35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:28

Hier een filmpje van vanmiddag, het ging super, toen terug naar draf en ...... daar lag ze, haha.
Tand door de lip en mond vol zand, jaja daarom noemen we dat dus zandhappen :)
We weer opgestapt en doorgereden.

haf_sjakie

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:30

de video is helaas prive...

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:47

Doet hij het nu, had nog niet op publiceren geklikt.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:55

Hij doet t! Oh ik schrok ervan

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:58

Ik heb afgelopen zondag een fotoshoot gehad met Welmoed. Het resultaat zien jullie later wel want heb ze zelf ook nog niet :) .

Gisterochtend naar Welmoed geweest en pff was wel erg geschrokken..
Ik was met haar aan de wandel en toen we bijna weer terug bij de wei waren, plofte ze neer en ging ze ineens rollen..ik dacht haha gekkerd en we kwamen bij de wei en plofte ze weer neer en ging weer rollen en zo ging het maar door en ze bleef liggen, naar adem happen, met haar hoofd steeds naar de buik toe en je zag haar buik trekken.. Ik gelijk de vee arts gebeld en hij kwam 20min later en ik zo veel mogelijk met haar stappen en gaf hij haar een darmontspanner en daarna ging het wel weer gelukkig. Vanochtend een mestonderzoek gedaan of er zand in het mest zit en ja hoor zandkoliek.. Nu 2x per dag zandweg geven. Pff was wel even geschrokken, wil niet nog een pony verliezen.. :\

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:39

Schrikken sweetwendy.
En dat filmpje .. Wat doede nou?! Tja ... vallen en opstaan, welke ruiter kent het niet.
Gelukkig niets ernstigs, dan heeft het achteraf wel wat humor, toch?

Gisteren hoefsmid weer geweest. Nou ... kan weer een paar hoefschoenen in de verkoop doen, want de voetjes worden echt steeds kleiner whahahaha :+

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:52

O jakkes Wendy dat is idd schrikken.
Ik doe een paar keer per jaar mest in een emmer met water, de mest goed uit elkaar halen en dan een tijdje laten staan, het drijvende spul dan eruit scheppen met mijn handen en dan voorzichtig het water weggieten, als er "veel" zand in de emmer achterblijft is het foute boel een beetje mag.

Idd vallen en opstaan, heb zelf ook vaak genoeg gezandhapt vroeger :)
Voordeel van een shet is dat je niet van hoog komt, daarnaast staat Kyara gelijk stil en blijft rustig wachten.
Heb vroeger op een shetje gereden die je er met opzet af bokte, wanneer je viel moest je zien dat je weg kwam, want die trapte nog even flink na :(

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 20:53

Haha Ulfeino; de kat liep in de weg :-)
Ik vind je verhalen grappig elke keer. Op een lieve manier bedoel ik dat hoor, ik zie het allemaal al helemaal gebeuren:-)

Jecco_ellen; speciaal shetten/mini groepje zou fijn zijn denk iK!

Haha Haf Sjakie; ja dat heb ik ook :-) In december komt de hoefsmid weer. Ik heb geluk met Alf zijn hoefjes die zijn echt zo super!
En Spike is nu Spijker :-) Hij is wel echt <3 !

Sweetwendy; dat is schrikken ! Gelukkig goed afgelopen ! Maar dat zijn geen leuke dingen.....

Isapaardje heeft ook al de hoefsmid op bezoek gehad :-)

Dinsdag is de tandarts geweest bij Alf. Even wat bijgevijld etc :

Afbeelding

:-)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:38

Och jeetje wat ziet dat er luguber uit, die arme Alf.

Voor Kyara ook de tandarts besteld.

Je mag erom lachen hoor, ik probeer overal maar een beetje de humor van in te zien, tenminste als het natuurlijk niet al te erg is :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:56

Ah wat sneu, lag ze er weer naast! Maar verder wel knap!

Zandkoliek is minder inderdaad, gelukkig was je er direct bij!

Alf weer een glad gebitje, ziet er sneu uit haha!

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:24

Stoere alf, en super dat je de tandarts ook voor zo'n kleintje laat komen!

Sweetwendy dat is schrikken arme welmoed.

Ulfeino wat slim van die emmer water, ik ga van de week ook maar eens wat mest onderzoeken op deze manier

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 22:46

Had ze eindelijk het galopritme een beetje te pakken. En toen bops in draf. Pony staat wel snel stil, braaf!

