35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:44

Fijn om te lezen IngridM! :)

Gefeliciteerd Nane. *\o/*

Sunny ging mee handpaarden vandaag. Niet verkeersmak, kent niets en moet alles nog leren. ;)

Afbeelding

Isapaardje

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:02

Leuk zo met Sunny er op uit.
Nane gefeliciteerd.
IngridM, fijn dat het zo iets beter lijkt te gaan.
En kan ook zijn dat ze nooit echt beste maatjes worden.
Isa duldt Yoob maar daar is ook alles mee gezegd. Na 4 jaar nog altijd geen echte maatjes.
Jammer, maar goed, ik heb toch altijd het idee dat ze niet alleen staan :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 20:47

Hemel loop vreselijk achter, net 3 bladzijden bijgelezen.

Welkom Polly hoe meer zielen hoe meer vreugd, nog meer verschillenden onthouden wordt minder, haha.

Ook allemaal weer leuke foto's en verhalen.
Idd geen te grote en te zware meiden erop, de meisjes bij Elina uit de klas mogen er ook niet op, veel te zwaar, wil mijn pony ook niet verpesten.

Kyara ook zand in de buik, dus van dat spul bij Agradi besteld.
Op les gaat het super met Elina en Kyara, Elina is al haar angst kwijt en pakt haar gewoon aan.
Galopperen gaat ook bijna steeds goed en gister zelfs 3 hindernissen gesprongen van ong 40 cm hoog.
Super trotse Mem, morgen even naar de manege om de AA proef te oefenen, want zaterdag haar 1e Bixie wedstrijdje in Koudum.
Ze staat nog niet op de lijst want er was iets mis gegaan, maar ze wordt er nog bijgezet.
Op 20 december is er in de manege hier een springwedstrijd voor de manege ruiters en daarna nog een rubriek voor mensen met eigen paarden, daar zal ze ook aan meedoen, mochten zelf zeggen hoe hoog we het wilden :)

Misschien vrijdagmorgen even mennen, is al weken geleden, want het blijft er steeds bij.

Vanmorgen met mijn zus wezen winkelen in Leeuwarden, super leuke jurk gekocht voor de Kerst, blauw geplooide rekbare stof met lagen zwart kant er overheen, kleed geweldig mooi af, erg belangrijk, haha.
Nog een leuke korte zwarte bolero met een glimmertje erbij, dus laat de Kerst maar komen :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 19:43

Fijn dat het nu beter ging met Alf en zijn nieuwe maatje :j

Goed bezig antheman +:)+

Super zeg dat het zo goed klikt tussen elina en Kyara!
Dus je bent gereed voor de kerst {:)

Vandaag ben ik op kraamvisite geweest bij me tweelingzus. Die heeft gisteren de kleine gekregen na een bevalling van amper 3uren.. Ohh wel weer erg leuk om een pasgeboren baby op je armen te hebben <3
Als het morgenochtend niet teveel regent, ga ik weer naar welmoed :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:19

Super trots, eerste Bixie wedstrijd voor Elina.
Er deden 7 mee, 2 in de AA en 5 in A, 't werd in handicap verreden.
Ze moest als 2e.
Beide proeven gingen super goed, ze had op beide 81 punten (84 is max)

In de 1e proef had ze de 1e prijs, een beker en een lintje.
In de 2e proef werd ze 2e, hier kregen ze allemaal een roze lintje en een cadeautje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:05

wauw super knap gedaan, wat is het toch ook een prachtig paardje

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:12

wat gaaf, trotse dochter! gefeliciteerd Ulfeino

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 18:56

Wat leuk voor jullie Ulfeino!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:54

Knap hoor! Super *\o/* Gefeliciteerd dames

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:24

Dank jullie wel, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vanmorgen de wekker vroeg had gezet, maar al ruim van te voren wakker was.
Als ik zelf een wedstrijd had was ik altijd heel erg zenuwachtig, maar ik was nu zo mogelijk nog zenuwachtiger :D
Na aangemeld en betaald te hebben Kyara opgezadeld, toen ontdekten we dat Elina de handschoentjes nog niet aan had en ook de strik met netje zat niet in haar haar, die handschoenen gingen nog wel, maar die speld in het haar krijgen was lastig, want Kyara was helemaal hieperdepiep en wilde niet stilstaan, toen de strik er uiteindelijk inzat zat hij scheef, nou ja jullie snappen het wel, haha.

Maar wat een ongelooflijke brave pony, in een wildvreemde bak met wildvreemde pony's om haar heen was ze de rust zelve met de oortjes mooi naar voren.
Ook in de wedstrijdbaan keek ze nergens naar, koppie omhoog, oortjes naar voren en daar gingen ze.
Toen naar de kantine, want ik was nu toch wel heel erg aan koffie toe :D

Bij de prijsuitreiking schoot ik helemaal vol toen ik Elina haar gezichtje zag toen ze helemaal glunderend naar me toe kwam lopen met haar 1e prijs.
Terug bij de trailer, waar Kyara een herrie stond te maken waarbij je denkt dat er minstens een hengst in staat die 2 keer groter is, moest die ook haar prijzen even bewonderen en werd ze uitgebreid bedankt door Elina voor haar goede inzet :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 09:58

Prachtig! En wat zagen ze er mooi uit!

