[HK]SMP kletstopic 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oedsje

Re: [HK]SMP kletstopic 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:49

WoW gaat hard hier :o

Ja drie keet dochters zelfs en allemaal verschillend

Hier vanmiddag wedstrijd gehad blij dat ik weer thuis ben pfff was best warm

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:00

Welkom ...

Ziet er heerlijk uit suzanne, ben jaloers moet zo ver rijden voor zon mooi uitzicht. Al heeft de Veluwe ook zn charmes.

Helaas kan ik je niet met je tuig helpen behalve de stengen nog een gaatje langer zodat de wagen wat meer naar achter komt ?

Vandaag gereden in Garderen. Niet heel netjes gereden ( slordige figuren etc) toch beloond met 2 winstpuntjes. De teller staat alweer op B+8 trots <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:01

Wat lief dat je dat zegt Lillian, ik heb hetzelfde! Leer alleen al veel door de ervaringen van anderen :)

Wat een prachtige hond is dat!! <3

Het is zeker lekker! Moest alleen werken tot 15:00, werk in de gehandicaptenzorg op wonen. Best intensief en zwaar werk want het zijn mensen met een meervoudig ernstige beperking, maar ben toch altijd blij met de mensen die er wonen, het zijn zulke lieverds. :)

Op stal zijn altijd twee meisjes die de shetlandmerrie van de stalhouder, wat ze doen en hoe bemoei ik me niet mee dat is hun pakkie'an. Hoor ik net dat ze merrie 'waarschijnlijk' drachtig is. Hoogdrachtig he..... en als ik het zo zie geef ik het d'r ook wel! Zal morgen een foto maken voor jullie!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:59

Jenny: wat een lieve foto van Donja!

Saskia: heerlijk een weekje weg met de pony's!

Mandy: balen dat je niet op stal mag komen i.v.m bestrating...

Welkom Francis :) Knappe pony's!

Jimmy verstopt zich tussen de schaapjes :D

Lillian: heb je een foto? Als ik het zo hoor denk ik niet dat brancardogen de oplossing zijn, je strengen zullen waarschijnlijk een stuk langer moeten. Het is een beetje lastig beoordelen zonder foto. Ik neem aan dat je bedoeld dat het tuig een losse draagriem heeft, geen slagriem? Ik heb geen ervaring met brancardogen maar het duwen van je lamoen tegen je lichtogen zal waarschijnlijk niet door de losse draagriem komen. Goed bezig verder :D

Susanne: lieve Puppy <3

Vanmiddag ook wedstrijd gehad in Garderen, ons L debuut. Kon een stuk beter, ik heb erg slordig gereden :o Toch nog een winstpuntje mee naar huis mogen nemen (178 en 186). Kon goed aan Sjors merken dat hij het nog wat moeilijk had door zijn rug, in combinatie met de warmte en het niet echt fanatiek kunnen trainen was het niet echt een spetterend debuut. Nu weer lekker verder opbouwen en doortrainen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:07

Toch een winstpunt Ayla ondanks de situatie. Dus netjes!

Linda, gefeliciteerd met je winstpunten!

Ik vermaak me zonder stal met dit weer ook. :P
Vandaag wezen steppen en wandelen op de Utrechtse Heuvelrug en uit eten geweest. :D

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:12

gefeliciteerd met jullie punten!

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:16

Heerlijk mandy!

Ben door me eigen gestress helemaal vergeten ayla aan te spreken

Wat een ontzettend leuke pony die Sjors

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:25

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 23:01

Afbeelding
Mijn neusbontjes zijn binnen.

Hoe gaat het met alf en Donja?

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 06:24

Gefeliciteerd met jullie winstpunten Linda en Ayla!

Hier net uit de nachtdienst dus nu lekker slapen.

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:28

Leuke neusbontjes!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:59

Gefeliciteerd met de punten.

Die neusbontjes zijn erg leuk! Lekkere felle kleuren super leuk

Dit weekend maar naar stal weer. Vind het hele verharen maar niks, dus volgende jaar maar scheren. Poets vooral nu en met mooi weer lekker wandelen. Meneer is in weide conditie dus daar ga ik wat aan doen haha

Afbeelding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 09:10

Over mijn leuke plannen; leuke paarden dingen, gezellige afspraken met vrienden etc :-)

Hé Oedsje leuk je hier ook te zien!
Leuke foto's!

Mandy dat is balen zeker met dit pracht weer!

Mirriej dat is grappig zo tussen de andere beestjes haha. Schutkleuren.

Ja Mira flink doorlezen hier ;-)

Lilian; nog een leuke rit gemaakt gisterenavond? Ik kan je met je lichtogen probleem niet helpen ik blijf zelf ook nog kloten met wat dingen.....

Susanne wat een mooie hond is die van jullie? Prachtig!

Linda; gefeliciteerd met je punten!

Kiekeboefje dat is mooi werk dat je doet! Daar heb ik bewondering voor!