Paardentandarts ziet er vaak ff onprettig uit.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:19

Elina moest wel even huilen, want ze viel plat voorover met haar gezicht in het zand, dus mond vol, tand een beetje door de lip etc., maar gelukkig was ze snel getroost en stapte ze weer op, wilde de proef nog een keertje oefenen en daarna nog een paar rondjes in galop.

Kyara is ondanks dat ze soms wat onuitstaanbaar is als ze staakt of als ze op de rechterhand op de ene lange kant ineens de andere kant uit gaat en Elina net steeds te laat is om dat te voorkomen, wel weer heel braaf als ze er afvalt, ze staat dan gelijk stil en wacht rustig tot we weer verder gaan :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:45

Anke schreef:
hmmm....35+...komt over 5 jaar wel terug in dit topic.
Zulke witte konten, die heb ik zelf ook voor de wagen, érg leuk

Hi Anke. Je post uit nov 2011 (grijns)............

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 13:06

Knap hoor van Elina om gewoon door te zetten na het zandhappen. Gelukkig gedraagt Kyara zich verder keurig. Schrikken, van Welmoed!! Hopeljk blijft het nu rustig met de Zandweg. Hoefsmid, tandarts alle pony's nog weer even netjes voor de kerst ;-)
heb afgelopen woensdag lekker getraind met Jillz en Fristi. Dit weekend verder even weer oppakken, gaat steeds beter en met meer vertrouwen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 17:15

kanniet schreef:
Anke schreef:
hmmm....35+...komt over 5 jaar wel terug in dit topic.
Zulke witte konten, die heb ik zelf ook voor de wagen, érg leuk

Hi Anke. Je post uit nov 2011 (grijns)............

Haha..ja denk ik ben bijna 35 :D

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 19:30

Hoi allemaal, al weer even geleden dat ik wat gepost heb maar ik heb het zo druk gehad. Ik heb de afgelopen week niet eens wat met de pony's gedaan! Wel elke dag even bij gelezen. Het reageren lukt me dan net niet. Komt ook omdat mn laptop al tijden stuk is en ik dus alles op mn mobieltje moet doen. En dat is toch wel wat gepriegel :P
Maar leuk om te zien dat jullie allemaal lekker bezig zijn met de pony's! Ik heb vandaag een lekkere grote ronde gewandeld met de honden en Madelief meegenomen. Ik wilde eerst rondje sulky maar ik had zelf toch meer zin om ff lekker stevig door te stappen :D

Afbeelding

En ze had nog mazzel dat de wortelen gerooid zijn en er wat is blijven liggen

Afbeelding

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:35

Wat een leuk beestje! Het lijkt wel een minifjordje!

principal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 22:30

Zo even geleden, welkom de nieuwe mensen, ik lees mee, nu maar wat posten.

Rio hoest jammer genoeg en vorige week een verstopping bij Robby dus weekend paraffine geven, mijn stomme fout, had ander hooi, graszaad, en toch teveel in 1 x, dus na paar dagen, merkbaar, en dus vlak voor het weekend een pony die alleen maar lag en niet wilde eten |( ,

Gelukkig gaat het veel beter. :)

Rio ook voor het sleepje gehad, ja ja 2 rondjes door de bak, eerst ernaast toen helemaal los, knappe pony, Ook de borst is weer bloot.

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto's is al even terug, inmiddels nog x gedaan, want haar groeit als kool.

Het actieve staat beetje stil, jammer is de bak steeds te nat, zo vieze boel.
Dus we houden het bij wandelen of naast de fiets.

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 08:30

Aaahh, ik was om 05.00u al wakker. Wat een maf gedoe :9 nu ja, te vroeg om al op stal aan de slag te gaan dus de afwas gedaan, wasmachine aangezet en nog wat klusjes...

Antheman, leuke selfie had je gemaakt, blij hoofd :D Ja, met bitjes kun je lekker bezig zijn. Vroeger leek het zo simpel, je kocht er gewoon één, net als een zadel _O-

Ulfeino, aahh, Elina moet wel werken voor dr plezier. Wat sneu dat filmpje dat ze valt. Ze heeft wel doorzettingsvermogen!

IngridM, mooie gang die geschoren Alf! En die foto van de tandarts, lijkt altijd wel een martelwerktuig :P

Kanniet, handig dat je man de hoefjes bijhoudt! En inderdaad zonde om je leuke abby-koetsje te verkopen. Is een gaaf karretje!

Prairiewolf, met grote paarden in de les is soms echt lastig. Ik vond het toch altijd een beetje griezelig als ze zo dicht achterop reden in draf of als er één erg druk was. Ik hoopte dan altijd maar dat ze m onder controle hielden...

