35 plussers met een mini?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jecco_ellen

Re: 35 plussers met een mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:39

Het houdt allemaal wat in paarden houden.
Handig zo'n scoutingjongen.
Succes nog even, zal vast mooi worden

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:40

jecco_ellen schreef:
Het houdt allemaal wat in paarden houden.
Handig zo'n scoutingjongen.
Succes nog even, zal vast mooi worden

Mijn 1e pensionhoudster zei altijd als ze ergens wat van vond: Neem toch goudvissen :D

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 08:41

Haha geef haar gelijk, dat had mijn man ook liever gehad

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:04

Ach, zie het voordeel maar. Het houdt ons actief en lekker in de buitenlucht. Zie dat een goudvis maar eens doen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:00

Zal straks even bijlezen, maar wil eerst even dit filmpje met jullie delen, kwam het vanmorgen tegen op Facebook, kon het niet helpen maar heb er wederom tranen met tuiten bij gehuild.
Je moet even naar beneden scrollen om bij het filmpje te komen.

http://www.littlethings.com/great-nethe ... source=out

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:25

Oh dat kan ik me nog wel herinneren ja! Knappe bokkers dat ze dit toen gedaan hebben.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:59

Het was best wel een risico, maar wel de enige oplossing, met paarden paarden lokken.
En als je dan ziet hoe mooi ze allemaal achterelkaar achter hen aangaan daar krijg ik echt kippenvel van.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:12

Wat een leuke foto's mirriej, dat ziet er ontspannen uit :)

Wat een mooie wagens heb ik voorbij zien komen zeg :wow:

Ja die actie met die paarden was inderdaad geweldig!! _/-\o_

Gisteren heb ik welmoed laten werken in de binnenbak, om de pionnetjes laten lopen, over een springbalk heen en nog even laten draven. Ze luisterde erg goed :j
Vrijdagochtend komt me beleerdster me helpen met mennen. We gaan dan voor het eerst hier de weg over. Ben benieuwd :)
Vandaag lampion lopen met me dochtertje O:)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 14:07

Ja mooie actie was dat he!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:19

Aan jullie reacties te lezen, gaat t over de Marrumse paarden. Dat ga ik nu niet kijken, daar moet ik zo ontzettend van huilen altijd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:47

Gisteren tussen het gaten boren en palen meppen door ook voor Sunny zijn sidepull afgemaakt. Piepklein! Vergeleken met Vliegje moest ik alles wel 5 cm kleiner maken. Enfin, nu weet ik ook hoe ik een maatje mini moet maken :D

Afbeelding

Afbeelding

Wendy1708

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:31

Goedemorgen allemaal, bij mij is het ook al weer enkele dagen geleden dat ik wat gepost heb. We bij gelezen maar gewoon geen tijd om te reageren. Veel gewerkt en voor en na het werk, dan ook nog alles doen op stal. En dan wil je ook nog een rondje bos met pony en honden...ja ja, het is wat als 35+ :D

Lante, het is superleuk om de veulens mee te nemen tijdens de rit. Als we de polder ingaan gaan ze natuurlijk wel aan het touw maar in het bos niet. De stal ligt aan het bos dus een weg hoeven we niet over te steken. Ik neem Robijn, het veulen van Madelief, overigens bijna nooit meer mee. Ik heb ook altijd de honden bij me en heb dan punten zat :o Als ik met mijn dochter rij neemt zij wel altijd het veulen mee, braaf ding is het.

Sweetwendy, leuk dat je toch nog iemand mee kreeg in het weekend, heb je een lekker rondje kunnen rijden! Wat waardeloos dat je lipoedeem hebt. Lijkt me heel pijnlijk :(:)

Isapaardje, wat een leuke foto's van Isabella en Yoblin, die mond van hem :') dapper dat hij het af en toe toch probeert want die merries kunnen fel uit de hoek komen.

Ulfeino, nee, in het bos rijden we zonder lampjes, daar komen we op die paadjes toch eigenlijk nooit iemand tegen. Langs de weg gebruiken we ze wel maar dat gebeurt maar weinig. Ja, dat filmpje van Marrum blijft ontroerend.

Mirriejj, heerlijk die stoeiende mannen. Fijn als ze dat zo samen kunnen doen. Met merries gebeurt dat toch altijd een stuk minder. 1 merrietje bij mij, Claire, die kan het wel heel leuk. Dat vind ik wel bijzonder want die speelt heel schattig met de veulens van de andere merries. Koddig om te zien <3
Spannend om Breez dan weer voor de wagen te hebben. Kan me goed voorstellen dat je zelf ook gespannen bent.

Haf-sjakie, wat een poppehoofdje heeft Denzel toch! Die foto van de drie mannen is wel heel schattig. Leuk als je dat net op de foto kunt nemen!

Prairiewolf, het blijft mooi werk zo'n tweespan *droom droom* Leuk dat je meedoet met de puzzelrit! Is denk ik van de Shetlandermenritten? Wij doen mee met hun kerstrit op 20 decemeber. Leuk de pony's en de sulky's pimpen :D

Ingrid M, klopt, ik heb eerlijk gezegd ook zelden iets negatiefs gelezen over de HCA. Het zijn echt gave, solide wagentjes die overal doorheen en overheen te rijden zijn. Ik denk met rugproblemen dat een stoeltje wel lekker is. Een vriendin van mij had dat ook en ik moet zeggen, dat zat wel heel lekker. Wij hebben echt voor de kuipjes gekozen omdat ik het sportief vind staan :D maar wie weet maak ik er nog een keer een stoeltje op. Schijnen gewoon stoeltjes van een zitmaaier te zijn.

Kanniet, mooi tweespan! Ze zeggen inderdaad dat paarden groeien tot hun zevende maar ik heb het bij de kleintjes toch nog niet mee gemaakt. Maar wie weet :)

Antheman, wat een werk in de wei! En dan is palen slaan ook nog eens niet het leukste werk... wel mooi resultaat als het staat! Wat leuk, die sidepull die je hebt gemaakt! Knap van je!

Jecco-Ellen, ja, een stal is mega veel werk! Als je veel tijd voor je pony wilt hebben kun je beter in pension staan :D maar ja, ik zeg wel eens, het hebben van een stal is echt een way of life. Ik ben gek op dat gerommel op stal en op de wei. Je hoeft je nooit te vervelen want heb je het een gerepareerd, stort het volgende alweer in _/-\o_

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:55

Herkenbaar inderdaad. Ik heb mijn sportpaard daarom op volpension met binnenbak en elke maand wedstrijd op locatie staan en alleen mijn oude, 27 jarige merrie met de shetters bij mijn vader. Ik kwam niet meer aan rijden toe naast mijn werk en alle klussen op stal. Veel beter nu. :D

Leuk creatief project: zelf sidepull maken!

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 16:36

Vanmiddag even gewandeld met ozzy, daarna mocht hij nog even het gras in de voortuin maaien.
Afbeelding
Hij was lekker bezweet na de wandeling
Afbeelding
Afbeelding

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:07

Haf-Sjakie: wat een prachtig stel die 3.

Mirriej: goed bezig, hoop dat hij zal gaan beseffen dat hij nergens bang voor hoeft te zijn.

Antheman: druk in de wei bezig.

Ellen: heerlijk gewandeld met dit mooie weer.

Dinsdag is Elina voor het eerst met Kyara naar les geweest, ze gedroeg zich super tussen de andere totaal vreemde pony's om haar heen.
Het eerste half uur ging prima, toen dacht ze "'t is wel mooi geweest" en begon ze een beetje te klieren, niet verder willen, met het hoofd schudden, hoofd naar beneden, achterwaarts, 's een bokje, maar ELina zette door en dan ging het ook wel weer even.

De anderen gingen op een gegeven moment galopperen en Elina bleef even in het midden, daarna mocht zij het proberen, nou daar dacht Kyara anders over, hoe meer Elina haar best deed Kyara sneller te laten lopen hoe langzamer ze ging en hoe meer verzet, beide kanten is het niet gelukt.
Daarna nog even een paar kleine sprongetjes gemaakt en toen gestopt.
Al met al ging het best wel heel goed zo voor de eerste keer.

Deze week heeft ze nog geen tijd gehad om nog te oefenen, maar ik heb haar wel iedere dag even gelongeerd en flink laten galopperen, ze heeft nu geloof ik wel door wat galop betekend als ik dat zeg :)

Lante: vanmiddag ook nog 2 dekens gescoord bij dezelfde winkel, een leuke blauwe vliegendeken met aan de riemen roze en groen en een staldeken groen met paardjes links achter 4 ever horse, samen voor 35 euro, daarnaast voor Elina een mooi bling bling wedstrijd shirt met korte mouw en een bling bling witte strik met haarnetje samen voor 24 euro :)

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:43

Ulfeino, ik ben echt jaloers op je ponymeisjes!

Hier komen er zaterdag 2 meisjes rijden op de mannen. Ben benieuwd hoe dat gaat, zijn al een tijdje niet meer onder het zadel geweest. Alleen voor de kar, maar ze zijn denk ik beide wel braaf.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:56

Ah, knappe Ozzy!!

Hier heb ik heerlijk een rondje gefietst met Vliegje, ik was iets eerder thuis dan gepland, dus dat ging nèt. Lekker hard in galop door de bermen! Sunny wilde savonds in de bak meedoen met de groten die getraind werden. Hij heeft alleen heerlijk geknuffeld. Morgen is Sunny de eerste. :)

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:58

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:07

Ah, cool Ulfeino!! Leuk shoppen zo!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:10

Hahaha J_E; volgens mij snapt die pony het spelletje zo goed, dat ze niet eens hoeft te sturen haha! :+

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 08:54

jecco_ellen schreef:
Weet niet of ik het zo kan plakken en of jullie het kunnen zien.
Maar ik weet al waarom vliegje vliegje heet..
Deze vlieg is wel echt vliegensvlug!

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 7&__tn__=C

Ja, die gaat al een poosje op fb rond :D DIe is echt snel.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:00

Ik kon m nog niet..
Ik zou zo bang zijn dat mijn kind eraf stuitert!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:04

Super dat filmpje, zo driest is Elina niet :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:25

Heb je wel goed gewandeld met Ozzy dat hij zo zweet :D

Wat een grappig filmpje zeg. Respect voor dat kleine meisje +:)+

Ik heb geen last van de lipoedeem zolang ik niet te lang blijf staan in 1 houding... Het is alleen heel erg vervelend vooral met schoenen kopen.. dat is voor mij letterlijk een hel en pas ook bijna niks zonder dat het opgerekt wordt. :\
Het mennen van vanochtend ging niet door want me beleerdster is ziek.. Dan maar zelf het verkeer in met tuig om ,alleen geen kar achter haar O:) Ze wou steeds draven maar ik heb geen goeie conditie.. :o Niks is eng en komen we langs bloempotten en daar loopt ze met een boog omheen 8)7

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:37

Zowel Kyara als alle andere paarden die ik heb gehad werden heel erg kijkerig als er iemand voorover gebukt in de een tuin aan het werk was, snuiven, kijken er niet langs willen etc., want een mens die niet rechtop staat is niet normaal :D