35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:41

Eerst maar even afwachten of dat andere koetsje ook goed genoeg bevalt. Opstap is in ieder geval véééééééééél hoger......

En ja, zo zien onze varkens ook het liefst uit.....lachen als je met die varkens aankomt op een manege waar alle daar gestalde paardjes schoon en droog zijn en de meesten ook nog eens onder een deken lopen.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:56

Wat een cool filmpje hoor Ulfeino :j

Zo de tandjes van Alf zijn weer gedaan :)

Wat heb je toch een coole shet Wendy :j

Brave Rio. Ik hoop dat hij zich alweer wat beter voelt :)

Gefeliciteerd met je nieuwe koetsje Kanniet *\o/*

4e dag van de kuur. Pff valt niet mee hoor om 2 x per dag heen te moeten om haar te voeren (heb 2 kids en ben alleenstaande mama..). Maarja vanmiddag nog en dan nog 2 dagen. Ben wel super blij dat het aanslaat!! :j
Had haar vandaag los gelongeerd in de bak en ik zei galop en deed 2 zweeptikken en ze galoppeerde een rondje!! Ben super trots, dit heeft ze nog nooit gedaan sinds dat ze bij mij is *\o/* En de diarree wordt ook minder. Heb het gevoel alsof ze stuk beter in haar vel zit. <3 Ze staat trouwens niet in een paddock maar 24/7 in de wei. Vandaag of morgen een mineralenblok halen om die in de wei te zetten :)* . Aankomend weekend komt een meisje kijken om haar door te rijden en bij te rijden. Ben zeer benieuwd hoe welmoed dit doet :D Het resultaat van de fotoshoot zien jullie later, ze is er druk mee bezig :)

IngridM

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 19:50

Over aan alle mensen terug reageren: ik open altijd gewoon 2 vensters, in de ene lees ik en in de andere type ik :-)

Hé ik zie Anke hier, die ken ik ook :-) Leuk Anke !

Wendy1708 lekker op stap geweest met pony en hond :-)
En je bent al druk bezig als je vroeg wakker bent haha.
Heerlijk schone pony's op stal zie ik :-) :-)

Principal; dat is niet fijn! Ik lees het toch wel erg vaak hoor bij graszaadhooi; slokdarmverstoppingen, want dat bedoelde je toch ?

Isapaardje; het is inderdaad deken gedoe; een geschoren pony maar ik heb er nog geen seconde spijt van en Alf voelt zich stukken beter erbij!

Leuk Ulfeino; van Elina!

Gefeliciteerd Kanniet met je nieuwe wagentje ! Leuk altijd !
Ik laat de tandarts 2 x per jaar komen bij Alf, maar die is pas 4 en nog volop aan het wisselen. Daarna ga ik over op 1 x per jaar.

Sweetwendy; fijn dat het weer wat beter met je meisje gaat ! En kan me voorstellen dat het lastig is in jouw situatie om 2 x per dag te moeten. Moet het nog lang ?

Hier vandaag ook hele dag pestweer, maar temperatuur wel weer omhoog.
Vanochtend voor het eerst met de pessoa gelongeerd. Ik heb een paardenmaat omgebouwd naar een shettenmaat :-)

Morgen komt er weer een shet bij bij ons op stal en aangezien Alf in scheiding ligt met zijn meisje, gaan we kijken of hij met dit jongetje samen wilt :-) :-) Whahahha

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:46

Nog 2 dagen gelukkig. :)
Dan ben je creatief bezig geweest Ingrid :D .
Haha wil je dat alf homo wordt :') . Hoop voor je dat het klikt.

Het was hier vanochtend droog, rest van de dag regen. Vanmiddag welmoed weer gevoerd terwijl de kids in de auto zaten te wachten. Kom ik terug zegt me dochtertje "mama wat ben je nat!" :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:55

Mij lukt het echt niet om op iedereen te reageren :) Sorry daarvoor!

Daarbij doe ik niet zo heel veel met de kleintjes, zeg 2 keer pw. Misschien 3 keer. Ze zijn voor erbij bij mij. :)
Ik denk dat ik afhaak :o Misschien blijf ik wel meelezen, maar ik heb niet t gevoel dat ik wat bijdraag hier. 8-)

Ik heb t weekeinde wel de DLL opgepikt met Sunny, ging zeer aardig! Leuk om te doen!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:56

IngridM schreef:
Morgen komt er weer een shet bij bij ons op stal en aangezien Alf in scheiding ligt met zijn meisje, gaan we kijken of hij met dit jongetje samen wilt :-) :-) Whahahha

:D :D

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 20:56

Whahaha Alf als homo :-)

Hij was getrouwd met zijn vriendin, daar staat hij naast in de shet boxjes en ook in het land en nu in de paddocks. Maar sinds ze in de paddocks staan is zijn vriendinnetje niet meer zo lief, en begon hem uiteindelijk op te jagen. Dus nu zitten ze in een scheidingsprocedure :D :D Dus er staat nu een andere mini bij die dame en Alf staat nu naast een mini appaloosa hengstje in de paddock. Morgen komt er een ruintje bij (shet) en ik hoop dat die leuk en gezellig met Alf samen in een paddock kan. Misschien dat ze samen wat leuk kunnen spelen :-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 20:57

Antheman schreef:
Mij lukt het echt niet om op iedereen te reageren :) Sorry daarvoor!

