35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isapaardje

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:21

Jij hebt ook een mijter Lotus83 :)

Leuk wagentje heb je voor Vliegje ... ben gek op oranje, en ook oranje leidsels. Mooi.
Waar heb je die vandaan?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:30

Isapaardje schreef:

Leuk wagentje heb je voor Vliegje ... ben gek op oranje, en ook oranje leidsels. Mooi.
Waar heb je die vandaan?

Hoofdstellen en teugels maak ik zelf. :) Dank voor je compliment.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:32

Lante schreef:
Leuk, met vliegje om boodschappen! Hoe bevalt jouw Zilco tuig? Heb ik ook op het oog, dus ben wel benieuwd eigenlijk!

Het ligt super op Vlieg. Supermooie kwaliteit!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 00:50

Isapaardje schreef:

Ja klopt! Net mee gedaan aan de sinterklaas actie <:)

Heeft iemand nog tips voor het wennen en oefenen met lange lijnen?

Ik gebruik nu geen dubbele longeerlijn, ik leen nu een soort lederen menteugel met klipjes die ik aan het bit doe en eigenlijk vind ik dat fijner dan 2 losse lijnen..

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 08:22

Wij willen niets anders meer dan Zilco. Al onze tuigen zijn ervan.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:25

En nu een chocoladeletter ... kan niet op vandaag hahaha. Humor.

En mooi gemaakt Antheman. Is het hetzelfde spul als waar touwteugels van gemaakt worden (oa lange teugels)? Ligt denk ik wel lekker in de hand.

En ja Zilco ... zou ik ook graag willen, maar mijn leren tuig is nog goed en ik rij niet zo heel veel.
Maar zou dit verslijten dan wordt het toch kunststof.
Nu is het leer weer helemaal wit uitgeslagen.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 8453_o.jpg

En ik ben niet zo'n poets, dus even met doekje eroverheen gewreven en het leek weer ergens op (voor zolang het duurt met al dat vocht buiten).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:30

Nee Isapaardje. Ik werk met hol touw en steek dat volledig om en om door. Heidens karwei.☺

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:28

Maar wel mooi !!!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:38

Wat leuk kanniet je hondentrimsalon, ik heb daar ook wel eens over nagedacht om te gaan doen.
Dat verhaal met de bouvier ook erg leuk.
Die poedels zijn van jou zelf.
Leuke drukke foto!

Leuk! Antheman met vlieg naar de winkel.

Leuke pony Lotus

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:48

Lotus83 schreef:
Isapaardje schreef:

Ja klopt! Net mee gedaan aan de sinterklaas actie <:)

Ik gebruik nu geen dubbele longeerlijn, ik leen nu een soort lederen menteugel met klipjes die ik aan het bit doe en eigenlijk vind ik dat fijner dan 2 losse lijnen..

Jazeker.

Hak t vooral in piepkleine stukjes.

Zorg datje paard geen angst voor de lijnen heeft. Zwiep t touw overal overheen, rak zijn benen aan, etc.

Eerst met 1 lijn onder de kin werken.
Buitenlijn bevestigen, maar daar werk je niet mee.
1 lijn aan de binnenste bitring vastmaken
Als dat goed gaat, de buitenlijn achter de billen hangen
Soms lukt t niet om 1 sessie de buitenlijn achter de billen te krijgen. Dan heeft je paard meer tijd nodig.

Ik krijg altijd terug dat mensen dit heel ingewikkeld vinden, dus eigenlijk raad ik je aan om er les in te zoeken.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 13:49

Isapaardje schreef:
Maar wel mooi !!!

Ja, dat hoor ik vaker :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 15:29

Allemaal positieve berichten over Zilco dus, dan gaat dat hem worden, ik heb het Zilco shet tuigje al gereserveerd om te gaan passen. Nog even wachten tot mijn menshet er is. Eerst moet logeetje nog terug verhuizen.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:27

Wat een leuke fotos :)

Vandaag welmoed gelongeerd in buitenbak en ze mestte en er kwamen gewone drolletjes uit :D . Morgen komt er een meisje kijken om haar door te rijden en bij te rijden. Ben zeer benieuwd.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 18:13

Antheman schreef:
[quote="Lotus83"

Jazeker.

Hak t vooral in piepkleine stukjes.

Zorg datje paard geen angst voor de lijnen heeft. Zwiep t touw overal overheen, rak zijn benen aan, etc.

Eerst met 1 lijn onder de kin werken.
Buitenlijn bevestigen, maar daar werk je niet mee.
1 lijn aan de binnenste bitring vastmaken
Als dat goed gaat, de buitenlijn achter de billen hangen
Soms lukt t niet om 1 sessie de buitenlijn achter de billen te krijgen. Dan heeft je paard meer tijd nodig.

