35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 10:07

Pfff Ulfeino; leuk zo'n tandarts pffff
Heb overigens weer genoten van je "spring" verhaal over de balkjes, ik zie dat al helemaal voor me namelijk hahaha
Hier ook genoeg plannen, maar de financiën werken niet zo mee. Of beter gezegd; er zijn nog meer dingen die we willen (huis opknappen, vakantie etc) We kunnen helaas niet alles tegelijk haha

Leuk Prairiewolf; een puzzelrit. Dit weekend denk ik? Hoop op een beetje goed weer voor je!

Sweetwendy; jouw dochtertje ook leuk les gehad!
en veel mensen zo'n last gehad van de ijzel. Wat een ellende!

Principal; ik zit ook over HCA te denken maar wederom die financiën he :-)

Nou he Antheman; wat een bleeeh weer.

Met alf gaat alles goed. Hij heeft gisteren weer heerlijk gespeeld met zijn grote vriend :-) Hij was erg baldadig, zie deze foto:

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 11:53

principal schreef:
Hoi allemaal, wat een weer zeg... ondanks de vele regen nu. afgelopen weekend, Rio voor de sleep gehad. paar rondjes door de bak gemaakt. Wat ben ik trots zeg.. *\o/*

Nu wat rondkijken voor een sulky, waar gaat de voorkeur van mij naar uit. Eigenlijk een HCA, maar ik weet niet of dat gelijk wel een heel slimme optie is als beginner menner en menpony.

Ik zie hier allerlei sulky's voorbij.

Nu hopen op wat droger, dan is Rio de pineut en gaan we nog veel oefenen met het sleepje, zodat ie wat conditie krijgt :)

Gewoon direct een goede kopen dit scheelt een hoop geld en narigheid (ongelukken) op termijn.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:31

haha die Alf, die voelt zich duidelijk net zo groot als zijn vriend, hij doet er in ieder geval niet voor onder.

Ik zou ook voor een HCA gaan en soms kom je er tweedehands wel eens eentje tegen, net zoals ik. Ik moet nog minstens 1,5 jaar geduld hebben voor ik hem kan gebruiken maar hij staat al wel klaar :D
Afbeelding

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:47

Ja het is nat.
En dan worden Isa haar voetjes zo gevoelig dat ze schoenen aan moet, met maar die nattigheid is dat eigenlijk ook niets. En ze zal ook niet op het droge blijven staan he :(
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=573C9663

HCA sulky vind ik er ook altijd mooi uitzien; ben niet zo gecharmeerd van die goedkope oxer dingen. Heb er eens op eentje gereden, maar erg kort in zit (als je lange benen hebt) en niet te verstellen en vrij wiebelig in mijn ogen (als je in het bos wil gaan rijden).
Heb zelf een vd Mee; prima tevreden mee (al gebruik ik hem nu bijna nooit meer omdat Yoob er net wat te groot voor is, maar goed, verkopen doe ik hem niet :+)

Verder ...
Vakantie gepland op een westernranch. Jajaja, we gaan weer eens OP het paard ipv erachter :)
Ze hebben daar tinkers, merens, haflinger en nog wat appaloosa achtigs. Niet hoger dan 1,60 in ieder geval. Daar is in het Beierse woud, over paar maanden pas; maar kan vast gaan trainen hahaha.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 11:23

Antheman: Elina rijdt idd bixie, dat begint met AA in zowel dressuur als springen.

Ingrid: altijd mooie en leuke foto's van die stoere Alf :)

Haf_Sjaki: haha, heb je mooi de tijd om hem in te zitten :)

Isa: wauw wat een leuk vooruitzicht

Omdat ik mijn tweewieler nog steeds niet helemaal goed in balans vond heb ik een gaatje erbij gemaakt in de strengen, zodat ze iets dichter bij de wagen komt te lopen, daarnaast heb ik nog een gaatje bij het schoft gemaakt zodat de lamoenen nog iets hoger kunnen.
Eens zien of dit het gewenste resultaat op gaat leveren.
Daarnaast heb ik een zwarte fietstas over de achterleuning hangen met daarin een stoeptegel voor extra gewicht.
Daarnaast is zo'n fietstas handig om iets in mee te nemen.
Ik ben zelf niet zo zwaar en heb gemerkt dat als mijn dochtertje erbij komt zitten dit gewicht helpt.