Daarbij doe ik niet zo heel veel met de kleintjes, zeg 2 keer pw. Misschien 3 keer. Ze zijn voor erbij bij mij. :)
Ik denk dat ik afhaak :o Misschien blijf ik wel meelezen, maar ik heb niet t gevoel dat ik wat bijdraag hier. 8-)

Ik heb t weekeinde wel de DLL opgepikt met Sunny, ging zeer aardig! Leuk om te doen!

Joh meid ben je gek! Maakt toch niet uit dat je niet op alles altijd kunt reageren. Gewoon gezellig blijven posten hoor ! Ik vind het leuk om van iedereen te lezen hoor! ;)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:41

Antheman, bij mij gaat het ook allemaal een beetje met horten en stoten. En op dit moment doen we ook maar één keer per week iets met de pony's (naast voeren en verzorgen). We hebben het keidruk op het werk (ik in de zaak thuis en man op zijn werk) en als we klaar zijn is het donker, of het regent hard, of er is storm, of we zijn gewoonweg een avond moe.
gewoon lekker meelezen en weer meedoen als je weer zin hebt. Ik zie in ieder geval graag jouw foto's en berichtjes.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:48

kanniet schreef:
Antheman, bij mij gaat het ook allemaal een beetje met horten en stoten. En op dit moment doen we ook maar één keer per week iets met de pony's (naast voeren en verzorgen). We hebben het keidruk op het werk (ik in de zaak thuis en man op zijn werk) en als we klaar zijn is het donker, of het regent hard, of er is storm, of we zijn gewoonweg een avond moe.
gewoon lekker meelezen en weer meedoen als je weer zin hebt. Ik zie in ieder geval graag jouw foto's en berichtjes.

Dank je wel.

Ik was vandaag druk, naast t werken, met een kip die door de ambulance opgehaald werd. Hij was niet van ons, meldde mijn man. Ik was wat geirriteerd, vond dat hij de buurvrouw had moeten vragen, zij heeft ook kippen. Komt de ambulance eraan, ik kijk mee en roep dat het om een fazant gaat! Hij had helaas geen staartveren meer, ik vrees dus dat dit niet meer goed komt. Hij was helemaal versufd. Hij was van de weg geplukt.

Verder druk met de kuikentjes <3 Sinds zaterdag opnieuw kuikens. Niet gepland, maar ik was Minidot 2 weken kwijt. Tja, dan kan ik het niet goedpraten voor mezelf om de eieren te rapen.
Gedoe met warm houden, de boel afzetten enzo. Ze zijn enorm schattig!

Afbeelding

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:55

Oooch, ik ben dol op kipjes,ze zijn zó leuk! Maar ik mag niet van manlief, en hij heeft gelijk. Wij hebben nu nog één hond, twee schaapjes en vier pony's. We gaan langzaam maar zeker terug naar alleen maar pony's. De rest van de dieren worden niet meer vervangen als ze er niet meer zijn.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:56

kanniet schreef:
Oooch, ik ben dol op kipjes,ze zijn zó leuk! Maar ik mag niet van manlief, en hij heeft gelijk. Wij hebben nu nog één hond, twee schaapjes en vier pony's. We gaan langzaam maar zeker terug naar alleen maar pony's. De rest van de dieren worden niet meer vervangen als ze er niet meer zijn.

Eieren zijn zo fijn om terug te krijgen van je kipjes. ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:17

Agossie! <3

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 10:51

Allemaal leuke verhalen hier, zo leuk om te lezen.
Iedereen druk met van alles en nog wat.
Zelf ook druk, schiet een beetje in de stress, zaterdag pakjesavond en heb nog niets en ben alleen woensdag vrij, gelukkig weet ik wel wat ik ga kopen.
Elina gelooft ook nog dus alles moet nog stiekem.

Vanmiddag moet ze weer naar les, ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan met haar nieuwe lange zweep.
Longeer haar vanmiddag wel even, door het slechte weer weinig buiten en gereden en dan is het soms lastig rijden voor Elina als Kyara te fris is en teveel energie heeft, even rondrennen en springen doet dan wonderen :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 20:15

aahh wat een lieve kuikentjes <3

Hoe ging de les?

Ik heb de helft van de foto's ontvangen van de fotoshoot.. hier een kleine impressie :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zodra de rest binnen zijn. Maak ik een foto topic :)

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:10

Prachtige foto's sweetwendy, vooral die eerste en laatste hebben echt iets.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:25

haf_sjakie schreef:
Prachtige foto's sweetwendy, vooral die eerste en laatste hebben echt iets.

Ja, dat wilde ik ook zeggen :D

Ging de les goed Ulfeino?

