hengstenkeuring NMPRS 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:22

Dat het in de boeken blijft staan weet ik, maar daar heb ik geen probleem mee. Brahim geeft luxieuse veulentjes. Dus meer kan ik niet wensen.

Ik voelde het wel aan als een hengstje afbreken, heb ik dit verkeerd begrepen sorry dan.

LadyMadonna

Re: hengstenkeuring NMPRS 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 17:02

Maar brahim is wel BMP ggk begrijp ik nu?

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:24

Ja Stef Brahim is een goedgekeurde dekhengst bij het BMP stamboek. Toen er 18 hengsten aanwezig waren in 2007 op Agribex en jammer genoeg maar 6 hengsten overbleven op de BMP hengstenkeuring. Heeft Brahim die dag prachtige resultaten behaald. Een 2 de plaats in de kleine maat hengsten.

Die dag was ik heel gelukkig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 19:59

Kan ik me voorstellen, maar wat ik niet snap, zoals het verhaal hier nu geschetst wordt, is dat je kennelijk accoord bent gegaan met de afkeuring bij het NMPRS.
Er is, op basis van het verhaal nu dus, kennelijk een fout gemaakt, die eenvoudig recht gezet kan worden. Paardje is afgekeurd door de vet. Brief/mail naar het stamboek (toen) had diverse mogelijkheden kunnen bieden.
Dus jammer dat je op de vorige pagina je bericht afsluit met dat je voorlopig geen lid van het nmprs bent, op basis van een mogelijke fout van 1 persoon

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:03

Je moet namelijk weten dat mijn man met Brahim naar de veearts is geweest., hij beheerd de nederlandse taal niet zo goed. Hij is franstalig.
Dus de taal van Nederland is voor hem nog moeilijker te begrijpen. Wat er allemaal gekletst is weet ik niet met zekerheid.

Ik geef toe dat ik die dag teleurgesteld was, maar had hem beter die dag niet laten controleren. Ik had er veel trainingswerk ingestoken en ook de rekening betaald. Wist niet hoe zo'n hengstenkeuring in elkaar zat.

Voor ons is dit een vergeten zaak. Waar een slotje op staat. Wij weten wat voor waarde Brahim heeft. Dit heeft hij ons meermalen bewezen op wedstrijden. Zeker in Zottegem toen hij 2 de werd met de hengsten van 3 jaar en ouder , toen hij het buckskin hengstje van Stal Hazelbergs klopte , de bekende palomino hengst van de Bolvero hoeve en nog hengstjes van andere bekende grote stallen .

Dezelfde dag werd hij weer beloond met een 2 de plaats.
In de proef Liberty.

Had nog nooit aan zo'n proef meegedaan. Wist niet hoe dit in elkaar zat. Had vlug wat uitleg gevraagd aan de heer van Bellmills Farms. En Brahim werd die dag voor de tweede maal beloond

Discuties met stamboeken of andere personen willen we liever vermijden.

Dat ik geen lid meer ben voorlopig van de NMPRS heeft helemaal niets te maken met dit voorval. Het is enkel omdat ik eigenlijk niet veel naar Nederland op wedstrijd ga.

Persoonlijk vind ik de NMPRS een goed stamboek!!! Maar het is enkel voor ons om de afstand af te leggen.

De kans zit er zeker in dat ik me ooit terug weer eens lid maak!! Ben ik van overtuigd.

De stempel van het verhaal draagt Brahim zijn verdere leven met zich mee. Wij hebben het aanvaard. Er zijn maar heel weinig mensen die me hierover nog vragen stellen. Vandaar dat ik het deze namiddag las op dit forum , dat alles weer teboven kwam

Zijn veulentjes bewijzen het tegendeel . En deze hoop doet ons leven!!!

Erven zijn veulentjes de speciale draf van Brahim , weet ik dat ze zo goed zullen presteren zoals Brahim ,op de show

Dat zal de toekomst zeker moeten uitwijzen.

Stef wil je meer zien over Brahim , neem vlug eens een kijkje op onze nieuwe site

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 21:58

Oei heb hier een fout gemaakt. Sorry

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 23:59

Wat bedoel je precies?

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:15

imaani schreef:
Ik begrijp dat Yourie van Valerie zijn kans zal gaan wagen in Nederland als het in België voor hem niet is weggelegd. Wie weet komt hij met een eerste premie naar huis.

Maar persoonlijk vind ik dat men ander hengstjes niet moet afbreken als men niet de reden kent waarom men niet naar een keuring terug gaat.