Hier ook veel plannen en ideeën, het zou fijn zijn als die postcode loterij eens bij ons viel dan werd het een stuk eenvoudiger :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 16:43

Een tweewieler in balans brengen kan nog knap lastig zijn als er niets aan de wagen te verschuiven is.
Eigenlijk lukt het dan volgens mij niet eens. Want pony dichter bij de wagen, maakt volgens mij niet uit.
Je zou bankje of beste, de as moeten kunnen verschuiven.
Bij ons kan het laatste.
Dat is het fijnste, want dan hou je altijd dezelfde beenruimte op de wagen.
Ook iets waar je bij aankoop rekening mee moet houden.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:15

Isa: misschien een hele domme vraag maar heb je een foto waarop je kunt aanwijzen waar de as precies zit, en waar/hoe je die kunt verschuiven?
Het bankje zit al op de verste stand.
De lamoenen hangen in stap op de onderkant van de ogen, ze schuiven wel zonder dat de ogen mee heen en weer gaan van voor naar achter.
In draf gaan de lamoenen op en neer, komen op de onderkant van het oog en dan weer even los etc.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:21

Ik weet niet hoe je een HCA wagen kunt instellen.
Mijn vd Mee verschuif ik dus de as (stang waar de wielen aan zitten ;) )

Zie foto hieronder, bij de pijl. Bouten los en wielen verschuiven.

Afbeelding

Als hij in balans is moet iemand (een persoon) hem met 1 pink in evenwicht kunnen houden aan 1 lamoenpuntje zonder druk te voelen of te moeten balanceren, als een ander op de wagen zit.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:02

Isa: super dank je wel, hoewel ik denk dat dit bij die van mij niet kan, maar ik zal het straks even bekijken en ik zal manlief vragen de lamoen vast te houden als ik op de wagen zit en te kijken of we hem dan in balans krijgen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 21:18

Hele dag Omrop Fryslan ervoor gehad, de hengstenkeuring was ervoor, prachtig.

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:25

Mooi zeg, je HCA, haf_sjakie, ik vind het mooie sulky's die Hca's..

Even geduld, duim nog steeds voor wat drogere dagen, dan kunnen we oefenen met de sleep :)

Er komt een moment... dan vind ik de mijne wel :o

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 14:54

Zo die Alf lust hem wel rauw :D

Haha goeie voornemen voor 2017 haf_sjakie ;)

Wat gaaf zeg dat je op vakantie gaat op een westernranch :j Heb je zoiets al eerder gedaan?

Ik ben vanochtend de winterwereld in gegaan en naar welmoed geweest en er was stress in de wei.. De weides zijn opgesplitst in diverse plekken voor de vele paardjes maar ze stonden nu bijna allemaal bij elkaar in en er liepen 2 los.. := De staleigenaren waren druk in de weer om het goed te krijgen maar 1 paard ging er steeds doorheen en zag waarschijnlijk het draad niet vanwege de sneeuw.. Gelukkig stonden de shetlanders wel gewoon braaf in hun eigen stuk en heb welmoed meegenomen en even gepoetst en wat voer gegeven en weer terug in de wei gebracht maar ze was behoorlijk druk.. waarschijnlijk vanwege de hectiek van vanochtend. Ik stond er ook van te trillen..ik vertrouw mijn eigen pony maar ik houd niet zo van paarden die loslopen die ik niet goed ken.. :=

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 15:44

Nee kan ik me indenken Sweetwendy, zeker omdat er ook stress hing. Je weet nooit wat een 'vreemd' paard dan gaat doen. Maar wel fijn dat Welmoed zo goed meeging.

Vanochtend hier beetje wit door vorst en sneeuw, maar gelukkig niet echt glad en dus dik ingepakt toch maar op pad. Het zonnetje scheen. Paar keer opletten omdat Yoobs voetjes toch begonnen te slippen op straat, maar hij ging dan zelf ook wat voorzichtiger lopen.
Zo toch fijn uurtje rond gereden. Voelde me alleen net een mummy met al die kleding aan hahahaha.

Afbeelding

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:37

Dag allemaal, vandaag shetpuzzelrit in Wolfheze gereden met Jillz & Fristi. Rit van ongeveer 12 km in 70 minuten gedaan. Was op zich niet gefocust op snel rijden, maar het was best wel een stoer parcours en stappend was het op veel plekken echt te zwaar door de blub. Op een stuk verharde weg hebben we tussendoor even gestapt. Ik vond het erg leuk om te doen en het was ook super georganiseerd. Kregen nog een doosje milkachocolaatjes (2e tijd) die ik mijn lieve chauffeur/groom op de terugweg met een hete bak koffie heb aangeboden. Smaakt naar meer. Misschien komen er nog foto's waar we op staan. Dan zal ik ze plaatsen. @Ulfeino zag gisteren toevallig een stukje van de hengstenkeuring gezien, Wowwwww die hengst die won was geweldig

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:45

Op Facebook foto's voorbij zien komen. Zag er gezellig uit.
Wie is degene met enkelspan bruine mini waarbij het bit op de kop hangt?
Moest er wel wat om grinniken, maar apart dat niemand dat gezien heeft en hoop ook dat ze zo niet altijd rijdt :)

edit: link naar foto:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 8661_o.jpg

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:52

Isa: ook lekker de kou getrotseerd
Prairiewolf: lijkt me super leuk zo'n puzzelrit

Ben zojuist ook even met Kyara een rondje om geweest, 4 km, het grootste gedeelte gedraafd.
Kyara had er zin in en kon amper wachten tot ik opgestapt was.
Wilde even zien of mijn veranderingen enige verbetering in balans zouden brengen, maar dat was minimaal, vond het wel mooier dat ze nu ietsjes dichter voor de wagen loopt.

