Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Meavey schreef:Idd bolling boven de ogen, onderbeet, gedrongen in type en groffer beenwerk, idd typische vorm neusgaten, en heb ook al wel van korte puntoortjes gehoord.
Nou in elk geval liggen de formulieren hier klaar en gaan deze week verstuurd worden, wil het gewoon weten, eerst de 2 jonge mannen, en dan doorsparen voor de dames.
Je kan jezelf wel voorliegen maar heeft toch geen nut.
Nu met deze test zou ik bv al geen dier meer willen kopen of ermee dekken als er niet is getest.
We zullen zien!
randalinpony schreef:Dit is dus iets dat door een stamboek opgepakt kan worden.
Als beide ouders vrij zijn, is het echt onzin om geld aan een dwergtest uit te geven. Een verklaring van dwergvrij op grond van de afstamming kan door een stamboek worden uitgegeven voor een fractie van de kosten van zon test.
In mijn ogen is het in kaart brengen van het probleem de eerste stap. En dat kan je bijvoorbeeld doen, door te beginnen met alle aangeboden hengsten verplicht te laten testen. Waarbij de gegevens ook via het stamboek moeten lopen.
Ymor schreef:Er is een test. Als je even terug leest kan je de link vinden.
MarijeR schreef:Crazycat, zolang het niet tegelijk gedaan wordt met de Parentage Qualified test op ouders, kan er imo te makkelijk gerommeld worden.
Daarom zou het goed zijn als de stamboeken hier op korte termijn op reageren.
De test is pas 10 april beschikbaar gekomen begrijp ik, ben dus benieuwd wanneer er meer over te horen van de diverse stamboeken.
Voor mijn eigen fokkerij wil ik zo snel mogelijk gebruik maken van de testen, dat staat los van welk stamboek dan ook, maar komt uit mijn eigen mening dat nu er testen beschikbaar zijn, er dus geen dwergen meer geboren hoeven te worden.