Ik krijg altijd terug dat mensen dit heel ingewikkeld vinden, dus eigenlijk raad ik je aan om er les in te zoeken.[/quote]

We hebben gister de lijnen eraan gedaan en zijn gewoon met hem gaan lopen... Hij verblikt of verbloosde niet. Hem overal aanraken kent hij dus dat stukje hebben we gehad.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:35

Vandaag met mn kleine uk wezen wandelen. Inmiddels is hij 2 weken bij me.
Ik vind hem erg nerveus nog als hij zonder zn maatjes is, buiten is hij enorm fris. Tijdens de wandeling heeft hij aan 1 stuk door lopen trippelen. Ik denk dat deze kleine man wat langer nodig gaat hebben om op zn plek te zakken dan ik ben gewend. Wel is hij enorm lief, knuffelig en nieuwsgierig.

Afbeelding
Afbeelding(de linker is zn vriendin)
Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 20:47

Wat zijn ze toch mooi hé, onze kleine paardjes allemaal, zelfs met hun berenvachtje aan. Ik kijk steeds met plezier naar alle foto's.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:06

Ja van afbouwen...daar heb ik recente ervaring mee.
Ben overigens beter in opbouwen dan afbouwen.

Leuk zo dat oranje. Brave pony!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:08

Lotus83 schreef:
We hebben gister de lijnen eraan gedaan en zijn gewoon met hem gaan lopen... Hij verblikt of verbloosde niet. Hem overal aanraken kent hij dus dat stukje hebben we gehad.

Mooi.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:18

Hoi,

Ik vroeg me af of ik me ook mag melden hier. Ik ben dan nog net geen 35+, maar wel 31. Ik heb al sinds mijn 15e eigen pony's.

Ik ben begonnen met Polly, een kleine maat vosmerrie. Heb met haar een heleboel gedaan. Fietsen, mennen, VD, sleëen, lange lijnen, kindjes erop, wandelen, fokken etc. Ik heb haar nu 16jr in mijn bezit en ze is 18 jaar nu, heeft 2 veulentjes bij mij gehad en heeft de laatste jaren voornamelijk stil gestaan ivm epilepsie aanvallen in het verleden.
Daarnaast heb ik Wittie, officieel Sharif, een zwartbonte ruin (gekocht via bokt in 2002), ook beleerd voor de wagen en onder het zadel, veel mee aan de lange lijnen gewerkt en heeft ook de laatste jaren voornamelijk stil gestaan wegens persoonlijke omstandigheden van mij.

Verder heb ik nog een aantal pony's gehad en weer verkocht in het verleden.
Na mijn pony's jaren op eigen land te hebben gehad ben ik vorige week verhuist naar een kleine stal waar ze overdag lekker een paar uur buiten lopen, een mooie ruime strobox hebben en waar een mooie buitenbaan is en een molen. Ook heb ik een HCA aangeschaft waar ik Wittie vorige week voor het eerst voor gehad heb. In het verleden reed ik altijd buiten dus vandaag heb ik me maar meteen aan een buitenritje gewaagd met Polly als handpaard ernaast en ik ben weer helemaal om!

Afbeelding

Afbeelding

hopelijk mag ik hier komen meekletsen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:56

Gezellig dat Polly zo meegaat!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 17:36

Welkom Polly en leuk dat je zo beiden beweging kunt geven.
Helaas is Isa daarvoor inmiddels te slecht, anders was het leuk geweest om ook eens te proberen.
Hoewel ... met Yoob zijn maffe fratsen gaat het af en toe heel hard hahahaha.

Vandaag gekeken wat er nog over is van onze menroute vanwege werkzaamheden in ons bos.
Nog maar de helft helaas; we konden komen tot de enorme stapels hout. Daarna waren de paden te slecht begaanbaar om nog verder te gaan.

Leverde wel een grappige foto op zo tussen de houtwallen :)

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1973_o.jpg

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 18:48

Ik heb er eigenlijk altijd 2 mee, ze zijn allebei kuikenmak en Pol loopt meestal ook naast Wittie. Die is veel dapperder als ze mee is, voor zover hij ooit ergens niet langs zou willen want gelukkig ben ik gezegend met brave pony's.
Voorheen was het andersom, Wittie ging als veulentje ook altijd naast de wagen mee, maar die is ernaast minder fijn dan Pol. Komt vast ook omdat ik altijd met Pol heb gefietst en die is wel wat gewend. Aan de fiets had ze maar 2 versnellingen: Gas en Vol Gas. Ze leefde ook helemaal op vanmorgen naast de wagen, dat had ik echt niet verwacht.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:00

Vandaag voor het eerst onder het zadel geweest bij mij! Alleen nog in stap, we willen niks overhaasten. Was allang trots op allebei. Het meisje wat erop zit is de dochter van een vriendin van me tevens stalgenoot. Helaas groeien die meiden snel, dus erg lang zal ze niet meer passen, maar toch fijn voor de eerste beginselen weer. Foto is van slechte kwaliteit en het meisje zit niet op haar best op het moment van de foto maar vooruit, we zijn blij met deze eerste goed ervaring! Hij was superbraaf!

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:46

Leuk!!! Ik hoop dat mijn zoontje en die van degene waar ik op stal sta strakjes ook leuk kunnen gaan rijden. En dat ze niet perfect zitten, joehoe het is lol met je knol he... ;)

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 19:51

Ja is ook, maar vind het wel fijner voor de pony als ze er niet op zitten te bouncen hahahahaha.