Nane, welkom! Mooi, je zwarte Prins! Ja, Madelief heeft wel een fijn kleurtje! Lief paardje is het ook, ze is echt mijn lievelingetje :D

Lante, ik rij met mijn pony's van 87cm ook met 19" wielen. Gaat helemaal prima. Mijn dochter heeft wel een 16" hca. Ik vind beiden heel goed passen als het maar netjes in balans hangt.

Jecco-Ellen, jij ment ook al tussen de groters. Wel leuk menles! Voor nu zou ik het een beetje teveel tijd vinden kosten, helaas. Ik zou dan toch wel stukje met de trailer op pad moeten om ergens te lessen. Kunnen jullie allemaal rijdend naar de les?

Haf_Sjakie, hahaha, een naamsverandering _O- maar Spijker is ook een stoere naam! Wat is er met zijn staart gebeurd? Eten de andere pony's hem op?

Isapaardje, als je alleen ment pak je inderdaad een tweewieler net even sneller dan een vierwieler.

SweetWendy, heb je de foto's van de shoot al? Ik ben benieuwd! Waardeloos, zandkoliek. Denk je er goed aan te doen ze in de paddock te zetten, gaan ze zand eten...Gelukkig was je er op tijd bij!

Principal, jij doet inderdaad aan intervalposten :P handig dat geschoren voorkantje!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 11:31

Ik vind het zo knap van al diegene die netjes per persoon reageren.
Sorry dat ik dat niet doe, is niet omdat het niet lees, maar als ik aan het eind ben weet ik niet meer wie nu precies wat had gezegd en geschreven en welke foto's waar bij hoorden.
Ja opzoeken, maar mijn scherm is dan te klein hahaha.

Maar moest wel lachen om al die wortels op het pad.
Ben je niet bang dat ze koliek krijgt? Ik voer maar 1 worteltje per pony en dat vind ik al meer dan genoeg op een dag :+

En ja die tandarts ... ding past nooit om een shetlandhoofd. Al heeft mijn tandarts wel een redelijk klein halster, in ieder geval past het om die grote koppen van mijn shetten.

Die foto van die geschoren borst vind ik er altijd zo naakt uit zien.
Kan me indenken als je veel rijdt en ment.
Zelf doe ik dat dus niet, dus hier blijft al het haar er op zitten.
Ook geen gedoe met dekens (alleen als ze ziek zijn of het heel koud wordt, dan krijgt Isabella soms wel een dekentje van mij, want die heeft niet zoveel bij te zetten)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:00

Haha die blote borst, toen ik het zag moest ik denken aan een bloot kontje waar ik tegenaan kijk :)
Maar het helpt wel denk ik, ben zelf heel erg blij met de geschoren Kyara, daarnaast is een deken op erg handig, ze is altijd schoon :)

Elina vanmiddag haar laatste F3 proef gereden met haar manege pony Jan, 18 deelnemers, ze startte als laatste en won de 1e prijs! Super trots.
Leuke afsluiter van haar manege tijd.

Hier harde wind, bah heb een hekel aan harde wind :(

Woensdag kom de tandarts bij Kyara.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 07:59

Wat een leuk Madeliefje Wendy. En te voet kun je idd nog wat extra's te eten bij elkaar sprokkelen. Jullie hebben vast hutspot gegeten die avond :+ . Ik hou meestal zelf de hoefjes bij, maar manlief wilde het ook eens doen, voor het geval ik eens niet kan om een of andere reden. Voor de menles moeten wij een stukje met de trailer, maar wij vinden het helemaal de moeite waard. Medemenners en plezier na het mennen.....

Principal Lekker even aan de slag geweest. Het is inderdaad wat te vies en te vroeg donker om veel te doen met de pony's.

Hier komt de tandarts ongeveer een keer in de twee jaar en dat lijkt voorlopig voldoende. Haf-sjakie..natuurlijk moeten de kleintjes ook naar de tandarts, precies hetzelfde als bij een grote. Je wil toch graag dat ze moeiteloos kunnen blijven eten, toch?