Hoop nog steeds dat mijn oudste meer interesse krijgt. Ze wordt bijna 7.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:48

Dat snap ik Ulfeino. Dat zou ik ook hebben. Fijn dat Kyara zo super braaf was :)

Ja dat is altijd even afwachten Anke.

Ik ben vanochtend met mijn 2 dochtertjes bij welmoed geweest en heb haar een bak met rijst en stukjes wortels erdoor gegeven. Ze vond het erg lekker en me kleinste vond het erg leuk om haar te zien :) We hebben welmoed vandaag precies een jaar en heb een fototopic geplaatst. Hier een linkje daarvan :o [EJL-ITP] Onze eerste jaar met Welmoed

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:29

Anke: Elina is toen ze net 5 was op les gegaan in de manege, eerst iedere week een half uurtje op een brave manege pony, veel interesse om op haar eigen pony te rijden had ze niet en ook niet om met haar om te tutten, rijden in de manege vond ze wel leuk.
Het is eigenlijk het laatste half jaar dat ze die interesse voor Kyara heeft ontwikkeld, ze is nu net 8, dus er is nog hoop :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:17

Super gegaan dus Ulfeino, leuk!! :)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:41

Zojuist stonden er 4 wandelaars op de weg naar Kyara te kijken die ik lekker in het gras had lopen, ze bleven er maar omhangen, heb niet zulke hele beste ogen dus kon niet goed zien of ik ze kende, maar ik vind dat maar niets, even kijken prima maar de belangstelling moet niet al te lang duren :)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:01

wat een super trots en blij meisje staat daar langs haar pony. Goed gedaan hoor. Gefeliciteerd met het resultaat.

En leuk SweetWendy ... tante geworden dus. Ook proficiat.

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:13

Eindelijk heb ik eens een keer een sprekende foto van Spijker kunnen maken, Denzel is meestal veel fotogenieker...

Spijker <3

Afbeelding

en samen met Denzel <3
Afbeelding

wat lijken ze lief he... :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 23:41

Wauw Spijker is mooi en heel bijzonder van kleur, foto met Denzel is zo lief <3

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:55

Wat een heerlijke pluizenbolletjes nu (de meesten in ieder geval). Vandaag ons laatste ritje voor dit jaar. Vanaf nu vind ik het minder ivm jet vuurwerk. Je zal maar zo'n gek tegenkomen die het leuk vindt om rotjes tussen de benen van je pony te gooien!

Ik heb de hoop opgegeven, wat kinderen en pony's betreft en het zal er ook echt niet meer van komen. Maar........we hebben nu een meisje dat snuffelstage loopt in de trimsalon en voor de verzorging van de paardjes (jaja, officieel aequor leerbedrijf). Ze is pas 14, maar zó enthousiast. Ze komt zelfs op haar vrije dagen, pakt goed aan, vraagt om werk, ziet het werk ook zelf liggen. Ik ben hierdoor ook super enthousiast en zou haar graag mee willen laten genieten van de pony's in de toekomst. Maar het is vooral manlief die veel met de pony's bezig is buiten. Hij moet het ook leuk vinden. Ik zeg haar niets en beloof niets. We zien wel hoe het gaat lopen.

Nog een paar dagen buffelen en dan heb ik kerstvakantie....

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:58

Dankjewel Isapaardje :)

Leuke foto's haf_sjakie :D

Ja het blijft lastig om een bijrijdster te vinden voor een shetlander. Denk dat ik maar gewoon met me dochter bezig ga. Welmoed luistert erg goed naar mij en nu is het dus alleen de kunst om ook naar de ruiter te luisteren :+

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:18

B
Ja hopelijk komt het bij haar ook nog.
Als ik er eentje weg wil doen...mag dat van Dunya niet.

Wat een leuke foto's!

Kanniet stuur mij ook maar zo'n stagiaire! (Ben ook erkend leerbedrijf)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:55

Wendy: Kyara was eerst ook altijd heel erg op mij gericht en was het voor Elina moeilijk om haar bij mij vandaan te houden, maar op een gegeven moment ging dat toch steeds beter, en nu is het geen probleem meer.

Vanmiddag even met Elina op Kyara en ik op mijn stalen ros een blokje om geweest, het was zulk lekker weer :)
Kyara vindt een buitenrit heerlijk, oortjer erop en daar gaan we, maar ze is goed te houden en eigenlijk nergens bang voor.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 21:06

Spijker is leuk :)
Maar die foto samen met Denzel mag er ook zijn.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:22

Voor iedereen, paard en mens, alvast hele fijne dagen toegewenst.

Afbeelding

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 10:36

Oke dat wordt dus veel oefenen. Bedankt Ulfeino O:)

Hihi leuke foto isapaardje {:) Jij ook fijne feestdagen :)

Welmoed staat momenteel in uitgelicht <3 *\o/*