Leuk hoor, shoppen voor de horsies :)) (veul leuker dan voor jezelf *\o/* )

Heb dit keer meer voor mijzelf als voor de ponys. Wel veel artrose supplementen voor Caya en voor caya en faya een 350 grams turnsout halsdeken. En slowfeeder netten voor de slanke lijn voor Caya.
Afbeelding

En vooral veel unicorn spullen ;-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:07

Goed geslaagd dus, leuk :D Verder nog wat leuks gezien/gedaan in Engeland? Hoe was het weer?

En Mandy hoe was jouw vakantie eigenlijk, jij bent ook pas terug toch?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:11

Voor jezelf shoppen is net zo leuk!

Mijn vakantie was heerlijk! Zaten in een heel luxe hotel, heerlijk weer en veel gedaan maar ook genoten van het strand/zwembad. :D <3
Na vakantie heb ik het alleen thuis altijd even moeilijk. :+

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:13

Wauw Patricia. Goed geshopt zeg :D Wat cool die unicorn store!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:34

Zo dan, lekker volle auto hahaha.

Pfff ik merk dat nu ik er eenmaal van had geproefd dat ik zo graag verder zou willen met een pony om te mennen, dressuur te doen en te crossen in het bos of vaardigheid.
Maar ja, om er nu nog 1 bij te nemen...........wat als die ook weer van alles gaat mankeren waardoor het ook weer einde verhaal is, dan zit je met 2 kapotte pony's.
Ook financieel vind ik dat dus heel erg eng.
Iemand hier ervaring met pony leasen oid? Je ziet het wel eens voorbij komen? Had blauwe maandag hier advertentie gezet daarvoor maar het lijkt mij zo lastig. Wie betaalt wat wanneer en dat soort dingen. Denk dat het erg lastig is.
Voor de goede orde; Alf blijft echt bij me, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt hem weg te doen. Maar neemt niet weg dat ik nog steeds met 'die droom' zit. Die ik ook onder het zadel al niet uit kon laten komen. En ik heb nu alles voor elkaar; super fijn huisje, altijd buiten, trailer, sulky, instructie, etc etc. Maar geen pony...........
Vind het maar lastig -O-

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:43

Ik heb welgeteld 1,5 jaar onbezorgd van Andor kunnen genieten vooraleer we dus wisten hoe stuk hij echt was. Hij was toen uiteraard niet meer verkoopbaar maar is altijd te goed geweest om in te slapen. Vanaf toen heb ik hem eigenlijk altijd ergens op een weide gehad, waar ik ook zelf de zorg voor hem had om uiteraard hem een goed leven te gunnen maar ook om de kosten te drukken. Enkel de laatste 2 jaar op pension omdat hij het nu weer zo goed deed.

Ik ben gelukkig na een tijdje in een situatie terecht gekomen dat ik er een tweede paard bij kon kopen. Al heb ik naast Andor nog 2 paarden gehad (Amaro en Un Ami) waar ik nog grotere problemen mee kreeg en waar ik bij beide na anderhalf jaar afscheid heb moeten nemen.
En na 10 jaar staat mijn meest kapotte paard er nog steeds, niet goed genoeg om volop mee te trainen (ja, gaat wel maar met de nodige medische ondersteuning die ook genoeg geld kost dan) en niet slecht genoeg om afscheid van te nemen. Dus ik snap het dilemma.

Ik heb er me bij neergelegd dat paarden kopen gewoon gokken is. Heb nu een 4 jarig (voor mij duur) sportpaard gekocht die van kop tot teen gekeurd is bij aankoop, maarja die kan ook morgen koliek krijgen of een peesblessure of een been breken...

Als je de financiële mogelijkheid hebt om er eentje bij te nemen of te leasen, zou ik dat zelf wel doen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:57

ja paarden kopen is lastig ja. Dit is mijn 3e en het is nooit makkelijk. Ze mankeren altijd wel iets. Kijk op een gemiddelde pensionstal en die heeft dit, die heeft dat, etc etc.
Bij mijn 2 grote paarden is het ook niet van een leien dakje gegaan allemaal.

1 erbij kost bij mij niet veel extra maar ja...........pfffffff de verantwoordelijkheid weer. Wat een stress en verdriet heeft Alf me gekost.
Het liefste zou ik er 1 voor iemand die er toch niet veel mee doet gaan verzorgen en rijden. Maar dan wel bij mij op stal. Anders ook niet te doen. Maar kom zoiets maar eens tegen....

