Taxatie topic shetlanders

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

Re: Taxatie topic shetlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:01

Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag (bodadvies)
Ik dacht zelf aan 250, maar er staat bieden vanaf 300. Ik twijfel nog even door over de leeftijd, want het komt er dan eigenlijk op neer dat hij bij mij blijft tot zijn dood, een pony die straks boven de 20 is zoek je niet zo makkelijk nog een nieuwe eigenaar voor, dus daar ga ik even over nadenken.

Mik en Bikkel: 100

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:02

hihi grappig dat jullie asterix op 400 euri taxeren.. Haha!
Hij heeft mij 75 gulden gekost Haha!

Dus mooi om te horen dat ie toch volgens jullie een leuk bedrag waard is Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:39

toverpaardje persoonlijk vind ik bieden boven de 300 wel erg veel, mijn ruintje was toen ik hem kocht 12, een paar keer onder het zadel geweest maar geen succes, hier zijn we thuis mee aan het werk gegaan en nu is hij het ideale kinderponietje, en die heb ik gratis opgehaald (ook zonder ouders en extra opsmuk, gewoon een simpele lieve grote zwarte shetlander)

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:00

Toverpaardje ik vind adt heel veel geld voor een oude ruin, ok hij is misschien erg mak maar het is een ruin dat doet de waarde al snel dalen en hij is al 16, sommige halen dat nieteens.
Ik zou de prijs dus eerder baseren op de spullen die erbij zitten hij is zelf niet zoveel meer waard, 150 euro voor hem is al heel wat, als het zadel en hoofdstel nou goed is en er nog goed uitziet kan je wel wat hoger denken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 19:54

ik ben het er deels mee eens, maar 15 is echt niet zo oud hoor. shetten kunnen met gemak de 35 halen. als de gezondheid goed is zou ik me niet te druk maken over die leeftijd.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 21:27

Hij is ook nog niet oud, en juist paardjes op wat hogere leeftijd zijn zeer betrouwbare kinderpony's. Hij kan misschien met gemak nog wel ruim 15 jaar mee. Maar wat meer het punt is, dat je voor een pony boven de 20 echt niet zo makkelijk meer een nieuw huisje kan vinden. Mijn fjord is nu 13 dus die is over 10 jaar ook 23 en haar wil ik echt houden tot de dood, zeg maar.
Ik ben ook vreselijk, ik denk altijd veel te ver vooruit en wil het goed en verstandig plannen. Het is dus meer dat ik mezelf over 15 jaar met 2 bejaarde paarden zie zitten. Maar waar heb ik het over ......ik weet niet eens of ik er zelf over 15 jaar nog ben Knipoog

En die prijs, tja waar gaat het over. Ik heb pas een klein hondje geadopteerd uit Spanje. Dat beestje kostte 200 euro. Ik heb dus op zich wel 300 euro over voor een kleine pony. En betrouwbaarheid staat dan voorop.
Ik ben gewoon een zeur, ik blijf nog wel even in mezelf afwegen en mekkeren. Ik wil dit gewoon niet impulsief doen, maar verstandig en doordacht. Maar in elk geval bedankt dat jullie even meedenken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:45

ik ben het met je eens. als de pony is wat je zoekt, maakt de prijs ook niet zoveel meer uit mits het binnen de perken blijft. ik heb drie jaar geleden een doodziek veulen gekocht, een shet kruising zonder papier voor 175 Euro. véél te duur, maar ik heb er geen spijt van, en die pony gaat ook nooit weg!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:47

toverpaardje schreef:
hallo allemaal.

ik heb mijn oog laten vallen op een shetlander ruin van 16 jaar.
gechipt en paspoort, geen papieren.
kleur, ik zou zeggen bruin en bruine manen en staart.een donker gekleurde vos? met een klein blesje.
ik heb de hele achtergrond via de mail ontvangen. hij is altijd in dezelfde familie gebleven en altijd door kinderen bereden.
geen ziektes e.d
stokmaat tussen de 1.05 en 1.10.
hij word verkocht met zadel en hoofdstel.
echt een betrouwbare makke verkeersmakke kinderpony.

wat vinden jullie een redelijk bod voor bovenstaande pony?
geen stamboekpapieren- komend jaar word hij 17- maar wel erg mak en geschikt voor kinderen en een grote maat.
Er staat een prijsindicatie aangegeven, maar ik vraag mij af of ik daar nog wat onder zou kunnen gaan zitten.
wat zou jullie bod-advies zijn?

