NMPRS hengstenkeuring 2014

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: NMPRS hengstenkeuring 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:09

Ik ga tegen de verzorgsters ook zeggen zwarte broek en witten bloes aan te doen. En kijken of ik dat in geval van nood ook kan. Als ik erin pas...
Inderdaad wel lastig Sophie!

Maar dan is het toch zo dat er nog maar 1 1A premie uitgedeeld wordt of niet? Ipv per reeks, per categorie? Dus meteen een kampioen dan?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:19

ik heb 2 mesjes bij me die allebei zwarte broek en wit shirt aantrekken, allebei willen ze graag helpen, dus je mag hun rustig aan de mouw trekken hoor, vooral tess heeft al veel ervaring, maar paulien kan prima aanjagen

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:27

Leuk dat er zo veel hulp geboden wordt, weet jullie te vinden ;)
Ik heb het inderdaad zo verstaan, dat er maar 1 1A is dan, en die zal dan gelijk kampioen nieuwe jaargang zijn veronderstel ik.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:43

Faramir is zon beetje de laatste van zijn jaargang dus uitgezonderd de veterinair en ruim rond onze eigen rubriek kan ik ook wel een handje toesteken mocht het nodig zijn hoor.

Renee, ik zou een hengstje dat gewoon niet goed is en dik staat op de benen sowieso thuishouden.

Kun je beter een verklaring van je eigen VA vragen dat ie niet goed staat, en hem doorschuiven naar de nakeuring. Wel zonde zeg...

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:55

wat moet je precies doen bij de veterinair? Heb je daar ook hulp bij nodig of kun je dat nog wel alleen? en als je de ring in moet en je bent klaar na ongeveer 3 minuutjes (toch?) wanneer weet je dan hoe je het hebt gedaan of je een premie hebt of niet? gaan 1e en 2e premie allemaal door naar los in de ring of alleen 1e premies? ohh zenuwen gieren door mijn lijf heb echt een black out :(
wie weet al deze dingen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:59

ik kan eventueel ook helpen mocht dat nodig zijn..kan altijd kleding in me auto leggen..

weet iemand trouwens of je bij de mhs stand kan pinnen??

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:01

Shetclub, blijven ademhalen. :D

Bij de vet is een aanjager wel handig ja.

Hoe het precies gaat geen idee, al even niet bij NMPRS geweest op de HK dus wellicht is er wat veranderd.

De nummers die door mogen naar derde premie opstellen of naar de vrije bezichtiging zullen wel in de lunchpauze bekend worden gemaakt. Meestal omroepen maar ze hangen ze vast ook wel ergens op.

En er lopen een heleboel vriendelijke en behulpzame mensen rond op de keuring hoor, waaronder de leden van organisatie en ringmeesters. :D

Komt echt wel goed. :P

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:04

Ik ben helaas verhinderd om fotos te maken :( maar mochten er mensen t leuk vinden.

19 april ben ik met Ilona van Baalen samen aan het fotograferen op Kootwijkerzand en we zoeken nog een leuk klein knap model!

(Is in de middag)

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:06

Na de eerste bezichtiging worden derde (en geloof ook geen premies) afgeroepen om weer in de ring te gaan voor de onmiddellijke plaatsing. Als je nummer dus NIET wordt afgeroepen, dan weet je dat je tweede of eerste premie hebt, en door mag naar tweede bezichtiging. Althans, zo begrijp ik het...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:06

ik ben wel aanwezig met camera :D

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:13

randalinpony schreef:
Faramir is zon beetje de laatste van zijn jaargang dus uitgezonderd de veterinair en ruim rond onze eigen rubriek kan ik ook wel een handje toesteken mocht het nodig zijn hoor.

Renee, ik zou een hengstje dat gewoon niet goed is en dik staat op de benen sowieso thuishouden.

Kun je beter een verklaring van je eigen VA vragen dat ie niet goed staat, en hem doorschuiven naar de nakeuring. Wel zonde zeg...

