Taxatie topic shetlanders

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Taxatie topic shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:44

xxsummyxx schreef:
stef schreef:
Het speelt natuurlijk ook mee of je paardje bekend is op bokt. Ik bedoel, kijk maar naar wat er nu voor summy geroepen wordt....

Voor Honey is IRL het belachelijke bod van 800 euro geplaatst, maar dat is wel van mensen die haar kennen, en haar karakter dus ook kennen. Maar dan nog vind ik het een achterlijk hoog bod.
Ik denk dat ik in mijn handjes mag klappen als ik er, ondanks alles wat ze kan, haar premies e.d. 300 voor krijg.

Vind dus dat er hier werkelijk belachelijke prijzen genoemd worden

voor summy 400 euro is wel een redelijk bod Lachen
[toch veel mensen geven tehoog idd.. shet die niks kan zonder papieren al 250 euro]

Ze heeft geen papieren toch?
Want tja, of je er nu om geeft of niet, papieren bepalen gewoon een deel van de prijs

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 21:53

Flash 400 euro?
Hoe oud is Flash? Staat er geloof ik niet bij.

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:14

10

Methodiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:16

summy is de liefste gewoon !! :375€

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 16:45

Nee, Bulletje en Kreupel zijn het liefste. Bloos Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 17:00

lief zijn heeft ook weer niet zoveel met prijs te maken. Maar goed, geloof dat dit topic inmiddels een beetje zijn nivo verliest en er meer en meer mensen maar een achterlijk hoge prijs roepen, omdat ze de pony toevallig kennen, en er niet daadwerkelijk naar de pony zelf gekeken wordt.
Jammer

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 01:15

teuntje is miss leuk maar heeft overbite en alleen daarom al geen 375 waard... zou zeggen 50/75

ok gaan we ben wel erg benieuwd ..

schurkie , een zwarte met manen op zijn knieeen , nu bijna 6 (najaarsveulen) midi maat (net geen meter en slank (amerikaans ) type
staat voor de wagen en werkt graag 100% verkeers mak en bereden accepteerd helaas alleen de eigenaar (idem leeftijd , mijn zoontje die m ook ingereden heeft) als ruiter werkt alle anderen eraf ..
geen papieren Afbeelding

vlammetje vd immetjes hoeve , bruin schimmel , echt poepbruine benen, manen, lijf , met koper snoet en goudblond op de onderkant flank ,erg apparte kleur !
nu bijna 1 jaar , hengst , superrr gangen en superrr goed karacter , goede en goedgekeurde ouders , dus met papieren
geen gebreken of afwijkingen , word een breed gebouwde mini
nu 65 cm hoog
Afbeelding

moekie (ramona v bijdorp) leuke papieren , slank type mini
koffie vosje heeft mooie gangen (mooi zweef moment in de draf !)geeft makkelijk veulens en is zeer goede mamma Knipoog nu 4 jr nog niet naar de keuring geweest da heeft absoluut geen gebreken kunnen vinden geen overbijt of bot(been)afwijkingen braaf in de omgang!!
75 cm hoog (mini dus) zover bekend onbeleerd gaat vd zomer in het tuig is verkeers mak en super braaf in de omgang
Afbeelding

haar zoontje nu 4 weken oud . tsunami van danny's ranch, vosje
vader onbekend (lichte slanke zweetvos mini ) papieren worden aangevraagd (veulen stamboek gaat miss volgend jaar mee naar de keuring zamen met vlam en moekie mits hij niet verkocht is..)da heeft
geen afwijkingen kunnen vinden (geen overbijt of andere gebreken)
is nu al super braaf (ook bij da en hoefsmid) en heeft ruime gang ! super nieuwsgierig komt braaf vanafde wei naar ons toe laat zich overal betasten en speelt graag Knipoog een brokje ondeugende nieuwsgierige energie
Afbeelding
en toont veel lef , dat word me der eentje Tong uitsteken