Rond deze tijd 300 euro

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:49

Leoonie schreef:
laat ik mijn kleine vent ook maar eens taxeren;

naam: Brown Eyed Mik
leeftijd: 4 maanden
schofthoogte nu: 85 cm
bijzondere kenmerken: hij heeft 2 appaloosa ouders en is bont ( maar het kan nog veranderen )
niet ingeschreven bij het NSPS
het is een schat van een pony en 200 % verkeersmak.
hij kan makkelijk alleen staan en is heel sociaal tegen andere dieren.

hier de foto's:

Afbeelding

Door zijn aftekening zo'n 150/200 euro

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=YZ3EVTLN[\img]

dit waren ze ! ik ben benieuwd! Haha!
ik taxeer zo de andere!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:49

hessy8 schreef:
steffie:(paspoortnaam nicol v. stal olyhof)
m. diane v. stal olyhof
v. jorrit v.d bolberg
mv. koert v. stal olyhof
1.01 m
heeft een keer een 2e en 1e premie gehaald,
topconditie,
heeft 1 veulen gehad.
kan bijna alle takken van ruitersport
springt 90 cm. enz.
niet voor de wagen beleerd, heeft wel bomen gesleept.
8 jaar

geen rijfoto's ivm commentaar over de grootte van de ruiter, wel andere mooie foto's.

Afbeelding
op de keuring

Afbeelding
vrijspringen

350 euro

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:51

napie schreef:
Mijn pony's, geen idee of ze al eens zijn geweest.
Wat voor het complete span?

Hero en Nickey
13 en 8 jaar
ruinen
1,10 m
topconditie (net nog een vierdaagse gelopen)
vlotte draf en stap
onder het zadel braaf, Nickey alleen met begeleiding (is nog niet doorgereden)
L dressuur dubbelspan, L vaardigheid, Hero M dressuur enkelspan, SGMW klasse 1
Tweespan is niet geschikt voor de beginnende menner

Marathonwagen, nederlandse makelaardij, 4 wielen geremd, onafhankelijk geveerd, handrem, RVS zijkanten, bokkussen verstelbaar (links/rechts, voor/ achter) Gewicht ongeveer 200 kilo

Dubbelspantuig van Ideal

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1500 inclusief de kar?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 08:51

fjordido schreef:
wil je het 2span met of zonder tuig & kar getaxeerd hebben?
zijn het stamboekers?

Diablo:150
Calvin: 150
Toetsie: 175
Naomi: 400
Ruth: 350
Pinacolada: ehmmm.. 250
Beau: 300
Bravo: 100

dan ben ik benieuwd wat jullie voor mijn merrieveulen zouden geven:
Fleur, verwachte stokmaat 85cm, bruindun (aalstreep), nmprs paspoort en chip, afstamming onbekend, erg lief, een echte schoonheid.

Afbeelding

150 euro door haar aparte kleur.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:08

even voor toverpaardje ik vind dat je een hond niet kan vergelijken met een paard. heel banketstaaf gezegt zijn de meeste shetjes bijna niks waard ik vind een prijs rond de 150 euro netjes je dier is ouder en je hebt al een veulen voor 20 euro op de markt.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:36

merrieveulen schreef:
ik ben het er deels mee eens, maar 15 is echt niet zo oud hoor. shetten kunnen met gemak de 35 halen. als de gezondheid goed is zou ik me niet te druk maken over die leeftijd.

35 vind ik wel wat overdreven hoor vanaf 12 jaar is het toch echt wel een rijpe pony en tegen de 20 beginnen ook de botjes pezen en spieren af te zwakken, en is het echt een oude pony.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 09:37

Binckydenice het is niet echt de bedoeling om steeds de foto´s te quoten. Knipoog

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:11

rossebol schreef:
even voor toverpaardje ik vind dat je een hond niet kan vergelijken met een paard. heel banketstaaf gezegt zijn de meeste shetjes bijna niks waard ik vind een prijs rond de 150 euro netjes je dier is ouder en je hebt al een veulen voor 20 euro op de markt.

Echt waar, voor 20 euro? Dat is toch wel heel erg triest.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:13

Binckydenice schreef:
toverpaardje schreef:
hallo allemaal.

ik heb mijn oog laten vallen op een shetlander ruin van 16 jaar.
gechipt en paspoort, geen papieren.
kleur, ik zou zeggen bruin en bruine manen en staart.een donker gekleurde vos? met een klein blesje.
ik heb de hele achtergrond via de mail ontvangen. hij is altijd in dezelfde familie gebleven en altijd door kinderen bereden.
geen ziektes e.d
stokmaat tussen de 1.05 en 1.10.
hij word verkocht met zadel en hoofdstel.
echt een betrouwbare makke verkeersmakke kinderpony.

wat vinden jullie een redelijk bod voor bovenstaande pony?
geen stamboekpapieren- komend jaar word hij 17- maar wel erg mak en geschikt voor kinderen en een grote maat.
Er staat een prijsindicatie aangegeven, maar ik vraag mij af of ik daar nog wat onder zou kunnen gaan zitten.
wat zou jullie bod-advies zijn?