Isapaardje, hier ook racestrepen als ik merk dat ze het te warm krijgen met al die vacht. Dekens vind ik ook veel te omslachtig, en nee, die van mij zijn nooit schoon in de winter. Wij hebben daar niet zo'n problemen mee. Wij hebben gewoon hele leuke varkentjes voor de koets ;)

We hebben gisteren het koetsje waar we naar op jacht waren ook meegenomen. Niet zo leuk als ons Abby-koetsje, maar je kan er wel tweespan mee rijden. Voor ons een aanvulling. Het Abby koetsje (Stadwijck wagentje-M. Aars wagenbouwer) gaan we toch verkopen (4 menwagens voor drie beleerde pony;s is lichtelijk overdreven; 3 op drie is al erg genoeg), dat zal wel in het voorjaar worden.
Het is een ideaal koetsje voor kleine pony's want het weegt maar zo'n 90 kilo. Zonder bokkussen is het goed voor kleine mensen (zoals ik ben....1.60 in vol ornaat) met bokkussen kan een groter iemand ook fijn de benen kwijt. De vorige eigenaresse was 1.85 lang en mende met een pony van 1.10. Dus grote shetten, kleine shetten, grotere mensen, kleinere mensen.....en geen gedoe met in balans brengen.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 08:24

kanniet schreef:
Wat een leuk Madeliefje Wendy. En te voet kun je idd nog wat extra's te eten bij elkaar sprokkelen. Jullie hebben vast hutspot gegeten die avond :+ . Ik hou meestal zelf de hoefjes bij, maar manlief wilde het ook eens doen, voor het geval ik eens niet kan om een of andere reden. Voor de menles moeten wij een stukje met de trailer, maar wij vinden het helemaal de moeite waard. Medemenners en plezier na het mennen.....

Principal Lekker even aan de slag geweest. Het is inderdaad wat te vies en te vroeg donker om veel te doen met de pony's.

Hier komt de tandarts ongeveer een keer in de twee jaar en dat lijkt voorlopig voldoende. Haf-sjakie..natuurlijk moeten de kleintjes ook naar de tandarts, precies hetzelfde als bij een grote. Je wil toch graag dat ze moeiteloos kunnen blijven eten, toch?

Isapaardje, hier ook racestrepen als ik merk dat ze het te warm krijgen met al die vacht. Dekens vind ik ook veel te omslachtig, en nee, die van mij zijn nooit schoon in de winter. Wij hebben daar niet zo'n problemen mee. Wij hebben gewoon hele leuke varkentjes voor de koets ;)

We hebben gisteren het koetsje waar we naar op jacht waren ook meegenomen. Niet zo leuk als ons Abby-koetsje, maar je kan er wel tweespan mee rijden. Voor ons een aanvulling. Het Abby koetsje (Stadwijck wagentje-M. Aars wagenbouwer) gaan we toch verkopen (4 menwagens voor drie beleerde pony;s is lichtelijk overdreven; 3 op drie is al erg genoeg), dat zal wel in het voorjaar worden.
Het is een ideaal koetsje voor kleine pony's want het weegt maar zo'n 90 kilo. Zonder bokkussen is het goed voor kleine mensen (zoals ik ben....1.60 in vol ornaat) met bokkussen kan een groter iemand ook fijn de benen kwijt. De vorige eigenaresse was 1.85 lang en mende met een pony van 1.10. Dus grote shetten, kleine shetten, grotere mensen, kleinere mensen.....en geen gedoe met in balans brengen.

Ik heb tegen die tijd wel interesse in je abby koetstje!

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:18

Isapaardje, het is inderdaad altijd wel even werkje om "pp" te reageren vooral als je even geen tijd hebt gehad maar ik vind het wel leuk om te doen. Als ik tijd heb schrijf ik het eerst op een bloknootje omdat ook ik op een mobiel zit te priegelen :D daarnaast vindt toch iedereen het leuk als er op je gereageerd wordt.
Nee, voor koliek ben ik niet zo bang, het was ook niet zo dat ze een uur heeft mogen eten. Madelief heeft al zo'n plofpens _O- dr ribben voel je trouwens wel maar goed, Robijn, dr 7 maanden oude veulen, staat ook nog altijd bij dr. Als ze weg is geweest heeft ie gelijk troostvoer nodig.
Afbeelding

Ulfeino, lijkt me heerlijk als je gewoon in het najaar en winter eens een schone pony hebt! Tegen de tijd dat ze hier droog zijn gaan ze alweer de wei op en inderdaad ze rollen bij voorkeur in de natte bagger

Astrid en Magnum, jaja :')
Afbeelding

Wat goed van Elina dat ze eerste is geworden! Dat is en mooie opsteker!

Kanniet, hahaha, ja, het plezier na de menles is ook belangrijk. Leuk dat je je nieuwe wagentje hebt opgehaald, dat vraagt om een foto! Je zal je Abby wel snel kwijt zijn zag ik al :D