Ayla; ook jij gefeliciteerd met je puntje! Op zich gaat het wel beter toch met zijn rug?

Gisteren ook heerlijk gemend met Alfje ik was super trots op hem ♡♡♡

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:20

Heyhey nieuweling meld zich!

Het kriebelt bij mij de laatste tijd meer, die kleine bolletjes wol. Ik was er altijd van overtuigd dat ik het rijden zou missen maar nu twijfel ik daar heel erg over, of het mennen dat niet makkelijk zou vervangen en ik op dit moment gewoon het 'eropuit gaan' mis (aangezien ik twee paarden verzorg maar zij beiden met pensioen zijn).

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:29

Dankjewel allemaal.

Gave neusbontjes , laat je die in wei ook om ? En worden ze dan niet heel erg vies :)

MorganeR ik dacht ook dat ik het rijden zou missen maar sinds ik mijn pony heb, heb ik geen dag meer aan rijden gedacht. Ik vind t veel leuker om te mennen dan te rijden maar denk wel dat t persoonlijk is.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:36

Merken jullie veel obstakels die je als ruiter niet zou hebben? Dus bijvoorbeeld op het strand of met buitenrijden? (nouja, buitenmennen)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:38

Ja heerlijk zijn die kleintjes
Mis het rijden absoluut niet

Obstakels merk ik hier eigenlijk weinig van

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:47

Ik vind ze écht heel leuk haha. Maar ik moet sowieso nog even wachten totdat ik een eigen beestje kan hebben, haha.

Ik zie het alleen een stuk moeilijker voor me om bijvoorbeeld naar het strand te gaan en denk dat veel bospaadjes te klein zullen zijn.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:20

MorganeR; ik heb een HCA-sulky en ik pas bijna overal doorheen. Een pad wat een paardenspoor breed is en aan beide kanten zacht struikgewas heeft vorm voor mij geen uitdaging. Ik slinger om bomen heen, tussen paaltjes door, ik kom over dikke boomstammen en boomwortels heen. Bij het uitstippelen van een route pak ik liever de ruiterpaden dan de menpaden. Ik navigeer veel via de site RuiterenenMennen.nl. Ik heb al geregeld gehad dat er op de site stond dat een pad niet geschikt was om te mennen, maar dat ik er zonder al te veel problemen doorheen kom met mijn sulky.
Maar, met een goedkope sulky van mindere kwaliteit zal ik dat soort paden absoluut niet aanraden.
Hetzelfde geldt voor hekjes en toegangspoortjes. In veel natuurgebieden heb je kleine hekjes en grotere hekken. Die laatste zijn er voor de aanspanningen. Met een beetje goed mikken kan ik met mijn sulky ook door de kleine hekjes.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sakvis op 26-05-17 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:33

Gefeliciteerd met de winstpunten Linda en Ayla! Hartstikke goed!

Ingrid, Pup hebben we vier jaar geleden gekocht toen ik nog bij m'n ouders woonde. Hij is van mij en m'n ouders, alhoewel ik 'm uitgekozen heb <3 Maar ik woon samen met mijn vriend nu en Pup woont gewoon bij mijn ouders.

Welkom Morgane! Ik men met een HCA sulky en ondervind geen last van obstakels. Ik kan juist (bijna) overal tussendoor, super handig. Ik woon/sta vlakbij het strand en met zo'n superlichte sulky kun je juist prima op het strand mennen. Zelfs door het mulle zand trekt mijn pony het makkelijk.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:24

Ik begin écht erg te twijfelen, aangezien ze vaak echt door veel mensen als "nutteloze grasmaaiers" gezien worden.

We zullen zien haha, voor nu lees ik hier gezellig mee.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:27

Het gaat er toch niet om wat andere mensen denken? Daar trek ik me dus echt niks van aan. Denk dat Shetlanders vaak wel als 'minder' gezien, maar denk dat steeds meer mensen ook wel zien dat je best veel met een shet kan.

linda_gigant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:28

Ook ik men met een hca sulky en doe alles wat ik onder t zadel ook zou doen ( nee we springen niet := )

Ik ondervind geen hinder. Enkel als je met de trailer op pad gaat is het wat meer werk. Ipv je zadel in de auto en paard op de trailer moet je sulky ook nog mee. Er zijn veel opties voor en t is echt wel te doen. T duurt alles iets langer voor je weg bent. Ik heb zelf een trailer moet koetsenframe waar ik Mn sulky op leg en goed vast maak. Maar vaak vervoeren we de pony's ook in een tweepaards trailer van een stalgenootje en daar krijgen we 2 sulky's en 2 pony's mee.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:34

Thanks voor de tips alvast!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:19

Ik rij nog wel naast het mennen en heb het ook echt gemist in de periode dat ik niet mocht rijden.

Ze zijn op stal vanavond laat klaar met bestraten en vanaf morgen mogen de paarden erover. Super snel gegaan, zeker met dit weer. :wow: