35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulfeino

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:30

Vraagje: heeft er hier ook iemand een wintec 250 of 500 zadeltje 15 inch?
Zo ja hoelang is de ruglengte van dit zadeltje?

Elina wilde niet rijden, te slecht weer, ik zei tegen haar ik ga haar even longeren met het zadel op kom straks maar even kun je nog even de galop proberen.
Aan de longe doet ze het steeds beter en ook steeds vaker in de goede galop, onder het zadel is het nog moeilijk, maar dit komt ook omdat ze het nog moeilijk vindt om met ruiter te galopperen.
Op een gegeven moment beetje omhoog en toen een bokje, Elina piepen dat ze niet meer wilde, ik haar proberen te motiveren door te gaan wat gelukkig lukte :)
Toen op de volte om me heen en ik op een afstandje meelopen met mijn dressuurzweep in de hand en roepend GALOP, zal wel een wonderlijk gezicht zijn geweest, maar het lukte.
Elina uiteindelijk blij dat ze door is gegaan en mega trots op haar pony.

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:17

Goedemorgen, aaahh, het is rustig hier, allemaal druk :) dappere Elina, het valt voor die jonge kinderen ook soms heel niet mee met die kleine pony's. Echte ratjes kunnen het zijn! Ik weet nog wel dat ik me vroeger ook wel eens stond af te vragen waarom zo'n diertje gewoon niet ff dat uurtje kon meewerken. Hele dag op de wei en dan dat ene, ene uurtje ook nog eens vervelend doen. Je had er bijna zelf opgeklommen _/-\o_

Gisteren bij mij toch wel een nare dag. Ik heb één van mijn pony's verkocht en die is gisteren opgehaald. Iris, de 6-jarige appaloosa-merrie. Een hele fijne pony, ook geweldig om mee te mennen, maar soms moet je keuzes maken. Ik heb wel enorm geluk met de plek waar ze heen is gegaan. Ik kreeg al een filmpje van de eerste ontmoeting met haar nieuwe maatje, leuk hoor!

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:34

aaaaaaaah, wendy ja dat blijft altijd lastig, moeilijk en vervelend. Ook al is het een fijn adres, ik vind het heel dapper van je, je gunt Iris duidelijk het beste. Sterkte, ook voor Charlotte! Heb je in de planning om nog meer pony's te verkopen?

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:44

Knappe Eline, en met recht trots..

Oh wendy dat zal idd een nare dag zijn geweest.
Sterkte. Maar het is fijn als ze goed terecht komen.
Ik ga zeker 1 x per jaar even bij mijn oude pony's op bezoek.
Hebben het ook super getroffen en dat is echt heel fijn

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:51

Sterkte Wendy, afscheidt nemen valt niet mee.
Wat een rot weer, bah, net even met de kids bij mijn moeder geweest in het verzorgingshuis, ze is zo blij als we er zijn, maar zo in de war.
Een verpleegkundige ziet ze aan voor de dochter van broer van mijn vader.
Bij het zien van mijn vaders foto op de kast zegt ze "die man" en kan ze zich al bijna niet meer herinneren dat het haar man was en ze bijna 60 jaar getrouwd zijn geweest.
Heb er zo'n moeite mee en het maakt me zo verdrietig :('
Verder is ze gelukkig opgewekt en meegaand en lichamelijk in een goede gezondheid.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 20:23

Hoe herkenbaar "je kunt beter vissen houden" pfffffff zie mezelf al wandelen met een vis naast me of een vis longeren whahahah "flauw" :-)

Leuk Antheman; zo'n zelfgemaakte sidepull!

Wendy1708: een eigen stal lijkt me ook dat je altijd werk hebt, er is altijd wel iets te doen :-)
Ik sta heel tevreden op een (luxe) pensionstal en ik vind dat ik daar wel genoeg rommel hahahah; stalletje doen, land uitmesten, water verversen etc. En dan lekker met m'n pony rommelen.
Ik zou ook een praatje met een mede stalgenoot wel missen als ik iets van mezelf zou hebben. Ik vind een pensionstal ook wel gezellig :-)
Maar nee, ik heb niet de vrijheid die mensen met iets voor zichzelf hebben.
en zo heeft alles voor- en nadelen :-)

En je pony verkocht. Dat is nooit leuk maar fijn dat ze een goed plekje heeft gevonden !

Ulfeino; ik moest stiekem lachten om je verhaaltje over het ritje in de les, heerlijk eigenwijs die pony :-)
En super dat het gisteren al lukte!

En Mirriej; hoe ging het rijden met de dames ?

Sweetwendy heeft lekker gewandeld met tuig om

Ulfeino; herkenbaar voor mij. Is jouw moeder ook nog jong ? Mijn vader is jong dementerend (Alzheimer) en er is niets meer van hem over, zo triest........ Hij woont nog thuis gelukkig bij mijn moeder.

Ik heb heerlijke Alf dagen gehad. Elke dag lol gehad met hem. Gisteren gingen we bv. fietsen en het waaide nogal hard haha. Dus we gingen als een speer. Hij mocht van mij voor het eerst galopperen in de berm naast de fiets en dat vindt hij ook wel leuk haha.

Vandaag lekker wat vrijheidsdressuur gedaan; hij vindt dat zo super leuk !

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:53

Ingrid: mijn moeder is (gelukkig) al behoorlijk op leeftijd, ze is 85.
Een jaar of 8 geleden denk ik begonnen wij zo nu en dan wat eigenaardigheden op te merken, dingen en verhalen waar we niet goed de vinger op konden leggen maar waarbij we dan even dachten "huh", maar dan was het even later ook wel weer heel normaal en dan stonden we er niet zo bij stil.
Een jaar of 6 geleden is ze bij de geriater en neuroloog geweest, maar die maakten overal niets van, niets aan de hand en zeker niet dementerend dus dan denk je oke dat zal dan wel, wij denken dat ze in die tijd nog enorm goed toneel kon spelen als het echt nodig was.
Daarnaast ontkende mijn vader in alle toonaarden dat er iets mis was met onze moeder, totdat ook hij er op een gegeven moment niet meer omheen kon.
In 2013 heeft de chirurg waar ze onder behandeling was haar geadviseerd nog een keer naar de geriater te gaan, ik had deze arts dat gevraagd omdat ze waarschijnlijk niet zou willen als wij het haar vroegen.
Bij dat bezoek werd het gelijk duidelijk en bleek ze al in een gevorderd stadium te zitten.
Samen met mijn vader rooiden ze het redelijk, maar nadat mijn vader kwam te overlijden zakte ze weg en toen ze op een gegeven moment 's nachts buiten de serviceflat stond omdat ze naar de kerk zou en niet meer wist hoe binnen te komen is ze naar een verzorgingshuis op de gesloten afdeling voor dementerende gekomen.
Gelukkig heeft ze het er erg naar de zin en voelt ze zich er thuis, ze herkend ons nog goed, maar voor de rest ;(
Mijn moeder was altijd een dame, een keurige vrouw, nu loopt ze zonder gene haar kamer uit in haar ondergoed, alles raakt weg, onderbroeken gooit ze in de prullenbak, verpleegkundigen ziet ze aan voor kinderen van reeds overleden familie, en vanmorgen bij het zien van de foto van mijn vader zei ze "kijk die man" ;(

Hoe oud is jou vader, herkent hij jullie nog wel?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:23

Sterkte Wendy, dat lijkt me erg moeilijk om je dier te verkopen. Ik heb dat nog nooit gedaan. :)

Dank je wel Ingrid, ik vind hoofdstellen maken erg leuk.

Qua maat zadel kan ik echt niet groter dan 12 inch gaan. Groter past gewoonweg niet.

Verder iedereen sterkte met kwakkelende ouders. Ik weet er helaas alles van. Ik heb mijn moeder in huis genomen toen ze terminaal was en ze is ook gestorven bij ons.

Ik heb vanmiddag in dat piepweer les gehad met de groten en daarna de omheining afgemaakt en mijn bomen geplant! Ik heb nu een heuse boomgaard, dat voelt zoooo rijk. Dan voel ik me wel een verwende tante.

Qua mini nieuws: Vliegje heeft gisteren voor t eerst 2 mensen op de sulky gedragen. Dat ging best heel goed! Maar ik blijf tobben met het in balans brengen. Daar moeten we de volgende keer goed aandacht aan besteden.

prairiewolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:59

ook weer even hier. wendy108, heftig he zo'n pony die gaat. Heb het zelf ook twee keer gedaan, beide omdat pony toe was aan passender adres en wel goede mensen gevonden. Toch tranen met tuiten, zo moelijk! En ook sterkte allemaal met ouders en dergelijke, valt niet mee mensen om je heen te zien worstelen met gezondheid en weinig te kunnen doen. Afgelopen weekend is de puzzelrit waar ik aan mee zou doen afgelast. Er komt een nieuwe datum. Heb dankzij rotweer en niet fit zijn verder weinig gedaan met de shets. Ben aan het denken om mee te doen aan de shetlander clinic dag op 14/2. Doen er hier nog meer mee?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 18:55

Het weekend late dienst gehad, vandaag lekker vrij en vanmiddag nog even met Kyara bezig geweest, even aan de longe en daarna Elina er nog even op.
Ze probeert haar nog steeds uit door te staken en zo nu en dan een bok te geven, maar het lukt ook steeds weer haar hier doorheen te rijden.
De galop gaat al beter en het lukt Elina nu ook zelf om haar in de galop te krijgen.
Volgens mij kan ze iedere pony straks rijden als het haar lukt met deze kleine draak te rijden :)
Ga zo even bij de menlessen kijken in de manege, eens kijken of dit misschien iets voor Kyara en mij is.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:45

Zojuist een Horka Gold Brass dubbelgebroken bitje voor Kyara besteld.
Deze had ik voor mijn merrie ook en die liep daar erg fijn op, heb lang moeten zoeken op internet.
Bijna overal niet leverbaar of alleen maar grotere maten.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:59

Alles meegelezen, maar te druk om overal op in te gaan. Excuus.

In deze dagen is het voor veel oudere en zieke mensen vaak erg eenzaam.
Of ze nu wel of niet dementerend zijn. De donkere dagen voor kerst.
Vandaag ook weer verhaal van collega wiens moeder het leven niet meer ziet zitten. Triest hoor.

En afscheid nemen van een pony is nooit leuk, ook al weet je dat ie goed terecht komt.
Ik heb nog maar 1x een pony moeten laten gaan; was zelfs nog maar een paar maanden bij ons, maar klikte gewoon niet met Isabella en ze bleek zomereczeem te hebben.
Kon haar om die reden ook niet door verkopen (wel geprobeerd) en baalde dan ook toen ik hoorde dat de vorige eigenaar haar de handel in stuurde. Was niet mijn bedoeling, maar zelf houden ook niet (woon aan bosrand; heel veel kriebelmugjes hier). Ze was pas 1,5 jaar ... dus zou een lijdensweg worden hier.
Maar deed echt pijn toen ze werd opgehaald. Was een lieve nieuwsgierige shet, maar tja, dat schuren.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-15 19:42

Ulfeino; ik heb met verbazing het verhaal over de diagnose van je moeder zitten lezen. Bizar dat het zo laat pas onderkend is zeg! En wat een klote ziekte is het toch he.....

Mijn vader is 68 en we weten het nu 2/3 jaar. Mijn vader is nooit zo handig geweest (zachtjes gezegd) en soms waren er (voor de diagnose) dingen die hij niet snapte hoe het moest en dan zeiden we "halllooooo, je bent toch niet dement" Je kent dat wel zo'n uitroep. Bleek later toch echt zijn ziekte te zijn. En achteraf gezien speelde het al langer maar inderdaad; je kunt er eerst de vinger niet zo opleggen.
Hij is gelukkig nog niet zover dat hij ons niet meer herkent maar soms thuis vraagt hij dan aan mijn moeder "Ingrid en ......(broer); dat zijn toch mijn ouders?"
Hij heeft ook een tijdje gedacht dat hij nog een vrouw had.
Of hij vraagt waar mijn moeder is terwijl ze erbij zit. Erg confronterend allemaal.

Antheman; jouw boomgaard vraagt om een foto ! :-)

Prairiewolf; wat leuk een shetten clinic. In wat en waar ? Niet dat ik dan kom hoor (geen vervoer voor dat soort ver weg dingen) maar gewoon nieuwsgierigheid :-)

Ulfeino; wat knap van Elina! Daar leert ze zeker veel van!

Ik heb vanmiddag foto's gemaakt van Alf die met een grote pony samen gespeeld heeft in de longeerring, lekker gerend hebben ze. Kijken of ik zo wat kan plaatsen :-)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:05

IngridM schreef:
Antheman; jouw boomgaard vraagt om een foto ! :-)

Echt een leipe foto. In de zwarte aarde staan de boompjes. Alleen de kweepeer is redelijk van formaat. Rechts van de bomen mijn nieuwe verharde pad. Hier kunnen ze nog niet overheen, want het is nog niet afgezet met palen.
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 20:44

Ingrid: het lijkt me heel erg als het zover komt dat ze me niet meer herkend, die vragen en uitspraken van je vader, heel erkenbaar.
Antheman: wauw mooi hoor, hoop dat ze niet heel veel te lijden gaan krijgen van de storm van vanavond.

Net weer terug met Elina en Kyara van de les, al het draven en stappen ging echt super goed en netjes, de galop wat wederom een probleem, linksom wel een meter of 20 in de galop, verkeerde maar het was galop :)
Op de rechterhand wilde het niet echt en na een flinke bok lag Elina op de hals :D gelukkig stond Kyara daarna gelijk stil en kon ze weer in het zadel kruipen, daarna nog lekker doorgereden maar de galop niet weer geprobeerd, dat doen we wel even als we een keertje met haar gaan vrij rijden in de manege :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 21:18

Ulfeino schreef:
Antheman: wauw mooi hoor, hoop dat ze niet heel veel te lijden gaan krijgen van de storm van vanavond.

Net weer terug met Elina en Kyara van de les, al het draven en stappen ging echt super goed en netjes, de galop wat wederom een probleem, linksom wel een meter of 20 in de galop, verkeerde maar het was galop :)
Op de rechterhand wilde het niet echt en na een flinke bok lag Elina op de hals :D gelukkig stond Kyara daarna gelijk stil en kon ze weer in het zadel kruipen, daarna nog lekker doorgereden maar de galop niet weer geprobeerd, dat doen we wel even als we een keertje met haar gaan vrij rijden in de manege :)

Ik heb manlief gesommeerd er palen bij te zetten. Gelukkig heb ik ietwat doorgedramd ;)

Was je in de binnenbak? Want hier is het bar en boos. Zelfs mijn fjord koos voor de stal. Terwijl hij altijd buiten onder het afdak staat.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 10:59

Hahha Antheman, jouw (?) blije hoofd op die foto is goud waard :-)
leuk als alles straks gegroeid is.

Mag ik even met mijn shet showen ? Foto's gisteren gemaakt, hij was in de bak met een grote pony:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:35

Aah dat is nooit leuk als je een van je pony's moet verkopen. Fijn dat je een goed huisje gevonden hebt :)

Wat goed zeg van Vliegje. +:)+

Wat stoer van Elina zeg, ze blijft het altijd proberen! +:)+
Dat is lastig als oudere mensen zich niet veel meer herinneren..sterkte Y;(

Haha wat leuk zeg dat hij het zo leuk vind met de fiets Ingrid. Zou leuk zijn als je een keer filmpje maakt van je vrijheidsdressuur met hem :j Mooie foto's ..oehh maar hij is wel naakt :D

Ik heb vanochtend gement met mijn beleerdster ernaast en een stukje mee op de kar. We zijn langs de weg gegaan op het fietspad. Ze deed het super goed! Alleen het begin stukje van het erf afgaan is nog wel lastig want dan gaat ze dribbelen en soms steigeren en me beleerdster zei dat het puur van de enthousiasme is dus dat slijt wel op den duur.. Ben weer super trots op me pony <3
Binnenkort is mennen een beetje afgelopen ivm het weer en zoek ik nu iemand die haar kan bijrijden. Vanmiddag heeft me dochtertje les op de manege en zal daar een papiertje op gaan hangen. Welmoed is zadelmak maar nog niet doorgereden en zou fijn zijn voordat me dochtertje er echt op gaat rijden, dat ze alles wel kan..

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:57

Zo, die is strak Ingrid!

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:32

Wat ziet Alf er toch goed uit!
complimenten

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:26

Ingrid: alf is prachtig :)

Wendy: goed bezig met mennen, moet ook nodig weer eens los, maar alle tijd gaat nu eerst in het rijden zitten.

Vanmiddag het nieuwe bit gekregen, gelijk geprobeerd, ligt lekkerder in de mond denk ik, wel abnormaal grote ringen voor zo'n klein bitje :(
Elina weer even gereden, kon zelf aanspringen in de galop, heb besloten om het voortaan zonder zweep en veel aansporen te proberen en ook moet Elina leren rustiger te zitten, nu gaan de benen veel te ver van het zadel bij het aansporen, de handen gaan de lucht in en alle kanten uit, heel erg achterover zitten, allemaal dingen die Kyara allemaal in de weg zitten, dus dat moet ze afleren.
Maar de kleine draak vindt het niet nodig om een heel rondje te galopperen en stopt dan weer, wil de hoek in etc. als Elina haar dan weer aanspoort bokt ze of doet haar hoofd naar beneden.
Elina kan er nu om lachen, hangt zo nu en dan half naast haar of zit op haar nek en glijdt er vervolgens af.
Kyara stuift niet weg, bokt niet maar blijft dan rustig staan, het is dus geen enge bedoening :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 22:27

Bedankt voor de complimenten over Alf, ben ook wel erg blij hoe hij eruit ziet ! Krijgt ook echt niet weinig te eten maar moet ook veel doen :-)

haha Sweetwendy; ja hij is naakt ja :-) Was een goed keus om hem te scheren hij zit veel beter in zijn velletje.

Antheman; bedoel je strak in de zin van 'slank' ?

Fijn dat het mennen weer goed ging Sweetwendy!

En Elina houdt vol op Kyara :-)

Morgen lekker de hele dag naar de sauna met een vriendin, echt zin in :-)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:49

IngridM schreef:
Antheman; bedoel je strak in de zin van 'slank' ?

:j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:51

Ulfeino schreef:
Vanmiddag het nieuwe bit gekregen, gelijk geprobeerd, ligt lekkerder in de mond denk ik, wel abnormaal grote ringen voor zo'n klein bitje :(

Grappig, ik had voor mijn Fjord een ander bit vandaag. En wát een verschil zeg!! :)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 22:55

over grote ringen aan kleinere bitjes; ik zie dat wel vaker. Vind ik zo'n raar (en lelijk) gezicht; zonde dat ze dat doen !