Rond deze tijd 300 euro

Je schat het bovenstaande paardje op 300 euro, en even later schat je een merrie met papieren van 8 jaar die in superconditie is en waar veel mee gedaan is, slechts 50 euro hoger. Dat klopt niet helemaal.
En wat bedoel je met "rond deze tijd" ?
We gaan de wintertijd in, en voor zover ik weet dalen dan de prijzen eerder dan dat ze stijgen?

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:15

Meavey schreef:
merrieveulen schreef:

35 vind ik wel wat overdreven hoor vanaf 12 jaar is het toch echt wel een rijpe pony en tegen de 20 beginnen ook de botjes pezen en spieren af te zwakken, en is het echt een oude pony.

Tja het ligt natuurlijk erg aan het paardje zelf. Het ene is oud met 20 jaar en het andere hobbelt nog vrolijk rond met 30. Ik heb het idee dat shetlanders toch wel een goed gestel hebben en "langer" mee gaan.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:20

Ja voor 20 euro ja en soms nog wel goedkoper! volwassen shetjes zijn ietsje duurder maar scheeld vaak niet veel en vooral niet als ze al tegen de 20 aanzitten.
Ik heb mijn pony's ook voor bijna niks gekocht waren ook slacht veulens.
Maar hoezo is 20 euro triest?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 10:44

Mmmm... 1500 incl kar. Das niet veel. De kar zelf was in aanschaf al 4000 euro. Ik zat meer richting 2500-3000 te denken. Ze zijn wel meer waard maar er wordt door shetlandliefhebbers niet zoveel betaald.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 12:02

rossebol schreef:
Maar hoezo is 20 euro triest?

20 Euro is triest omdat je daar nog niet eens een nieuw hobbelpaard voor kunt kopen en dat daardoor sommige mensen denken dat je met een levend dier ook gewoon maar kunt doen wat je wilt. Als Shetlanders veel duurder zouden zijn (en dan vind ik 300 euro eigenlijk ook nog te weinig) zouden de eigenaren er zuiniger mee omspringen en dat zou een hoop dierenleed schelen. Maar goed, eigenlijk is dus niet die 20 euro triest, maar de conclusies die sommige mensen daar uit trekken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 13:16

1500euro incl kar voor het span van napie vind ik wel heeeeeeeelllll erg weinig..
de kar zelf is al het dubbele volgens mij (oh sorry ik lees het net)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:06

Meavey schreef:
merrieveulen schreef:

ben ik het niet mee eens. ik heb zelf een pony gereden vroeger, die was 22 jaar en liep nog volop mee in het Z springen. geen problemen. dat was een halfarabiertje. dat ze vanaf een jaar of twintig minder worden, ja dat klopt, maar niet elke pony is op die leeftijd al 'een oude pony'. zeer zeker niet.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:28

Citaat:
ehhmm ja sorry.. volgens mij wilde ik wat anders schrijven en heb ik de prijs van diablo dubbel gezet..
als gebruikspony mwah (au niet slaan), wel een mooi showbinkie! ben het met je eens dat ik hem zeer zeker tekort doe... 300, doe je het daarvoor
tis natuurlijk heel vaak ook maar wat de gek ervoor geeft en hij heeft wel een heel leuk kleurtje.

haha, het is zeker wat een gek ervoor geeft. Schrok ook al van die andere bedragen hoor aangezien hij deels amerikaans is en ik dacht dat mensen zo ongeveer wel weten wat een volbloed amerikaantje kost Knipoog Maar misschien zit ik dan gewoon verkeerd in het shetlander topic. Bloos
Gaat mij niet eens echt om de kleur maar kijk dan meer naar zijn bouw en uitstraling. Het is een super chique beestje. Meer paardenuiterlijk dan pony. Dat is meer waar ik op let. Ik heb liever een pony waarvan het uiterlijk me erg aanspreekt dan een pony die papieren heeft en een hangbuik tot op de grond en een lelijke vacht. En zo zal iedereen wel op iets anders letten afhankelijk van het doel Knipoog

Ik kende de eigenaresse en heb hem voor 250 nog goedkoop gekregen. Hij stond 1 dag op marktplaats en er waren al hogere bedragen geboden voor hem dus vandaar dat ik me zo verbaas over de prijzen die hier genoemd worden.

_rocco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:06

Blue: 100 euro
Brown: 150 euro