Oei, blijkbaar is hier iemand nogal behoorlijk op de tenen getrapt en dan vindt deze persoon het gerechtvaardigd onnodige slachtoffers te maken?! Ariane, ik snap niet waarom mijn naam en hengstje hierbij vermeld worden en je spreekt van een ander hengstje afbreken, terwijl ik daar niet eens op gereageerd heb! Moet zeggen dat ik dit behoorlijk laag bij de grond vind en dat ik hierdoor wel wat aangedaan ben!
Ik zou toch op een paar dingen willen reageren! Je spreekt dat Youri zijn kans gaat wagen in Nederland omdat het hier in België niet voor hem is weggelegd! Is dat dan niet iemand anders hengstje afbreken? Denk dat je ook wel weet waarom het hier niet meer voor hem is weggelegd, maar dat vergeet je erbij te vermelden. Voor de duidelijkheid, het was hier vroeger in België wel voor hem weggelegd, want hij behaalde altijd mooie, gelijkmatige scores, altijd rond de 77%. Als tweejarige werd hij zelfs reekwinnaar op de bmp hengstenkeuring. Helaas heb ik es op de arabofriezenkeuring een discussie gehad met een jurylid, waarvan achteraf bleek dat hij ook bij het bmp stamboek keurde. Resultaat is, dat Youri sinds die dag toevallig niet goed meer presteert. Als ik dat jurylid dan confronteer met het feit dat hij hem vroeger zulke goeie punten gaf, en nu plots niet meer, dan staat deze persoon met zijn mond vol tanden en stottert hij dat hij dan waarschijnlijk niet goed is doorgegroeid. Nu vind ik persoonlijk dat een jurylid zoiets van op voorhand moet kunnen inschatten en het lijkt me erg verwonderlijk dat hij eerst wint en dan plots zo slecht zou zijn doorgegroeid. Ik weet dat zolang dat jurylid nog bij het Bmp keurt, dat het inderdaad voor Youri niet meer zal zijn weggelegd. Je zult me dan ook niet meer op bmp keuringen zien met paardjes, zolang dat jurylid daar keurt, want ze keuren blijkbaar niet het paardje, maar de mens. Vandaar dat ik inderdaad hem naar een nmprs keuring wil sturen, omdat men mij daar niet kent en omdat ik wel es eerlijk wil weten hoe mijn paardje wordt ingeschat, ginder is het trouwens ook een veel grotere groep dan bij het bmp, als ik mij niet vergis waren er in de reeks categorie A waarbij Brahim toen meedeed, slechts twee goedgekeurde hengstjes, bij het nmprs spreken ze van aantallen boven de 100! En dan schrijf je dat hij misschien met een eerste premie naar huis zal komen! Ik moet zeggen dat ik daar helemaal niet op reken en ik verwacht dit ook niet, maar stel dat het zo is, dan is dat toch juist goed? Het is net alsof je het me niet gunt! Als je mensen aanvalt, moet je je ook aan weerwoord verwachten en ik vind we beoefenen allemaal onze hobby voor ons plezier, ik gun jouw ook je mooie hengstje Brahim, waarom kan het omgekeerd dan niet?
Ik weet eigen kind, schoon kind en iedereen ziet zijn eigen paardje graag en probeert die wat te promoten, maar je spreekt zelf dat je daarvoor geen andere hengstjes mag afbreken. Het verwondert me dat uit jouw mond te horen, ik ben nog steeds de mail niet vergeten die je ooit naar enkele mensen (waaronder mezelf) stuurde na de bmp hengstenkeuring 2009 om Silverado's resultaten mee te delen en hem volledig af te breken! Je was alleen vergeten dat ik diegene was die hem die dag voorbracht, dat ik dus wel degelijk goed op de hoogte was. Zoiets noem ik dan toch ook een hengst afbreken ... en waarom? Trouwens, wat had Silverado of Vanessa jou misdaan om zo'n mail te verdienen? Was je bang voor concurrentie of zo? Trouwens, ik vraag me af waarom jij op verschillende sites reclame maakt met je hengstje, maar er onwaarheden in vermeld? Zoals ik al zei, je hebt een mooie hengst, die het waard is om te promoten, maar verzin er misschien geen dingen bij die er niet zijn, vertel gewoon de waarheid, dat is al meer dan genoeg. Ik lees bij jouw advertenties en op je site dat Brahim een eerste premie hengst is, dit terwijl het Bmp ten tijde van de hengstenkeuring van Brahim niet met premies werkte en voor een eerste premie dien je een minimumscore te hebben van 75%, wat Brahim niet haalde. Dat maakt hem dus een tweede premie hengst als je het zo zou stellen. Snap niet dat je dat er dan durft bijzetten, want zo breng je mensen die geïnteresseerd zijn op een verkeerd spoor en het is ook oneerlijke concurrentie t.o.v. mensen die wel een eerste premiehengst hebben.
Ik weet niet waarom je mijn naam hier hebt bijgesleurd, maar als je zoiets doet, dan heb ik ook het recht om te reageren, wat ik nu dus gedaan heb. Ik snap niet, als het voor jou dan toch een afgesloten hoofdstuk is, waarom je dan nog es moet uithalen naar iemand anders? Ik denk dat we nogtans allebei hetzelfde doel nastreven en dat is genieten van onze hobby en onze paardjes en ik gun je jouw paardjes ten volle, misschien kan dat omgekeerd dan ook?

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:39

Kijk wat er tussen jullie allemaal gebeurd is heeft bokt eigenlijk geen zaken, het is mijn fout deels omdat ik Brahim als voorbeeld heb gegeven van die titel die hij eigenlijk niet verdient heeft, men weet nu ook hoe het komt.
Ieder heeft zijn smaak van hengsten en types van bouw, en ik gaf al aan in het andere topic dat ook naar mijn hengst wordt afgebroken op zijn kleur. De dag dat ik hoor dat iemand dat doet dan mag die zich verwachten aan een kwade dame hier, want ikzelf breek geen mensen af die hengstjes bezoeken en om een mening vragen.

Het is misschien verkeerd overgekomen voor Ariane en ze heeft zich ook verontschuldigd maar om hier zo'n lap tekst te komen schrijven vind ik ook laag vallen.
Jammer vind ik dat hier ook mensen in hun reclame niet zetten dat hun hengst wel goedgekeurd is maar met een 3de premie.
Voor het NMPRS zal dit wel belangrijk zijn daar mensen graag een veulen willen met een excellent titel die je kan behalen alvorens het geboren is manier van spreken.

Mij kan het eigenlijk niet schelen want BMP is tot nu toe niets voor mij, ik zou al enkel BMP keuren omdat mensen het mij vragen voor een dek later maar voor mezelf niet, ook omdat zoals Valerie zegt, de jury niet altijd even eerlijk is, BMP is ervoor gekend blijkbaar als ik de echo's hoor.

Ik gun ieder zijn plezier, gun iedereen een super paardje toe en zoveel mogelijk eerste premie's en zeker wij Belgen zodat we trots mogen zijn, maar graag hier niet elkaar afbreken op bokt.

Kunnen we hiermee rekening houden???

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:46

Ik vind het ook beter van hiermee te stoppen allemaal. Het is beter dat iedereen zijn eigen leventje maakt.

Mijn mail was niet boos bedoeld, het kwam bij jou misschien slecht over valerie zoals bij mij, maar ik denk dat we het beiden verkeerd begrepen zullen hebben.

Zal een voorbeeld geven, ons allereerste groot paard had zogezegd cronische kollieken. wij hebben onze kans gewaagd bij een andere veearts. Het paard werd geholpen en is een supper springpaard nadien geworden dat 18 jaar geleefd heeft.

Als je dit met mijn tekst even vergelijkt. jij hebt pech gehad voor één of andere reden dus zo ik hetzelfde gedaan hebben als jou. Omdat je vind dat Youri waarschijnlijk beter presteerd dan andere denken. ik denk dus dat ik het niet slecht heb bedoeld. Ik zou mijn paard groot of klein niet op 1 resultaat laten staan waar ik niet mee eens ben.

Meen kan soms een slechte dag hebben en dan komt alles slecht over , wat men op een andere dag heel anders kan bekijken.

Ik hoop dat je me beter begrijpt nu. Wat Vanessa betreft: heb helemaal niets tegen haar. Kom ik haar ooit tegen wil ik zeker met haar praten, we waren heel goede vrienden , en voor mij is het veel beter dat dit zou mag blijven.

Kijk nou ik heb helemaal niets over Silverado of Vanessa op dit topic geschreven. Begrijp helemaal niet waarom hierover wordt geschreven

Heb haar trouwens gefeliciteerd op een ander forum dacht ik.

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 10:35

mijn mail betekend mijn tekst op het forum

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 13:30

Laten wij Hollanders nou altijd de indruk hebben dat Belgie een gezellig, zacht en lief landje is met gezellige en leuke inwoners, en dat het er veel gemoedelijker is dan in Holland..niet dus :+
Nee hoor dames, zonder gekheid: keuringen blijven altijd een moment-opname, het vervelende is alleen dat er voor jezelf zoveel aan vasthangt; je hengstje, je trots, en als die om wat voor reden dan ook niet behaald wat je gehoopt had kan ik me de teleurstelling goed voorstellen. Maar er is ook nog zoiets als: nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Een feit is denk ik wel dat het jaren geleden in Nederland wat makkelijker was om een 1e of 2e premie op de HK te behalen, de jurering wordt steeds strenger, de inschrijvingen steeds hoger, dus de selectie strenger.

Ik wens jullie in ieder geval allemaal plezier met je hengstjes!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:25

Tosadog schreef:
Een feit is denk ik wel dat het jaren geleden in Nederland wat makkelijker was om een 1e of 2e premie op de HK te behalen, de jurering wordt steeds strenger, de inschrijvingen steeds hoger, dus de selectie strenger.

En dat is een zéér goede ontwikkeling IMO.

Kijk maar naar vorig jaar, kregen er in de minimaat luxe maar 2 een 1e premie (nieuwe jaargang)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 14:53

Idd vorig jaar was het streng... dan was ik wel zo fier dat ik een 2A had vorig jaar :D

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:08

Ik denk ook dat de selectie strengen en strenger zal worden in al de stamboeken. Omdat er meer en meer deelnemers komen.

Starlight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:11

Tosadog schreef:
Wat bedoel je precies?

Was hier een foutje dat ik gemaakt heb op het forum. Wist niet op welke manier ik dit kon verwijderen.

Leer nog om met dit forum te werken.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:33

@ Tosa,...zo zie je meer maar we zijn allemaal mensen :D

Ik bemoei me normaal nooit met dit soort discussies,..maar Stef heeft de opmerking :dat het een vaag verhaal is,ik denk dat ze verwoord wat er een hoop mensen denken,er wordt niemand afgekraakt in mijn ogen. ;)
Maar ik kan me voorstellen dat de opmerking van Imaani bij Valerie verkeerd valt, want ook ik vind het een opmerking die kant noch wal raakt.
In mijn ogen is dat nog eerder afkraken,..

Dan sluit ik me bij aan bij Audrey,dat dit echt niet hoeft voor mij hier,..
wat ik wel wil zeggen over de opmerking van een 3e premie niet vermelden,waarom zou je??Ik vermeld ook geen premies in een advertentie,als men interresse heeft dan vragen ze het zelf wel. Wynn had een 2e premie en Kaylee een 1e,maar daar zet ik verder ook niets van in met advertenties.En eerlijk is eerlijk,...je vermeld waarschijnlijk eerder een terechte 1e premie :D

Maar ik blijf erbij dat iedereen eens goed na moet denken,met smsjes en berichtjes hier,ook al zet je er smileys bij,er een hoop anders uitgelegd kan worden!!!!!Denk eerst na voor je iets plaats,dan hoef je ook geen sorry te zeggen ;)

Verder ben ik zelf zo ontzettend blij met mijn eigen paardjes ben,dat ik een ander alles gun ;)

Ik hoop dat we vanaf nu dan ook weer een gezellg topic zullen hebben over de as hengstenkeuring :+

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 20:37

Helemaal mee eens en wordt hier op Bokt als zoveel op elkaar gezeikt dus klaar en verder over de hengstenkeuring!!!!!!!!!!!

Vandaag betaling gedaan dus Shadow mag nu echt komen, zondag scheren en dan lekker trainen.

Wie heeft er nog meer een hengst die voor zijn levensgoedkeuring gaat?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:42

Ik heb ook vandaag betaald. Jimmy gaat ook voor zijn levensgoedkeuring

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:53

Foss: Dat ligt niet aan bokt hoor, dat ligt gewoon aan paardenvolk in het algemeen ;)

Nathje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:59

Mijn casper gaat ook voor levensgoedkeuring

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:00

Als het mooi weer is ga ik buiten wat foto's maken :j Altijd mooier dan binnen :+ Mochten mensen foto's willen, gewoon naar me toe komen :j (De meeste schijnen mij wel te kennen, maar ik niet iedereen :') )

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:05

@Kaisa,..Ik zal het doorgeven aan René, want ik ben er zelf niet bij,maar je kent Wynn toch wel inmiddels :+
Mocht je mijn lange vent en hengstje tegenkomen,wil je hem dan een seintje geven???
Als adoptiemoeder van Keet doe je dat toch wel voor mij???(Slijmslijm)haha maar ik wil heel graag en paar mooie foto's van Wynnie }>

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:10

Maaike, Je mag Bon ook nog shooten als je er ergens tussendoor tijd voor hebt :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:34

en ja, ik heb mooie linten, ik heb mooie linten vandaag.....
lalalala witte en rooie.... *sorry, duikt weg*