hoe zit dat dan eigenlijk? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hoe zit dat dan eigenlijk? 

Michelle_x schreef:Ik heb even een vraag hoor.. Ik had dus zo'n dressuur proef uitgeprint, een lange lijnen proef, van het nsps.. en dus ook even de anderen bekeken maar ik vraag me af als ik met max ga galloperen kan ik er niet in een rustig drafje achter aan, maar zal ik als een idioot achter hem aan moeten rennen vrees ikhoe zit dat dan eigenlijk?

arans schreef:Polly gooid dus al haar gewicht naar voren. En daarna staken, zo vervelend. Onze bak is op dit moment niet goed berijdbaar, dus moet ik wel naar het park.
) en in het begin kon ze dat nog best wel eens tegen me gebruiken. Ik weet niet of je met longeersingel/menschoftje werkt? Dit kan al schelen omdat je dan meer druk kan uitoefenen door de hefboomwerking die de ringen geven. En gaat ze ook echt stilstaan? Of pakt ze meer het bit vast en blijft ze stug doorlopen met haar hoofd naar beneden?

Michelle_x schreef:http://www.shetlandponystamboek.nl/?section=Manifestatie%202007&page=2
naar beneden scrollen voor de proeven van lange lijnen..
Maar hoe zit dat nou dan met die galop wat ik zei?
Met Iris heb ik er maanden op getraind en die kan het nu redelijk. Maar met rechte stukken heeft ze nog steeds moeite om de achterhand eronder te houden en verzameld te blijven. Op de volte is het makkelijker, omdat ik dan een beetje mee kan smokkelen in de bochten. Iris @ work aan de lange teugel Dit is een topic van een jaar geleden (ook niet meer in reageren dus
) maar daar staan ook een paar galopfoto's in. Belangrijkst is dat je eerst je draf goed voor elkaar hebt, als die echt heel mooi verzameld is, en je pony zijn achterhand er mooi onder kan brengen dan kun je beginnen met af en toe eens aanspringen in de galop. Het aanspringen zelf vergt al een behoorlijk kracht dus een paar passen galop en dan weer draven is in het begin meer dan voldoende. Op die manier bouw je het heel langzaam uit. 

Eliine schreef:arans schreef:Wat is er precies in duitseland? En waneer is dat?
Eén keer in de twee jaar worden er de European Shetland Games georganiseerd. Een EK voor Shetlandpony's dus. Er zijn zowel keurings als gebruiks onderdelen, en er doen zo'n 10 landen uit heel Europa aan mee. Juli 2008 is het weer zover en dan wordt het in (noord) Duitsland gehouden. Het is ontzettend leuk om mee te doen (wordt de 3e keer voor ons) en ook prachtig om te zien. Er lopen echt honderden Shetlandpony's rond in alle kleuren en maten.
Even gekopieerd van http://www.nsps.nl :
Vrijdag 25 juli 2008
Internationale show
Van 25 t/m 27 juli 2008 zal de volgende internationale show plaatsvinden op Landgestüt Redefin (http://www.landgestuet-redefin.de) in de Duitse plaats Mecklenburg-Vorpommern. Meer informatie volgt t.z.t.

Maar het ging erg goed, nagevelijk heid ging weer erg goed, maar je merkt nog steeds duidelijkdat ze erg scheef is. Ikzou niet weten hoe ik het moet noemen, maar het schuin lopen ging wel aan alle 2 de kanten goed 
En op het einde kon ze zelfs noormaal stil zijn
Wat voor kür heb je trouwens geschreven? 

Maar volgende week ga ik het toch weer doen, wil het erg graag hebben! 

Ze was wel lekker heet in het begin, helemaal oprichten
Maar daarna werd ze wel iets vervelend. Morgen nog even de bijzet wat strakker, die zat deze keer ook erg los, waardor ze wel gras kon eten.