[HK]SMP kletstopic 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:09

Mowgli4 schreef:
wat een super nieuw's voor beauty zeg!! succes met trainen :D

Ayla, verstandige keuze misschien is dit ook wel beter

Zeker wel!! Ik ben heel blij dat het niet erger is dan dit. De voorkeur van de DA was kuilgras, geen stro en lekker buiten(dit doen we allemaal al dus zijn wij even blij). Ook moet ik vooral doorgaan met de foenegriek.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:10

Patty Nou ik kreeg er zelf de kriebels van, om te zien. Want die naalden waren best lang 6 a 8 cm? En die gingen helemaal de spier in. Maar Willem stond lekker naar buiten te kijken met de oortjes erop dus ik geloof niet dat het hem echt veel pijn deed :=

NathalietjeB

Re: [HK]SMP kletstopic 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:20

hahaha jelle hij vond t dus niet erg en jij t maar erg vinden :')

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:28

Even bijgelezen

Ik hoorde zo soepel als een wokkel :')
Lekker gemend met nieuwe wagen
Winterproblems :brr:

Was diet het? :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:48

Jelleee, He die zweetdeken heeft Amadeus ook! Leuk is die he met dat rood-wit-blauw. :)
Heeft Willem zo’n dikke nek dat ie niet helemaal sluit ? :P
Morgen is zo’n fysio met naalde (acupuntuur) ook bij ons op stal voor een pony met scheve heupen. Ben benieuwd ik ga er igg naar kijken, lijkt me vet interessant.

Ayla, 3 keer is scheepsrecht!
Wbt Fleur, verstandige beslissing als ik het zo lees haar niet verder te beleren.

Wow wat een MINI bontje super schattig op Joep!!

Wat voor deken heeft Switch nu?

Valt wel mee Patty, ik reed juist altijd buiten zodat hij niet serieus aan t werk hoefde. Ik heb nog overleg gehad afgelopen vrijdag met instructeur en uitgelegd en hoe en wat en die zei ook dat het prima kon. Hij liep 3-4 keer per week. Waarvan 1 longeren. Als je deze stilzet weet je zeker dat je niks meer kunt.

MAAAR!!! Het is zo goed als opgelost, hij doet het nog wel wat, maar ik weet nu hoe ik hem eruit kan rijden. Menner van stal heeft me geholpen. Echt blij mee, hij liep daarna eigenlijk wel heel fijn! Af en toe een sprongetje, maar netjes kunnen corrigeren.

Lobke, staat hij op een weiland dan zonder licht of iets ? Ik sta op pensionstal, maar dat is prijstechnisch ook wel te merken..

Nathalie, ik hoop van harte dat je hem in balans krijgt!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:55

En wat is de oplossing?

Die naalden lijken me helemaal niets :P Wel voor Sjors maar ik kan het niet aan zien denk ik.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:02

Die naalden schijnen verlichting te geven als ze in de spier zitten, dat werd mij vandaag verteld..

Oplossing is naar voren rijden, ja euhh echt denk je dan ? Maar Am is als een hele loperige vlotte pony van zichzelf dus ik dacht komt niet goed. Maar als je hem naar voren rijd en dan dus niet ze hoofd hoog (en dan echt hoog!) laat doen, dan kan die ook niet hupsen. Moeilijk uit te leggen zo. Klinkt heel raar als ik het terug lees zo haha. Voor nu is dit de oplossing hij ging er heel fijn mee lopen en ontspande zelfs stukken.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:11

Lijkt me heel apart dat dry needeling bij paarden. Ik ken het alleen bij mezelf en dat is soms echt een vervelend gevoel.. Aar schijnbaar laten de meeste paarden het heel goed toe.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 02:24

Ongeveer wat ik zei dus Lieselotte.

Dry needling lijkt mij ook wel interessant.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 08:18

Lieselotte: de pony's staan bij mn opa en oma. (Schuil)Stalletje heeft wel licht etc. maar we hebben geen bak. Ik mag wel in de bak van de buren om te longeren etc maar als het donker is dan ga ik daar niet heen ivm dat de lichten dan aanmoeten en dat geld kost. En over de weg in het donker is een beetje een no no. Soms ga ik wel naar een veldje (van gemeente) 200 meter verderop om te mennen. Dan verkleed ik mezelf eerst als kerstboom :') Maar dat kan ook niet zo vaak ivm kapot rijden.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:24

Bij Dochorse is trouwens uitverkoop in winterdekens dus wie nog wil?? Horseware. Vind dat een van de fijnste winkels. Aangezien ik erg zwak ben heb ik maar een nieuwe tussendeken gekocht :')
Laatst bijgewerkt door Susanne op 12-01-16 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:28

:')

Ik ga niet kijken want ik mag geen dekens meer kopen van mezelf.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:43

Jawel je wilt het :P

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:47

Ik ga ook niet kijken. Wil niet teveel geld uitgeven deze maand.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 11:50

Je helpt niet mee zo :') Ik heb even gespiekt maar echt geen dekems meer nodig haha.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:25

Ik ga ook niet kijken :D.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 15:53

*Gaat toch maar ff kijken*

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:21

Ik ben weer even uit mijn hol gekropen.... :')
Jeetje wat gaan jullie toch snel!

