Haha Daks, ik reed toevallig gisteren bij jullie langs stal en toen zag ik Eros staan. Het is wel een beetje apart gezicht hoor Wel super lekker dat ze al op het land kunnen!
Daks
Geplaatst: 31-03-12 12:38
Simone0308 schreef:
Haha Daks, ik reed toevallig gisteren bij jullie langs stal en toen zag ik Eros staan. Het is wel een beetje apart gezicht hoor Wel super lekker dat ze al op het land kunnen!
ja raar gezicht he. Ze hebben bij ons de hele winter op het land gestaan gelukkig
Ik zit al een tijdje met een voerprobleem en dacht, ik leg het is aan jullie mede sheteigenaren voor! Ik heb wel wat topic's op bokt gevonden over het voeren van shetlanders maar daar wordt vaak meer gevoerd dan ik doe en toch zijn mijn pony's te dik.
Ik geef ze (3 shetjes) in de winter 3 a 4 plakjes hooi (dus ruim 1 plakje per pony), af en toe wat wortels en bij uitzondering wat brood of een appel. Het gras is dan zo kort dat ze er hooguit wat op kunnen knabbelen. Als het gras gaat groeien bouw ik het hooi af en uiteindelijk zet ik ze geheel op het gras. Het gras is heel kort en zodra er echt bijna niks meer staat (lees: meer bruin dan groen) verplaats ik de paaltjes elke 2 dagen iets zodat ze wel wat meer gras hebben. Ik geef ze nu, om het ruien te stimuleren, 1 a 2 handjes muslie met lijnzaadolie.
Naar mijn idee geef ik ze echt heel weinig en toch zijn ze echt nog (veel) te dik. Of vinden jullie het toch nog veel? Verder nog meer tips? Bewegen natuurlijk, dat doen ze wel regelmatig maar niet heel intensief omdat ik daar de tijd niet voor heb met 3 pony's, studie en onderhoud van het land/stal.. Helaas!
Ik heb niet zo veel verstand van voer sorry. Ik geef Drop elke dag anderhalf tot twee plakken hooi en dan geef ik hem nog een handje muesli en een appel. En hij heeft een mooi figuur.
nada wat voor hooi voer je? Is het arm of rijk. Wat wij hier aan de 4 shethengstjes geven is kuil en j azit veel in dus krijgen heel weinig. Wij geven stro als maagvulling misschien is dat ook een optie voor jou dat je bijvoorbeeld 2 plakken hooi verdeeld en de rest stro geeft.
Kentaro
Geplaatst: 05-04-12 07:57
Nada, je geeft ze absoluut niet teveel! Aan het voer ligt het niet. Die beesten worden gewoon dik van lucht Nu is in de wintermaanden een beetje vet helemaal niet zo verkeerd. Maar ben bang dat het er alleen met beweging af gaat.
WhatsUp
Geplaatst: 05-04-12 10:59
Ik denk ook niet dat je teveel geeft hoor Nada. Sowieso vind ik dat ruwvoer eigenlijk altijd onbeperkt aanwezig zou moeten zijn, alhoewel het wel waar is wat Kentaro zegt: ze worden al dik van lucht. Als ik naar mijn eigen pony kijk is die nu mooi in conditie. Zij krijgt ook een handje muesli, lijnzaadbrokjes en 2 wortels per dag. Verder eet ze hooi mee met mijn paard, dus hoeveel ze daarvan eet durf ik niet te zeggen. 1 plakje per pony lijkt me niet overdreven veel.
Mijn sportshet krijgt een halve kilo sportmuesli per dag, + nog slobber als hij dat wil (verschilt heel erg). Daarnaast 3 plakken hooi + 2 bakken kuil. en gerstenstro. En hij is niet dik.
Mijn shet was ook altijd te dik terwijl ik dacht dat ik niet zoveel voerde. Ging ik daarna voor de grap mijn hooi wegen. Nou daar schrok ik van hoor. Nu zijn ze op goed gewicht (al heeft Grietje wel altijd een gevulde buik, moet ze ook weer ontwormen), ze is goed afgevallen door graszaadhooi. Dit meng ik met voordroog. En 's avonds krijgen ze een handje safe and sound en straks ook weer een vitamine supplement. Gras krijgen ze af en toe.
Leuk! foto? misschien kunnen we hier wat nieuw leven inblazen
ElineS
Geplaatst: 01-12-12 13:12
Haha misschien. Maar met zijn twee schat ik die kans zeer klein!
Ze is echt ontzettend groot.. En dik. Dus ze moet aan het werk worden gezet. Ze is geschat tussen de leeftijd 12 tot 15. Er is niet veel bekend over haar. Vorig jaar is ze pas een beetje mak gemaakt naar mensen toe. Ze kan dus verder ook nog niets. Niet bereden, niet voor de kar. Maar dat ben ik wel met haar van plan.
hier meld ook iemand zich met een shet! ik heb een 7 jarig vosbonte merrie van ruim een meter. ze loopt hier soms voor de sulky en ze rijd met skye van 7jaar, ze doen ook mee aan de bixie enzo.
ik ben laura ben 23, heb 4 paarden. 1kwpner Sierra, 1 halve kwpner Calistha 1 kruising ijslander??/fjord??? Midnight en de shet Floor dan natuurlijk.
Ow ik wil ook wel weer meedoen!! Ik heb me in het begin wel gemeld geloof ik, heb m'n shet al vanaf haar geboorte (2 mei 2003) en heb nog een KWPNer van 1.80 Heb d'r vandaag even lekker gelongeerd en een paar balkjes neergelegd, als het morgen een beetje weer is ga ik lekker met d'r mennen naar de stal waar mn paard staat ongeveer 4 km verderop. Ik vind ze er echt zo schattig uitzien nu met die teddyvacht
Ik ben een 30tiger en heb 5 shetjes De eerste sinds mijn 19e Men ermee en er rijden verzorgsters op. Het zijn 4 grote maat NSPS shetten en 1 ggk NSPS hengst, voor volgend jaar verwachten er 2 een veulentje. Ik zou er nog graag een zwartbonte merrie bijwillen, vandaar.
Voorheen 9, nu 10 (-1 en weer +2) pony's in het land. Met een max van 6, dus er gaat ergens iets fout .
Ik heb Roos de hele zomer weer opnieuw in het ZZ uitgebracht. EK, districts kampioenschappen, competitie en zelfs de hippiade! Niet gek met m'n opgevoerde grasmaaier toch? Nu ben ik rustig Whitney aan het oppakken en in het M aan het starten. Binnenkort Z starten, weet nog niet wanneer ik de overstap maak.
Benno en Caya lopen inmiddels ook voor de wagen, beide nog erg groen. Komt wel goed, moeten beide gewoon nog heel veel leren.
hier ook 1 die rustig aan t kijken is voor een shetter t liefst een merrietje... ben 26 en heb een tinkertje...
Vas
Geplaatst: 01-12-12 23:12
Mag ik hier mijn shetruintje niet weggeven voor een goed huis..? Aangezien we een shetter topic hebben..?
Hij staat op boktmarkt maar het schiet niet echt op.. Ik krijg reacties van 11 of 14 jarige meisjes die hem in een tuin willen zetten, of in een kudde van een hengst en 2 merries (die ze dan apart zetten als ze hengstig worden zodat ze niet drachtig worden) Dacht misschien zitten hier wel mensen die er nog 1 bij kunnen hebben
Laatst bijgewerkt door Vas op 01-12-12 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt