Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

toverpaardje schreef:hallo allemaal.
ik heb mijn oog laten vallen op een shetlander ruin van 16 jaar.
gechipt en paspoort, geen papieren.
kleur, ik zou zeggen bruin en bruine manen en staart.een donker gekleurde vos? met een klein blesje.
ik heb de hele achtergrond via de mail ontvangen. hij is altijd in dezelfde familie gebleven en altijd door kinderen bereden.
geen ziektes e.d
stokmaat tussen de 1.05 en 1.10.
hij word verkocht met zadel en hoofdstel.
echt een betrouwbare makke verkeersmakke kinderpony.
wat vinden jullie een redelijk bod voor bovenstaande pony?
geen stamboekpapieren- komend jaar word hij 17- maar wel erg mak en geschikt voor kinderen en een grote maat.
Er staat een prijsindicatie aangegeven, maar ik vraag mij af of ik daar nog wat onder zou kunnen gaan zitten.
wat zou jullie bod-advies zijn?
Leoonie schreef:laat ik mijn kleine vent ook maar eens taxeren;
naam: Brown Eyed Mik
leeftijd: 4 maanden
schofthoogte nu: 85 cm
bijzondere kenmerken: hij heeft 2 appaloosa ouders en is bont ( maar het kan nog veranderen )
niet ingeschreven bij het NSPS
het is een schat van een pony en 200 % verkeersmak.
hij kan makkelijk alleen staan en is heel sociaal tegen andere dieren.
hier de foto's:
Door zijn aftekening zo'n 150/200 euro
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=YZ3EVTLN[\img]
dit waren ze ! ik ben benieuwd!
ik taxeer zo de andere!
hessy8 schreef:steffie:(paspoortnaam nicol v. stal olyhof)
m. diane v. stal olyhof
v. jorrit v.d bolberg
mv. koert v. stal olyhof
1.01 m
heeft een keer een 2e en 1e premie gehaald,
topconditie,
heeft 1 veulen gehad.
kan bijna alle takken van ruitersport
springt 90 cm. enz.
niet voor de wagen beleerd, heeft wel bomen gesleept.
8 jaar
geen rijfoto's ivm commentaar over de grootte van de ruiter, wel andere mooie foto's.
op de keuring
vrijspringen
napie schreef:Mijn pony's, geen idee of ze al eens zijn geweest.
Wat voor het complete span?
Hero en Nickey
13 en 8 jaar
ruinen
1,10 m
topconditie (net nog een vierdaagse gelopen)
vlotte draf en stap
onder het zadel braaf, Nickey alleen met begeleiding (is nog niet doorgereden)
L dressuur dubbelspan, L vaardigheid, Hero M dressuur enkelspan, SGMW klasse 1
Tweespan is niet geschikt voor de beginnende menner
Marathonwagen, nederlandse makelaardij, 4 wielen geremd, onafhankelijk geveerd, handrem, RVS zijkanten, bokkussen verstelbaar (links/rechts, voor/ achter) Gewicht ongeveer 200 kilo
Dubbelspantuig van Ideal
fjordido schreef:wil je het 2span met of zonder tuig & kar getaxeerd hebben?
zijn het stamboekers?
Diablo:150
Calvin: 150
Toetsie: 175
Naomi: 400
Ruth: 350
Pinacolada: ehmmm.. 250
Beau: 300
Bravo: 100
dan ben ik benieuwd wat jullie voor mijn merrieveulen zouden geven:
Fleur, verwachte stokmaat 85cm, bruindun (aalstreep), nmprs paspoort en chip, afstamming onbekend, erg lief, een echte schoonheid.
merrieveulen schreef:ik ben het er deels mee eens, maar 15 is echt niet zo oud hoor. shetten kunnen met gemak de 35 halen. als de gezondheid goed is zou ik me niet te druk maken over die leeftijd.
rossebol schreef:even voor toverpaardje ik vind dat je een hond niet kan vergelijken met een paard. heel banketstaaf gezegt zijn de meeste shetjes bijna niks waard ik vind een prijs rond de 150 euro netjes je dier is ouder en je hebt al een veulen voor 20 euro op de markt.
Binckydenice schreef:toverpaardje schreef:hallo allemaal.
ik heb mijn oog laten vallen op een shetlander ruin van 16 jaar.
gechipt en paspoort, geen papieren.
kleur, ik zou zeggen bruin en bruine manen en staart.een donker gekleurde vos? met een klein blesje.
ik heb de hele achtergrond via de mail ontvangen. hij is altijd in dezelfde familie gebleven en altijd door kinderen bereden.
geen ziektes e.d
stokmaat tussen de 1.05 en 1.10.
hij word verkocht met zadel en hoofdstel.
echt een betrouwbare makke verkeersmakke kinderpony.
wat vinden jullie een redelijk bod voor bovenstaande pony?
geen stamboekpapieren- komend jaar word hij 17- maar wel erg mak en geschikt voor kinderen en een grote maat.
Er staat een prijsindicatie aangegeven, maar ik vraag mij af of ik daar nog wat onder zou kunnen gaan zitten.
wat zou jullie bod-advies zijn?
Rond deze tijd 300 euro
Meavey schreef:merrieveulen schreef:ik ben het er deels mee eens, maar 15 is echt niet zo oud hoor. shetten kunnen met gemak de 35 halen. als de gezondheid goed is zou ik me niet te druk maken over die leeftijd.
35 vind ik wel wat overdreven hoor vanaf 12 jaar is het toch echt wel een rijpe pony en tegen de 20 beginnen ook de botjes pezen en spieren af te zwakken, en is het echt een oude pony.
rossebol schreef:Maar hoezo is 20 euro triest?

Meavey schreef:merrieveulen schreef:ik ben het er deels mee eens, maar 15 is echt niet zo oud hoor. shetten kunnen met gemak de 35 halen. als de gezondheid goed is zou ik me niet te druk maken over die leeftijd.
35 vind ik wel wat overdreven hoor vanaf 12 jaar is het toch echt wel een rijpe pony en tegen de 20 beginnen ook de botjes pezen en spieren af te zwakken, en is het echt een oude pony.
Citaat:ehhmm ja sorry.. volgens mij wilde ik wat anders schrijven en heb ik de prijs van diablo dubbel gezet..
als gebruikspony mwah (au niet slaan), wel een mooi showbinkie! ben het met je eens dat ik hem zeer zeker tekort doe... 300, doe je het daarvoor
tis natuurlijk heel vaak ook maar wat de gek ervoor geeft en hij heeft wel een heel leuk kleurtje.
Maar misschien zit ik dan gewoon verkeerd in het shetlander topic.