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 01:24

spoekie schreef:
En ik hoor weer bij die eerste

Orchidee 350 (groot/beleerd/niet voor kinderen/niet opgenomen in stamboek wegens te groot dus geen echte fokwaarde)
Tiana (wel beleerd/oud)
Polly 200/250 (leuke leeftijd/mooie grootte/kan nog niks)
Tara 150/200 (jong/merrie)
Hedda 350 (beleerd/voor kinderen/merrie/mooie grootte, maar wel té groot voor fokwaarde)
Punky 250/300 (wel beleerd/niet voor kinderen/wel fokwaarde)

kan me het hier wel aardig in vinden ...
een brave(voor kleine kids te berijden ) papierloze pony is gauw 3 a 400 euro tevens beleerd voor de wagen en superbraaf dan mis 500 , max ..ligt dan ook nog aan de grote ..

en anders me de juiste papieren fokwaarde mits geschikt gevonden
en correct gebouwd ,,

ps tiana gezien de leeftijd ,,(ja ik weet t ze kunnen 40 wordn..)en niet peuter vriendelijk 2/250

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 09:08

naam : isabella van de zonnestal
leeftijd : 11 jaar
Niveau : A/b L
hoogte : 1.10 m
vader : Oberon v. st. volmoed
moeder : dalina v. emmickhove

ze is verkeersmak met rijden is ze ook super mak alleen niet echt geschikt voor kleine kinderen want bokken doet ze ook graag Vingers aflikken
ze is ingeschreven bij het nederlands stamboek voor shetland pony's.
ik rijd haar nu in de klasse a/b pony's in de L .
verder kan ze ook nog een aantal kunstjes
nou hier de foto's dan :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit waren ze dan

gr. janise

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:16

je rijdt L1 bij de A/B pony's, en in je onderschrift staat vrijdag 1e wedstrijd op isabell???

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 22:40

stef schreef:
je rijdt L1 bij de A/B pony's, en in je onderschrift staat vrijdag 1e wedstrijd op isabell???

ja in de L1 Haha! eerste wedstrijd

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:11

Kan toch.
Als je met de FNRS (proefjes, kan ook gereden worden op manegepaarden) t/m F-12 hebt gehaald mag je bijvoorbeeld op elk willekeurig paard in de L starten.
Weet niet of dit het geval is, maar het kan mogelijk zijn.
Ik schat haar waarde op zo'n 300 euro? Het klopt dat sommige mensen inderdaad de waarde van een shet heel hoog schatten terwijl dit eigenlijk niet echt realistisch is. Ik ben het ermee eens dat shetlanders een heel leuk ras is, maar de waarde ligt inderdaad erg laag. Een jong hengstje zonder papieren is vaak maar 50 tot 100 euro waard. Scheve mond

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:01

willen jullie please nog eens taxeren op wrangler en regina, daar heb ik maar van een paar mensen het gehoord.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:31

willen jullie ook op isabell reageren ?? niemand heeft haar nog getaxeerd :S ?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:07

Zoals al eerder gezegd zullen er weinig mensen meer actief zijn op dit topic aangezien jullie niet alle andere paardjes doen. Denk dat er daarom weinig mensen zin hebben om die van jullie te doen. Vind dat ook niet erg netjes maar goed.

isabella van de zonnestal: 400 euro (merrie/papieren/al wat ouder/geen kinderpony)

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:45

ik had al gereageerd op isabel, zie vorige bericht in dit topic
maar iedereen wilt dan wel dat z'n eigen pony getaxeerd wordt maar dat houdt ook in dat je gewoon op anderen moet reageren

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 08:18

kizz_rianne schreef:
Kan toch.
Als je met de FNRS (proefjes, kan ook gereden worden op manegepaarden) t/m F-12 hebt gehaald mag je bijvoorbeeld op elk willekeurig paard in de L starten.