Claudiadvx, wel leuk dat je tweespan wilt gaan rijden! Hier is dat ook nog een droom. :j
Ymor, wat leuk! En wat loopt Chayton fijn op die laatste foto! <3 Toppers!
SammyFloor, wat een leuk filmpje!
NathalientjeB, gefeliciteerd met je wagen! En lieve foto's!
LS_fotos, Buck is schattig! <3
Mowgli4, schattig shetje!
Jelleee, mooie deken! En wat een witte beentjes!
Sardis, dat bontje staat echt lief op Joep!

De regendeken die ik had besteld met de onderdeken is helaas een maatje te klein, gisteren weer op de bus terug gedaan en hopelijk morgen of overmorgen de goede maat binnen. Dan gaan we Astrid dit weekend scheren. :D Eerste keer dat we een pony scheren in de winter, dus ik ben benieuwd!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:29

Balen dat ie te klein was. Welke deken is het?

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:31

Balen! Scheer je haar helemaal of?

Zijn de pony's bij jullie ook zo vervelend? Hier de laatste paar dagen, denk dat het door het weer (voornamelijk de wind) komt. Ik probeerde Sjors en Fleur terug de wei in te doen na hun zandkuurtje maar ze waren zo aan het klooien dat ik ze bijna allebei er weer uit had lopen terwijl ik in de wei stond :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 16:50

Nee hier geen lastige pony's wel enorme knuffelbeertjes, en ook maar even gespiekt voor een deken :')

Chardy ga je helemaal kaal scheren?

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:27

Hier trouwens nog mensen belang bij pony spullen? Liggen al heel lang in de schuur en ik heb dure maand met de paarden dus ben even wat dingetjes aan het verkopen wat ik toch niet gebruik :P .

Zie mijn advertenties voor de foto's en informatie. Prijzen kunnen we het nog wel over hebben. Ik heb zo uit mijn hoofd sowieso nog het leren halster (nooit gebruikt) en het hoofdstel (paar keer gebruikt) en het halsstuk maar dat is voor paarden.

EDIT: Oh zie nu dat het halster er niet tussen staat.

Afbeelding

Zit er niet wat tussen voor Amadeus?? Denk dat leren halster hem heel mooi zal staan (als die past).

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:48

Jelleee ik moet ook maar niet kijken bij de dekens, moet echt leren mijn geld te sparen haha
Charlotte wat jammer dat jouw deken te klein is, hoop dat de goeie snel binnen is!
manon ik heb niets nodig, wel een super gaaf halster trouwens!!

wat er hier gebeurt is echt niet normaal... dit is van het zomer ook al gebeurt en nu is het alweer bezig.
het spookt hier ofzo. ik heb in de garage een grote kast staan van 2 meter hoog. op de 1 na hoogste plank staat een bak met snoepjes. die bak zat nog half vol... tot gister ochtend... ineens ligt er nog maar een dun bodempje in met snoepjes, meer niet.
Mowgli kan hier NIET bij komen, het staat ten eerste te hoog voor hem, en ten tweede is de deur van de garage altijd dicht en staan er fietsen voor de kast. verder komt mowgli ook eigenlijk nooit in de buurt van die garage.
doordat de kast altijd dicht is en de snoepjes zo hoog staan, kunnen er dus ook geen muizen of ratten bij komen.

nou is er vlak bij onze garage een hekje gesloopt, en vanochtend stond die half open toen ik aan kwam. heel vreemd allemaal... er is verder niets anders weg. al het tuig, halsters etc hangt er ook, maar dat is niet weg.

nou vind ik het geen probleem dat ik nieuwe snoepjes moet kopen omdat het op is, dat is niet zo'n grote ramp. het gene waar ik me nog het meest boos om maak is dat het gedrag van mowgli en de geit enorm is veranderd! als ik nu bij mowgli in de stal kom, rent hij angstig de hoek in en gaat dreigen met bokken, alsof ik hem iets aan zou doen... mijn geit begint heel hard te mekkeren en te weven en pas als ze onze stemmen horen is het weer goed. dit deden ze beide anders nooit!

mowgli krijgt ook elke ochtend van mijn moeder een stukje droog brood. dit weet mowgli maar al te goed en kent mijn moeder dan ook wel! nou deed hij vanochtend ook al raar bij haar, ook de hoek in en dreigen met bokken... mijn moeder snapt hier dan ook niks van... dit deed hij anders ook nooit bij haar, en nu ineens doet hij dit zomaar, en best extreem ook! alsof iemand in zijn hok is geweest en hem een trauma oid. heeft bezorgd.

ik snap hier dan ook echt werkelijk niets van, maar hoop dat dit gauw stopt.
(ik weet het, het klinkt echt als een bizar verhaal, en ik kan het zelf ook bijna niet geloven, maar helaas is dit echt wat er gebeurt)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:54

Misschien komen er stiekem pennymeisjes ofzo? Ik denk alleen niet dat je pony direct een trauma heeft hoor, daar is wel iets meer voor nodig :P

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 17:56

ik wist even niet hoe ik het moest verwoorden :')

maar ik snap niet hoe ze ons erf op komen, dat merken wij gauw genoeg. we hebben best een groot erf en onze garage met spullen staan helemaal achterop het erf, verder kom je niet op ons erf omdat we ook een hond hebben die aardig waaks is over ons terrein