Met winterweer zijn paarden altijd wat frisser dan bij gewoon weer ook als ze overdag gewoon buiten staan vind ik, en aangezien Elina morgen weer naar les moet en door de harde bak zelf niet kan rijden, dacht ik dan maar even een blokje om :)

Isa: ik kan de wielen bij de as niet verschuiven, helaas, want dat is idd een slim systeem.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 16:59

Ulfeino schreef:

Ik vond tig pagina's terug deze foto van je 2-wieler.
Nee hier kan de as niet verschoven worden. Maar sowieso hangen hier je lichtogen te laag, maar die heb je zelf denk ik inmiddels al wel aangepast, want zo hangt hij veel te veel op het schoftje.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:11

Zag er idd foto's van op FB.

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 21:59

Hier even met een van de foto's spammen. Voorop met Fristi & Jillz en daarachter Bubbles met Claudia. Mega dik ingepakt maar we hebben genoten! Afbeelding

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:16

Echt supertof die menners in de kou!
Ik heb nog geen aanstalte gemaakt mijn zwarte Prins voor de kar te zetten, ik wacht wel ff op het voorjaar haha.
Ponys zijn wel ontzettend blij met hun buitenplek merk ik aan alles. Ze struinen lekker rond, van schuilstal 1 (achterin, dicht aan 3 kanten en voorzien van vlas en slowfeeder) naar schuilstal 2 (2 kanten dicht, voorzien van water, geen bodembedekking).
Als we er zijn kunnen ze het gras even op, het was zo kapot gelopen door de vorige paarden dat het door de opgevroren drek nu te link is ze erdoorheen te laten lopen, dus moeten we even omlopen met ze. Op termijn komt er een paddock voor schuilstal 1. Ze zijn met zn 3en trouwens, nummer 3 staat in de schuilstal tijdens de fotos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:35

Wat een leuke foto's heb ik voorbij zien komen :):)
Ben blij dat de sneeuw en ijzel weer weg is _/-\o_ .
Vanochtend heeft Sanne weer privéles gehad met welmoed en me kleinste was ook mee en die mocht er ook even op. Vond ze helemaal leuk en wat ben ik trots op me brave pony <3 .

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 17:33

Nane: vind het toch altijd wel fijn om te zien dat pony's die helemaal buiten staan toch een fijne plek hebben om uit de wind te staan of droog kunnen staan :)

Wendy: fijn dat Welmoed zo braaf is :)

Gister met Elina naar de manege geweest om te oefenen voor de wedstrijd van vandaag.
Kyara was stouter dan stout en bokte om de halverklap, uiteindelijk aan de longe gezet maar ook dat hielp niet ze ging er daarna gewoon mee door, dus toen maar gestopt.

Vanmorgen om 8 uur naar Sonnega gereden, aangemeld en het parcours verkend, toen Kyara opgezadeld en losrijden, gelukkig was ze braver dan gister, maar wel erg voorwaarts.
De dressuur begon met een flinke bok, maar daarna liep ze de proef keurig uit.

Toen springen, ik hield mijn hart vast, mar het eerste parcours ging op hier en daar een bokje na goed.
Het 2 parcours ging tot en met hindernis 4 goed, toen had ze zoiets van bekijk het maar en ging in de staak, dus een weigering, maar bij de 2e poging sprong ze toch.
De e hindernis ging keurig, maar toen gaf die smeerlap toch een bok, niet normaal ze deed bijna de handstand en toen ze neer kwam nog even het hoofd naar beneden en opspringen, gevolg Elina werd eraf gelanceerd :(

Nu bleek dat de laatste hindernis niet gesprongen hoefde te worden in de AA dus haar val telde niet en werd ze niet uitgesloten :)

Toen wachten op de prijsuitreiking, en ja hoor ze flikte het toch weer, 1e in de dressuur en 1e in het eerste parcours :)
Madam kwam thuis met 2 mooie lintjes, een HH tas met borstels, een halster met touw en een zakje biks voor de pony :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:52

Pff wat een stouterd soms.. Gefeliciteerd met jullie 1e plek *\o/*

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:52

Dag dames. Ik kom me hier weer melden. De écht drukke tijden zijn een beetje achter de rug en nu wil ik graag weer "in het topic komen".

Vandaag testten Echtgenoot en Sieb de nieuwe menwagen. Hij bevalt hun goed.

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:01

Kanniet: zag hem op Facebook, super mooi, moest Siep er ook erg aan wennen?