Ik heb met Sunny gefietst, vandaag voor t echie <3 Zo leuk om te doen met hem. Hij is zeer voorwaarts, kijkerig, rillerig, maar prima te motiveren *\o/*
Vliegje had nog steeds vrij. Hij is niet helemaal in zijn hum. Kan mijn vinger er niet goed op leggen, maar ik wil niet teveel druk op hem leggen.
De groten werden heerlijk gereden door mij. In de bak. jaja. Dressuren dus.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:46

Wendy: prachtige foto's

Les ging heel erg goed, geen gestaak, wel een paar flinke bokken, eentje zat ze op de hals maar schoot weer terug op haar rug en reed vrolijk verder.
Galop ging ook heel goed.
Aan het einde van de les hadden ze een estafette, starten achter een balkje, over een laag hindernisje, tussen 2 balkjes door, om 2 pionnetje en het zelfde terug.
Je kunt een kind op een pony geen groter plezier doen dan dit.
Elina begon wat voorzichtig, maar al snel deed ze het grootste gedeelte in galop, je kon ook zien dat Kyara er aardigheid aan begon te krijgen :)

Heb Marstal Force voor haar maar dat vindt ze niet zo lekker, heb daarom ook een zak ponybrok van Subli gehaald zodat ze daarvan na het rijden wat kan krijgen als beloning voor haar harde werk.
De Marstal krijgt ze gewoon iedere dag een handje vol meer wil ze niet.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:51

Force geef ik ook. Voor de vitamines. Ik meng door de luzerne. En de kleintjes krijgen nu een paar korrels BioRon muesli, de groten een hand.

Fijn dat de les zo goed ging! Estafette is leuk!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:23

Mooie foto's komen voorbij! :)

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:36

Leuk om te lezen al jullie berichtjes! De shoot hierboven is leuk!

Ik zit met een enorm dillemma. Ik heb natuurlijk onlangs mijn mooie lieve Prins van 1.04 m gekocht. Mijn dochter is niet zon paardenmeisje, meer een dierenliefhebber. Prins is er echt voor mij. Ik ga met hem mennen etc etc. Nu zou het voor mijn dochter wel leuk zijn als ze af en toe een half uurtje op hem kan rijden, net als op onze vroegere ponys. Ik heb ze alleen vandaag gemeten en gewogen en ze is met haar 12 jaar al 1.58 en weeg 48 kilo..... Wat denken jullie, zou ze af en toe eens op hem kunnen rijden of doe ik mn ventje dan echt leed aan? Mijn magische grens ligt wel bij 50 kg en 1.60 zowieso, maar wat denken jullie? Ik zat te denken om met haar af te spreken dat het na de zomervakantie definitief niet meer mag (dan gaat ze ook naar de middelbare, dus verandert er toch al veel)
Het is nooit mn bedoeling geweest een rijpony te kopen, maar dan kan ik ook gelijk kijken of hij betrouwbaar is onder het zadel zonder er gelijk een heel klein kindje op te zetten (wat de bedoeling is).
Wat zouden jullie doen?
Ik heb overigens een barefoot cheyenne kids gekocht, waar ze nog nét inpast met haar bips zonder teveel op de cantle terecht te komen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 23:44

Mag ik me met (volgende week) 32 ook melden?

Ik (wij) hebben sinds juni een mini, is nu 7, ik ken hem vanaf dat hij 2 jaar was. Deze zomer laten ruinen en na 3 maanden van ellende en ontstekingen is alles goed gekomen *\o/*

Zelf doe ik nu niet heel veel met hem, ik heb een verzorgster van 16 die 3- 4 dagen per week met hem aan de gang is. Wel wil ik lange lijnen met hem gaan doen.

Hij was volledig onbeleerd..

Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:01

Lotus: welkom, wat een narigheid na de castratie, gelukkig is hij nu weer beter.

Nane: Goh wat is onze zoon dan nog een uk, die is 153 lang en weegt 38 kg :)
Zo nu en dan er even op lijkt me geen probleem, maar intensief rijden zou ik niet doen.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:18

zowieso zou het gaan om 1 x per 2 weken of zo, echt heel weinig. Ze wil niet eens draven, gewoon lekker ontspannen stappen vind ze meer dan voldoende hahaha. Ja ze is groot he... die meiden zijn vaak veel groter als de jongens op deze leeftijd

Wat een lief scheetje dat shetje met vlechtje:-))

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:55

Lotus, welkom en wat een leuk koppie heeft je paardje :)

Kanniet: gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Veel menplezier, en ja 4 wagens is wel erg veel qua ruimte om neer te zetten ;)

Ik zag nog tips langs komen om op iedereen persoonlijk te reageren. Goed idee, begon vol goede moed, maar sorry, dat is al gelijk mislukt. Neem me niet kwalijk.
Ik lees wel alles hoor :)

Wendy; mooie foto's van je zwarte kanjer.

Leuk die kuikentjes ... laat in het jaar lijkt mij? Maar ze zitten zo te zien lekker warm in het stro.
En ach, zo koud is het niet ... alleen erg nat.

En dan heb ik hier dus een heel smerige paardje staan :)

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56D99019

(foto te groot, dus dan maar in een link)