Ja als hij niet goed is blijft hij thuis hoor. Zal zo maar eens gaan kijken hoe hij het doet.. Gisterenavond liep hij in ieder geval alweer rad :)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:18

Ik wil best een handje toesteken hoor, vasthouden bij de ring o.i.d. Regal is pas in rubriek 7B aan de beurt en ik hoef er toch helemaal niks aan te doen, die luxe heb ik dit jaar :D dus jullie weten me te vinden.
Ik heb het ook zo begrepen ja, je krijgt dus 2 1a premies, 1 in de minimaat en 1 in de kleine maat.
Bij MHS kan je pinnen.

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:25

NathalietjeB schreef:
ik kan eventueel ook helpen mocht dat nodig zijn..kan altijd kleding in me auto leggen..

weet iemand trouwens of je bij de mhs stand kan pinnen??

hoe laat ben jij er? cez moet 8.45 mijn vriendin en nicht komen wel en mijn vader blijft tot die tijd maar ze zijn er pas rond 9u denk ik! zou fijn zijn als iemand hem opjaagt voor me als hun niet optijd zijn. maar ik ken jullie niet echt van gezicht en naam, maar dan ben ik in elk geval 8.45aan de beurt.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:26

Ik kan dan misschien ook wel helpen. Ligt eraan hoelang het duurt bij de veterinair. Pony van vriendin moet namelijk om 8.40.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:33

haha ik ben wel herkenbaar hoor ik loop in ieder geval met een grote witte teletoeter rond en waarschijnlijk een neopreen vest aan met mijn website naam op me rug gehotfixt.
wij gaan 7 uur weg van huis hopelijk geen file onderweg doe er +- 1,5/2 uur over

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:37

zou superfijn zijn als één van jullie mij wil helpen! als ik jullie niet zie/herken of aanspreek spreek mij dan aub ff aan? ik met een valk, kan haast niet missen ;)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:50

Volgens mij lopen er vaak erg veel valkjes rond op de keuring hoor :P

Ik hoop zo dat onze naam niet wordt afgeroepen na eerste bezichtiging. Ik ga daar ongelooflijk veel stress hebben!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:54

Haha hier ook hoor anne lies! :P

Vandaag Benjamin in de hotoil zetten en lorenzo vast een keer wassen. Stallen schoonmaken, trailer klaarmaken dat ik morgen alleen maar hoef te wassen en klaar. :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:10

Ik ben jaloers, ik wou dat ik dat ook allemaal al kon doen :P Stomme afhankelijkheid! Morgen is het waarschijnlijk niet eens erg mooi weer :(

Shetclub87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:24

ik kan toch morgen eerst de hengsten goed wassen, dan afspoelen en dán nog eens in de hot oil zetten en een uur laten inwerken en dan nog eens goed afspoelen en drogen? voor optimaal resultaat van de hotoil?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:04

Knolselder schreef:
Ik ben jaloers, ik wou dat ik dat ook allemaal al kon doen :P Stomme afhankelijkheid! Morgen is het waarschijnlijk niet eens erg mooi weer :(

doe jij nou maar rustig annelies met dat kleine grut in je buik..stress is niet goed voor dat kleine ukkie en voor jezelf

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:11

Voor diegenen die nmprs op facebook hebben, daar staat de volledige uitleg nog eens gegeven over de keuring.
Doe zelf niet mee maar wil, kan helaas ook niet aanwezig zijn maar wens jullie allemaal erg veel succes.

Zijn er nog keuringen dit jaar van het nmprs?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:16

Luna2006 schreef:
Voor diegenen die nmprs op facebook hebben, daar staat de volledige uitleg nog eens gegeven over de keuring.
Doe zelf niet mee maar wil, kan helaas ook niet aanwezig zijn maar wens jullie allemaal erg veel succes.

Zijn er nog keuringen dit jaar van het nmprs?

hier staat alles wel
http://www.minipaarden.nl/

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:13

NathalietjeB schreef:
Knolselder schreef:

doe jij nou maar rustig annelies met dat kleine grut in je buik..stress is niet goed voor dat kleine ukkie en voor jezelf

Stressloos de dag doorkomen is onmogelijk als je hengst op moet en je alles uit handen moet geven :P

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:06

Ik wens iedereen nu al heel veel succes!

Mijn paardje moet 5 maand op rust.. Ook geen na keuring dus -O- -O- -O-