Offtopic, tenzij je (ik meen) Z bent geweest, dien je in de hoogste gezamelijke klasse te starten.
Als je zelf dus L bent geweest en het paard is M geweest, moet je L starten.
Als je zelf M bent geweest en je rijdt een groen paard, moet je gewoon B starten.
De FNRS proefjes staan naar mijn weten volledig buiten de KNHS wedstrijden

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:56

stef schreef:
De FNRS proefjes staan naar mijn weten volledig buiten de KNHS wedstrijden

Nee hoor, als je de dressuurproefjes van de FNRS volledig hebt afgerond mag je met de KNHS wedstrijden op elk willekeurig paard in de L starten. Haha! Hier zijn al meerdere topics over geweest op bokt geloof ik, dus zoek maar op.
Dit gaat alleen een beetje offtopic...

Kom maar op met die shets!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:12

Aanvulling vorige bericht... (gekopieerd van een site)
Via de F8 en de F12 is het mogelijk een persoonlijke startkaart aan te vragen bij de KNHS en daar in door te stromen in de klasse B-(F8) en in de L-dressuur (F12). Dus door manegeruiters met een manegepaard...
bron

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 09:40

stef schreef:
lief zijn heeft ook weer niet zoveel met prijs te maken. Maar goed, geloof dat dit topic inmiddels een beetje zijn nivo verliest en er meer en meer mensen maar een achterlijk hoge prijs roepen, omdat ze de pony toevallig kennen, en er niet daadwerkelijk naar de pony zelf gekeken wordt.
Jammer

nja ik weet niet of je het over mij en xxjamiexx hebt ? maar sum is wel zo ongeveer waard : 375 euro
ze kan zo wat alles ze is nog maar 7 jaar is heel lief voor kinderen het is een shet waar je alles mee kan doen

flash is ook wel zoiets waard [dus zo taxeren we elkaar niet om dat we elkaar kennen]

MuiSsiieJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:10

Naam: Pipo
Leeftijd: 12 jaar
Hoogte: 92 cm
Kleur: Vos
Heeft papieren
vader en moeder weet ik even niet uit me hoofd Clown
Is lief voor kleine kinderen en vind het geweldig als er kleine kinderen op zijn rug zitten en zal dan ook geen vlieg kwaad doen. Maar soms bij ons is ie best eigenwijs.
Rijden vind ie leuk en doet het met plezier. Voor zo ver ik weet heeft ie nog nooit gebeten. Springen doet ie ook met gemak, Hij loopt ook erg makkelijk en netjes.
In de wei
Afbeelding
Aan het werk:
Afbeelding

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:38

350 euro
leuk rijpony'tje, wel klein, weet niet of het een ruin is?
anders kan er ook nog mee gefokt worden

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 23:05

Naam : Petra van Stal de Hofstede
Leeftijd : 5 jaar (24 05 2000)
Vader : Charlieboy van de Zandkamp (IBOB-B)
vaders moeder: Paflo van stal Geldersoord
Hoogte : 1.10
papieren : ja
Kleur: Zwart (beetje bruin nu)
Geslacht: Merrie
bijzonderheden: Petra is een hele alerte en snelle pony, ze is altijd wel in voor werk en zeker niet lui! Ze bijt en schopt niet en is, toch voor een shet, echt braaf. Ze kan goed springen en is absoluut nergens bang voor, ik ben niet met haar gaan starten, omdat ik ook een haflinger heb, waarmee ik mee bezig ben daarin
omdat ik er niet meer op kan rijden, en de verzorgster de laatste tijd echt weinig kan komen, is ze echt vierkant! Ze is vannaf gister op dieet en training vandaar deze fotos:
Afbeelding
Afbeelding

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 23:16

isabella van de zonnestal : 700€, goeie shetlander, mooie papieren en kan ook nog lopen!
Regina: 500€ mooie shetlander en papier!!
Wangler: 100€ mooi ding, maar veulentje! Maar zeker mooi veulen, echt zwart namelijk (dat vink jammer van die van mij, mara dat mag ik niet zeggen )

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 23:16

pipo: 150, geen papier, das zo jammer maar zeker leuk paardje