Misschien toch maar weer advertentie zetten.....
edit: gelijk maar gedaan. Kan altijd kijken ;)
Laatst bijgewerkt door IngridM op 05-10-18 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:21

Ingrid, als dat jouw droom en doel is moet je dat gaan doen. Ik snap je heel goed en heb het zelf ook gedaan.

Ik begrijp je twijfels ook wel, maar er zijn ook gezonde paarden zonder zorgen. Tuurlijk mankeren ze allemaal wel eens iets, maar het gros kun je gewoon de sport mee in. Als je je laat leiden door die angst zul je niet echt kunnen genieten denk ik.
Ik zou voor koop gaan ipv lease, een goed betuigde pony naar je wensen zoeken en misschien ook helemaal laten keuren als dat je zorgen kan wegnemen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:23

Mandyy schreef:
Voor jezelf shoppen is net zo leuk!

Mijn vakantie was heerlijk! Zaten in een heel luxe hotel, heerlijk weer en veel gedaan maar ook genoten van het strand/zwembad. :D <3
Na vakantie heb ik het alleen thuis altijd even moeilijk. :+

Klinkt heerlijk!
Haha hè dat herken ik wel :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:26

Ja kopen zal inderdaad stuk beter zijn dan lease. Maar die stap vind ik voor nu nog even te groot. Moet ik waarschijnlijk even naartoe groeien. Ik heb de advertentie gezet en kijk wel of er uberhaupt een reactie komt. En dan hoe of wat met afspraken.
Is financieel voor komende jaar ook net even wat handiger. Ben meer uren gaan werken wat financieel heel fijn is en het zeker mogelijk maakt maar dat is nog niet voor onbepaalde tijd. Dus dat moet ik sowieso afwachten voordat ik een keus zou maken.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:55

Jammer dat je zo ver weg woont Ingrid, ik had Jimmy zo aan je meegegeven.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:24

mirriejj schreef:
Jammer dat je zo ver weg woont Ingrid, ik had Jimmy zo aan je meegegeven.

Je ontroert me. Wat een mooi compliment <3 <3 <3

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:28

Zou wel tof wezen als je kan gaan mennen met Jim! :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:31

Ja Jimmy man, WOW :-)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:42

Oh Ingrid ik snap je heel erg goed! Ik denk dat je met lease ook best wel problemen mee kunt krijgen. Afspraken zijn daarin zo belangrijk. Hierbij denk ik dat je gewoon enorme pechnhebt gehad met Alf, hij is een van de weinigen die zoveel mankeerde.. en nog steeds. Toch vind ik het super knap dat je het zo leuk met Alf oppakt, hij mag zich in zijn hoefjes knijpen met zo’n baasje.

Ik voel hetzelfde, pech gehad afgelopen jaar. Als ik er aan terug denk kan ik ter plekke depressief worden. Wat een poedersuiker jaar heb ik gehad... klinkt zo ondankbaar, want er waren ook super mooie en bijzondere momenten! Maar het botst niet op tegen het negatieve... ik hoopte dat Jill mentaal beter was, dat zij meer aan zou kunnen. Maar ik merk dat het te snel gaat voor haar, maar ik wil zo graag wat doen! Keuzes maken... haar in ieder geval een half jaar weg zetten? Landje met vriendjes zoeken en laten rusten? Pony er bij? Niet? Keuzes.....

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 10:50

Ingrid :(:)
Het is dat Jorie te klein is voor je ambities maar anders had ik hem rustig willen uitlenen, maar dat had Alex weer alleen gestaan. Ik hoop dat je iets vind.

Datzelfde geldt ook voor jou Jenny, ik hoop dat het je alsnog gaat lukken met Jill.

Ik merk dat ik zelf gewoon geen zin heb om Jorie op te pakken, want hij is echt aan het puberen nu (Waar Alex nu alweer plekjes door heeft). Dat ik durf het niet echt in mijn eentje, en ik heb niet echt iemand die meegaat.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:55

Ingrid, :(:) knuffel! Ik snap je helemaal!
Met leasen/verzorgen voor anderen is afspraken maken heel belangrijk. Ik heb hele goede ervaringen met Macgic, dus het kan echt een uitkomst zijn als je nog niet iets wilt kopen. :j
Ik mis Macgic ook heel erg en qua paardenwereld weet ik ook niet goed wat ik wil. :o

Jenny, ook voor jou een knuffel! :(:)

Suus, het scheelt wel dat ik in November nog een weekje vrij ben en dan een paar nachtjes met vriendlief wegga. :D <3

Fenna, vooral niet alleen doen als je dat niet ziet zitten. Lastig dat je niemand hebt die meekan. Al een idee hoe je dat gaat oplossen?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:02

Afbeelding
Mijn unicorn buit :-)

Leasen is vaak goede optie als je het fijn kan regelen. Bijrijden is vaak lastiger als leasen. Bij ons op stal zijn stuk of 5 leasers en die hebben gewoon goede duidelijke afspraken.
Ik lease dan niet maar Beauty mag wel overal naar toe mee op wedstrijd enzo.
Denk dat als je wil leasen het beter is via manege of pensionstal dan bij voorbeeld via een particulier.
Heb vroeger fijne lease pony gehad. Waar ik alles mee deed. Met bijrijden minder goede ervaringen. Omdat je dan toch meer met een eigenaar zit als met leasen.

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:09

Kiekeboefje schreef:
Oh Ingrid ik snap je heel erg goed! Ik denk dat je met lease ook best wel problemen mee kunt krijgen. Afspraken zijn daarin zo belangrijk. Hierbij denk ik dat je gewoon enorme pechnhebt gehad met Alf, hij is een van de weinigen die zoveel mankeerde.. en nog steeds. Toch vind ik het super knap dat je het zo leuk met Alf oppakt, hij mag zich in zijn hoefjes knijpen met zo’n baasje.

Ik voel hetzelfde, pech gehad afgelopen jaar. Als ik er aan terug denk kan ik ter plekke depressief worden. Wat een poedersuiker jaar heb ik gehad... klinkt zo ondankbaar, want er waren ook super mooie en bijzondere momenten! Maar het botst niet op tegen het negatieve... ik hoopte dat Jill mentaal beter was, dat zij meer aan zou kunnen. Maar ik merk dat het te snel gaat voor haar, maar ik wil zo graag wat doen! Keuzes maken... haar in ieder geval een half jaar weg zetten? Landje met vriendjes zoeken en laten rusten? Pony er bij? Niet? Keuzes.....

Ik denk dat vooral in het begin het lastig is. Caya en Faya zijn super lief maar kunnen Romy echt niet vervangen..
Kost echt tijd om een nieuwe band op te bouwen. Met hun heb ik ook een band maar weer hele andere als met Romy. Romy was echt mijn allesje.
Beauty is echt een top pony. Altijd vrolijk en in om te werken. Die is meer zoals Romy. Maar heb ook echt pech gehad met Caya en Faya kwa ziektes en ongelukken. Laaste 2 jaar hebben ze het 1 na het andere. Dat helpt ook niet mee. Als je steeds alleen maar kan stappen opbouwen medicijnen geven ect. Hoop lekker te genieten nu van ze. Faya is geestelijk weer helemaal oké en ga haar nu afwisselen op wedstrijd met Beauty. Caya nu even rustig aan die gaat voorlopig niet meer op haar Z niveau trainen en wedstrijden doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:15

@Mandy als ik eens vrij ben tegelijk met mijn moeder, dan laat ik haar weer voorop fietsen. Dan heeft hij iemand die hij vertrouwt en kan volgen voorop. Want hij doet lastig wegens gebrek aan zelfvertrouwen.
Alex deed afgelopen zondag ook lastig, maar dat komt omdat die pony perse voorop moet lopen en iedereen eruit wil lopen tijdens een rit. Ging tijdens het stilstaan steigeren en achteruit lopen, maar gelukkig deed ie op 1 eh weer normaal. Alleen dan wegspringen ipv netjes weg te stappen, dus dan zet ik hem weer stil totdat ie wel gewoon normaal doet. Tijdens ritten in mijn eentje doet ie wel normaal, dus hij kan het wel. Hij vindt het alleen veel te leuk in een groep.

Leuk patricia!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:38

Kiekeboefje, lastig he soms. Je weet soms gewoon niet waar je goed aan doet. Misschien heb je je nieuwe pony te snel gekocht, misschien was je er stiekem nog niet echt aan toe? Lastig, begrijp het!
Dikke knuffel!

Fennadev; lief! Lastig dat je niet iemand hebt om te helpen.

Mandyy, zou je wel weer willen rijden denk je? Gaat het goed nu nog in Soest?

Patricia heeft straks een huis vol unicorns :-)